Omgeving Noordholland, waar gaan we beulen???

Haring High Richardt

Berichten: 9341
Antwoord #56100 April 09, 2020, 23:06:35
edit2Rapporteer  
Schellinkhout
KiteFEEL

Berichten: 371
Antwoord #56101 April 10, 2020, 19:57:17
edit2Rapporteer  
Helaas is er niks aan gelogen. Kitesurfen en de school staat voorlopig nog even op hold.
Japie

Berichten: 10
Antwoord #56102 April 12, 2020, 11:33:25
edit2Rapporteer  
Helaas is er niks aan gelogen. Kitesurfen en de school staat voorlopig nog even op hold.
Wat impliceert dat bv. windsurfers op Schellinkhout gewoon actief kunnen blijven...

Overigens, vreemd verbodsbord:
- De kleurstelling,
- Het verwijst niet op enigerlei wijze naar het Corona/Covid=19 virus.
- Als het al daarmee te maken zou hebben zou er iig een infobord bij mogen komen voor hoe lang dit vooralsnog zou gelden, dan wel op welke paragraaf uit het wetboek dit berust.

Voor mij een vreemde en onduidelijke manier van beleidsvoering
Langbeest

Berichten: 3272
Antwoord #56103 April 12, 2020, 13:43:16
edit2Rapporteer  
@Japie....wat wil je nu eigenlijk zeggen??
Je vindt het onduidelijk......en nu??
Teigetje

Berichten: 5663
Logs: 0 | 765 uur
Antwoord #56104 April 13, 2020, 11:31:27
edit2Rapporteer  
Japie gaat even contact opnemen met de Burgemeester en vetellen hoe het wel moet  Joepie
Langbeest

Berichten: 3272
Antwoord #56105 April 13, 2020, 14:10:15
edit2Rapporteer  
Ah oke Theo,....blij dat je duidelijk bent.  ThumpsUp
Haring High Richardt

Berichten: 9341
Antwoord #56106 April 13, 2020, 17:08:29
edit2Rapporteer  
Citaat
Ah oke Theo,....blij dat je duidelijk bent.
En Zo Is dat ! Japie !

Rondje met de moter gedaan vanmiddag.

Andijk 10 kiters 

Medemblik 5 kiters in de legale spot waar je mag kiten.

25 kiters in de haven bij de eilandjes waar de vogels nu aan het broeden zijn en waar je niet mag kiten.

Was frisjes op de biclele , volgende keer maar weer het water op denk ?

kiteruitschell

Geen avatar

Berichten: 1719
Antwoord #56107 April 13, 2020, 19:22:56
edit2Rapporteer  
was mooi daggie hoor richard goed gepowered met de 10
zwafra

Berichten: 4249
Logs: 0 | 416 uur
Antwoord #56108 April 13, 2020, 20:02:06
edit2Rapporteer  

Was frisjes op de biclele , volgende keer maar weer het water op denk ?



Hoezo Richard ...jij nu ook al weer plannen om het water op te gaan ...de crisis is voorlopig nog niet voorbij ..kan nog weken duren.
volhouden hoor . Grin
Haring High Richardt

Berichten: 9341
Antwoord #56109 April 13, 2020, 20:11:00
edit2Rapporteer  
zag je staan vanmiddag achter je auto toen ik daar reed met de moter, wou graag met je ouwe takke bosse, tja... lastig  Grin

Planne zijn er wel , aan de andere kant vandaag 4 weke niet gevaren en heb planne om mijn gear op marktplaats te zetten maar wie wil dit prachtige boardje nog hebben uit de vorige eeuw ?  Grin



zwafra

Berichten: 4249
Logs: 0 | 416 uur
Antwoord #56110 April 13, 2020, 20:27:57
edit2Rapporteer  
Gewoon als decoratie laten staan waar hij nu staat, naast die oude piano van je vrouw...staat erg gezellig . Grin
En je krijgt er toch niets meer voor. Grin
Haring High Richardt

Berichten: 9341
Antwoord #56111 April 13, 2020, 20:38:39
edit2Rapporteer  
Tja,.. tis wel een collecters item Frank. Wil hem zelfs bij mijn graf als grafsteen, ben wel  bang dat hij gejat wordt van mijn graf, toch ?  Grin
Marc_87
Moderator

Berichten: 7541
Logs: 0 | 758 uur
Antwoord #56112 April 17, 2020, 12:49:24
edit2Rapporteer  
Tja,.. tis wel een collecters item Frank. Wil hem zelfs bij mijn graf als grafsteen, ben wel  bang dat hij gejat wordt van mijn graf, toch ?  Grin


Geeft em maar aan mij, maak ik er een lamp van. Wink
manrot

Berichten: 1161
Logs: 0 | 180 uur
Antwoord #56113 April 17, 2020, 13:44:16
edit2Rapporteer  
niet voor je museum?
Haring High Richardt

Berichten: 9341
Antwoord #56114 April 17, 2020, 19:48:05
edit2Rapporteer  
Citaat
niet voor je museum?
Inderdaad niet voor het museum, komt op mijn graf, board voor de helft ingemetseld zodat hij niet gejat wordt.Grin
kiteruitschell

Geen avatar

Berichten: 1719
Antwoord #56115 April 18, 2020, 10:39:12
edit2Rapporteer  
Stiekum geweest he richard gister zag het wel , mag nog niet
zwafra

Berichten: 4249
Logs: 0 | 416 uur
Antwoord #56116 April 18, 2020, 11:58:57
edit2Rapporteer  
WAT ..Richard ookal weer het water op geweest Undecided ..ondanks al die corona post van hem ...foei. Grin
Nou dat beloofd wat voor morgen als de zon uitbundig schijnt en het weer een beetje gaat waaien dan gaan er waarschijnlijk toch wel weer meer mensen toegeven aan het kitevirus.. Grin wat toch nog niet verstandig is.
Haring High Richardt

Berichten: 9341
Antwoord #56117 April 18, 2020, 16:02:09
edit2Rapporteer  
5 weken niet gekite door dat Carona gezeik, doordoor regelmatig zjagerijnig omdat kite surfen mijn lust en mijn lefe is, prio 1 altijd sinds 2003 en de sfeer thuis was af en toe daarom niet te harden.  loser

De Media gaf aan dat de situatie op dit moment redelijk stabiel is ook de IC bedden zijn onder controle.

Daarom gistermiddag toch maar besloten ondanks alles te gaan varen. Mea Culpa, maar wat was het heerlijk en wat heb ik dit gemist. Ik werd helemaal zenuwachtig bij het oppompe van mijn kite met kippevel erbij  Cool

Het was heerlijk rustig en wel de 1.5 meter in het oog gehouden op de spot.  Grin

kiteruitschell

Geen avatar

Berichten: 1719
Antwoord #56118 April 19, 2020, 16:56:49
edit2Rapporteer  
Net iets te weinig vandaag miss morgen na het werk weer voorspellingen zijn goed
zwafra

Berichten: 4249
Logs: 0 | 416 uur
Antwoord #56119 April 19, 2020, 18:18:06
edit2Rapporteer  
Op Edam was de wind van 11.00 tot 13.00 goed 16/24 knp later kakte hij wat in maar met mijn 12 mtr kon ik de hele middag goed varen...top dagje  Cool
Wel weer erg druk en op Edam en weer opvallend veel duitsers ik dacht dat ze daar een lockdown hadden. Undecided Grin
Morgen zelfs nog wat meer wind voorspeld ik heb dan ook een vrije dag geregeld. Grin om 11.30 weer "on the spot"
Haring High Richardt

Berichten: 9341
Antwoord #56120 April 20, 2020, 08:18:40
edit2Rapporteer  
Kitesurfers
In Medemblik moest handhaving even optreden. Op het kleine strandje daar was een man of zestig aan het kitesurfen. ,,

Ik snap het hoor, het was er goed weer voor, maar dit was even te druk, dus daar is Handhaving even naar toe geweest.

Bij mijn weten heeft dat niet tot boetes geleid.”

https://www.noordhollandsdagblad.nl/cnt/dmf20200419_51618377/bruinooge-overal-drukker-maar-er-was-geen-reden-om-in-te-grijpen

Ik was er ook, parkeerplaats overvol, gekkehuis daar, ben gelijk weer omgedraaid vond het niet echt safe  loser




Bericht van De NKV over Edam :


Kiten op Edam, heerlijk maar soms een beetje krap. Mijn naam staat op de site van het NKV als contactpersoon. De afgelopen dagen ben ik door verschillende van jullie gebeld met vragen over de spot.

Gisteren kwam een bericht dat er sprake zou zijn van chaos. Ik heb hierover contact gehad met zowel de persoon die het meldde en de gemeente. We gaan in overleg met elkaar over hoe we een en ander in goede banen te leiden.

Vanochtend heb ik afgesproken dat ik op de hoogte wordt gehouden over ontwikkelingen en toegezegd om een beroep te doen op jullie gezond verstand. Waarschijnlijk betekent dit dat een spot als Edam vrij snel aan de max capaciteit zit met parkeren als bottleneck. Staat er 300 meter aan auto s langs een smalle dijkweg, dan is dit niet werkbaar en is de spot vol..... maar ja.... wie zegt als eerste ik ga niet.... een oplossing is er dus nog niet. Probeer zelf de afweging te maken.

Heb je vragen of opmerkingen stuur ze gerust! Misschien kunnen we er iets mee.

Ik wil nog een beroep doen op jullie redelijkheid. Denk na of je reactie hieronder iets constructiefs toevoegt of niet. Elkaar of anderen afvallen draagt daar in ieder geval niet aan bij.

Groet,
Remco

https://www.facebook.com/kitesurfvereniging/?__tn__=%2Cd%2CP-R&eid=ARCHhfCIDllpJ-Mod2YizpLidWFUG-z7GYubuwv0S3gYLu0PwpeTzIN7sb1TMdyqwMb237HeNOVGt4Di




Bericht van NKV Eva Krul Medemblik:



Kiten op Medemblik, super met Oost maar -net als Edam- soms een beetje krap. Mijn naam staat op de site van het NKV als contactpersoon. De afgelopen dagen ben ik dan ook door verschillende van jullie gebeld met vragen over de spot.

Er bestaat wat onduidelijkheid over of de spot open is of niet.

Medemblik is vooralsnog open.

Hier moeten echter wel een paar heel belangrijke kanttekeningen bij geplaatst worden:

-Kiten is toegestaan op 1 plek; voor de parkeerplaats op het strandje. Tussen de beboeiing op het water (gele boeien);

-Kiten in het haventje is absoluut verboden.

-Starten vanaf het strandje helemaal op rechts (wanneer je met je gezicht naar het water staat) is verboden want dit valt buiten de kitesurf-zone.

-Kiten bij de jachthaven en zwemkant (bij het restaurantje) is verboden.

De spot staat onder druk. Er wordt veelvuldig gecontroleerd. Gister (19 april 2020) zijn er ook foto's gemaakt door politie. Er is momenteel een zeer reële dreiging voor permanente sluiting van de spot, op last van de gemeente omdat er gevaren blijft worden in verboden gebied. Helaas zijn gebiedsbepalingen en verboden niet aan de Nkv. We zijn als Nkv in overleg met gemeentes en als vrijwilliger hebben we hier contact over met recreatieschap, gemeentes en andere belanghebbenden. En we proberen jullie belangen vanzelfsprekend zo goed mogelijk te vertegenwoordigen!

Wat betreft de situatie specifiek rondom Corona:

Medemblik bereikt, net als Edam, snel de max capaciteit; 1.5 afstand houden is nier meer goed mogelijk op start- en land-gebied en daarnaast is de parkeerplaats snel vol. Maar ja, en nu quote ik Remco:"... wie zegt als eerste ik ga niet.... een oplossing is er niet. Probeer zelf de afweging te maken".

En ga in ieder geval * niet * kitesurfen buiten de officiële spot… Heb je vragen of opmerkingen stuur ze gerust! Misschien kunnen we er iets mee...

Ik wil nog een beroep doen op jullie redelijkheid. Denk na of je reactie hieronder iets constructiefs toevoegt of niet. Elkaar of anderen afvallen draagt daar in ieder geval niet aan bij.



 
pepsi

Geen avatar

Berichten: 171
Antwoord #56121 April 20, 2020, 16:37:25
edit2Rapporteer  
Was op Edam rond de lunch gezellig druk op het water(prima te doen)
Voor de beginners onder ons Edam is met ONO(bijna recht aanlandig)geen beste spot.
-Voor het oplaten van je kite weinig ruimte.
-Je kan niet ver lopen in het water.
-Met elke startpoging zit je weer op de kant.
-Stenen/hekwerk aan de kant.
-Wind boven de 25knp(niet gaan)

Meerdere kites vandaag op het grasveld/dijk zien klappen.
2x een kite zelfs op de weg tegen geparkeerde auto's aan.
Iemand afgevoerd met de ambulance.
Dus beginners wacht gewoon ff op westenwind en de betere beginnerspots

Rond 13.00uur trok de wind ff iets aan meteen rustig op het water  ThumpsUp
Alleen die Edge vaarden af en toe in de weg InLove
zwafra

Berichten: 4249
Logs: 0 | 416 uur
Antwoord #56122 April 20, 2020, 18:28:46
edit2Rapporteer  
Het was vandaag weer superdruk op Edam en inderdaad 2 serieuse ongevallen gezien een arm uit de kom(Edam zuid) en een persoon op de dijk geklapt (Edam Noord) waarbij de ambulance en politie aanwezig waren..het valt me overgens wel op dat er ondanks de pittige aanlandige en vlagerige wind (16/28) knp veel beginners toch een poging waagde om te kitesurfen maar wat meestal inhoud dat ze met hun kite op 12 uur in het water staan en niet in controle zijn over hun kite en nauwelijks meters maken dat is nogal riscovol en zeker op zo,n riscovolle spot als Edam...ze zouden eigenlijk beter moeten weten en wachten op voor hun beter omstandigheden.

kiteruitschell

Geen avatar

Berichten: 1719
Antwoord #56123 April 21, 2020, 10:56:02
edit2Rapporteer  
Verkeersverbod langs de dijk vanaf heden las ik op Facebook . Bij edam
zwafra

Berichten: 4249
Logs: 0 | 416 uur
Antwoord #56124 April 21, 2020, 12:56:30
edit2Rapporteer  
Ik kom er net weer vandaan heerlijke ochtend sessie gehad  Grin..maar er staan (nog) geen verbodsborden...maar het zou mij ook niets verbazen het was alweer behoorlijk druk toen ik om 12 uur weer wegging .. Undecided

Update over parkeerprobleem op Edam.
« vorige volgende »
Ga naar:  


© 2002 - 2024 Kitehigh

Sorry, the copyright must be in the template.
Please notify this forum's administrator that this site is missing the copyright message for SMF so they can rectify the situation. Display of copyright is a legal requirement. For more information on this please visit the Simple Machines website.