Kiters uit Rotterdam , meld je!

Ron Rodeo

Berichten: 4486
Logs: 0 | 50 uur
Antwoord #46850 Augustus 18, 2013, 18:35:12
edit2Rapporteer  
Was inderdaad een toppertje Ron en wat een lekkere kite he, dat onbekende merk niet nader te noemen!?
 Joepie

Nou vooruit....voor 1 keertje dan

het was een:











TORCH

maar OR is net ietsie pietsie fijner...   Grin
Eagle-Jan

Berichten: 4582
Logs: 0 | 2 uur
Antwoord #46851 Augustus 18, 2013, 18:36:49
edit2Rapporteer  
Was inderdaad een toppertje Ron en wat een lekkere kite he, dat onbekende merk niet nader te noemen!?
 Joepie

Nou vooruit....voor 1 keertje dan

het was een:











TORCH

ben je van je geloof gevallen? of was je grieperig Grin

@Marc, de volgende keer als ik er ben dan moet je me ff roepen... Niks is lekkerder dan om iemand in z'n eigen taal naar z'n moer te sturen Grin
Michiel.
Moderator

Berichten: 15917
Logs: 0 | 308 uur
Antwoord #46852 Augustus 18, 2013, 18:44:40
edit2Rapporteer  
Wat een bak gezelligheid weer jongens op de Slufter, pffff....
Geniet van je sessie of zoek je heil ergens anders. H2H is de slimste hier in dit geval
feddomw
Gast
Antwoord #46853 Augustus 18, 2013, 18:45:30
edit2Rapporteer  
Vandaag niet gevaren, maar werkelijk (wederom) met enorme verbazing gekeken naar wat je allemaal ziet en ziet gebeuren.

Gisteren met Evan ook een upwinder gemaakt, die staat nergens meer van te kijken maar ik des te meer.

Even informeren ook nog bij Iloon op Ouddorp (surfkaravaan?) voor golfsurfles voor de kids, aldaar zag ik de politie druk in gesprek met een aantal bezorgde moeders over "gevaarzetting" en "kan je ze niet aanspreken"? Blijkbaar waren er mensen aan het kiten daar waar het niet mag? Je mag toch vanaf de vuurtoren tot net voor C-Side officieel daar varen?

Als dit de dagelijkse praktijken zijn op BDam en Slufter dan kan ik inderdaad niet anders concluderen dat dit niet lang zo door zal gaan of kan gaan. Ik neem aan dat de locals wegblijven ook, ik denk dat 75% tot 80% van de auto's niet-NL zijn, en 100% van de campers/busjes caravans is Duits op de Dam en Ouddorp. Bizar.

EDIT: kan iemand me het nut van boardshorts over je pak uitleggen? Als je een zittrapeze draagt, zal het wel je pak beschermen tegen schuren of zo, maar als je een normale trapeze hebt? Je ziet golfsurfers er niet mee, windsurfers ook niet. Van HvH tot Noordijk kom ik ook zelden boardshorts tegen. Op de Dam daarentegen....
Michiel.
Moderator

Berichten: 15917
Logs: 0 | 308 uur
Antwoord #46854 Augustus 18, 2013, 18:55:17
edit2Rapporteer  
Vandaag niet gevaren, maar werkelijk (wederom) met enorme verbazing gekeken naar wat je allemaal ziet en ziet gebeuren.

Haha, nog meer pappa's Grin

EDIT: kan iemand me het nut van boardshorts over je pak uitleggen? Als je een zittrapeze draagt, zal het wel je pak beschermen tegen schuren of zo, maar als je een normale trapeze hebt? Je ziet golfsurfers er niet mee, windsurfers ook niet. Van HvH tot Noordijk kom ik ook zelden boardshorts tegen. Op de Dam daarentegen....

Was ooit ontstaan om zich te onderscheiden van windsurfers, welke dezelfde pakken hadden.
Echter het heeft voordeel bij freestyle en airstyle oefenen in ondiep water zoals bij de branding. Als je op het zand valt kan er zo een scheur ontstaan in je kwetsbare single lined wetsuit...
maar tegenwoordig heeft iedereen double lined wat hardstikke slijtvast is.

Zozo, een upwinder. Dat heeft vast langer geduurd dan de 1,5 uur van donderdag Wink
Lauw
Administrator

Berichten: 3580
Logs: 0 | 6 uur
Antwoord #46855 Augustus 18, 2013, 19:12:44
edit2Rapporteer  
Heerlijk die Michiel die hier alles aan het duiden is. Loving it! Heb je wel gemist Michiel, volgende keer gewoon antreten.
JB - On The Edge

Berichten: 2731
Logs: 0 | 165 uur
Antwoord #46856 Augustus 18, 2013, 19:52:47
edit2Rapporteer  
Waar was jij dan Lauw?
Ik zie alsmaar een gast varen die beetje op je lijkt....maar je bent het niet...hij is namelijk kaal...

@ John: Motteballen?? Lekker dan! Heb dan nog wel niet zoveel gevaren dit jaar....maar zo erg is het ook weer niet.....je moet nog wel wennen aan je kites?? Je loops waar nog wat minder overtuigend dan ik ze eerder van je heb gezien!

Ook ik ben nog vreemd gegaan vandaag, aan de Razor van good old Rudo gehangen, prima ervaring! Zeker voor herhaling vatbaar, of de Prodigy....

Leuke ochtend, kon maar kort....maar wat druk zeg!
Hou het wel gezellig jongens! Buitenlanders hebben nu eenmaal heel andere ideeën over voorang enzo...merk dat keer op keer...kite hoog/laag met passeren gaat haast altijd zonder nadenken goed...maar niet als het een anderstalige is....

Goed te zien dat de poster met de verboden zone opgehangen zijn trouwens! Hulde!
Lauw
Administrator

Berichten: 3580
Logs: 0 | 6 uur
Antwoord #46857 Augustus 18, 2013, 20:03:43
edit2Rapporteer  
hey jochen, nee dat was ik niet (alhoewel ik met mijn dunne haar kaal lijk als het nat is:P). Ik was bij de spot waar we de laatste keer elkaar tegenkwamen :-)

Heb zelf vrij weinig zin om in die drukte te gaan varen op Sluf, of ik zou een keer echt vroeg me bed uit moeten gaan!
Marc_87
Moderator

Berichten: 7541
Logs: 0 | 758 uur
Antwoord #46858 Augustus 18, 2013, 20:06:10
edit2Rapporteer  
@ Michiel, op de twee kleine incidentjes na (Italiaan & de poel) heb ik werkelijk een perfecte dag gehad. En ja het was druk en ja ik wou persee in het poeltje lekker vlak water hebben maar ik ben ook nog in de golven geweest. Zeeeeeeeeeeen van ruimte en van niemand last. Wink

@ Feddo, ik heb om twee redenen een boardshot aan. 1) bescherming van mijn pak, van de winter zonder gevaren en de zomer daarvoor met. Je kan het verschil echt zien... helemaal met zo'n lomp iemand zoals ik die een zandbankje zo nu en dan niet schuwt. 2) deze rede mag je zelf bedenken. Grin
Michiel.
Moderator

Berichten: 15917
Logs: 0 | 308 uur
Antwoord #46859 Augustus 18, 2013, 20:27:51
edit2Rapporteer  
@ Michiel, op de twee kleine incidentjes na (Italiaan & de poel) heb ik werkelijk een perfecte dag gehad. En ja het was druk en ja ik wou persee in het poeltje lekker vlak water hebben maar ik ben ook nog in de golven geweest. Zeeeeeeeeeeen van ruimte en van niemand last. Wink

Dat is sinds kort ook mijn instelling Wink
Ik bedoel jou dan ook niet!
Ron Rodeo

Berichten: 4486
Logs: 0 | 50 uur
Antwoord #46860 Augustus 19, 2013, 06:39:14
edit2Rapporteer  
Wat een bak gezelligheid weer jongens op de Slufter, pffff....
Geniet van je sessie of zoek je heil ergens anders. H2H is de slimste hier in dit geval

Michiel, wat bedoel je? valt wel mee hoor, het was wel druk maar geen gekke dingen gebeurd.
En jullie willen niet weten wat een fantastische golven er stonden, die vond je echt nergens anders....
En tussen die golven was het heeeeerlijk rustig met mooie vlakke stukken ertuseen etc. Fantastisch.. YeSS

En @feddomw, je gaat wel ver in je gezever. veel mensen hier gaan misschien teveel naar andere kijken, relativeer eens wat meer en mensen moeten vaker naar zich zelf kijken.
En een boardshort over je pak? Ik had bij mijn laatste pak een gat bij m'n reed door een schelp vandaar een boardshort ter bescherming.

Ik begrijp het gezeik niet geef elkaar gewoon de ruimte of zoek het op. ga anders Biljarten ofzo.
Vroeger waren velen van hier gek op de Slufter, het was de mooiste spot die er was enzo bla bla en nu dat het wat drukker is, is het ineens niks meer, ik begrijp dat niet....
feddomw
Gast
Antwoord #46861 Augustus 19, 2013, 07:37:53
edit2Rapporteer  
Je snap het niet, Ron. Ik merk ook op dat locals zoals Evan nergens van opkijken, maar als je zoals ik een rustige spot bent gewend sta je mer verbazing te kijken, want de taferelen die je op de Dam ziet zouden bij wijze van spreken binnen no-time op Noordwijk of Katwijk er toe leiden dat kiten wordt verboden.

Natuurlijk zoeken we zelf de ruimte op en genieten we van de goede dagen, maar je moet juist wel naar anderen kijken als je (zoals blijkbaar op Slufter) je spot wil behouden.
Windhoos

Berichten: 498
Logs: 0 | 701 uur
Antwoord #46862 Augustus 19, 2013, 11:12:41
edit2Rapporteer  
Gister ook een fantastische dag gehad op de Slufter. Geen rare fratsen gezien en voornamelijk heerlijk in de golven gespeeld met idd mooie vlakken stukken er tussen. Nog even in t poeltje gezeten, maar eigenlijk vrij snel weer de ruimte opgezocht.

Ik snap wel dat mensen massaal naar de slufter komen, is toch ook gewoon een geweldige spot! Hoe meer mensen, hoe groter de kans op rare dingen. Zolang ze maar uit t natuurgebied blijven! Daar maak ik me uiteraard wel druk om! Maar ook dit ging gisteren volgens mij best goed.
Yoram

Berichten: 1217
Antwoord #46863 Augustus 19, 2013, 12:24:38
edit2Rapporteer  
EDIT: kan iemand me het nut van boardshorts over je pak uitleggen? Als je een zittrapeze draagt, zal het wel je pak beschermen tegen schuren of zo, maar als je een normale trapeze hebt? Je ziet golfsurfers er niet mee, windsurfers ook niet. Van HvH tot Noordijk kom ik ook zelden boardshorts tegen. Op de Dam daarentegen....

Zal zo een boardshort ook geen beschermde functie hebben bij een heup ;-) In mijn laatste boardshort zat een dikke slijtage scheur.

Maar wat wou je hiermee voor punt maken?
feddomw
Gast
Antwoord #46864 Augustus 19, 2013, 12:28:45
edit2Rapporteer  
EDIT: kan iemand me het nut van boardshorts over je pak uitleggen? Als je een zittrapeze draagt, zal het wel je pak beschermen tegen schuren of zo, maar als je een normale trapeze hebt? Je ziet golfsurfers er niet mee, windsurfers ook niet. Van HvH tot Noordijk kom ik ook zelden boardshorts tegen. Op de Dam daarentegen....

Zal zo een boardshort ook geen beschermde functie hebben bij een heup ;-) In mijn laatste boardshort zat een dikke slijtage scheur.

Maar wat wou je hiermee voor punt maken?

Geen punt, het was een vraag. Wat ik al zei, je ziet ze eigenlijk nooit boven Scheveningen is mijn ervaring, en ik zie bij een heuptrapeze geen bescherming tegen slijtage. Dus ik vroeg het me af.
El Rudo

Berichten: 6292
Logs: 0 | 252 uur
Antwoord #46865 Augustus 19, 2013, 12:47:13
edit2Rapporteer  
heerlijk gevaren gisteren op de sluf, met Ron de aftrap mogen geven om 6:30, werd toch al snel drukker. Ik kan e.e.a. vanuit beginnersperspectief bekijken, nu was ik degene die honderden meters achter zn board aan moest en verschrikkelijk in de weg zat met mn strapless beginners waterstart gepiel. Ik werd over het algemeen vrolijk toe/uit gelachen en, ondanks dat ik veel ruimte nodig heb, geen last van de drukte gehad.
De slufter is gewoon een hele grote spot geworden, het merendeel komt helemaal niet voor de vlakke stukjes maar gewoon om een golfje links en rechts te pakken. Natuurlijk moet je af en toe een golf laten lopen omdat er al iemand aan komt, maar voor het aantal kites in delucht vond ik het goed te doen.
Michiel.
Moderator

Berichten: 15917
Logs: 0 | 308 uur
Antwoord #46866 Augustus 19, 2013, 14:47:15
edit2Rapporteer  
Michiel, wat bedoel je? valt wel mee hoor, het was wel druk maar geen gekke dingen gebeurd.
En jullie willen niet weten wat een fantastische golven er stonden, die vond je echt nergens anders....
En tussen die golven was het heeeeerlijk rustig met mooie vlakke stukken ertuseen etc. Fantastisch.. YeSS

Ik reageer op de negatieve reacties over drukte en wangedrag.
Dat weet je nu eenmaal in het weekend daar, op de Brouwersdam, Zandmotor en op Scheveningen en Vrouwenpolder o.a.. Deal with it of zoek ergens anders je heil is mijn credo!

En jij dealt gewoon ermee en zoekt de golven op! Toppie toch?
De Slufter is nog steeds top, maar mijn inziens niet met zoveel drukte. Zelfde geldt voor de zandmotor.

Ik ga er niet heen om de drukte te vermijden, maar idd. ga ik binnenkort weer eens een uitzondering maken voor de golven


Rudo: hoe bevalt strapless waveriden tot dusver?
El Rudo

Berichten: 6292
Logs: 0 | 252 uur
Antwoord #46867 Augustus 19, 2013, 16:55:03
edit2Rapporteer  
zolang ik op dat board blijf staan prima, lukt ook wel om een beetje lafjes bottom turn en off da lippahs te doen, erg leuk! Ik mis het harde carven van de mako nog wel maar daar had ik in de golven niet zoveel aan, waveboard kan je veel langzamer inzetten en dan blijf je makkelijker in de buurt van de golf.
Zeker in grotere golven (gisteren nog wel een paar exemplaren tussen de 1,5 en 2m gevonden) is de ride geweldig, je zweeft dan echt op die golf, zeker als de face lekker smooth is brah.
Heb ook erg hard om mezelf gelachen, als je board met een rotklap onder je voeten wordt weggerost en je bungelt onder je kite met spartelbeentjes... moet nog een naam voor die trick bedenken.
Volgende keer ga ik wat meer op gijpen en tacken focussen.
rich@rd

Berichten: 424
Antwoord #46868 Augustus 19, 2013, 17:07:27
edit2Rapporteer  
Als ik geen board short draag word ik met mevrouw aangesproken, met mn lange blonde haar en cameltoe!
ica84

Geen avatar

Berichten: 300
Antwoord #46869 Augustus 19, 2013, 17:29:20
edit2Rapporteer  
Als ik geen board short draag word ik met mevrouw aangesproken, met mn lange blonde haar en cameltoe!

heeft dat niet met je loopje te maken?  schater
Gewoon Toon

Berichten: 121
Logs: 0 | 330 uur
Antwoord #46870 Augustus 19, 2013, 19:48:28
edit2Rapporteer  
Haha gasthu het is bij jullie ookal zo gezellig ! Zelfs Italianen om ruzie mee temaken , dat  is toch goed voor je talen kennis .
Ik moet eerlijk zeggen dat het op de Zantmotor in het weekend , met mooi weer erg druk kan zijn ,maar met hoogwater valt dat dan wel weer mee , door de week is het over het algemeen helemaal geen probleem en echt ruzie maken ,daar heb ik nog niets over gehoord
Heel vervelend is wel dat er volk in de ronde loop dat niet van andermans spullen af kan blijven .
Voor de rest is het leven en laten leven gewoon pret maken met die gasten die er vaak zijn ,was gisteren weer dikke pret met Teodore en kinky Mart ,komen jullie toch gewoon bij ons kite met hoogwater is het een groot feest voor de deur veel publiek en geen gezeik
En denk er om Geniet NU het is later dan je denkt  ruzie maken is zonde van je tijd en energie

Mvgr Gewoon Toon (  niet lager Michel ???????????? )
ica84

Geen avatar

Berichten: 300
Antwoord #46871 Augustus 19, 2013, 20:15:09
edit2Rapporteer  
Haha gasthu het is bij jullie ookal zo gezellig ! Zelfs Italianen om ruzie mee temaken , dat  is toch goed voor je talen kennis .
Ik moet eerlijk zeggen dat het op de Zantmotor in het weekend , met mooi weer erg druk kan zijn ,maar met hoogwater valt dat dan wel weer mee , door de week is het over het algemeen helemaal geen probleem en echt ruzie maken ,daar heb ik nog niets over gehoord
Heel vervelend is wel dat er volk in de ronde loop dat niet van andermans spullen af kan blijven .
Voor de rest is het leven en laten leven gewoon pret maken met die gasten die er vaak zijn ,was gisteren weer dikke pret met Teodore en kinky Mart ,komen jullie toch gewoon bij ons kite met hoogwater is het een groot feest voor de deur veel publiek en geen gezeik
En denk er om Geniet NU het is later dan je denkt  ruzie maken is zonde van je tijd en energie

Mvgr Gewoon Toon (  niet lager Michel ???????????? )

yup dat is zeker waar we hebben gisteren weer heerlijk buiten gespeeld op de zandbrommert
Gewoon Toon

Berichten: 121
Logs: 0 | 330 uur
Antwoord #46872 Augustus 19, 2013, 20:34:04
edit2Rapporteer  
PS Kinky Mart was gisteren jarig kijk ff op surfshoot daar staan de foto's van ze party daar zie je hoeveel lol wij met elkaar hebben das toch veel belangrijker dan al dat gezeik over druk wel of geen voorrang
Ik zat ff een blaasjhu te nemen en vlak naast me  .BAM  ik dacht nog ...die ging toch naar de sluf ?
Ik bedoel maar kan wel gelijk gaan schelden maar wat schiet ik daar mee op ?
Mannen kapphu met dat negatieve gezeik ! Gewoon lol  maken dan komt alles goed ( bijna alles )
Gewoon John

Berichten: 122
Logs: 0 | 30 uur
Antwoord #46873 Augustus 19, 2013, 20:52:46
edit2Rapporteer  
PS Kinky Mart was gisteren jarig kijk ff op surfshoot daar staan de foto's van ze party daar zie je hoeveel lol wij met elkaar hebben das toch veel belangrijker dan al dat gezeik over druk wel of geen voorrang
Ik zat ff een blaasjhu te nemen en vlak naast me  .BAM  ik dacht nog ...die ging toch naar de sluf ?
Ik bedoel maar kan wel gelijk gaan schelden maar wat schiet ik daar mee op ?
Mannen kapphu met dat negatieve gezeik ! Gewoon lol  maken dan komt alles goed ( bijna alles )

Hee Toon wat doe jij hier in 010?? Maar wel fijn dat je iedereen naar de brommertje wil halen!
Als je ze nau zoon flamingoshurt beloof, dan wor t lekargh rustig op sluffie.
Michiel.
Moderator

Berichten: 15917
Logs: 0 | 308 uur
Antwoord #46874 Augustus 19, 2013, 20:55:26
edit2Rapporteer  
Mvgr Gewoon Toon (  niet lager Michel ???????????? )

Alleen voor Hijo aka John, Toon Wink
« vorige volgende »
Ga naar:  


© 2002 - 2024 Kitehigh

Sorry, the copyright must be in the template.
Please notify this forum's administrator that this site is missing the copyright message for SMF so they can rectify the situation. Display of copyright is a legal requirement. For more information on this please visit the Simple Machines website.