Kiters uit Rotterdam , meld je!

feddomw
Gast
Antwoord #49500 Juni 16, 2014, 16:40:38
edit2Rapporteer  
Google translate (ik heb geen Oase account):
Natürlich haben die Menschen an den Lehrer gesprochen. Das ist, wie man wisst, dass er Deutscher war.

Wenn der Lehrer gefragt wurde, was er tat, antwortete alle Schüler, dass sie Freunde, nicht unter eine Lektion. Sie hatten ihre Antworten gut untersucht.

Es war nur ein Lehrer, es gab keine andere.

Das Problem ist nicht, dass er Deutscher ist, ist das Problem, dass es schlecht für alle anderen Kitesurfern, diese Situation zu haben, ist es schlecht für die Brouwersdam ist, und es ist schlecht für die Sicherheit, weil diese Menschen schlecht Unterricht.

Auch müssen die lokalen Lehrer und Schulen Erlaubnis und zahlen für Erlaubnis, und alle anderen können kommen und "Cowboys" sein
flupje

Berichten: 141
Antwoord #49501 Juni 17, 2014, 12:24:42
edit2Rapporteer  
Gaat er iemand eind van de middag\vanavond nog naar Slufter\Zandmotor?
Gewoon Ron

Berichten: 645
Logs: 0 | 11 uur
Antwoord #49502 Juni 17, 2014, 13:23:02
edit2Rapporteer  
Met NNO neem je een enorm risico op Slufter.
rond 18:00 hoog water

beter naar ZM gaan.

Moderators , waarom staat deze richting nog steeds bij de mogelijke vaarrichtingen van spot Slufter?
Ron Rodeo

Berichten: 4486
Logs: 0 | 50 uur
Antwoord #49503 Juni 17, 2014, 13:25:51
edit2Rapporteer  
je kan wel kiezen voor MV 2 maar dan is het side shore dus eigenlijk ook risico vol
als je te ver uitvaart en het gaat mis, drijf je alsnog voorbij de slufter
feddomw
Gast
Antwoord #49504 Juni 17, 2014, 14:35:55
edit2Rapporteer  
je kan wel kiezen voor MV 2 maar dan is het side shore dus eigenlijk ook risico vol
als je te ver uitvaart en het gaat mis, drijf je alsnog voorbij de slufter

Dat schijnt wel eens voor te komen, ja.  schater
PieterK

Berichten: 264
Logs: 0 | 241 uur
Antwoord #49505 Juni 17, 2014, 20:03:55
edit2Rapporteer  
He, Ron Rodeo, volgens mij kwam ik je vriend Jeroen vandaag tegen op de Playa. Altijd leuk om OR-riders tegen te komen. Maar hij was snel het water af. Hij wisselde de Razor 12 voor de 8. Leuk om ff praatje met hem te maken.
Michiel.
Moderator

Berichten: 15917
Logs: 0 | 308 uur
Antwoord #49506 Juni 17, 2014, 20:17:10
edit2Rapporteer  
Moderators , waarom staat deze richting nog steeds bij de mogelijke vaarrichtingen van spot Slufter?


Kijk eens goed:

http://www.kitehigh.nl/spots/s/id/Strand%20Slufter

Wink
flupje

Berichten: 141
Antwoord #49507 Juni 17, 2014, 22:21:07
edit2Rapporteer  
Had nog niet de windrichting gechecked dus ben ook naar de Zandmotor gegaan. Lekker weertje Smiley
RonaldFX

Geen avatar

Berichten: 562
Logs: 0 | 335 uur
Antwoord #49508 Juni 17, 2014, 23:13:48
edit2Rapporteer  
Wat een drukte op de zandmotor. Bij een mislukte raley scheurde de D-ring met m'n leash af en later nog een kite in mijn kite, lijn stuk. Ook genoeg andere kites in elkaar gezien. Doe mij maar weer ZW.
Eagle-Jan

Berichten: 4582
Logs: 0 | 2 uur
Antwoord #49509 Juni 17, 2014, 23:27:55
edit2Rapporteer  
Tjah.... T verhaal van teveel vissen in de vijver.
Ron Rodeo

Berichten: 4486
Logs: 0 | 50 uur
Antwoord #49510 Juni 18, 2014, 07:11:07
edit2Rapporteer  
sorry michiel....ik zag hem over het hoofd.. ThumpsUp

so en wat een drukt op ZM gisteren, wel lekkere sessie maar je 6 ogen nodig!
ica84

Geen avatar

Berichten: 300
Antwoord #49511 Juni 18, 2014, 09:54:03
edit2Rapporteer  
wie had een project x kite evenement gestart...... wat was het rete druk op de zm
ErikFanatic

Berichten: 459
Antwoord #49512 Juni 18, 2014, 11:30:40
edit2Rapporteer  
Van de twee keer dat ik dit jaar op de ZM ben geweest was het beiden dagen echt enorm druk, gister was duidelijk geen uitzondering. Wel gaaf trouwens dat rond hoogwater het aanvoerkanaal van de poel nu veel ruimer is geworden in vergelijking met een jaar eerder. Toch vind ik het hier wel tricky hoge spongen in te zetten, aangezien je enkels en gestel in het algemeen nogal risico lopen ivm met de (on)diepte.

Maar zwaar irritant vind ik de grote hoeveelheid potentieel gevaarlijke kiters. Beginners die de kite constant op 12 uur houden. Kiters die nog altijd moeit hebben (of gewoon te laks zijn), om hun kitepositie aan te passen waardoor makkelijker gepasseerd kan worden. En dan heb je ook nog de gevorderden die het nodig vinden een kiteloop in te zetten zonder even te kijken of hier downwind de ruimte voor is. Hierdoor parkeerde een van die badgasten zelfs zijn kite frontaal tegen de mijne. Oké ongelukje kan gebeurden, gelukkig zonder gevolgen, nat was ik toch al. Maar even fatsoenlijk erkennen dat hij fout zat, Ho maar.

Nee, die ZM heb ik gister voor voorlopig even uitgezwaaid.
Boompie

Geen avatar

Berichten: 52
Antwoord #49513 Juni 18, 2014, 11:43:31
edit2Rapporteer  
Gister na werk voor het eerst op de ZM geweest. Het was behoorlijk druk, maar ik ben al redelijk wat gewend (Playa :-) ). Bij hoogwater was er voldoende ruimte om goed te kunnen varen. Was weer een lekkere sessie na een tijdje niet gekite te hebben.
Ed.

Berichten: 2732
Logs: 0 | 165 uur
Antwoord #49514 Juni 18, 2014, 12:09:25
edit2Rapporteer  
Kijkduin was vet gister, mooie kickertjes, dikke toeside flat 3 gepakt op de skate, mijn dag is wel gemaakt Smiley

Nu weer een weekje afzien zonder wind..
PieterK

Berichten: 264
Logs: 0 | 241 uur
Antwoord #49515 Juni 18, 2014, 13:36:06
edit2Rapporteer  
 
Gister na werk voor het eerst op de ZM geweest. Het was behoorlijk druk, maar ik ben al redelijk wat gewend (Playa :-) ).
De Playa was gisteren overdag prettig bezet. 2 kleine klasjes, groepje kiters, ruimte genoeg. Maar, ik wil niemand in de verleiding brengen.  Cool
tgroot

Berichten: 664
Antwoord #49516 Juni 18, 2014, 14:58:34
edit2Rapporteer  
Wat een gekkenhuis inderdaad op de zandmotor. En de sfeer ...... te triest voor woorden.
ik heb eigenlijk nooit onenigheid, maar gisteren aan de lopende band.
en dan bedoel ik ook gevorderden die hun geduld hebben verloren door de beginners.
heb meer dan 10 kites in mekaar gezien, volledige gereleasde kite door iemand heen.
Eigenlijk is het een wonder dat er geen ernstige ongelukken zijn gebeurd.

Heel jammer maar ben bang dat er weinig aan te doen is.
Haring High Richardt

Berichten: 9341
Antwoord #49517 Juni 19, 2014, 11:54:46
edit2Rapporteer  
Hier word je toch ook niet vrolijk van   ThumpDown ThumpDown ThumpDown

http://hanglos.nl/news/315564/kitedieven-actief-in-zandvoort-r-dam.html


Vndaag zijn er een aantal kites meegenomen vanaf het strand in Zandvoort bij De Spot. Dus pas op er is waarschijnlijk een groep actief die uit is op kites. Opvallend is dat het allemaal nieuwe kites zijn! Er zijn meerdere rond hetzelfde tijdstip meegenomen.
 
Wees dus extra alert. Mochten er kites aangeboden worden (NAISH) ter verkoop, geef ons dan een belletje. Er is melding bij de politie gemaakt van de diefstallen!
 
North kites in trailer bij Rotterdam:
 
STOLEN TRAILER!
Hi NKB friends. We need your help. Last night my trailer is stolen with my testgear. Trailer was located in R'dam.
All gear is 2014 kites and boards. Please help me and keep your eyes open for the trailer or used 2014 NKB gear on internet! All kites, bars and boards have serialnumbers wich i have!
Please share as much as possible.
Thanks
Anton82

Geen avatar

Berichten: 3
Antwoord #49518 Juni 19, 2014, 12:13:15
edit2Rapporteer  
Vraagje, ik heb al weer een tijd niet gekite en ben nog niet zo goed.

Maar begin van de avond Oostvoorne ziet er goed uit toch voor een 11?
wel vlagerig door de windmolels/dam waar de wind over moet maar verder is het best goed weer toch?

Anton
Egbert1985

Geen avatar

Berichten: 106
Antwoord #49519 Juni 19, 2014, 14:04:41
edit2Rapporteer  
Vraagje, ik heb al weer een tijd niet gekite en ben nog niet zo goed.

Maar begin van de avond Oostvoorne ziet er goed uit toch voor een 11?
wel vlagerig door de windmolels/dam waar de wind over moet maar verder is het best goed weer toch?

Anton

Zal wss precies te doen zijn kwa wind, 16 knopen staat er nu, perfect om met de 11 te oefenen, als je ca 85kg weegt. Denk dat je het moet doen ^^
meccaloha

Berichten: 219
Logs: 0 | 4 uur
Antwoord #49520 Juni 19, 2014, 14:17:00
edit2Rapporteer  


Zal wss precies te doen zijn kwa wind, 16 knopen staat er nu, perfect om met de 11 te oefenen, als je ca 85kg weegt. Denk dat je het moet doen ^^
[/quote]
 

16? waar haal jij dat vandaan ...
Gewoon_Mart

Berichten: 1050
Logs: 0 | 428 uur
Antwoord #49521 Juni 19, 2014, 14:20:54
edit2Rapporteer  
ZM Was zondag en maandag inderdaad erg druk! Veel zien gebeuren en wat erik al aangeeft passeren om een normale manier lijkt moeilijk, ook mensen het strand op jagen door niet tijdig te keren was aan de orde van de dag..... Maargoed, het waaide, de zon scheen en omdat ik vaak op de ZM kom genoeg bekende!!

Was weer een mooie dag! Iedereen die het te druk vond, volgende keer lekker naar een andere spot gaan, des te meer ruimte voor mij Grin
Egbert1985

Geen avatar

Berichten: 106
Antwoord #49522 Juni 19, 2014, 15:41:02
edit2Rapporteer  


Zal wss precies te doen zijn kwa wind, 16 knopen staat er nu, perfect om met de 11 te oefenen, als je ca 85kg weegt. Denk dat je het moet doen ^^

 

16? waar haal jij dat vandaan ...
[/quote]
dat haal ik van het actuele rapport meneer :
http://nl.windfinder.com/report/hoek_van_holland?fspot=oostvoorne
Gewoon Ron

Berichten: 645
Logs: 0 | 11 uur
Antwoord #49523 Juni 19, 2014, 16:55:01
edit2Rapporteer  
Heeeerlijke sessie gehad op Zandmotor en geen enkele last gehad van de drukte.

@ Erik Fanatik en Tgroot, wat is het probleem nu eigenlijk; de andere watergebruikers of het feit dat jullie niet kunnen kiten?
Kijk eerst zelf eens in de spiegel.
Heb wat meer respect voor iedereen die daar bezig is. Je kan het weten als je aankomt want je ziet al 5.397 kites op het water. Dan is het voor iedereen lastig, vind je het niks ga dan naar huis.

Iedereen maakt fouten ook ik, en ik heb veeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeel ervaring.
Ik pleurde mijn kite ook bij een Pool in zijn lijnen.........so what.  Het overkomt iedereen. hoef je je niet voor te schamen hoor.
Gewoon vriendelijk blijven en elkaar helpen, ik heb de gast geholpen met lijntjes uit elkaar halen, even gecheckt op schade.
Alles was o.k.,  handjes geschud en allebei na 10 minuten weer varen!   Joepie

En tuurlijk waren er ook die jongens die aan het trucken waren, geef ze eens ongelijk. geef ze de ruimte en blijf er uit de buurt.
tgroot

Berichten: 664
Antwoord #49524 Juni 19, 2014, 23:30:57
edit2Rapporteer  
Ik vind dit echt een vreemde reactie ron.
Wat het probleem is maak ik toch duidelijk? mensen reageren al heel geirriteerd als je iets te dicht bij komt terwijl er niks aan de hand is ... dusja ik heb me gestoord aan andere, iets wat ik zelden heb.

Dat wilde ik gewoon ff ventileren, je kent me niet eens waarom zou dit aan me kite skills liggen? Vind dit echt een domme aanname .....
Hetzelfde geld dus voor de opmerking er waren jongens aan het trucken blijf er uit de buurt ......

Waar is de tijd gebleven dat iedereen met een big smile over het water ging en mekaar groette of je mekaar nou kende of niet. Nou snap ik wel dat dat niet gaat met deze drukte, maar het gaat even om de sfeer. Nu is iedereen chagarijnig en zogenaamd stoer.
« vorige volgende »
Ga naar:  


© 2002 - 2024 Kitehigh

Sorry, the copyright must be in the template.
Please notify this forum's administrator that this site is missing the copyright message for SMF so they can rectify the situation. Display of copyright is a legal requirement. For more information on this please visit the Simple Machines website.