Schellinkhout voor beginner?

Levi

Berichten: 72
Juli 28, 2007, 00:24:41
edit2Rapporteer  
Ey beste kitesurfers!

Ik was vanplan om morgen voor het eerst naar Schellinkhout te gaan, alleen hoor ik zoveel dingen. Het schijnt er druk te zijn er wordt soms hier en daar wat gestolen. Is het wel handig als beginnende kiter om daar te oefenen. Heb eerlijk gezegt geen zin in tientallen ervaren kiters die heen en weer langs mij heen gaan terwijl ik oefen om redelijk op een board te varen, voel me dan niet echt veilig... Is het niet beter eerst bij het strand te oefenen, aangezien daar best veel ruimte is?

Misschien dat mensen die daar vaak komen een beetje kunnen vertellen hoe en wat?

Alvast bedankt.  ThumpsUp
Dangerfield

Berichten: 380
Antwoord #1 Juli 28, 2007, 01:07:17
edit2Rapporteer  
Schellinkhout is DE spot voor beginners, barst er van de klasjes en anderen die aan het oefenen zijn. Het is wel stervensdruk, maar je moet wat. Water is lekker lang ondiep dus je kan makkelijk met vallen en opstaan wat oefenen. veel mensen hebben hun kite makkelijk op 12 uur staan, dus zolang je niet vaart is er ruimte zat.

Om bovenstaande redenen kom ik er zelf zomers niet, ik ben lekker aan de kust.

Wees slim en laat je kite niet op tewijl je op het (natte) gras staat.

suc6
RobB_W

Geen avatar

Berichten: 133
Antwoord #2 Juli 28, 2007, 01:13:36
edit2Rapporteer  
Doordeweeks zijn er niet zoveel mensen, en is het wel te doen. Verder sluit ik me bij al het bovenstaande aan  ThumpsUp
Levi

Berichten: 72
Antwoord #3 Juli 28, 2007, 01:16:39
edit2Rapporteer  
Oke bedankt jongens Wink , denk dat ik morgen toch even ga met een vriend. Normaal gesproken ga ik naar Bergen aan Zee, niet zo heel ver fietsen voor mij en vaak is het daar ook lekker ruim en rustig, enige nadeel is/zijn de golven, niet zo handig voor beginners.
RobB_W

Geen avatar

Berichten: 133
Antwoord #4 Juli 28, 2007, 01:29:06
edit2Rapporteer  
Nee, vandaag waren de golven bij Bergen wel pittig ja.

Maar ik heb 't ook op zee geleerd de laatste maanden, even harder doorzetten, maar je hebt meer ruimte, en dat vind ik ook wel wat waard.
HansNet83

Geen avatar

Berichten: 172
Antwoord #5 Juli 28, 2007, 03:48:21
edit2Rapporteer  
ik ben ook nog aan het leren ... maar op zee leren ? ... het is toch al vrij snel diep ... en als je crasht waar je niet meer kunt staan ... dan heb je een probleem ... tenminste ik nog wel.
Kun je mij vertellen waar, en bij welke windrichting het op zee goed te leren valt ?
ggiesberts

Geen avatar

Berichten: 20
Antwoord #6 Juli 28, 2007, 04:21:56
edit2Rapporteer  
Voor de drukte: zet je wekker een uurtje eerder en zorg dat je er voor de ochtendspits bent.
Davidoff
Gast
Antwoord #7 Juli 28, 2007, 05:51:33
edit2Rapporteer  
Levi,

Schellinkhout is een zeer goede spot. ik denk dat je wel een beetje de ruimte moet opzoeken.
Wat voor kite vlieg je? Vegas 06? paars? zag namelijk laatst beginner @ bergen aan zee.
Ben morgen ook te vinden @ schellink.

Zie je wel

David schater
PeeWee

Berichten: 1652
Antwoord #8 Juli 28, 2007, 11:51:31
edit2Rapporteer  
Sluit me aan bij het vorige.

Als je rechts blijft, een stuk voor het strandje dan komt het goed. Daar zijn de beginners en klasjes bezig, zie je vanzelf.

Op het grasveld kan het ook (zeer) druk worden waardoor je wat moeite moet doen om je kite veilig op te laten. Maar ja het kan erger als ik denk aan Enkhuizen met Oostenwind met ruim 90 kites op het water en maar drie vlonders om het water op en af te kunnen.

Trouwens, gisteren vond ik het op S'hout met die harde wind erg lastig op het water doordat er ook veel windsurfers over het water aan het knallen waren. Ik was meer aan het opletten dan aan het varen en springen.

Koppie erbij houden en dan komt het goed.

Veel plezier
Sandro

Berichten: 99
Antwoord #9 Juli 28, 2007, 13:46:14
edit2Rapporteer  
Ik had vorige week mijn vuurdoop@Schellinkhout!!
Heb 3 weken terug 3 daagse cursus gedaan bij Beachbreak en vorige week samen met mijn broertje die al wat langer kite lekker wezen oefenen op Schellinkhout.Van te voren al een paar keer wezen kijken.Je kunt er lekker ver uit "de kust" het water in wat best ideaal is en je kunt je goed concentreren op je kite.
Ik had bij Noordwijk veel last van kuilen en hoge golven waar je je dan ook nog mee bezig gaat houden en je al snel niet meer gefocused bent op je kite.
Ga vandaag ook weer hoewel er eigenlijk pas vanmiddag wat wind wordt verwacht....

Ciao
« vorige volgende »
Ga naar:  


© 2002 - 2024 Kitehigh

Sorry, the copyright must be in the template.
Please notify this forum's administrator that this site is missing the copyright message for SMF so they can rectify the situation. Display of copyright is a legal requirement. For more information on this please visit the Simple Machines website.