NPX Lucifer Video

Morres

Berichten: 9427
November 04, 2008, 12:38:47
edit2Rapporteer  
http://www.npxwetsuits.com/index.php?option=com_content&task=view&id=162&Itemid=311
spoetnik

Berichten: 762
Antwoord #1 November 04, 2008, 13:07:10
edit2Rapporteer  
Die is toch al heeeeel oud??
Morres

Berichten: 9427
Antwoord #2 November 04, 2008, 13:10:19
edit2Rapporteer  
video is nieuw toch?
Goonie

Berichten: 674
Antwoord #3 November 04, 2008, 13:22:36
edit2Rapporteer  
eeeuh morres.. die is idd al oud heb dat pak alweer versleten geloof ik me zo te bedenken.... of was dat nou een overal??? hmmmz
Morres

Berichten: 9427
Antwoord #4 November 04, 2008, 14:17:50
edit2Rapporteer  
my bad:P
piede

Berichten: 1689
Antwoord #5 November 04, 2008, 15:22:23
edit2Rapporteer  
goed over nagedacht
robin..

Berichten: 1511
Antwoord #6 November 04, 2008, 23:48:55
edit2Rapporteer  
Die is toch al heeeeel oud??

jij bent oud
El Rudo

Berichten: 6292
Logs: 0 | 252 uur
Antwoord #7 November 05, 2008, 00:08:45
edit2Rapporteer  
Ik heb er nog eens goed naar gekeken en eigenlijk lijkt het me helemaal niks. 100% stoere looks, function follows form.
Die hele zak om je harnas lijkt me helemaal k*t. Stel je land een trick toeside of blind, dan kan je harnas zo verdraaien, zeker op de drysuit spul, dat is spekglad. Dat geeft normaal niet want dan geef je een ruk aan je harnas of je draait 'm later wel weer terug. met dit pak aan kan je er niet makkelijk bij, en als 'ie gedraaid zit zit gelijk je hele pakt gedraaid.
Daarnaast die capuchon, de trendy zakken en die harnas-verstop flapper, met een goeie wipeout op volle snelheid hapt dat allemaal gigantisch water, en de kleine drain gaatjes zijn veel te klein om dat effectief te lozen.
Ik vaar zelf met een gewoon droogpak, merk doet er niet toe, en dat is juist ontdaan van al die troep.
OK het is leuk voor een beetje rondhannessen vlak bij het strand in een poeltje of zo, maar als je serieus een stukje gaat rossen ergens doe je jezelf hier geen plezier mee. Ik kan me zelfs een paar scenario's indenken waar dit onnodige risico's met zich meebrengt.
Ik hoop vurig voor degenen die 'm ongezien besteld hebben dat het allemaal meevalt, mij lijkt het 3x niks.
Los van de goeie looks en de pee-zip een afrader.
Michiel.
Moderator

Berichten: 15917
Logs: 0 | 308 uur
Antwoord #8 November 05, 2008, 00:29:53
edit2Rapporteer  
Tja Rudo, ik vind het wel een mooi ontwerp. En zover ik kon zien zit er een soort neopreen waar je harnas omheen gaat zodat het niet slipt. Neil Pryde is niet de eerste de beste leverancier.

Idd. is het een pak met een hoog poser gehalte. Echter ik zou het nog niet durven af te schieten zonder te hebben getest.

Die Pee-zipper is de BOM! Ik zou willen dat ik die vroeger op mijn eigen drysuit had
magic

Berichten: 13
Antwoord #9 November 05, 2008, 00:42:09
edit2Rapporteer  
Zo'n pee zipper mag wat mij betreft ook wel op een wetsuit!
El Rudo

Berichten: 6292
Logs: 0 | 252 uur
Antwoord #10 November 05, 2008, 01:28:23
edit2Rapporteer  
Tja Rudo, ik vind het wel een mooi ontwerp. En zover ik kon zien zit er een soort neopreen waar je harnas omheen gaat zodat het niet slipt. Neil Pryde is niet de eerste de beste leverancier.

Idd. is het een pak met een hoog poser gehalte. Echter ik zou het nog niet durven af te schieten zonder te hebben getest.

Die Pee-zipper is de BOM! Ik zou willen dat ik die vroeger op mijn eigen drysuit had
Tja ik zeg al, ik ben helemaal voor de looks van dit pak, het ziet er ontzettend tof uit natuurlijk.
Je weet daarentegen ook hoe stil het in de winter is dus voor die ene medekiter (die allang weet hoe lellek je eigenlijk bent) en die anderhalve zeehond is het niet zo heel belangrijk.
Ik hoop echt dat 'ie goed is. Een overlevings pak is alleen niet de plaats voor ornamenten.
Michiel.
Moderator

Berichten: 15917
Logs: 0 | 308 uur
Antwoord #11 November 07, 2008, 11:23:48
edit2Rapporteer  
Een overlevings pak is alleen niet de plaats voor ornamenten.

Whahaa, idd. we laten die vogels en zeehonden allemaal schrikken met ons gerimpelde en bepuiste gelaat

Ik denk niet dat je dit moet zien als een overlevingspak, en ieder drysuit voor de zeil en surfsport is geen overlevingspak. Ik heb eens zo'n ding aangehad en daar valt nauwelijk fatsoenlijk mee te lopen, laat staan kiten.

Echter is snap helemaal wat je bedoelt. Al die flappen extra materiaal lijken mij ook problemen te geven bij fixe klappers. En hoe vaak heb ik niet na een wipe-out met de achterkant van mijn trapeze water geschept (en dat doet pijn). Dit pak heeft een veel grotere "shovel" eraan zitten.
Teigetje

Berichten: 5663
Logs: 0 | 765 uur
Antwoord #12 November 07, 2008, 12:25:06
edit2Rapporteer  
Nog een nadeel is de kapouchon die er aan zit.  loser
Als je die op je kop zet dan draait deze volgens mij niet mee dus kijk je volgens mij altijd met 1 oog in je kapouchon, net als met een regenpak, als ik die aan doe zet ik altijd een baseballcap op zodat de klep hiervan zorgt dat je vrij zicht hebt als je je naar links en rechts kijkt. schnappie  Undecided
El Rudo

Berichten: 6292
Logs: 0 | 252 uur
Antwoord #13 November 07, 2008, 12:53:23
edit2Rapporteer  
Ik hoop ook niet dat het een overlevingspak hoeft te worden, maar tijdens een kitemare heb je geen tijd om tussen allemaal flappen te moeten graaien. Waar zit dat mesje ook alweer aan je trapeze? Enneh... Hoe moet je overigens je HP leash bevestigen? Oeps...
Als er 40 liter water onder rokje zit, kan die over je safety release schieten en dan...

Ja qua shovel weet ik goed waar je op doelt, in September bij de zeehondjes bank, even nastuiteren na een speedrun, onderrand van je trapeze hapte even water met 60 km/u, daar lag Michieleke Bandieteke even 10minuten naar lucht te happen - als dat gebeurt haakt je spreaderbar even onder de zwevende ribbetjes...
Morres

Berichten: 9427
Antwoord #14 November 07, 2008, 13:31:24
edit2Rapporteer  
als dat gebeurt haakt je spreaderbar even onder de zwevende ribbetjes...
Wie kent het niet? Sad pijnlijk idd
KiteDemon

Berichten: 6806
Antwoord #15 November 07, 2008, 14:34:16
edit2Rapporteer  
Heb een sample gepast en moet zeggen dat het pak meer dan voldoende bewegingsvrijheid biedt. Het is niet anders dan dat je in je snowboardoutfit op het water staat, dus ik zie eigenlijk helemaal geen problemen met mijn vaarstijl.
Maar hopelijk over 3 weken het pak aan de tand voelen, en is het niks dan staan er ineens 12 ontstemde huftertjes op de stoep bij de shop Wink
Morres

Berichten: 9427
Antwoord #16 November 07, 2008, 14:39:50
edit2Rapporteer  
dan maar hopen dat er meer kleuren te krijgen zijn...
@rjen

Geen avatar

Berichten: 1805
Logs: 0 | 2 uur
Antwoord #17 November 07, 2008, 15:08:00
edit2Rapporteer  
dan maar hopen dat er meer kleuren te krijgen zijn...
waarom? We varen ook allemaal Naish!
Morres

Berichten: 9427
Antwoord #18 November 07, 2008, 15:20:10
edit2Rapporteer  
maar die komen ook in verschillende kleuren
Geen

Berichten: 559
Antwoord #19 November 07, 2008, 18:31:36
edit2Rapporteer  
hoe ga je in godsnaam bodyraggen met dit vod aan:P
wtf, volgend jaar komen ze hopelijk met een sinterklaas versie incl. mijter en shit,
dat zou wel dope zijn, dan ga ik er gelijk een halen, niks te pakjesboot,
gewoon kiteklaas
El Rudo

Berichten: 6292
Logs: 0 | 252 uur
Antwoord #20 November 09, 2008, 22:41:23
edit2Rapporteer  
Nou DeNn!!, als je wacht tot Pasen (niet handle- ) dan krijg je dit:

http://www.youtube.com/watch?v=pHUDNCCpUg4
DHSKite

Berichten: 302
Antwoord #21 November 10, 2008, 13:58:40
edit2Rapporteer  
hahahahaha!! Geniaal!

Kiteklaas.. lol..
ik wil idd wel een filmpje zien waarop die gast eerst op een weegschaal gaat staan droog, en daarna na een lekker sessie body-draggen.. met een litertje of 40+

zou je het ook als visnet tijdens bodydraggen kunnen gebruiken?
(HJ) MINI-ME

Berichten: 7007
Antwoord #22 December 08, 2008, 12:28:44
edit2Rapporteer  
Nog niemand het pak getest?
Vinni

Berichten: 5944
Antwoord #23 December 09, 2008, 00:02:45
edit2Rapporteer  
Fer die heeft hem nu volgens mij.
KiteDemon

Berichten: 6806
Antwoord #24 December 10, 2008, 19:37:34
edit2Rapporteer  
Alvast een impressie van Ray.

Afgelopen maandag het water op geweest met de Lucifer..

Het pak zit als gegoten, het zit niet te strak maar ook zeker niet te los om je lichaam heen.
De bewegingsvrijheid is perfect, mede doordat het pak niet strak om je lichaam heen zit zoals bij een wetsuit.

Voorwat betreft de kou/warmte. Het pak laat totaal geen kou door zelfs niet als je in het water staat. Na een klein uurtje kloten op het water merk je pas hoe goed het pak eigenlijk is. Ik had het niet koud maar ook zeker niet TE warm. Na het kiten als je lichaam tot rust komt blijft de temp. in het pak stabiel. Het is niet zo dat je ineens spontaan begint te zweten of dat je het erg koud krijgt op het moment dat je langs de kant staat. PRECIES GOED!!
** eronder gedragen....een linnen broek met daarop een middel dikke trui .... ZONDER THERMO kleding **

Persoonlijk heb ik NOG GEEN enkel nadeel kunnen vinden aan het pak. Wellicht dat sommige van ons de wijde broekspijpen niet echt fijn vinden. De capuchon is wel een klein opstakel. Tijdens het kiten is je gezichtsveld links en rechts verkleind ( als je hem opzet dan ). Bij een val waardoor je water in je capuchon schept voel je wel een lichte druk rond je nek, maar het water vliegt er echt binnen no-time uit door de daarvoor aangebrachte openingen.

Ik neem aan dat de rest wel duidelijk mag zijn.. Dit pak is z'n geld meer dan WAARD!!
En voor een ieder die er nog geen één heeft, test het en bepaal zelf wat je ervan vind.

Voordat ik me wetsuit weer aantrek zal dat ergens begin de zomermaanden worden van 2009..



Testen zal moeilijk gaan want ik ga mijn pak echt niet uitlenen......en of de shop een testpak beschikbaar stelt is natuurlijk een tweede.
« vorige volgende »
Ga naar:  


© 2002 - 2024 Kitehigh

Sorry, the copyright must be in the template.
Please notify this forum's administrator that this site is missing the copyright message for SMF so they can rectify the situation. Display of copyright is a legal requirement. For more information on this please visit the Simple Machines website.