review droogpak Gul Enforcer

Nazar

Berichten: 385
Antwoord #925 Oktober 19, 2009, 23:45:41
edit2Rapporteer  
ik zit nu te kijken voor een droogpak. Maar de prijzen zijn allemaal gestegen en ik zie dat je bij wetsuitoutlet die GUL ENFORCER voor 286pond kan bestellen.

Weet iemand mischien waar ik ze nog goedkoper kan krijgen?!
Michiel.
Moderator

Berichten: 15917
Logs: 0 | 308 uur
Antwoord #926 Oktober 20, 2009, 11:35:46
edit2Rapporteer  
Ocean Rodeo Pyro Pro is helemaal droog  Grin

GUL Enforcer is een vergelijkbaar pak wat even duur is hier in NL.

Ik denk dat het per individueel verschilt of hij helemaal droog blijft of niet, en van de situatie. Het blijft natuurlijk een lastig iets: een pak drooghouden waar je ledematen door steken. Die afdichting is altijd lastig en moet perfect zitten.

Ik hoor topverhalen over compleet droge Enforcers, en mindere verhalen over natte pakken.

Ben ook erg benieuwd hoe "droog" de mijne zal zijn Grin
RH

Berichten: 298
Antwoord #927 Oktober 20, 2009, 12:00:13
edit2Rapporteer  
Ik hoop ook dat ie droog blijft Michiel. Mijn Gul is zeker niet droog. Bij een crash kan er wat water naar binnen komen via de manchetten aan de hals en polsen. Dat is soms vervelend, maar verklaarbaar. Wat minder is is dat het materiaal waarvan ze het maken ademend is en daarmee poreus. Water kan ook de andere kant op. Zeker als je erop 'drukt' (net als bij een tent). Ik heb altijd een natte band rond mijn middel waar mijn trapeze heeft gezeten. Dus dan toch een droog t-shirt meenemen. Gaat niet om bakken water, en het wordt er niet kouder om (vind die pakken toch maar wat heet), maar echt fijn is het niet. Ik vaar zolang als het kan met een wetsuit en dan als het echt koud is (<5C) pak ik het droogpak.
hOe hA HeNniE

Berichten: 824
Antwoord #928 Oktober 20, 2009, 12:25:06
edit2Rapporteer  
Ik hoop ook dat ie droog blijft Michiel. Mijn Gul is zeker niet droog. Bij een crash kan er wat water naar binnen komen via de manchetten aan de hals en polsen. Dat is soms vervelend, maar verklaarbaar. Wat minder is is dat het materiaal waarvan ze het maken ademend is en daarmee poreus. Water kan ook de andere kant op. Zeker als je erop 'drukt' (net als bij een tent). Ik heb altijd een natte band rond mijn middel waar mijn trapeze heeft gezeten. Dus dan toch een droog t-shirt meenemen. Gaat niet om bakken water, en het wordt er niet kouder om (vind die pakken toch maar wat heet), maar echt fijn is het niet. Ik vaar zolang als het kan met een wetsuit en dan als het echt koud is (<5C) pak ik het droogpak.
amen!
droogpak blijft een goed alternatief om de winter door te komen zonder kou, maar geheel droog is een ander verhaal.....misschien moet het fenomeen droogpak in combinatie met kiten zich nog verder ontwikkelen...kan me nml. niet voorstellen dat een duiker met een droogpak ook water pakt, want onder water red je het dan niet lijkt me!

PLUS heb ik me voorgenomen om met droogpak niet verder dan zwemafstand uit de kust te gaan: een scheur in het pak is dan volgens mij al snel dodelijk wanneer dat pak vol water loopt.....een wetsuit onder het droogpak lijkt me daarentegen weer wat overdreven...
Teigetje

Berichten: 5663
Logs: 0 | 765 uur
Antwoord #929 Oktober 20, 2009, 17:42:48
edit2Rapporteer  
Misschien is het zo bij sommige dat ze hun pak voor het kiten niet luchtvrij maken. Ik bedoel daarmee te zeggen dat je de lucht uit het pak moet drukken/persen. Ik kan me voorstellen dat als je dat niet doet en je crast dat de lucht die nog in je pak zit door de druk via je manchet naar buiten wordt gerdukt en dat er dan wat water in je pak loopt.  Grin
@rjen

Geen avatar

Berichten: 1805
Logs: 0 | 2 uur
Antwoord #930 Oktober 20, 2009, 17:55:27
edit2Rapporteer  
Vorige winter toch wel een keer of 15 mijn GUL gebruikt en altijd gewoon droog. Wel handschoenen, schoen en cap over de seals zodat er bij een crash geen water in kan komen. Tijdens aantrekken van je pak moet je echt goed aandacht besteden aan het goed sluiten van je seals. Als het te warm is voor handschoen doe ik mijn GUL niet aan, zonder handschoen komt er bij een harde crash dan zeker water binnen.
LeonB

Berichten: 2087
Logs: 0 | 28 uur
Antwoord #931 Oktober 20, 2009, 20:42:41
edit2Rapporteer  
Als ik mijn collega (Koninklijke Marine- scheepsduiker) mag geloven heb je altijd wat lekkage bij de seals van een droogpak.

Het is gewoon een feit dat duiken veel rustiger gaat dan een crash bij kitesurfen, zodat wij enige lekkage moeten accepteren.

tis niet anders.... Undecided
Naishie

Berichten: 383
Antwoord #932 Oktober 20, 2009, 21:01:43
edit2Rapporteer  
MMMM das voor het eerst dat ik negatieve verhalen hoor over drysuits.
Ik dacht dat het allemaal zo perfect was?
Ik denk er nog een wintertje over na voordat ik zo'n pak koop Grin
Michiel.
Moderator

Berichten: 15917
Logs: 0 | 308 uur
Antwoord #933 Oktober 20, 2009, 21:05:14
edit2Rapporteer  
@ RH: ben het met je eens! Als het handschoenen weer wordt, dan pas droogpak aan!

Heb jarenlang een droogpak gehad met zeilen, dus ben bekend. Dan flikker je niet zo vaak in het water, maar ook zweet heb je al snel.

@ LeonB: bij duiken heb je een fikse waterdruk op de seals. Dat is een heel andere belasting natuurlijk, en ook een redelijk constante. Bij een crash heb je heel kortstondig een hoge druk.
GetHigh

Berichten: 270
Antwoord #934 Oktober 21, 2009, 15:47:54
edit2Rapporteer  
Vandaag toch even in mijn droogpak gevaren, maar helaas ook water binnen. Het zal niet aan het pak liggen maar ik heb geen speknek en daar komt dan ook zeker water binnen. Voor de rest is het heerlijk.
Zijn er meer mensen die hier last van hebben en wellicht ook een goeie oplossing. Als dat zo blijft heb ik er weinig aan. Ik heb nu op binnenwater gevaren maar kan mij voorstellen als ik op zee gespoeld wordt dat ik een groot probleem heb en dat ik meteen kan inpakken. Ik hoor het graag.
kootsie

Berichten: 444
Antwoord #935 Oktober 21, 2009, 19:21:03
edit2Rapporteer  
Wat raar bij mij is het wel droog gebleven. De eerste keer had ik me te dik gekleed. Dan wordt het wel vochtig aan de binnenkant, van het zweet.

Heb zeker geen dikke nek maar je moet wel heel goed opletten als je het pak aantrekt. De nekseal moet helemaal perfect zitten, niet slordig, gevouwen of met hoofdhaar ertussen.
KappuhH

Berichten: 3273
Antwoord #936 Oktober 21, 2009, 19:54:36
edit2Rapporteer  
Vandaag drooggebleven. Mouwen en pijpen rond de seals helemaal droog. Alleen wel wat zweet.
Langbeest

Berichten: 3272
Antwoord #937 Oktober 21, 2009, 20:06:15
edit2Rapporteer  
Als je een kippe nekkie hebt, is het misschien opgelost als je een cap draagt.
GetHigh

Berichten: 270
Antwoord #938 Oktober 21, 2009, 20:22:43
edit2Rapporteer  
Heb nog even op internet gekeken naar oplossingen. Kan voor 15 of 20 euro de nekseal laten innemen. Ik denk dat ik dat maar ga doen dan.  Met cap zal het alwel beter zijn maar nog niet helemaal opgelost denk ik. Als ik hem laat innemen ga ik er vanuit dat het opgelost is. thx
@rjen

Geen avatar

Berichten: 1805
Logs: 0 | 2 uur
Antwoord #939 Oktober 21, 2009, 20:25:08
edit2Rapporteer  
gewoon wachten totdat de temp. onder de 10 graden gaat dat doe je je cap en handschoenen aan en is het probleem opgelost. Het is nu gewoon nog te warm voor droogpakken!
Reflex

Berichten: 2313
Logs: 0 | 20 uur
Antwoord #940 Oktober 23, 2009, 19:45:51
edit2Rapporteer  
Sta op het punt om ook de bestelling te plaatsen. Weet enkel niet of ik de adult small of medium moet hebben (zit met mijn 1m72 er net tussenin). Ook zou ik dit in combinatie met de Gul 3mm Peaked Surf Hood/splittoe shoes en handschoentjes doen.

Of hebben jullie een beter alternatief?
Jeromez

Berichten: 3323
Logs: 0 | 427 uur
Antwoord #941 Oktober 23, 2009, 20:23:59
edit2Rapporteer  
Als je er tussenin zit zou ik de grotere maat nemen.
Gul shoes en gloves zijn top, dus gewoon doen.
Ride

Berichten: 4775
Logs: 0 | 234 uur
Antwoord #942 Oktober 23, 2009, 20:59:56
edit2Rapporteer  
Gisteren ook voor het eerst gevaren met mijn Enforcer. Nooit eerder een droogpak gehad, ook niet toen ik nog windsurfde (Ja, sorry. Dat heb ik ook gedaan. Iedereen maakt fouten.  schater)

Maar ja, even on topic..............had ik dat maar eerder gedaan zeg, een droogpak kopen. Zo'n ding zit echt heerlijk. Heb alleen met schoentjes gevaren. Kreeg tijdens de crashes een klein beetje water binnen via de nekseal, maar dat is zeker over als ik mijn cap en handschoenen aan ga doen. Blijf nu wel varen zonder cap en handschoenen. Ook totaal niet koud als je het water uit komt.

Voor een ieder die nog twijfelt............GEWOON DOEN. ThumpsUp ThumpsUp Zeker met de wisselkoers van de Pond op het moment.

hijo del viento

Berichten: 2061
Logs: 0 | 777 uur
Antwoord #943 Oktober 23, 2009, 23:22:42
edit2Rapporteer  
@reflex

Ik zat er ook precies tussenin met mijn 1.88 met L en XL en ik ben voor de XL gegaan na het passen van 2 pakken. Het geeft toch net even wat meer bewegingsvrijheid moet ik zeggen!!
Reflex

Berichten: 2313
Logs: 0 | 20 uur
Antwoord #944 Oktober 24, 2009, 08:32:20
edit2Rapporteer  
Ok, ja anders zing je zo hoog eej  Wink Ik zal de M bestellen. Kan het altijd weer retour sturen.
hijo del viento

Berichten: 2061
Logs: 0 | 777 uur
Antwoord #945 Oktober 24, 2009, 09:20:50
edit2Rapporteer  
Anders gewoon aan een enthousiast forumlid verkopen. Kan je die ook gelijk laten passen!!  Wink
isomis

Berichten: 205
Antwoord #946 Oktober 27, 2009, 12:38:23
edit2Rapporteer  
ik ben precies 172cm moet ik nu voor de small gaan of medium? dilemma
Zeeko52

Berichten: 30
Antwoord #947 Oktober 27, 2009, 12:42:02
edit2Rapporteer  
Ik zou dit even aan Michiel. vragen, want hij heeft ongeveer dezelfde maat als jij en hij heeft ook een Gul Enforcer.
Ik ben zijn vader en ik heb een L, maar ik ben 1.84 en 88 kilo.
Retard

Berichten: 782
Antwoord #948 Oktober 27, 2009, 12:52:18
edit2Rapporteer  
Je moet echt voor de lengte gaan .. Pakken ken je facuum laten trekken door een trucje .. Dus gewoon een M nemen lengte te kort is een DRAMAAAA ! dan trekt hij snel in je naat bij mij werden alleen me enkels nat omdat ik nog geen schoentjes draag armen niets ook al heb ik nog geen hanschoenen schouders ook niet Smiley top pak

 Edit: Ik ben 1,88 .... en heb een XL 72 kilo
gravite

Geen avatar

Berichten: 34
Antwoord #949 Oktober 27, 2009, 13:50:14
edit2Rapporteer  
Heb het pak 3 dagen getest in de herfstvakantie in Fehmarn. Water en lucht zo'n 8 graden. Als je een flinke smak maakt lekt er wel eens wat water naar binnen in de mouwen of de nek. Nadat ik het pak "luchtvrij"had gemaakt ging het beter. Echter als je handschoenen gebruikt in de vorm van wanten met een open binnen kan kan het water daar dus stiekem ook nog langs. Dat heb ik opgelost met een dichte vinger handschoen van ION. Verder is het pak heerlijk om mee te varen vanwege de bewegingsvrijheid. Natte plekken op de plaats waar je trapeze zit heb ik nog niet gemerkt. Wel moet je er op letten om van de "pyama" de bandjes niet om je voet te  laten zitten als je het pak aantrekt. Want ik heb de indruk dat daarlangs dus wel iets van water naar binnen kan lopen. MAar goed dan praat je over een muizenplasje.
Qua maat heb ik een L moeten hebben. Ik ben 1,75m borstomvang 1,07m en taille 1,02m en weeg 90kg.
« vorige volgende »
Ga naar:  


© 2002 - 2024 Kitehigh

Sorry, the copyright must be in the template.
Please notify this forum's administrator that this site is missing the copyright message for SMF so they can rectify the situation. Display of copyright is a legal requirement. For more information on this please visit the Simple Machines website.