Leucate (Frankrijk) in juni

el bio

Berichten: 39
Juni 01, 2009, 12:06:58
edit2Rapporteer  
Hoi,

Ik vertrek volgende week naar Leucate (Z-Frankrijk).

Iemand ervaring/tips over de spot.

Heb de kitesurfing in France guide al gedownload (thx trouwens).

BaBaaai,
Koen
gijsv2

Berichten: 248
Antwoord #1 Juni 01, 2009, 15:22:57
edit2Rapporteer  
Neem contact op met adrenaline in la franqui, die kunnen je alles vertellen over de spots en windverwachting. hebben ook een rescue service. toch aardig met de aflandige wind ;-)

http://www.adrenaline-kitesurf.com/boutique/index.php


oja, neem kleine kites mee, kan daar redelijk losgaan >30 knp. is ook een binnenspot waar je kan staan La Palma, wel veel mossels en wat kwallen daar heb je schoentjes nodig, want je kan overal staan.

Als er teweinig wind is veel spots op 1-2 uur rijden,  Rosas, Narbonne etc . etc.
marcelca

Berichten: 345
Antwoord #2 Juni 03, 2009, 18:58:38
edit2Rapporteer  
ik ga al een jaar of 5 naar etang de bages ( dit is vlakbij narbonne )... en zo`n 25 km van leucate

ik ga dan welliswaar in juli altijd maar mijn ervaring is dat ik van de 3 weken zeker 2 weken kan kiten met 26 + knopen, dus neem idd kleine kites mee.....


ik heb vorig jaar als meeste wind 40 knopen gemeten op de kant ( heb toen nog wel gevaren )


de surfshop in la franqui is zeer behulpzaam, ik heb 2 jaar geleden materiaalpech gehad en ze hebben ook veel losse onderdelen voor een vriendelijke prijs, ze hebben zelfs een naaimachine in de shop staan en doen echt hun best om engels te spreken ( mijn frans is niet zo best )
gijsv2

Berichten: 248
Antwoord #3 Juni 10, 2009, 18:25:24
edit2Rapporteer  
dat engels zit wel goed daar, de eigenaar is namelijk John Pendry, een britse wereldkampioen parapente oid
« vorige volgende »
Ga naar:  


© 2002 - 2024 Kitehigh

Sorry, the copyright must be in the template.
Please notify this forum's administrator that this site is missing the copyright message for SMF so they can rectify the situation. Display of copyright is a legal requirement. For more information on this please visit the Simple Machines website.