Yesss hij is er: de Trax4 (pics)

kitepower07

Berichten: 265
Juni 05, 2009, 15:09:30
edit2Rapporteer  
Ola. Vandaag werd ik blij verrast door postbode die voor mijn deur stond met een wel heel vet  pakketje. Vers van de pers en voorgesteld als het jongere broertje van de TraxIII werd mij overhandigd de TRAX 4 van F-one. Nice. Thnx F-one en Gearfreak.nl!

De Trax 4 word geleverd met een mooi doosje accessoires, met daarin;
-   Pads
-   Straps
-   Schroefjes en ringetjes
-   Grabhandle
-   Het nieuwe Straplock2 Systeem.

Het board ziet er echt prachtig uit, en het valt gelijk op dat ie weer een stukje lichter is als zijn voorganger. Verder lijkt hij dunner en is hij voorzien van een hele vette print. Een ander ding wat in het oog springt is het 3D F-one loge van metaal. Echt heel vet!

Omdat iedereen natuurlijk graag zo snel mogelijk zijn boardje inelkaar wil hebben zal ik hieronder een korte uitleg geven voor de Trax4. Door het Straplock systeem gaat dat dit jaar supereasy bij F-one, tenminste als je het op de juiste manier doet. Volg je onderstaand stappenplan, dan kan er niks meer misgaan.

1. Zet de pads & de Straplock vast .
Let op. Er zijn 2 rechter en 2 linker Straplocks. Doe niet (net als ik) de 2 linkers aan de linker kant. Nee, voor beide pads gebruik je één linkse en één rechtse straplock. Schroef de bouten vast ZONDER de meegeleverde ringetjes, dit komt bij stap 5.Voor een perfecte pasvorm zijn de blokjes van de voetbanden van een zacht plastic, waarin je eerst de bouten even goed STRAK moet vastdraaien. Hierdoor krijg je een mooi afdruk, waar je later de ringetjes in kunt leggen.

2. Smeer de Straplock in met afwasmiddel (of olijfolie o.i.d.)

3. Schuif de voetstraps over de straplock.
Met behulp van een beetje afwasmiddel gaat dit zeer soepel, en kun je de voetbanden gelijk afstellen op jouw voetmaat.

4. Maak het geheel weer los.
Okey, het klink misschien een beetje omslachtig, maar doe het toch maar. Als je gelijk de ringetjes om de boutjes doet, maak je het jezelf alleen maar onnodig lastig.

5. Doe de ringetjes om de bouten, en schroef het straplock systeem weer vast. Vervolgens maak je de straps weer vast.

6. Schroef de vinnetjes en grabhandle vast, en….. geniet.


FOTO’S --?
Erwin

Berichten: 188
Antwoord #1 Juni 05, 2009, 15:16:24
edit2Rapporteer  
Ziet er goed uit!
Molliebollie

Berichten: 1243
Antwoord #2 Juni 05, 2009, 15:23:00
edit2Rapporteer  
Volgens mij zitten die pads ook wel erg lekker.
Ze lijken iig erg op mijn LF Luxury's.
Tim!

Berichten: 221
Antwoord #3 Juni 05, 2009, 15:33:13
edit2Rapporteer  
sehr schön!! idd ook vette pads Joepie
Kitemaster

Berichten: 365
Antwoord #4 Juni 05, 2009, 15:41:57
edit2Rapporteer  
weet iemand of ie concaaf is aan de onderkant zoals nobile dat oa is???
Michiel.
Moderator

Berichten: 15917
Logs: 0 | 308 uur
Antwoord #5 Juni 05, 2009, 16:08:53
edit2Rapporteer  
Er zit concaaf in, maar heel veel boards hebben dat tegenwoordig.
Molliebollie

Berichten: 1243
Antwoord #6 Juni 05, 2009, 16:57:32
edit2Rapporteer  
Citaat
4. Maak het geheel weer los.
Okey, het klink misschien een beetje omslachtig, maar doe het toch maar. Als je gelijk de ringetjes om de boutjes doet, maak je het jezelf alleen maar onnodig lastig.

Waarom kun je niet meteen de ringetjes aan de boutjes doen en door strak aan te draaien de ringetjes in het plastig te duwen?
Jeromez

Berichten: 3323
Logs: 0 | 427 uur
Antwoord #7 Juni 05, 2009, 17:43:04
edit2Rapporteer  
Mooie plank man!  ThumpsUp
Teigetje

Berichten: 5663
Logs: 0 | 765 uur
Antwoord #8 Juni 05, 2009, 19:18:14
edit2Rapporteer  
Topboardje die trax  ThumpsUp

Die van vorig jaar iig wel  Grin
Gertjan

Berichten: 1376
Antwoord #9 Juni 05, 2009, 22:06:12
edit2Rapporteer  
Citaat
4. Maak het geheel weer los.
Okey, het klink misschien een beetje omslachtig, maar doe het toch maar. Als je gelijk de ringetjes om de boutjes doet, maak je het jezelf alleen maar onnodig lastig.

Waarom kun je niet meteen de ringetjes aan de boutjes doen en door strak aan te draaien de ringetjes in het plastig te duwen?

Je drukt die ringetjes niet in dat harde plastic. Als je hem zonder ring er in draait de eerste keer heb je net een beetje meer draad zodat de schroef in 1x goed pakt in de plaats van je insert te verprutsen. Als de binding gezet is plaats je als nog het ringetje.

Ik heb het net zo als hem gedaan bij m`n trax 3. 

Jurjen hoeveel is dat board nou lichter als de 3? zou je hem daarom al nemen?
Kiterbram

Berichten: 32
Antwoord #10 Juni 05, 2009, 22:36:23
edit2Rapporteer  
Mooi man, echt een prachtige plank! ThumpsUp
Ik heb hem nu een week of 4, en moet zeggen hij vaart echt super!  Grin
Veel plezier ermee man!

Edit: Je heb je straps verkeerd om staan. Wink  waar de inham zit, die moet bij je vreef zitten. (het F-one logo van je af)

Het boardje weegt als ik het goed heb nog net geen 2kg.
En dat van die ringetjes klopt helemaal, ik kreeg ze er ook niet tussen toen ik hem in elkaar heb gezet.
(HJ) MINI-ME

Berichten: 7007
Antwoord #11 Juni 05, 2009, 23:07:19
edit2Rapporteer  
Ola Jurjen.
Weer terug in NL en weer blessure vrij?

Wat een lekker board en hij kwam ook weer erg goed uit de test.
Dit is de 134x39 cm toch waarom niet voor de 136x40 gegaan?


Grts
kitepower07

Berichten: 265
Antwoord #12 Juni 05, 2009, 23:13:34
edit2Rapporteer  
klopt, als je gelijk de ringetjes er tussen zet pakt hij em niet helemaal lekker.
Op deze manier werkt het echt perfect.

@gertjan: hoeveel lichter hij is, kan ik je helaas niet vertellen. Ik hoopte hem ook nog ff naast mijn TraxIII te kunnen leggen, maar die is eergister net de deur uitgegaan.... Maar dat ie lichter is, dat staat iig vast. Niet dat de TraxIII zo zwaar was, maar dit viel me gewoon op.

het  (minimale?) verschil in gewicht zou voor mij geen doorslaggevende factor zijn bij de keuze voor een nieuw boardje. Ik was gewoon superhappy met mijn TraxIII, welke ik ook heel veel gevaren heb, en kreeg de kans om zonder veel bij te leggen een TraxIV aan te schaffen. dus vandaar.

@kiterbram: Is dat zo? je bedoelt dat rechts links is? Het voelde zo iig wel goed aan, maar ik zal er morgen nog ff naar kijken Wink

Morgen na het werk hopelijk nog ff een avondsessie op Korn, word iig een stevige wind voorspeld Grin Dus.... morgen weet ik meer over de vaareigenschappen.

tnx voor de reacties!
Kiterbram

Berichten: 32
Antwoord #13 Juni 05, 2009, 23:20:01
edit2Rapporteer  
...

@kiterbram: Is dat zo? je bedoelt dat rechts links is? Het voelde zo iig wel goed aan, maar ik zal er morgen nog ff naar kijken Wink

Morgen na het werk hopelijk nog ff een avondsessie op Korn, word iig een stevige wind voorspeld Grin Dus.... morgen weet ik meer over de vaareigenschappen.

tnx voor de reacties!

Ja, aan de zijkant van de strap staat ook een L of een R Wink
Succes!
kitepower07

Berichten: 265
Antwoord #14 Juni 05, 2009, 23:20:27
edit2Rapporteer  
Haha HJ, je reageerde net toen ik aan het typen was....

Ik ben idd weer terug in Nl, en aardig blessure vrij Wink er kan gelukkig weer gekite worden!

134*39 en 136*40 was wel een afweging, maar gezien het minimale verschil lijkt het mij niet dat je gigantisch fout kan gaan. Daarnaast zijn er nog weinig mensen met dit boardje en kan ik dus ook niet echt afgaan op ervaringen van anderen. Ik heb deze maat dan ook puur op de gok genomen, en wellicht een beetje om de kleurencombo.

Hiervoor had ik de 135*39, en deze was voor mij gewoon perfect. Ik kon dus of 1cm groter, of 1cm kleiner doen, en ik denk niet dat ik uberhaupt één van deze centimeters zou merken in het vaargedrag.... Wink dus vandaar.

edit: @kiterbram: ze staan goed hoor loser heb even gekeken, en klopt als een bus zoals ik ze heb. Rechts staat rechts, en de letters staan de goede kant op....
 Wink
Nazar

Berichten: 385
Antwoord #15 Juni 06, 2009, 00:13:20
edit2Rapporteer  
hij is te mooi
Dopperd

Geen avatar

Berichten: 264
Antwoord #16 Juni 06, 2009, 19:32:54
edit2Rapporteer  
Vraagje...Heb je de straps niet verkeerd om zitten??
Kiterbram

Berichten: 32
Antwoord #17 Juni 06, 2009, 20:04:14
edit2Rapporteer  
Vraagje...Heb je de straps niet verkeerd om zitten??
Jep, hij moet ze een halve slag draaien Wink
kootsie

Berichten: 444
Antwoord #18 Juni 07, 2009, 11:44:28
edit2Rapporteer  
Twee rechter en twee linker straplocks?
Is de rechter van de linker pad niet de linker van de rechter en de linker van de rechter de rechter van de linker. Wink
xray

Berichten: 3688
Antwoord #19 Juni 07, 2009, 13:28:56
edit2Rapporteer  
Ik heb hem op Mauritius uitgebreid getest en ook back2back met de Trax 3. Ik heb zelf de 135x39 T3 en het testboard T4 was de 136x40.

Hieronder even kort mijn bevindingen.
Nieuwe voetbanden zitten nog beter om je voet. Ik had er meer grip mee.
Hij is nog wat makkelijker te controlleren. Gevoelsmatig door de bevels.
Hij draait nog net iets lekkerder.
Voor de rest is het vaargevoel zeer vergelijkbaar. Het voelt zeer vertrouwd en erg prettig. In chop blijft het een heerlijk board. Ook overpowered blijft het board goed te controlleren.
Ik kon weinig tot geen verschil merken bij het hoogtelopen, planeren en springen.

Heerlijk boardje....
DaRe

Berichten: 125
Antwoord #20 Juni 07, 2009, 18:10:04
edit2Rapporteer  
@Xray ,  waar heb je de trax kunnen testen op Mauritius? Ik zit te denken om hem daar ter plekke aan te schaffen
kitepower07

Berichten: 265
Antwoord #21 Juni 07, 2009, 18:42:23
edit2Rapporteer  
zo.... eerste sessie met mijn nieuwe aanwinst zit er ook weer op. Was weer lekker op Korn, van half 8 tot half 10 gevaren met de 9m DOS in 16-22? knopen.

De nieuwe pads en straps zitten, zoals Xray al aangeeft, nog beter om je voeten dan de ook al zeer comfortabele versie van vorig jaar. Ondanks dat ik mijn voetbanden waarschijnlijk dus verkeerd om heb staan sta je zo vast als een huis. Het verstellen van de voetstraps gaat heel erg soepel en gemakklijk door de Straplock.

Bij het wegvaren voelt de Trax4 vertrouwd, maar toch wat anders aan dan zijn voorganger. Vertrouwd in de zin van dat je gelijk goed staat en aanvoeld wat het board gaat doen, en anders omdat het lijkt alsof hij wat vaster op het water ligt. Je hebt er in iedergeval superveel grip mee, en het viel me op hoe koersvast hij is.

Verder sluit ik me aan bij Xray dat het board vergelijkbaar vaart als de Trax4. Het board vaart heel comfortabel, zowel over vlak wat als in de chop, hier gaat hij moeiteloos doorheen. Verder heb je net als met de T3 totaal geen last van spray in je gezicht, en kun je helemaal uitleven in het bochtenwerk. Voor mijn gevoel heb je met de T4 zelfs nog meer grip in de bochten dan met de T3. Top dus!

Ook het springen gaat als vanouds met de T4. Aankanten levert weer een flinke dosis pop op voor de wakestyle moves. Of hij nu meer of evenveel pop heeft als de dan de T4 durf ik nog niet te zeggen. De T3 had al een ongeloofelijke goed pop, en de T4 heeft dit zeker ook!

En nu weer wachten op de wind......
xray

Berichten: 3688
Antwoord #22 Juni 07, 2009, 22:07:28
edit2Rapporteer  
Op Mauritius was hij nog niet verkrijgbaar...
Wij hadden hem meegekregen uit Nederland, vers in de verpakking. Helaas niet meer vers bij het inleveren....
« vorige volgende »
Ga naar:  


© 2002 - 2024 Kitehigh

Sorry, the copyright must be in the template.
Please notify this forum's administrator that this site is missing the copyright message for SMF so they can rectify the situation. Display of copyright is a legal requirement. For more information on this please visit the Simple Machines website.