Kite ongeluk brouwersdam iemand die meer weet?

naishdude
Gast
Juni 11, 2009, 20:58:26
edit2Rapporteer  
blijkbaar kiteongeluk aan de Brouwersdam vandaag, zoon zag heel zwarte wolken van over zee komen ( wind was aanlandig) man stond met zijn kite in het windvenster, op het strand.
Even later vloog deze man door de lucht, is blijkbaar ook over de duin getrokken tot op de weg,ziekenwagen, en trauma heli terplaatse, laat ons hopen dat dit niet te erg is...
Sterkte aan de gewonde en zijn familie
Frank
StefanS

Berichten: 71
Antwoord #1 Juni 11, 2009, 21:12:14
edit2Rapporteer  
Veel ongelukken laatste tijd man.
Sterkte voor die man
Kevin

Berichten: 5381
Antwoord #2 Juni 11, 2009, 21:56:29
edit2Rapporteer  
Pff dan denk je toch dat mensen wat beter opletten na wat op strand Horst gebeurt is maar nee hoor toch weer met zulk weer lekker zolang mogelijk doorblijven varen of kiten.

In iedergeval veel sterkte en ik hoop voor de man dat het een niet te zuure les is geworden.
Idefixe

Berichten: 8241
Antwoord #3 Juni 11, 2009, 21:59:50
edit2Rapporteer  
da's behoorlijk minder dan.  ThumpDown  Hopen dat het goed komt

dit is dus inderdaad de oproep voor de traumaheli bbbrrrrr:


11-06-09      18:59:19      A1 AMBU LFL02 ONGEVAL Marina Port Zelande Kabbelaarsbank 4 3253ME Ouddorp Zh odrp bon 44242      Traumahelikopter&nbspRotterdam
gebruikersnaam

Geen avatar

Berichten: 1202
Antwoord #4 Juni 11, 2009, 22:17:57
edit2Rapporteer  
Volgens mij weten we helemaal niet wat er gebeurd is toch?
Als je actuele waterdata checkt zie je dat de stoot rond 18 uur ook niet zo extreem was.... (als het zich uberhaupt rond die tijd heeft afgespeeld.) Graag meer feitelijke info voordat we mensen van roekeloos gedrag betichten.
naishdude
Gast
Antwoord #5 Juni 11, 2009, 22:54:41
edit2Rapporteer  
Windpieken gingen tot 31 knopen de meesten bleken vandaag daar met een 15 en 13 m te varen wegens weinig wind..als je natuurlijk een plotse depressie krijgt met windstoten "gemeten" tot 31 knopen ( actuele winddata geeft 16 m/s door) dan sta je daar plots met een hele lap in je handen...toch?
Ik heb net nog wat foto's bijgevoegd die ik net gekregen heb van iemand die daar aanwezig was...
Frank
El Banditos

Berichten: 955
Antwoord #6 Juni 11, 2009, 22:58:04
edit2Rapporteer  
ja zo zag het er bij ons op Rockanje ook uit, blij toe net op tijd van het water. Triest ongeval weer, hopen dat ie er weer goed uit komt
Marc_87
Moderator

Berichten: 7541
Logs: 0 | 758 uur
Antwoord #7 Juni 11, 2009, 22:58:34
edit2Rapporteer  
Ja mensen dit is ook een rolwolk, daar kan het best in spoken.

Weer erg triest dat dit heeft moeten gebeuren.
natural-high

Geen avatar

Berichten: 3
Antwoord #8 Juni 11, 2009, 23:04:19
edit2Rapporteer  
Goedeavond,

Het is triest, en ik was erbij... waar moet ik beginnen!!! ik was aan het lesgeven op de brouwersdam( natural-high).. ik moest stoppen vanwege de slechte bui die eraan kwam het leek wel orkaan lucht!!! echt sickk!!! dus ik stopte me les er liep snel naar binnen,,, daar kwam ik een man en een vrouw tegen beetje beangstigend en die vertelde me dat er een kitesurfer over de duin was gevolgen tegen een stilstaande volkwagen bussie,,, ik ben er snel geen gegaan!! kwam daar aan en het leek wel een film,,, ik zag een kiter zwaar gewond liggen en een auto waarvan heel de voorkant kapot was,, ruiten etc...
ik ben gaan helpen met  de kiter warm houden etc... abu gebelt/ trauma helicopter..
deze waren snel ter plaatsen!!! meneer heeft een flik drop gemaakt, heeft meerdere breuken aan zijn arm en had veel pijn overal!!! zijn kite hadden we gebruikt als tent vanwege het slechte weer!!! om de man/ verpleegers droog te houden voor hun des betreffende handelingen om de kiter te helpen...
menneer is zwaar gewond afgevoerd met een lifeliner 2 naar rotterdam...


ik wens de kiter veel sterkte...
en het is bizar allemaallll

klein ding achteraan!! vorig jaar op de brouwerdam precies op deze dag gebeurde hetzelfde maar deze jonge had meer pech, hij was verlamd tot aan zijn nek... dit gebeurde op je vrouwerdam bij de strandtent ... bizar!!!

Heren goedeavond!!!! en gaste bij zo;n bui stoppe he!!!! (safety trekken is best handig))

greetzzzzz  
natural-high

Geen avatar

Berichten: 3
Antwoord #9 Juni 11, 2009, 23:08:19
edit2Rapporteer  
a
@LaurenS

Berichten: 6454
Antwoord #10 Juni 11, 2009, 23:09:18
edit2Rapporteer  
Zwaarrrrr niks dit  ThumpDown ThumpDown,sterkte voor die gast,ik hoop  zo dat het allemaal meevalt  Roll Eyes
Denice

Berichten: 186
Antwoord #11 Juni 11, 2009, 23:09:33
edit2Rapporteer  
Al bekend hoe het met deze man is?
In ieder geval veel sterkte toegewenst.
Evan
Administrator

Berichten: 9651
Logs: 0 | 1481 uur
Antwoord #12 Juni 11, 2009, 23:17:18
edit2Rapporteer  
Gatverdamme de zoveelste die achter de duinen neergekwakt wordt, niet goed dit en dat terwijl je die bui nog wel zo goed aan kon zien komen aan de plaatjes te zien.
Heel veel sterkte!!


Ohja, die stoot op actuelewaterdata van 16m/s is ver op zee, op de dam zelf kan het best veel harder geweest zijn.
Maar dat zegt nog niks, met constante aanlandige wind heb ik ook wel eens iemand de duinen over getrokken zien worden daar wat maar net goed afliep.

Bij twijfel je safety trekken, stamp dat in je hoofd. Je gezondheid is meer waard dan een natte kite of lijnen in de knoop!
gebruikersnaam

Geen avatar

Berichten: 1202
Antwoord #13 Juni 11, 2009, 23:18:51
edit2Rapporteer  
WOW! Ben best vaak op de dam, maar deze wolken heb ik nog nooit gezien. Hopelijk valt het letsel mee, maar het klinkt allemaal erg klote. Sterkte kerel.
Idefixe

Berichten: 8241
Antwoord #14 Juni 11, 2009, 23:21:28
edit2Rapporteer  
bij die laatste / onderste foto zie je de tijd staan: 18.45 Bij de oproep voor de traumaheli zie je 18:59:19 daar zit nog net geen 15 min  tussen!
naishdude
Gast
Antwoord #15 Juni 11, 2009, 23:36:22
edit2Rapporteer  
bij die laatste / onderste foto zie je de tijd staan: 18.45 Bij de oproep voor de traumaheli zie je 18:59:19 daar zit nog net geen 15 min  tussen!
Klopt volgens men zoon is het allemaal blitzsnel gegaan,

 hij zag de vlaag aankomen, keek naar het strand en zag deze kiter in al behoorlijke wind op het strand staan kite helemaal aan het uiteinde van het windvenster toen hij even de andere kant opkeek en dan terug,  zag hij de kiter door de lucht vliegen van ongeveer de helft van het strand door de lucht waarschijnlijk tegen en over de duinen,

 toen zag hij plost de kite op de straat ( hij stond iets verderop aan de Bdam waar de strandtent gestaan heeft.)

..de baan die de kiter heeft afgelegd is al behoorlijk lang voor je aan de duin bent omdat het strand daar op zijn diepste is..de duinen daar zijn ook behoorlijk hoog en dan nog de pech hebben om tegen een auto aan te knallen...

het zat dus allemaal blijkbaar tegen
natural-high

Geen avatar

Berichten: 3
Antwoord #16 Juni 11, 2009, 23:51:34
edit2Rapporteer  
ja die opmerking van my over safety is wel bullshit,, kijk in zo;n omstandigheid heb je niet echt het benul wat er gebeurd... en ook niet helemaal besef wat je moet doen!!! iedereen weet safety trekken dan ben ik alles kwijt of je heb nog een handel pass lease maar toch,,, het gaat allemaal zo snel.... ik zelf stond er echt van te kijke,,, ik vond de vlaag niet echt bizar hard tegen de 25 knp. maar toch je ziet hoe het kan aflopen!!!

greetzz
kootsie

Berichten: 444
Antwoord #17 Juni 11, 2009, 23:57:08
edit2Rapporteer  
Jeetje mina jongens toch.
Hoe kan je over een rolwolk heen kijken?

Anyway alle sterkte voor de dude, maar als je zulke afstanden aflegt loopt het niet vaak goed af.
Micky

Berichten: 4101
Antwoord #18 Juni 12, 2009, 01:14:39
edit2Rapporteer  
Uiteraard hoop ik dat de verwondingen voor het desbetreffende persoon meevallen.

Maar als je deze wolkenbende ziet aankomen en je staat nog steeds met je kite in de lucht dan snap je er werkelijk helemaal niets van.  Undecided
Frank77

Berichten: 690
Antwoord #19 Juni 12, 2009, 02:16:55
edit2Rapporteer  
Sorry uiteraard respect naar de verwonde man,

maar als je dergelijke wolken ziet aankomen en dat zie je op die spot (dan sluit ik me aan bij micky) dan is er weinig logica om met een kite in de lucht te staan. Serieus. Ik ben idd bang dat je dan weinig van kiten heb begrepen.

ok ok ik was er niet bij,maar hoe lang moet het duren voorat mensen snappen dat je in grijze bewolking niet moeten kiten. Een zeiler gaat met dergelijke lucht ook niet op pad.

(en ja ik heb oostvoorne als beginner meegemaakt en ook daar kan de lucht ook snel veranderen, maar als je dan niet beseft dat je snel van het water moet dan mist er iets aan de opleiding. Ik denk dat het enige dat je kan doen is meer aandacht geven aan de gevaren van wisselende (lage) druk gebieden)
gebruikersnaam

Geen avatar

Berichten: 1202
Antwoord #20 Juni 12, 2009, 06:59:54
edit2Rapporteer  
Ik baal heel erg van het opgeheven vingertje, jongens. Het zal je maar zijn overkomen.
Rooky

Berichten: 190
Antwoord #21 Juni 12, 2009, 07:13:26
edit2Rapporteer  
ik leef zeer zeker mee met het slachtoffer.

maaaaar ik moet ook eerlijk zeggen als ik zo`n wolk aan zie komen gaat mijn kite zoizo hoe dan ook tegen de grond,safty of niet en al is het niet voor de wind dan wel voor evt onweer. natuurlijk is het makkelijk praten maar ik neem geen risico!

hoop dat het een beetje gaat stoppen met de ongevallen! sterkte verder
wouterb

Berichten: 2759
Antwoord #22 Juni 12, 2009, 07:48:11
edit2Rapporteer  
Jeetje mina jongens toch.
Hoe kan je over een rolwolk heen kijken?
....

Als je maar hoog genoeg gelift wordt.....

Zonder gekheid: zwaar K. met peren voor alle betrokkenen. Hoog dat er niet meer aan overhoud dan een deuk in zijn ego en een (harde maar) wijze les.
onzin

Berichten: 451
Antwoord #23 Juni 12, 2009, 08:14:57
edit2Rapporteer  
veel sterkte hopen dat het meevalt
PeeWee

Berichten: 1652
Antwoord #24 Juni 12, 2009, 08:34:35
edit2Rapporteer  
Ten eerste: sterkte aan de kiter, hoop dat het snel goed komt.

Ten tweede: zou het een idee zijn om op kitehigh info over weeromstandigheden te zetten. Ik heb een tijd geleden zoiets op Hanglos gezien. Een soort tutorial zoiets van "lees het weer m.b.v. wolken".

Ook een item of Link of hoe je het ook wil noemen over de verkeersregels op het water, tips om veilig te kiten, etc.

Dit allemaal om zoveel mogelijk veiligheidsinformatie centraal beschikbaar te maken.

See joe.
« vorige volgende »
Ga naar:  


© 2002 - 2024 Kitehigh

Sorry, the copyright must be in the template.
Please notify this forum's administrator that this site is missing the copyright message for SMF so they can rectify the situation. Display of copyright is a legal requirement. For more information on this please visit the Simple Machines website.