Ongewenst losgaan van mijn Mystic Force Shield trapeze

mettje

Berichten: 5
Juli 28, 2009, 16:12:45
edit2Rapporteer  
Hallo allemaal,

Kent iemand hetzelfde probleem als ik heb en zo ja; wat kun je eraan doen?

De RVS sluiting en daarmee bedoel ik de platte haak die je bevestigd na het instappen in de trapeze gaat regelmatig ongewenst open. Ik heb de banden op zijn strakst aangehaald en desondanks gaat de RVS haak los. De kite hangt dan alleen nog maar aan mijn linkerzijde en het is lastig (zeker met de nodige druk) om de haak weer terug op zijn plaats te krijgen.

Ik hoor/lees het graag!

Greetz,

Mettje
helium

Berichten: 676
Antwoord #1 Juli 28, 2009, 16:32:59
edit2Rapporteer  
Sluiting omdraaien helpt.

Dus: sluiting van het lichaam af wijzend, iets lastiger aanspannen maar blijft wel beter zitten.
Bekend probleem bij de Mystic  trapezes
Dutchy

Berichten: 337
Logs: 0 | 9 uur
Antwoord #2 Juli 28, 2009, 17:51:39
edit2Rapporteer  
klopt wat helium zegt maar vergeet ook de extra lijn niet door het lusje te halen ...... dwz er zit 1 lange strap aan en een soort lus achter je rvs haak ... als je die goed bevestigt kan hij wel losschieten maar nooit naar 1 kant gaan hangen....
Kitepilami

Berichten: 169
Antwoord #3 Juli 28, 2009, 19:47:02
edit2Rapporteer  
Ik heb het laatst gehad met mijn Firestarter. 2x in één sessie. Banden strakker gezet en het probleem was verholpen. Overigens merkte ik het niet direct omdat ik inderdaad die strap aan de onderkant had vastgezet. De haak bleef dus goed in het midden.

Is je trapeze niet te groot als je de banden op zijn strakst kan zetten? Dat lukt mij echt niet.
Parkie

Berichten: 1640
Logs: 0 | 12 uur
Antwoord #4 Juli 28, 2009, 20:56:34
edit2Rapporteer  
Top trapeze, maar dat was het eerste wat ik van de trapeze afgesloopt heb.
Omdraaien haak helpt redelijk, maar vind het niet de oplossing.

heb nu de 2009 met klik systeem, werkt beter.

Succes
Kitemaster

Berichten: 365
Antwoord #5 Juli 29, 2009, 11:40:21
edit2Rapporteer  
maar dat klik
Top trapeze, maar dat was het eerste wat ik van de trapeze afgesloopt heb.
Omdraaien haak helpt redelijk, maar vind het niet de oplossing.

heb nu de 2009 met klik systeem, werkt beter.

Succes


en dat klik-systeem zelf dan???? dat vind ik maar een bagger systeem... maat van me heeft ook de firestarter.....

vastklikken is geen probleem, maar zie m maar eens los te krijgen met die rode knijpertjes........ dat werkt toch beroerd zeker??
kootsie

Berichten: 444
Antwoord #6 Juli 29, 2009, 15:03:00
edit2Rapporteer  
Ik heb het ook gehad.
Klote systeem.
Haak platter slaan hielp een beetje maar niet 100%
Omdraaien hielp een beetje maar niet 100%
lange strap achter de lus  door de haak zorgt er een ieder geval voor dat je niet op je buik draait en langzaam ligt te verzuipen.

Oplossing:

Haakje eraf gooien en riem gewoon door uiteinde trapezebar halen.

Vervolgens gewoon van boven in je trapeze stappen en weer aantrekken.
Werkt 100%
Teigetje

Berichten: 5663
Logs: 0 | 765 uur
Antwoord #7 Juli 31, 2009, 11:08:35
edit2Rapporteer  
Grappig om te lezen, ik heb de mystic force shield nu een jaar of twee drie en is bijna aan vervanging toe maar van het probleem dat hij losschiet heb ik nog nooit last van gehad. Grin

Zat dus te denken om er weer een te kopen maar nu hebben ze een kliksysteem zag ik in de shop, en lees dat dat ook weer niet je van het is. Undecided

Weet iemand nog een andere goede seattrapeze.. Huh

Morres

Berichten: 9427
Antwoord #8 Juli 31, 2009, 12:30:32
edit2Rapporteer  
had mystic dit systeem niet teruggehaald? of was dat die clicker-gedoe
« vorige volgende »
Ga naar:  


© 2002 - 2024 Kitehigh

Sorry, the copyright must be in the template.
Please notify this forum's administrator that this site is missing the copyright message for SMF so they can rectify the situation. Display of copyright is a legal requirement. For more information on this please visit the Simple Machines website.