Gigantische zere voet na sessie

vissie

Berichten: 757
Augustus 22, 2009, 11:22:08
edit2Rapporteer  
Heb laatst een spleene rip 2008 gekocht. Heerlijk board alleen ik heb telkens gigantisch last van me rechter voet. Links voel ik ook een beetje na een sessie.. Vooral met landingen voel ik het goed onder me rechter voet en als ik klappen incasseer van golven..Ik heb de bindingen zo strak mogelijk staan maar ik heb nog aardig wat ruimte over. Ik vraag me dus af of mensen hier ook last van hebben. Sowieso maar even nieuwe pads of straps aanschaffen maar ik vraag me af wat een goeie oplossing is. Pads of strakkere straps..

Greets
Gertjan

Berichten: 1376
Antwoord #1 Augustus 22, 2009, 11:28:36
edit2Rapporteer  
Is de hoek van de bindingen/pads wel goed afgesteld voor je voeten?

Ik had atijd last van een spiertje boven op m`n voet, bindingen verder naar binnen en schuiner gezet en nu is het prima.

Is de Spleene een stijf board met harde pads?
Wat voor board had je hier voor?
Roderick

Geen avatar

Berichten: 217
Antwoord #2 Augustus 22, 2009, 12:07:36
edit2Rapporteer  
@gertjan: Hoe stel je dat af?
vissie

Berichten: 757
Antwoord #3 Augustus 22, 2009, 13:48:49
edit2Rapporteer  
De spleene heeft niet echt super veel flex. En inderdaad wel harde pads..Mijn voet heeft vrij veel ruimte in de straps. En zo zet ik misschien mijn voet verkeerd neer..
Ik had hiervoor een fanatic met fanatic pads en straps van mystic
Ondabeach

Berichten: 1191
Antwoord #4 Augustus 22, 2009, 14:54:47
edit2Rapporteer  
Je hebt een natuurlijke stand van je voeten. Ga ontspannen staan op de vloer met het board voor je.. Kijk of jou natuurlijke stand een beetje overeen komt met de stand van je voetpads. Elke afwijkende stand kan spierpijn en later blessures verorzaken aan voeten en knieen.
kootsie

Berichten: 444
Antwoord #5 Augustus 22, 2009, 15:12:32
edit2Rapporteer  
Onzin.
Staan is heel wat anders dan kiten!
Als je gewoon staat staan je knieen dwars op de vaarrichting. je zou niet de eerste zijn die zo zijn knieband verrekt.
jporry

Berichten: 59
Antwoord #6 Augustus 22, 2009, 21:21:02
edit2Rapporteer  
@gertjan: Hoe stel je dat af?

Meestal zitten er bouten in die je los kan maken.
Wel eerst zorgen of er geen vuil in zit.
vissie

Berichten: 757
Antwoord #7 Augustus 22, 2009, 23:53:00
edit2Rapporteer  
Die gaten heb ik niet en de stand is in mijn ogen gewoon prima..
taunis2

Berichten: 105
Antwoord #8 Augustus 23, 2009, 07:24:31
edit2Rapporteer  
Pieterman visje tegen gekomen??? Grin
Allard

Berichten: 67
Antwoord #9 Augustus 23, 2009, 10:28:18
edit2Rapporteer  
Ik had met mijn oude board met conventionele pads ook steeds erg veel pijn, vooral in mijn hielen.
Vaar nu Nobile met de nieuwe pads en straps, zitten strak en voelen aan als gympies. Heb nu, ondanks een stijver board dan mijn oude, totaal geen last meer van mijn voeten.
vissie

Berichten: 757
Antwoord #10 Augustus 23, 2009, 11:53:22
edit2Rapporteer  
Oke allard. Wat zou je doen pads of straps vervangen.. Zal kunnen proberen of het ligt aan 1 van die.
Hogere zachte pads misschien
Allard

Berichten: 67
Antwoord #11 Augustus 23, 2009, 12:01:10
edit2Rapporteer  
Vission,

ik moet zeggen dat die hoge pads prima bevallen, ik ben wel door mijn board gelijk op beide over gegaan. De straps van Nobile (ik ben misschien bevooroordeelt) gaan bij instellen mee met de bolling van je voet. Hierdoor hou je een optimale pas vorm. Ik denk dat de demping van hoge pads je vaarcomfort verhoogt. Er zijn wel mensen die zeggen dat je hierdoor minder board gevoel hebt, ik heb daar geen last van.
Het blijft altijd heel persoonlijk.
Mijn zwager had eerst de oude straps en pads op zijn 666 en heeft nu ook de nieuwe erop, ook hij is zeer tevreden.
hollandkiter

Berichten: 298
Antwoord #12 Augustus 24, 2009, 16:22:06
edit2Rapporteer  
Spleene is inderdaad een wat stijver board waardoor de klappen op je knieen harder aankomen. Eventueel kan je de voetbanden wat dichter of verder uit elkaar plaatsen plaatsen. Weinigen proberen dit maar het verandert echt het vaar gedrag van je board.

vissie

Berichten: 757
Antwoord #13 Augustus 24, 2009, 17:18:01
edit2Rapporteer  
@ hollandkiter. Ik heb eigenlijk alles al geprobeerd met deze straps en pads strak los, stance..
Ik vroeg me af of ik 1 van 2 kan vervangen en dan het probleem over is of aan mij ligt..
Ondabeach

Berichten: 1191
Antwoord #14 Augustus 24, 2009, 18:38:24
edit2Rapporteer  
@ kootsie..
 Elke standverandering van de voeten zal een standverandering elders in het lichaam tot gevolg hebben. Het streven is dan ook om een zo gunstig mogelijke stand van de voeten te creeeren.
De meeste boards hebben een redelijk overeenkomstige hoek die werkt voor het grootste gros mensen.. maar mijn stand van m'n voeten is natuurlijk weer afwijkend, dus heb het een en ander uitgezocht en het werkt voor mij.
KITE-NZ

Geen avatar

Berichten: 59
Antwoord #15 Augustus 25, 2009, 00:17:59
edit2Rapporteer  
Hi Vision,

Heb dezelfde problemen gehad. Het board was super flex maar de pads waren echt keihard. Altijd zere hakken. De pads en straps vervangen door cabrinha's. (niet de sync). De problemen waren direct weg. Het boardgevoel was wel minder maar ook dat wende wel. Zeker na een paar sessies alsde straps wat beter gevormd zijn. Ik heb nu Underground pads en straps die weer iets harder zijn. Voor mij een perfecte combi.
Een ander probleem was zere pezen aan de bovenkant van mijn voet. Dat is eenvoudig opgelost door de pads wat verder naar de kant te zetten. De hoek van je pads tov je board is afhankelijk van je eigen voorkeur. expirimenteren is hier het beste.
Zelf heb ik pas mijn stance breder gemaakt. Dat heeft het comfort en de controle ongelovelijk veel verbeterd. ook hier weer gewoon expirimenteren.

good luck
« vorige volgende »
Ga naar:  


© 2002 - 2024 Kitehigh

Sorry, the copyright must be in the template.
Please notify this forum's administrator that this site is missing the copyright message for SMF so they can rectify the situation. Display of copyright is a legal requirement. For more information on this please visit the Simple Machines website.