Problemen met spuiten van DD lak.

prokiter

Berichten: 829
Augustus 22, 2009, 17:58:03
edit2Rapporteer  
Heyy MENSUU,

Ik ben nu bezig met het spuiten van mijn skim/wave boardje.

Maar ik loop tegen een klein probleem.

Ik heb nu aan bijde zijden de eerste laag DD lak gespoten.

En aan de bovenkant had ik verschijnsel al dat er op meerdere plekjes, een soort van gaatjes in de lak voorkomen waar er dus geen lak komt......alsof er wat zit....????

En nu aan de onderkant was het nog een stuk erger.

Het is niet super erg, want moet hem nog een keer na plamuren en dan een 2de laag spuiten, maar heb geen zin dat het met de 2de laag nogmaals gebeurt.

De gaatjes zijn plusminus 1  a 2 mm groot....

Heb het volgens de richtlijnen gedaan.

Waterproof geschuurd, dd ontvetter 2 maal afgenomen, daarna met kleefdoekje afgenomen en toen spuiten.

De DD lak 16 % verdund met DD verdunner..!

Whats The Problem?

Bijvoorbaat dank.

Greetings...Pro KIter.... Cool
oz

Berichten: 324
Antwoord #1 Augustus 22, 2009, 18:07:59
edit2Rapporteer  
Yo,

heb zat ervaring met het spuiten van DD lak.
Je probleem zit m in siliconen. Je hebt of siliconen (lees vet) in je spuit, aanmaakbeker of nog restanten op je boardje zitten waardoor de lak wordt 'afgestoten'. Het enige wat je kan doen is schuren en dan zeer goed ontvetten.

Suc6. Oz.
prokiter

Berichten: 829
Antwoord #2 Augustus 22, 2009, 18:37:15
edit2Rapporteer  
Heyy,

Okay thanks,

Maar hoe voorkom ik het dan voor de volgende....????

Want dan weet ik echt niet waar het vandaan komt.....2 keer ontvet met DD ontvetter.

Komt het dan uit mijn spuit...????

Heb er een goede koperessor aan hangen....een dure spuit.....en water afschijder....????

Greetings...Pro Kiter... Cool
Joosdo

Berichten: 748
Antwoord #3 Augustus 22, 2009, 19:30:33
edit2Rapporteer  
ff offtopic

Oz ook weer in het zelfbouwgedeelte, dat is lang geleden. Bouw je nog Oz?
Woody

Berichten: 50
Antwoord #4 Augustus 24, 2009, 09:56:31
edit2Rapporteer  
Heb 't zelfde probleem en zoals opgemerkt komt t door siliconen. Mijn compressor heeft eens gewerkt in een ruimte waar ook siliconenspray gebruikt werd. Kortom hele compressor voor t spuiten niet meer te gebruiken omdat je de siliconen niet meer kwijtraakt. Andere set gebruikt (compressor, slang, spuit) en toen had ik de problemen niet meer. Heb ook gewerrkt met anti siliconen door de lak maar dat hielp niet.

Succes
« vorige volgende »
Ga naar:  


© 2002 - 2024 Kitehigh

Sorry, the copyright must be in the template.
Please notify this forum's administrator that this site is missing the copyright message for SMF so they can rectify the situation. Display of copyright is a legal requirement. For more information on this please visit the Simple Machines website.