Kite prijzen vergelijken op www.kitespider.com

KiteSpider

Berichten: 8
Logs: 0 | 3 uur
November 06, 2010, 16:38:59
edit2Rapporteer  
Een tijdje geleden ben ik begonnen met het vergelijken van de prijzen van nieuwe kites in webshops (volledig onafhankelijk, dus het past wel in het 'Het grote Winkel-aanbiedingen topic').
Inmiddels heb ik al meer dan 2.500 aanbiedingen op mijn site staan voor meer dan 330 kites van meer dan 55 verschillende kitemerken.

Kijk zelf maar eens op www.kitespider.com

De prijzen per winkel verschillen flink, maar ook de prijzen per land (mede dankzij de wisselkoersen). Vaak zijn de verschillen zo groot dat je uiteindelijk met de extra verzendkosten nog steeds een stuk goedkoper uit bent.

Op de site kan je per merk (F-One, Cabrinha, Naish etc) kijken welke kites (Bandit 3, Crossbow, Nomad, Cult etc) er zijn en vervolgens de door KiteSpider gevonden aanbiedingen bekijken.
Bovendien kan je de prijzen uit de verschillende landen laten omrekenen naar euro om ze eenvoudig te vergelijken.

Ik hoor graag wat je er van vindt en tips/suggesties voor verbeteringen zijn welkom!
twitter @kitespider
Evan
Administrator

Berichten: 9651
Logs: 0 | 1481 uur
Antwoord #1 November 06, 2010, 17:09:22
edit2Rapporteer  
Laat mensen zoeken op een kite die ze willen en geef daar de aanbiedingen bij (per regio/land) want zoeken is op deze manier gewoon niet te doen. Dat het er verder onoverzichtelijk uitziet en de knoppen onduidelijk zijn helpt dan ook niet echt mee in het vinden.

Ik was gewoon minutenlang bezig je site proberen te begrijpen voordat ik uberhaupt iets kon gaan zoeken en dan nog blijft er een hoop onduidelijk.


Heb hem daarom ook uit het topic afgesplitst omdat ik het op deze manier geen toevoeging vind. Ik hoop dan ook dat je iets met de kritiek kunt, want het idee is zeker goed!
Erik@Spijk

Berichten: 861
Logs: 0 | 459 uur
Antwoord #2 November 06, 2010, 17:51:53
edit2Rapporteer  
Goed initiatief! De bediening van de website is inderdaad lastig.

Misschien kan je even voor inspiratie rond neuzen op tweakers.net
http://tweakers.net/pricewatch/236702/samsung-syncmaster-p2370.html
Merijnhe

Berichten: 263
Logs: 0 | 12 uur
Antwoord #3 November 06, 2010, 18:36:02
edit2Rapporteer  
Goed idee, functionaliteit kun je inderdaad nog wel wat aan verbeteren.

Ik klik eerst op North via je pulldown menu, dan krijg ik een lijst van 3 pagina's North kites. Dan klik ik op 2010, dat beperkt de lijst, dat is goed. Dan klik ik op het groene vlakje en dan krijg ik weer 18 pagina's opsomming. Waarbij de lijst niet gesorteerd is op bijvoorbeeld prijs en er bij heel veel aanbiedingen geen kitesize in is gevuld. Ik klik (twee keer) op prijs, sorteren werkt, fijn.
Ik klik op het blauwe vraagteken vlakje ... en ik kom er achter dat de kite niet de juiste maat is.... :-( Omslachtig.
Ik klik op een andere aanbieding: link werkt niet (We are sorry but the page you are after cannot be found in www.edgeriders.com)
Ik klik op een andere aanbieding: komt er een 16m2 kite naar boven :-( Wil ik niet.
Andere aanbieding: skisurf: link doet het niet.
Ik hou vol ... op pagina 5 van 18 vind ik een aanbieding van een North Rebel 7 m2 voor omgerekend 851 EU kite only, dat is volgens mij duurder dan in NL....
Ik geef het op....

Het lijkt me handig als je eens naar prijsvergelijk sites kijkt als kelkoo of prijsvergelijk.
Bij dat soort sites kun je zelfs voor een kleine duizend verschillende camera's toch heel makkelijk je selectie bepalen. Je hebt dan links of rechts in het scherm selectiecriteria die je een voor een aan kunt klikken en dan kom je vanzelf bij de juiste camera met de verschillende prijzen en aanbieders uit.

Ik kan me voorstellen dat je idealiter dus de mogelijkheid hebt om bijvoorbeeld te klikken op:
merk
maat
jaar

En dat je dan een opsomming krijgt van de typen en aanbieders/prijzen.

Zoals het nu werkt, kun je beter een korte lijst geven van links naar aanbieders dan zoeken we daar op hun site verder.

Succes!
Ron Rodeo

Berichten: 4486
Logs: 0 | 50 uur
Antwoord #4 November 06, 2010, 19:13:06
edit2Rapporteer  
beetje irri dat bij bijvoorbeeld de Torch en RPM de maat er niet eens bij staat dus je geen vergelijk hebt.
Dan heeft het dus geen enkele nut.
Dennuzzz

Berichten: 170
Antwoord #5 November 07, 2010, 11:00:03
edit2Rapporteer  
Als ik jouw was zou ik ook ff de wiselkoers opzoeken via je script dan en dan alle prijzen naar 1 eenheid omrekenen, zoals alleen euro dollar of wat anders, dat is ook een stuk makkelijker vergelijken Wink
En dan ook zoiets van een kolom met omgerekend naar euro, maar de originele eenheid wel laten staan.
KiteSpider

Berichten: 8
Logs: 0 | 3 uur
Antwoord #6 November 07, 2010, 20:07:54
edit2Rapporteer  
Thanks allemaal voor de feedback en de tips ThumpsUp, ik ga er mee aan de slag!
Ik laat het hier wel weten als de volgende versie er op staat.

btw: Dennuzzz, jouw suggestie heb ik inmiddels al geactiveerd erin, had dat al gebouwd namelijk.
Fredje1

Berichten: 8
Antwoord #7 November 08, 2010, 00:14:26
edit2Rapporteer  
Wel een goed idee om een prijzen vergelijker te bedenken :-)
omdat importeurs al snel on-aantastbare prijzen hebben gesteld
waar ze niet meer vanaf wijken.  Joepie
Bij de bouwwereld heet dat Kartel vorming maar bij Kite shops schijnt dat te mogen.
Dus kom maar op met die goedkopere Kites  ;-)

Kan inderdaat wel wat gebruiksvriendelijker , komt er ook een Nederlandse Text ?
( gewoon een merk + maat invoeren en dan komt de goedkoopste er uit rollen )
en die kunnen we dan via jou bestellen ?
Geelco

Berichten: 202
Antwoord #8 November 08, 2010, 02:08:33
edit2Rapporteer  
Mensen, dit is een fantastisch initiatief (props kitespider!!) en daarom moeten we dit ook zeer goed stimuleren:P daarom zeg ik, hoe goed bedoeld de opmerkingen ook zijn, ze zo opbouwend te laten zijn als maar kan. Lang leve de feedback methode dus van: positief beginnen, verbeterpunten aangeven, en als het kan nog positief eindigen.

precies dezelfde feedback, maar dan VEEL relaxter om te ontvangen.

Voel je aangesproken als je dat vindt Wink
Kitepilami

Berichten: 169
Antwoord #9 November 08, 2010, 08:48:17
edit2Rapporteer  
Ik vind 'm ook top.

Bovenop bovengenoemde opmerkingen:

Ga je nog iets doen met 'Ask for the best price' (bv kitepirates maakt daar veelvuldig gebruik van).

Kan je nog shopfeedback toevoegen?  Dan kan je de prijs afzetten tegen service ervaringen van anderen.

Enneh, als je claimt volkomen onafhankelijk te zijn, moet je ook open zijn over wie je bent etc. Dan kan de bezoeker dat controleren. Anders is het een holle term.

Succes man!
Reflex

Berichten: 2313
Logs: 0 | 20 uur
Antwoord #10 November 08, 2010, 10:34:34
edit2Rapporteer  
Het is algemeen bekend dat shops adviesprijzen online zetten en met een beetje onderhandeling hier een flinke korting op verkregen kan worden. Dat zie ik nergens terug op de site.
kootsie

Berichten: 444
Antwoord #11 November 08, 2010, 20:32:14
edit2Rapporteer  
Het is ook algemeen bekend dat niet iedereen even handig is in afdingen dat zie je ook niet staan
KiteSpider

Berichten: 8
Logs: 0 | 3 uur
Antwoord #12 Januari 12, 2011, 22:12:03
edit2Rapporteer  
Allen,
inmiddels is een update van www.Kitespider.com actief.
Hierin heb ik naar aanleiding van jullie suggesties heel wat verbetering doorgevoerd.
Onder andere:
  • Via 'Offers' (op http://www.kitespider.com/showoffers2/ ) kan je nu ook direct eenvoudig een kite selecteren zonder door allerlei schermen heen te hoeven clicken.
  • De websites met de aanbieding wordt gecontroleerd en indien de site niet werkt wordt deze automatisch verwijderd uit de vergelijking.

Ik hoor graag of jullie deze vereenvoudiging qua zoeken een verbetering vinden...
En natuurlijk is alle feedback welkom!
Gehaktdag

Berichten: 549
Antwoord #13 Januari 12, 2011, 22:21:39
edit2Rapporteer  
Leuk systeem zit er achter. Ik vind alleen de layout van je site een beetje knullig en cheap overkomen.
kees69

Berichten: 280
Antwoord #14 Januari 12, 2011, 22:31:16
edit2Rapporteer  
Ik mis internet stores als windfinder en Lonasport als aanbieders.
Op zich een handige site, maar beste blijft toch contact opnemen met de store en om een aanbieding vragen. Kreeg bij King of Watersports 500 euro korting op set Switchblades 2011 and bij Surfpirates 150 korting op een reeds uiterst scherpe prijs op set Fuse 2010

maar idd handig om je richting te geven bij je zoektocht over het net.
Erik@Spijk

Berichten: 861
Logs: 0 | 459 uur
Antwoord #15 Januari 12, 2011, 23:53:47
edit2Rapporteer  
Dit ziet er goed uit. Heb wat lopen bladeren en kon zo en paar kites vinden. Prima site. Misschien is het inderdaad een idee om Lonasport toe te voegen. Is dit trouwens een hobby project?
KiteSpider

Berichten: 8
Logs: 0 | 3 uur
Antwoord #16 Januari 13, 2011, 16:29:13
edit2Rapporteer  
Lonasport is een goede suggestie ja.
@Kees: waar bij windfinder-shop kan je kites kopen?

@Erik: yep het is een hobby projectje, nu toch te koud om te kiten ;-)
kees69

Berichten: 280
Antwoord #17 Januari 13, 2011, 20:15:29
edit2Rapporteer  
ehhhhhhh daar kun je vooral de wind checken

foutje ik bedoel www.windsurf.de  Maar denk dat Surf Pirates de beste deals heeft.
Net North Fuse 2010 12m + 9m gekocht. Alleen niet via internet kopen, gewoon ff mailtje sturen, krijg je altijd wel korting.:-)

[edit] als je last hebt van de hyperlink-bug, zet dan de link tussen "url-tags"
« vorige volgende »
Ga naar:  


© 2002 - 2024 Kitehigh

Sorry, the copyright must be in the template.
Please notify this forum's administrator that this site is missing the copyright message for SMF so they can rectify the situation. Display of copyright is a legal requirement. For more information on this please visit the Simple Machines website.