Tennisarm .....door kitesurfen

Ocean-Limbo

Berichten: 2637
Mei 29, 2011, 23:07:11
edit2Rapporteer  
Door het geweldige weer van de laatste weken maak ik veel kitesurfuren ........ YeSS
De laatste tijd heb ik echter stekende pijn in mijn linkeronderarm. Deze pijn is vooral heftig na het kiten. Cry

Gelukkig staat er op mijn homespotcamping op het veldje naast mijn sleurhut een alleraardigste, vriendelijke, behulpzame en leuk uitziende fysiotherapeute ....... Joepie

Na enkele duwtjes en trekjes had ze vlug de diagnose vlug paraat ...... een tennisarm Shocked

De vriendelijke campingbuurvrouw heeft me nu enkele keren na een zware kitesurfsessie behandeld, dat was behoorlijk pijnlijk .....

Zo'n tennisarm kan een behoorlijk pijnlijke en langslepende blessure worden .....dat wordt dus uitkijken en rusten Cry

.....hoe leuk het campingbuurvrouwtje ook is .........  Shocked

pijnloos kitesurfen gaat natuurlijk voor Roll Eyes
Micky

Berichten: 4101
Antwoord #1 Mei 29, 2011, 23:24:11
edit2Rapporteer  
Ja, en je vraag is?
riesie

Berichten: 111
Antwoord #2 Mei 29, 2011, 23:28:05
edit2Rapporteer  
Tijd... Voor een andere kite... Met lage bardruk...

Ennuh beterschap
Ocean-Limbo

Berichten: 2637
Antwoord #3 Mei 29, 2011, 23:30:55
edit2Rapporteer  
Ja, en je vraag is?

wat vraag?

Dit is een berichtgeving n.l. naast heel veel andere blessures, denk aan knieën, enkels, enz. kun je ook een tennisarm van kitesurfen krijgen.

duidelijk?  Grin
Micky

Berichten: 4101
Antwoord #4 Mei 30, 2011, 00:04:24
edit2Rapporteer  
Er is weer een wereld voor mij open gegaan!

Er is een mogelijkheid dat er een lichamelijk ongemak ontstaat door te kitesurfen???

Open je daar nou echt een nieuw topic voor?

Suc6
Ocean-Limbo

Berichten: 2637
Antwoord #5 Mei 30, 2011, 00:39:46
edit2Rapporteer  
Er is weer een wereld voor mij open gegaan!

Er is een mogelijkheid dat er een lichamelijk ongemak ontstaat door te kitesurfen???

Open je daar nou echt een nieuw topic voor?

Suc6

ongesteld?
Micky

Berichten: 4101
Antwoord #6 Mei 30, 2011, 00:49:30
edit2Rapporteer  
Er is weer een wereld voor mij open gegaan!

Er is een mogelijkheid dat er een lichamelijk ongemak ontstaat door te kitesurfen???

Open je daar nou echt een nieuw topic voor?

Suc6

ongesteld?

Nop! Is wel een droom van mij voor 1 dag.
KITE-NZ

Geen avatar

Berichten: 59
Antwoord #7 Mei 30, 2011, 06:26:14
edit2Rapporteer  
Zwaar K, Heb een dergelijke blesure ook gehad (golfers elleboog....zit ook in de aanhechtingen in je elleboog maar dan aan de binnenkant) en nee niet ongesteld...
Anyway, het dokters advies was stoppen met kiten.....yeah right.
In mijn geval kwam ik er achter dat kiten helemaal niet de oorzaak was maar dat alleen de extra belasting er voor zorgde dat het uiteindelijk pijnlijk werd. Ik heb een kantoor job en heb de ergonomie achter mijn buro eens onder de loep genomen.... na wat creativiteit met een zaag mijn buro op de juiste hoogte gebracht en zie daar, al weer jaren probleemloos op het water.
Je buuf heeft ook vast wel een paar oefeningen om de genezing te bevorderen. Je hebt ook een soort brace die je om je arm doet net onder je elleboog om de belasting te verminderen.
Om een lang verhaal kort te maken, de oorzaak kan makkelijk elders liggen.

good luck
Janus

Berichten: 524
Logs: 0 | 4 uur
Antwoord #8 Mei 30, 2011, 08:41:51
edit2Rapporteer  
Ha, iedereen is zwaar jaloers.. Fysiotherapeute naast je ..
Laat je maar verwennen hoor!
ilserem

Geen avatar

Berichten: 65
Antwoord #9 Mei 30, 2011, 08:57:24
edit2Rapporteer  
kite met minder bardruk
afstelen depower, niet met volledig gestrekte armen varen.
bar niet met vingertoppen vasthouden, maar volledig en relatief ontspannen. Regelmatig even handje los.
koude armen geven eerder peesaanhechting problemen, dus niet met korte mouwtjes varen.

Succes
hijo del viento

Berichten: 2061
Logs: 0 | 777 uur
Antwoord #10 Mei 30, 2011, 09:08:12
edit2Rapporteer  
Welke Camping sta je?? Veld en nr svp.......
El Rudo

Berichten: 6292
Logs: 0 | 252 uur
Antwoord #11 Mei 30, 2011, 09:15:24
edit2Rapporteer  
wat hebben die Limbo's toch met overspel... Ja buuv, oooh leuk dus je bent fysio? Mmm dan heb ik hierch noch wal een peintje, auwa en hierch noch eene... Auwa Auwa
Wil de chij nu mijn Mako zien? Zellaf chereparcheert!
Michiel.
Moderator

Berichten: 15917
Logs: 0 | 308 uur
Antwoord #12 Mei 30, 2011, 10:04:58
edit2Rapporteer  
kite met minder bardruk
afstelen depower, niet met volledig gestrekte armen varen.
bar niet met vingertoppen vasthouden, maar volledig en relatief ontspannen. Regelmatig even handje los.
koude armen geven eerder peesaanhechting problemen, dus niet met korte mouwtjes varen.

Mee eens, op puntje kite met minder bardruk kopen na.
Als je een kite hebt met veel bardruk, dan vaar je hem 9 van de 10x verkeerd. Wat jij al aangeeft lost dit probleem vaak op, en zeker bij de Bandits. Alleen niet bij een X4 e.d. Tongue
Morres

Berichten: 9427
Antwoord #13 Mei 30, 2011, 13:16:18
edit2Rapporteer  
wat hebben die Limbo's toch met overspel... Ja buuv, oooh leuk dus je bent fysio? Mmm dan heb ik hierch noch wal een peintje, auwa en hierch noch eene... Auwa Auwa
Wil de chij nu mijn Mako zien? Zellaf chereparcheert!
hahahahhahahaha, ik hoor het voor me
Voglens mij moet limbo een bepaalde kite eens varen :+
kootsie

Berichten: 444
Antwoord #14 Juni 01, 2011, 17:50:34
edit2Rapporteer  
je moet het volgende doen.

Die kitearm krijg je vaker als je te weining gepowerd en met gebogen armen veelmoet sinussen. Voorkom dit dus door met genoeg power te varen.

Draai je arm om in de onderhandse greep. Je zult direct minder last hebben.
Jeromez

Berichten: 3323
Logs: 0 | 427 uur
Antwoord #15 Juni 01, 2011, 21:55:31
edit2Rapporteer  
goeie tip
Strakko

Berichten: 36
Antwoord #16 Juni 19, 2011, 20:02:12
edit2Rapporteer  
de laate 2 maanden heb ik ook precies dezelfde klachten na het kiten, binnen kant elleboog zo je onderarm in...echt niks!
Ik vaar 11mtr Turbo 3 van Slingshot die standaard 1:2 in de tas zit.
Heb'm nu (pas) omgebouwd naar 1:1 en merk wel dat ik veel minder bardruk heb.
Nu maar hopen op een spoedig herstel, wat van die pijn wordt je echt niet blij van.
Suc6
Sjaak
naja

Berichten: 355
Antwoord #17 Juni 20, 2011, 13:08:08
edit2Rapporteer  
Dit heet in de volksmond een golfersarm ,wil je niet ontmoedigen maar een spoedig herstel zit er meestal niet in,gaat wel even duren.Heb dit zelf aan beide armen voor ruim een jaar.R.arm is vrijwel geen probleem meer en hoef ik niet meer voor het kiten af te tapen.Links blijft nog duidelijk voelbaar maar zal naar alle waarschijnlijkheid ook nog wel uitdoven.Meestal komt er het op neer om al te hevige pijn te omzeilen,zoveel mogelijk je gang gaan speciale rekoefeningen en aftapen voor je gaat kiten en het veel tijd geven.Heb ook al 3 tennisarmen achter de rug en ook die zijn allen na ca. 1 jaar(per tennisarm), gelukkig verdwenen.(kan ook nog altijd tenniselleboogcentrum in Nijmegen proberen .
Dit kan heel goede resultaten op leveren,maar niet altijd.
Succes.
Morres

Berichten: 9427
Antwoord #18 Juni 21, 2011, 00:04:31
edit2Rapporteer  
uhm..tennisarm is toch wat meer volksmond dan golfarm....
Reodude

Berichten: 434
Antwoord #19 Juni 21, 2011, 09:32:17
edit2Rapporteer  
heb een hele tijd met zo een bandje gelopen, dat een blokje had , dat net tussen de twee spieren die van je elleboog naar je pols lopen, zit.
Ik droeg dit ook tijdens het kiten/ windsurfen, en na een lange tijd dragen, ben ik verlost van het probleem.

Dit voorkomt gewoon dat alle kracht op de aanhechting van de spieren aan de pezen komt, deze pezen raken dan ontstoken.

Bandje houd dus de (over)belasting op de pezen tegen. Er zeker voor zorgen dat de pezen goed genezen, zodat je niet van die chronishe ontstekingen krijgt, dan ben je verder van huis.

Vraag maar eens aan je buurvrouw naar dit bandje met blokje en of kussentje...
cheers en good luck !!!!!!!
naja

Berichten: 355
Antwoord #20 Juni 22, 2011, 12:00:45
edit2Rapporteer  
uhm..tennisarm is toch wat meer volksmond dan golfarm....
Beiden volksmond,alleen Tennisarm staat voor lateraal(buitenkant)  en golfersarm voor mediaal(binnenkant).
SurfZ

Berichten: 4
Antwoord #21 Juni 23, 2011, 12:37:48
edit2Rapporteer  
Tja, dat is wat een normale fysio als advies geeft. Ga je naar een fysio die met (pro)sporters werkt dan weet deze dat rust geen optie is voor een sporter (of het moet om een weekje gaan). Die pees herstelt zo langzaam omdat hij slecht doorbloed is. Zovaak mogelijk per dag hard masseren stimuleert de doorbloeding en het herstel. Met een beetje geluk ben je er dan zo vanaf. En tussen de sessies door ook masseren en inderdaad zorgen voor niet al teveel bardruk. Niet met korte armen varen (voor de warmte). PS. ben geen fysio dus check het even bij een goede sportfysio. Succes
« vorige volgende »
Ga naar:  


© 2002 - 2024 Kitehigh

Sorry, the copyright must be in the template.
Please notify this forum's administrator that this site is missing the copyright message for SMF so they can rectify the situation. Display of copyright is a legal requirement. For more information on this please visit the Simple Machines website.