CORE sensor bar

feddomw
Gast
Antwoord #25 Juni 19, 2011, 09:52:27
edit2Rapporteer  
Absoluut marketing voor de Duitse markt, lekker techno-techno.

Ik heb jarenlang retail gewerkt in de Racefiets en wintersport markten, feit blijft gewoon dat de merken wel met iets nieuws moeten komen om bij de klant "in the picture" te blijven, en ondanks dat wij er misschien kritisch over zijn, zijn er veel mensen die hier echt op geilen en intrappen.

Ik moet altijd denken aan mijn lievelingskreet voor dit soort zaken (zeker de gewichtsbesparing op de bar en de traagheidsmomenten):
It's a solution looking for a problem.

Ik vind die twist QR zo gek nog niet trouwens. Zo te zien kan hij elke kant op gedraaid worden voor release.

Ik heb dit gevoel ook een beetje bij Naish Sigma-shape. De Venturi vents van OR lijken daarentegen mij wel weer goed en logisch, maar daar weet Rudo meer van dan ik.

Ik vaar zelf volgens mij redelijk gimmick-loos: Ozone. Zit weinig bullshit of hype aan, die lui kunnen gewoon vliegers bouwen in alle soorten en maten.
Reflex

Berichten: 2313
Logs: 0 | 20 uur
Antwoord #26 Juni 19, 2011, 10:27:36
edit2Rapporteer  
Niet gewoon om iets nieuws te hebben. De eigenaar van dit octrooi heeft redelijk veel macht in kite land, en kan anderen lelijk dwars zitten.
14 mei 2022 mag je weer doen wat je wilt met de push out release.


Ik weet dat, maar voorgaande jaren heeft Core altijd gewoon betaald om de push release the gebruiken. Waarom nu weer iets speciaals verzinnen terwijl dat dit het zo moeilijk kan maken voor veel mensen?
Geelco

Berichten: 202
Antwoord #27 Juni 19, 2011, 11:24:58
edit2Rapporteer  
Het lijkt me in het water ook veel moeilijker als je bijvoorbeeld schuin ligt en je wil draaien, zit je pols snel op slot, wisselen van arm kan dan al te laat zijn. Vindt het maar niks
svenpronk

Berichten: 188
Antwoord #28 Juni 22, 2011, 18:08:50
edit2Rapporteer  
Ik heb deze mazzel dat ik mijn ESP bar (nog in verpakking) om kon ruilen voor de nieuwe Core Sensor bar.

Toen ik de nieuwe bar uit de verpakking haalde, viel het me gelijk op dat deze een stuk lichter is.
ESP bar = 1100 gram
Sensor bar = 800 gram

Nieuwe draai QR ziet er netjes uit, effe getest in huis en het releasen gaat heel makkelijk.
Bar uitgerold en het ziet erg clean en simplistisch uit, depower koord voelt erg glad aan en is daardoor minder gevoelig voor slijtage.

Als ik het water op ben geweest laat ik mijn verdere bevindingen weten. Bij deze wat foto's.





Ik vaar op Wijk aan Zee en IJmuiden dus als je de bar wilt testen stuur me een pm.
Marc_87
Moderator

Berichten: 7541
Logs: 0 | 758 uur
Antwoord #29 Juni 22, 2011, 18:28:15
edit2Rapporteer  
Ik heb deze mazzel dat ik mijn ESP bar (nog in verpakking) om kon ruilen voor de nieuwe Core Sensor bar.

Toen ik de nieuwe bar uit de verpakking haalde, viel het me gelijk op dat deze een stuk lichter is.
ESP bar = 1100 gram
Sensor bar = 800 gram

Nieuwe draai QR ziet er netjes uit, effe getest in huis en het releasen gaat heel makkelijk.
Bar uitgerold en het ziet erg clean en simplistisch uit, depower koord voelt erg glad aan en is daardoor minder gevoelig voor slijtage.

Als ik het water op ben geweest laat ik mijn verdere bevindingen weten. Bij deze wat foto's.

Foto's zie hanglos.

Ik vaar op Wijk aan Zee en IJmuiden dus als je de bar wilt testen stuur me een pm.

Beetje verkapte reclame dit... Maar mocht ik daar ooit een keer komen wil ik het wel
even proberen. Wink
Evan
Administrator

Berichten: 9651
Logs: 0 | 1481 uur
Antwoord #30 Juni 22, 2011, 19:57:44
edit2Rapporteer  
Foto's zie hanglos.

Geef dan op zijn minst een link er naartoe.
Lude

Berichten: 1420
Antwoord #31 Juni 22, 2011, 20:56:16
edit2Rapporteer  
...Wat ik niet snap is twee gaten voor je depower lijn, ws wel voordelen ivm roteren van de lijn. Maar slijtage is wel veel hoger zo. Daarnaast is men denk ik meer gebaat bij extra onderzoek om een slijtvaste depower-koord te ontwikkelen
(hoeveel gebroken depowerkoordjes ik de laatste tijd wel niet van gehoord heb?!)
Dat is absoluut niet waar. Core is juist 1 van de enigste merken waarbij er geen slijtage zit op de depowercords en dat dankzij het gescheiden systeem. De touwen gaan niet over elkaar dus slijten absoluut niet. Echt ik heb veel sessies gemaakt met de Core ESP bar en het is super.
Ok dat wist ik niet, mijn redenatie ging er vanuit dat omdat elk touw een nauwer gat heeft, wanneer de intredings-hoek van het touw in het gat niet juist is, beide touwen slijten; ipv bij een dubbel depowerkoord in één gat alleen diegene die de buitenkant van het gat raakt. (en juist doordat je de twee lijnen elk door een ander gat voert is de intredingshoek altijd net iets uit het midden)

(even zijsprongetje, waarom zijn depowercords niet gemaakt van het soort dyneema lijnen die je in zeilsport ziet (met dyneema/polypropyleen of polyester mantel), deze zijn volgensmij zeer slijtvast (hoewel het smeltpunt wel relatief laag ligt, maar dat is die van dyneema ook))
Jer76

Berichten: 252
Logs: 0 | 3 uur
Antwoord #32 Juni 22, 2011, 21:35:41
edit2Rapporteer  
op zich vind  ik het een mooie bar maar   wat nou als er zand  in dat systeem komt  ik zat dit filmpje te  kijken en hij doet er zand  in maar dat ding zit muurvast.
http://vimeo.com/25171742

en ook dat depowerkoord 4 tegen 1 depower klinkt leuk maar er hangt wel 1 meter touw te bungelen want dat klittenband is natuurlijk flut. dat moet tijdens een handlepass gewoon werken als een zweep niet.
Evan
Administrator

Berichten: 9651
Logs: 0 | 1481 uur
Antwoord #33 Juni 22, 2011, 21:57:26
edit2Rapporteer  
Ik dacht dat er in de "Franse norm" ook getest werd op een zand/water mengsel. vreemd dat het in deze test dan zo enorm moeilijk gaat met een beetje stuifzand erin....
svenpronk

Berichten: 188
Antwoord #34 Juni 22, 2011, 22:05:07
edit2Rapporteer  
...Wat ik niet snap is twee gaten voor je depower lijn, ws wel voordelen ivm roteren van de lijn. Maar slijtage is wel veel hoger zo. Daarnaast is men denk ik meer gebaat bij extra onderzoek om een slijtvaste depower-koord te ontwikkelen
(hoeveel gebroken depowerkoordjes ik de laatste tijd wel niet van gehoord heb?!)
Dat is absoluut niet waar. Core is juist 1 van de enigste merken waarbij er geen slijtage zit op de depowercords en dat dankzij het gescheiden systeem. De touwen gaan niet over elkaar dus slijten absoluut niet. Echt ik heb veel sessies gemaakt met de Core ESP bar en het is super.
Ok dat wist ik niet, mijn redenatie ging er vanuit dat omdat elk touw een nauwer gat heeft, wanneer de intredings-hoek van het touw in het gat niet juist is, beide touwen slijten; ipv bij een dubbel depowerkoord in één gat alleen diegene die de buitenkant van het gat raakt. (en juist doordat je de twee lijnen elk door een ander gat voert is de intredingshoek altijd net iets uit het midden)

(even zijsprongetje, waarom zijn depowercords niet gemaakt van het soort dyneema lijnen die je in zeilsport ziet (met dyneema/polypropyleen of polyester mantel), deze zijn volgensmij zeer slijtvast (hoewel het smeltpunt wel relatief laag ligt, maar dat is die van dyneema ook))


Volgens mij is dit een dyneema lijn, want als ik het touw bij elkaar duw komen alle vlechten los van elkaar.
« vorige volgende »
Ga naar:  


© 2002 - 2024 Kitehigh

Sorry, the copyright must be in the template.
Please notify this forum's administrator that this site is missing the copyright message for SMF so they can rectify the situation. Display of copyright is a legal requirement. For more information on this please visit the Simple Machines website.