Nieuwe Neo 2010 Nu of gebruikte EVO 2011 straks?

Geelco

Berichten: 202
Juni 30, 2011, 15:48:09
edit2Rapporteer  
Ha mensen,

tijdje geleden zat ik te twijfelen tussen bularoo en waroo, en daar kwam bularoo uit waar ik toch vervolgens niet voor gekozen heb. Tongue

Ik kon namelijk een 2011 EVO op de kop tikken voor 625 met bar. Punt is wel, dat kan pas in september. Hierbij is het wel zo dat ik dan een gebruikte kite krijg die tijdens lessen is gebruikt een aantal keer, en dus redelijk klappen heeft gemaakt. Ik mag wel de mooiste van het stel uitzoeken, maar goed, het blijft gebruikt.

OF, ik koop een 2010 NEO met 2010 bar (bar is amper veranderd, kite is amper anders in 2011) en deze krijg ik dan overjarig nieuw voor 750 euries. Maar dan wel direct en niet pas in september.

Ikzelf heb nu bijna een jaar ervaring en vaar een EVO 2008.

Wat zeggen jullie?
-Nu de NEO 2010, dat is dik zat en lekker nieuw?
-Straks de EVO 2011, gebruikt maar is toch sterk zat dus zal je amper/niet merken, en je hebt maar flink geduld:P?

THNX
bertvh

Berichten: 224
Antwoord #1 Juni 30, 2011, 16:41:54
edit2Rapporteer  
tja en wat ga je nu doen??2 maanden zandkastelen bouwen!!
Geelco

Berichten: 202
Antwoord #2 Juni 30, 2011, 16:42:44
edit2Rapporteer  
Dat inderdaad en zoals ik zei:

"Ikzelf heb nu bijna een jaar ervaring en vaar een EVO 2008."

Wil m alleen verkopen nu hij nog redelijk goed is zeg maar Wink
Michiel.
Moderator

Berichten: 15917
Logs: 0 | 308 uur
Antwoord #3 Juni 30, 2011, 17:46:36
edit2Rapporteer  
Waar heb je de informatie vandaan dat de Neo 2010 en 11 nauwelijks van elkaar verschillen?


De vorige was nl. een uitgeklede Evo (goedkoper), maar vrijwel dezelfde kite. North heeft ook maar een beperkt aantal gemaakt.

Dit jaar is de Neo helemaal opnieuw ontworpen, en echt voor de doelgroep instappers en freeriders. De Evo is op zich meer performance, maar de nieuwe Neo wellicht een kite die je nog sneller progressie laat maken.

Overigens komen beide kites goed uit de testen in het "vakblad" kiteboarding.eu
Karel79

Berichten: 1012
Logs: 0 | 2 uur
Antwoord #4 Juni 30, 2011, 18:37:05
edit2Rapporteer  
Ik vind de Neo maar een beetje vreemd ding... "Hetzelfde als de Evo, maar dan goedkoper"... hoe kan dat? en wil je dat wel dan?
De 2011 is dan misschien anders, maar ik blijf het maar vreemd vinden om een 'budget' kite te maken.. Of dat ding is crap, of dat de rest van je producten zijn overpriced.
(imho)

Anyway, kites van kiteschoolen kunnen best OK zijn... maar ik zou het er niet op gokken. Die kites zijn zeker te weten mishandelt. Dan zou ik eerder op marktplaats wat opsnorren.. Natuurlijk kan een MP kite er veel erger aan toe zijn, maar iig is de kans groter dat ie beter is behandelt als die van een kiteschool. Voor 600/700 euro moet je toch wel moois kunnen vinden.
Geelco

Berichten: 202
Antwoord #5 Juni 30, 2011, 20:05:48
edit2Rapporteer  
Waar heb je de informatie vandaan dat de Neo 2010 en 11 nauwelijks van elkaar verschillen?


De vorige was nl. een uitgeklede Evo (goedkoper), maar vrijwel dezelfde kite. North heeft ook maar een beperkt aantal gemaakt.

Dit jaar is de Neo helemaal opnieuw ontworpen, en echt voor de doelgroep instappers en freeriders. De Evo is op zich meer performance, maar de nieuwe Neo wellicht een kite die je nog sneller progressie laat maken.

Overigens komen beide kites goed uit de testen in het "vakblad" kiteboarding.eu

van kitefinder heb ik dit:
"Waarom dit verhaal? Wel, deze Neo verschilt niet zoveel ten opzichte van zijn 2010 zusje. Toch voel je kleine verschillen. Of dat de fine tuning van North is, het verschil in omstandigheden of productie serie het blijft een subjectieve waas die je als tester zo helder mogelijk wilt krijgen.
Wat is in dit geval het verschil? De Neo 2011 draait sneller en heeft meer depower dan zijn voorganger, in de low-end levert hij kracht in, wat overeenkomt met de mindere stabiliteit bij weinig wind."

En over de bar: verschil is een doorzichtige iron heart en andere grip. (ook de filmpjes van de North Trust bar 2010 en 2011 = buiten dit helemaal noppes.)
Reflex

Berichten: 2313
Logs: 0 | 20 uur
Antwoord #6 Juni 30, 2011, 21:14:19
edit2Rapporteer  
Gaan we wederom advies geven om over enkele maanden een nieuw topic van je te zien voor een keuze tussen de SS RPM en Fuel? Graag wat info over wat je zoekt en waarom je de Waroo en Bularoo niet genomen hebt. Is voor het advies geven een stuk makkelijker.
Geelco

Berichten: 202
Antwoord #7 Juni 30, 2011, 23:45:31
edit2Rapporteer  
haha, ja excuus:P

Wilde de waroo of bularoo. Loop zelf stage bij een kiteschool en daar kreeg ik het aanbod om voor een leuke prijs een evo 2011 compleet over te nemen. In eerste instantie gelijk. Toen ik vervolgens bularoo had afgezegd (was ook iets aan de grote kant voor mij, 11m) kreeg ik te horen dat het pas september werd voordat ik hem tegen de leuke prijs kon krijgen. Dus ik door zoeken. En stuit ik op de NEO 2010 + bar.

NEO 2010 compleet nu kost me 700/750.
EVO 2011 gebruikt september kost me 625/650.

Wil alleen mijn oude 2008 verkopen terwijl hij nog in redelijke goede staat is, vandaar.
Yoram

Berichten: 1217
Antwoord #8 Juli 01, 2011, 11:04:27
edit2Rapporteer  
@Geelco, ik denk dat het handiger is als je aangeeft welke eigenschappen je in een kite zoekt. Dit bedoelde Reflex ook te zeggen, sowieso kunnen we daar ook meer mee.
Geelco

Berichten: 202
Antwoord #9 Juli 01, 2011, 15:58:46
edit2Rapporteer  
Oh check.
zoek een stabiele allround kite met lekkere lift en hangtime. vaar meestal op binnenwateren. vaar nu een jaartje en kan nog niet echt veel tricks voor de rest. springen, backroll, etc.
thnx
Reflex

Berichten: 2313
Logs: 0 | 20 uur
Antwoord #10 Juli 03, 2011, 10:26:13
edit2Rapporteer  
Wat is je gewicht dan als een 11m te groot is? Over het algemeen is een 11m een prima maat om mee te beginnen voor mensen rond de 60/75kg. Later een 7/8m erbij en je kan bijna altijd kiten.
« vorige volgende »
Ga naar:  


© 2002 - 2024 Kitehigh

Sorry, the copyright must be in the template.
Please notify this forum's administrator that this site is missing the copyright message for SMF so they can rectify the situation. Display of copyright is a legal requirement. For more information on this please visit the Simple Machines website.