Zandmotor: meer duidelijkheid over wel/niet mogen surfen

SFH

Geen avatar

Berichten: 1
Antwoord #50 Juli 18, 2011, 20:33:26
edit2Rapporteer  
Inderdaad het is een nogal onduidelijke situatie!

check de blog post op de surfrider foundation holland website;
http://surfriderfoundation.nl/afronding-zandmotor-project-en-de-regeltjes/
Daar vind je wat meer info en is het wat duidelijker omschreven!

"Kite en windsurfen
Dit is op dit moment toegestaan vanaf 150 meter uit de laagwaterlijn rondom de Zandmotor. Het stuk zee vanaf de laagwaterlijn tot aan 150 meter de zee rond de Zandmotor is dus NIET toegankelijk. Maar pas op voor de schepen die bezig zijn met de suppleties ten noorden en zuiden van de Zandmotor, blijf op veilige afstand. Na het badseizoen wordt de Zandmotor waarschijnlijk wel toegankelijk voor kiters en windsurfers volgens de APV zonering van de gemeentes. Er komt waarschijnlijk een startplaats op het zuidelijke deel van de Zandmotor, ten noorden is er al één."


Surfrider Foundation Holland en de Holland Surfing Association zijn al een tijd betrokken bij dit project en behartigen ook de belangen van de kiters in samenwerking met de NKV.

Ondanks onze inspanning blijf het een nogal onduidelijk verhaal dus mail vooral ook zelf naar het projectbureau van de Zandmotor. want zo blijf je geïnformeerd en kunnen we deze discussie met feiten voeren.

voor meer info kan je mij ook mailen op martijn@surfriderfoundation.nl

martijn
projectgroep surfbelangen (SFH en HSA)
Michiel.
Moderator

Berichten: 15917
Logs: 0 | 308 uur
Antwoord #51 Juli 18, 2011, 21:59:36
edit2Rapporteer  
Bedankt voor je toelichting Martijn

Jullie worden ook in het artikel genoemd:
Reflex

Berichten: 2313
Logs: 0 | 20 uur
Antwoord #52 Juli 19, 2011, 10:19:01
edit2Rapporteer  
Puntje bij paaltje ziet het er dus naar uit dat er na alle werkzaamheden en na het onderzoek of er geen gevaarlijke stroming ontwikkeld het gewoon een kitebare spot word.
Michiel.
Moderator

Berichten: 15917
Logs: 0 | 308 uur
Antwoord #53 Juli 19, 2011, 20:05:40
edit2Rapporteer  
Puntje bij paaltje ziet het er dus naar uit dat er na alle werkzaamheden en na het onderzoek of er geen gevaarlijke stroming ontwikkeld het gewoon een kitebare spot word.


Kiten is daar nog nooit toegestaan geweest, evenals windsurfen en golfsurfen volgens het plaatselijke APV. Zoals Martijn al aangeeft blijft het een onduidelijk verhaal, net als twee jaar geleden toen dit plan werd aangekondigd.

Hier mag het wel:

Citaat
Zeilplanken en kiteboards
De verboden ten aanzien van zeilplanken en kiteboards gelden niet:

- Tussen 15 mei en 15 september tussen de strekdammen 10A en 11, strekdammen 2 en 2A
- Tussen 16 september en 14 mei zijn zeilplanken en kiteboards wel toegestaan.


Directe link

Kortom, buiten het seizoen zou de Zandmotor zonder tegenbericht wel toegestaan zijn...

De drie meest dichtbijzijnde spots zijn er twee van alleen voor leden van de surfclub (Ter Heijde/Monster), en eentje mag vrij gevaren worden (Kijkduin). Echter dit object is nog steeds een flink stuk varen vanaf deze spots, laat staan lopen!

Verder is er alleen een fiets/wandelpad wat in de buurt komt. Met de auto kom je echt niet in de buurt. Verder lopen dan bijvoorbeeld Oostvoorne.

Ook de twee nieuw aan te leggen zandbanken zijn nieuw voor mij. Blijven we nog langer last hebben van die boten voor onze spot
Kayen

Berichten: 72
Logs: 0 | 130 uur
Antwoord #54 Februari 01, 2012, 20:03:17
edit2Rapporteer  
U had gevraagd naar waar kitesurfers wel/niet het water in mogen bij de Zandmotor en wanneer.
 
Het badseizoen loopt van 15 mei tot 15 september. Tijdens het badseizoen mogen kitesurfers alleen het water in op daarvoor aangewezen plekken. Die staan aangegeven op borden langs het strand. De dichtsbijzijnde plek aan de Haagse kant, waar je nu veel kitesurfers ziet, is een zone van een paar 100 meter bij Sailcentre 107, de catamaran-vereniging.  Buiten deze zone mogen kitesurfers wel op zee zijn, maar dan moeten ze minimaal 150 m uit de kust blijven.
 
Buiten het badseizoen, dus van 15 september to 15 mei, zijn er geen beperkingen voor waar kitesurfers het water in mogen.
 
Ik hoop hiermee uw vraag afdoend beantwoord te hebben, mocht u nog meer willen weten, dan hoor ik dat graag.
 
met vriendelijke groet
 
Zjev Ambagts


Omgevingsmanager
....................................... .................................
Projectbureau Delflandse Kust en Zandmotor
Oude Middenweg 3 | 2491 AC | Den Haag
Postbus 24029 | 2490 AA | Den Haag
....................................... .................................
T 070-4416170 / 06-21810652
z.ambagts@pzh.nl
http://www.dezandmotor.nl

http://www.delflandsekust.nl
....................................... .................................
aanwezig?van maandag t/m donderdag
geloof68

Berichten: 2096
Antwoord #55 Februari 01, 2012, 22:30:15
edit2Rapporteer  
@Zjev, bedankt voor de duidelijke informatie!
bezemsteel12

Berichten: 884
Logs: 0 | 69 uur
Antwoord #56 Februari 10, 2012, 19:44:19
edit2Rapporteer  
wat ik me ook afvraag,

in de haak om het zo maar te noemen, wordt het meeste gekitesurft, maar mag je achter in die poel die niet verbonden is met de zee ook kiten? je ziet er soms wel mensen.

Hard2Handle

Berichten: 3114
Logs: 0 | 432 uur
Antwoord #57 Februari 11, 2012, 11:47:54
edit2Rapporteer  
wat ik me ook afvraag,

in de haak om het zo maar te noemen, wordt het meeste gekitesurft, maar mag je achter in die poel die niet verbonden is met de zee ook kiten? je ziet er soms wel mensen.

Weet het antwoord niet, maar het is wel een super vet poeltje...
bezemsteel12

Berichten: 884
Logs: 0 | 69 uur
Antwoord #58 Februari 14, 2012, 09:15:18
edit2Rapporteer  
@ hard2handle

d8 ik ook
El Rudo

Berichten: 6292
Logs: 0 | 252 uur
Antwoord #59 Februari 14, 2012, 10:03:01
edit2Rapporteer  
heb een paar weken terug even in dat poeltje gekite, erg leuk.
Ik zie in de computersimulaties dat die zandmotor er nu al meer dan vijf jaar ligt!
Hard2Handle

Berichten: 3114
Logs: 0 | 432 uur
Antwoord #60 Februari 14, 2012, 15:08:02
edit2Rapporteer  
heb een paar weken terug even in dat poeltje gekite, erg leuk.
Ik zie in de computersimulaties dat die zandmotor er nu al meer dan vijf jaar ligt!


Nou als Rudo in het poeltje mag spelen waarom wij niet bezemsteel?  Tongue

Edit:
Hier trouwens nog een informatief filmpje gevonden van de zandmotor, en dat het zand idd harder gaat dan verwacht door stormen en dergelijke.

(Vanaf 13:50 gaat het pas over de zandmotor.)

http://embed.vpro.nl/player/?src=urn:vpro:media:program:12419439&skin=wetenschap
R.B.

Berichten: 951
Antwoord #61 Februari 15, 2012, 16:15:32
edit2Rapporteer  
Gisteren is er een overleg geweest over de zandmotor met de gemeente den haag, gemeente westland en kitesurf vertegenwoordiger.
Wat is er uit gekomen? Was dit dree onze regiovertegenwoordiger soms?
Ik heb namelijk wel wat dingetjes gehoord maar weet niet wat daar van klopt?
Michiel.
Moderator

Berichten: 15917
Logs: 0 | 308 uur
Antwoord #62 Februari 15, 2012, 17:15:50
edit2Rapporteer  
Nou als Rudo in het poeltje mag spelen waarom wij niet bezemsteel?  Tongue
Edit:
Hier trouwens nog een informatief filmpje gevonden van de zandmotor, en dat het zand idd harder gaat dan verwacht door stormen en dergelijke.

(Vanaf 13:50 gaat het pas over de zandmotor.)

https://embed.vpro.nl/player/?src=urn:vpro:media:program:12419439&skin=wetenschap


Heel interessant verhaal

Het leert ons dat de zandmotor toch veel experimenteler is dan ze ons lieten geloven.
En dat de vele stormen van afgelopen jaar ervoor gezorgd hebben dat veel meer zand weg is.

Vooral het verhaal over de ranzende bol m.b.t. de geschiedenis van honderden jaren geleden is interessant: zo zie je maar dat al heel lang de kust verdwijnt, en dan weer periodes aangroeit!
matta

Berichten: 195
Antwoord #63 Maart 04, 2012, 17:11:59
edit2Rapporteer  
U had gevraagd naar waar kitesurfers wel/niet het water in mogen bij de Zandmotor en wanneer.
 
Het badseizoen loopt van 15 mei tot 15 september. Tijdens het badseizoen mogen kitesurfers alleen het water in op daarvoor aangewezen plekken. Die staan aangegeven op borden langs het strand. De dichtsbijzijnde plek aan de Haagse kant, waar je nu veel kitesurfers ziet, is een zone van een paar 100 meter bij Sailcentre 107, de catamaran-vereniging.  Buiten deze zone mogen kitesurfers wel op zee zijn, maar dan moeten ze minimaal 150 m uit de kust blijven.
 
Buiten het badseizoen, dus van 15 september to 15 mei, zijn er geen beperkingen voor waar kitesurfers het water in mogen.
 
Ik hoop hiermee uw vraag afdoend beantwoord te hebben, mocht u nog meer willen weten, dan hoor ik dat graag.
 
met vriendelijke groet
 
Zjev Ambagts


Omgevingsmanager
....................................... .................................
Projectbureau Delflandse Kust en Zandmotor
Oude Middenweg 3 | 2491 AC | Den Haag
Postbus 24029 | 2490 AA | Den Haag
....................................... .................................
T 070-4416170 / 06-21810652
z.ambagts@pzh.nl
http://www.dezandmotor.nl

http://www.delflandsekust.nl
....................................... .................................
aanwezig?van maandag t/m donderdag



Ik heb gister even een kijkje genomen bij de Zandmotor en er stond (naast 2 vogelspotters) een bord met:

Zeilplanken en kiteboards
De verboden t.a.v. Zeilplanken en kiteboards gelden niet:
- tussen 15 mei en 15 september van 0.00 tot 24.00 uur
- tussen de strekdammen 10a en 11 en de strekdammen 2 en 3
- tussen 16 september en 14 mei van 0.00 en 24.00 uur.

Ik heb even gezocht op het www, maar ik kan niet vinden waar strekdam 10a, 11, 2 en 3 liggen. Ik heb het vermoeden dat: 10a en 11 bij Scheveningen ligt en 2 en 3 dan de surf/catamaran club is in Kijkduin? Wie weet meer?
Gewoon Don

Berichten: 261
Logs: 0 | 188 uur
Antwoord #64 Maart 05, 2012, 11:25:13
edit2Rapporteer  
Op Kijkduin mag je starten en landen bij Sail 107 (strandslag 2 bij Roompot) en links van strandtent De Staat (tussen strandslag 9 en 10 bij eindpunt tram 12 Markenseplein). Beide gratis parkeren.

In de poel bij de haak mag je dus 's zomers niet kiten omdat je dichter dan 150 m uit de kust bent. Jammer dus. Bovendien is daar ook het naaktstrand gesitueerd.

Alles staat hier: http://www.denhaag.nl/home/bewoners/de-gemeente-Den-Haag/Ris/document/Voorstel-van-het-college-inzake-Nota-Strand-2008.htm

Derde linkje "Nota Strandbeleid 2008" vanaf pagina 28.
feddomw
Gast
Antwoord #65 Maart 05, 2012, 13:12:53
edit2Rapporteer  
heb een paar weken terug even in dat poeltje gekite, erg leuk.
Ik zie in de computersimulaties dat die zandmotor er nu al meer dan vijf jaar ligt!


Nou als Rudo in het poeltje mag spelen waarom wij niet bezemsteel?  Tongue

Edit:
Hier trouwens nog een informatief filmpje gevonden van de zandmotor, en dat het zand idd harder gaat dan verwacht door stormen en dergelijke.

(Vanaf 13:50 gaat het pas over de zandmotor.)

http://embed.vpro.nl/player/?src=urn:vpro:media:program:12419439&skin=wetenschap


Idd leuks tukje TV. Wie van ons wordt zo leuk in zijn Gul Astro in beeld gebracht?
rocket man

Berichten: 1330
Antwoord #66 Maart 05, 2012, 15:13:58
edit2Rapporteer  
met al die tijdrovende discussies, zal het gedoogd worden als de ZM helemaal is uitgesmeerd (laatste plaatje van de computer simulatie) ;-)
hijo del viento

Berichten: 2061
Logs: 0 | 777 uur
Antwoord #67 Maart 05, 2012, 22:20:03
edit2Rapporteer  
heb een paar weken terug even in dat poeltje gekite, erg leuk.
Ik zie in de computersimulaties dat die zandmotor er nu al meer dan vijf jaar ligt!


Nou als Rudo in het poeltje mag spelen waarom wij niet bezemsteel?  Tongue

Edit:
Hier trouwens nog een informatief filmpje gevonden van de zandmotor, en dat het zand idd harder gaat dan verwacht door stormen en dergelijke.

(Vanaf 13:50 gaat het pas over de zandmotor.)

http://embed.vpro.nl/player/?src=urn:vpro:media:program:12419439&skin=wetenschap


Idd leuks tukje TV. Wie van ons wordt zo leuk in zijn Gul Astro in beeld gebracht?

Volgens mij is dat Erik@Spijk aan pak en board te zien....

Erik komt er maar in.......hebben we een match  hier?
Gewoon Don

Berichten: 261
Logs: 0 | 188 uur
Antwoord #68 Maart 05, 2012, 23:03:20
edit2Rapporteer  
Volgens mij is het ook Erik. Die was toen met Mart en Kim op de ZM
« vorige volgende »
Ga naar:  


© 2002 - 2024 Kitehigh

Sorry, the copyright must be in the template.
Please notify this forum's administrator that this site is missing the copyright message for SMF so they can rectify the situation. Display of copyright is a legal requirement. For more information on this please visit the Simple Machines website.