Scheuren van de Best Nemesis HP V3 2011

Dutchy112

Berichten: 467
Logs: 0 | 1669 uur
Juli 16, 2011, 20:20:20
edit2Rapporteer  
Vandaag op de Rock, The First..
Na ongeveer 5-6 keer kiten met mijn nieuwe Best Nemesis HP V3, 2011, 12m2.. gebeurde de grootste ramp van een kiter...

Gescheurd...
Precies op de Naad..

Gelukkig Xwatersport, Kamperland, kreeg dit te horen van me, en hebben de kite meteen terug genomen en een andere voor in de plaats gegeven!!
Ze Konden me vertellen dat in de eerste Batch Nemis, 10 % van de verkochte kites in de wereld een stiksel fout zit of zat.. (kies even)
Dus ze weten ervan..
Dus ik roep op alle Best Nemesis HP V3, 2011 kiters, om hun kites flink te crashen in het water en kijken dat tie niet open scheurt!!
Nou morgen even mijn 8tje crash testen en mijn nieuwe 12
Mike
Michiel.
Moderator

Berichten: 15917
Logs: 0 | 308 uur
Antwoord #1 Juli 16, 2011, 21:59:04
edit2Rapporteer  
Wel balen, gelukkig goed opgelost en hoef je niet te wachten op een nieuwe kite
markus

Berichten: 1907
Logs: 0 | 855 uur
Antwoord #2 Juli 16, 2011, 22:15:47
edit2Rapporteer  
lekker scheurtje idd!!!    Grin
Dutchy112

Berichten: 467
Logs: 0 | 1669 uur
Antwoord #3 Juli 16, 2011, 22:20:03
edit2Rapporteer  
@ Michiel,, zeker goed opgelost.. ik was er een beetje bang voor dat het anders zou lopen..

@Markus.. Zeker een Lekker schuertje. van leading edge tot einde strut!!
JB - On The Edge

Berichten: 2731
Logs: 0 | 165 uur
Antwoord #4 Juli 17, 2011, 00:54:43
edit2Rapporteer  
Dutchy: Hoe bevalt je kite verder? Ik ben erg aan het dubben of ik hem als vervanger van mn 11m Waroo 2009 wil.

Ik vind een 12 eigenlijk te groot voor mijn gewicht (80) omdat ik meestal ook niet ga varen onder de 20 knopen. Wat is je bereik?
Als ik hem wellicht erg vroeg kan varen en toch lang kan houden (tot 25) dan is het wellicht wel interessant....waar vaar je?
Dutchy112

Berichten: 467
Logs: 0 | 1669 uur
Antwoord #5 Juli 17, 2011, 07:55:15
edit2Rapporteer  
@ JB Waroo Rider:
 
Ik vind het een wereld kites, ik heb ze sinds hemelvaart een 12 m2 en een 8 m2 en Ik weeg is 95 kg.
Zelf ben ik ook over gestapt van de Waroo 2008-2007, 13-9-7...
Ik moet zeggen de 12m2 kan ik varen van 14 kn tot 24kn en de 8m2 heb ik nog niet echt mee gevaren,  dus ik kan je nog niet vertellen hoe en wat, de rede is ook dat ik niet kon varen is vanwege een blessure.. maar ik kan wel zeggen mijn kite maatje heeft de 8 - 10 m2 nemi, en die heeft nu de 8 met 30kn + gevaren dat ging super.. zij weegt rond de 65 kg (Nu hopen dat ik het goed zeg voor dat ik een knal voor mijn kop krijg over het gewicht, LOL).

Mijn mening over de Nieuwe NEmi's:

- De Kites zijn snel, reageren ook precies wanneer ik het wil,
- bardruk is precies goed, je voelt hem precies komen wanneer je hem wil hebben.
- staat zeer stabiel in de lucht, niet net als de oude waroo de stressen in de lucht met harde wind,
- Groot wind berijk, goeie low end en high end
- Hersrtarten is super. 
- Kunt er enorm hoog meespringen en hanging time is echt enorm super.
- Loopjes maken doet hij  super snel, maar ik ben hier nog maar een korte tijd meebezig, dus perfect kan ik je dat niet vertellen..
- unhooked, weet ik niet te vertellen omdat ik dat zelf nog niet vaar, maar volgens andere mensen die hem ook hebben gaat dat enorm goed!

Ik ben helemaal verkocht.. ik kan je aanraden om naar kamperland te gaan en hem daar te testen.. ik heb hem toen een dag meegekregen om op vrouwenpolder te testen. en ik was meteen verkocht!
Ik vaar zelf vandaag (17-7-2011 op Rockanje 2de slag).
Jb-waroo, ik hoop dat ik je de juiste info heb gegeven anders hoor ik het wel.
Mike
Michiel.
Moderator

Berichten: 15917
Logs: 0 | 308 uur
Antwoord #6 Juli 17, 2011, 08:44:49
edit2Rapporteer  
Volgens mij zit er wel verschil tussen de grote maten 10m > en de kleinere maten qua eigenschappen.
Heb zelf de 7m gevaren, en de 10m kreeg in de kiteboarding.eu hele andere eigenschappen toebedeeld.
Overigens een zeer positief review, evenals mijn ervaring met de 7m. Alleen de bardruk vind ik persoonlijk (te) laag.

Overigens hebben veel meer kites dat tegenwoordig, met de Bandit4 als beste voorbeeld. Daar zijnalle grote maten geoptimaliseerd voor freestyle, waar de kleinere maten meer geoptimaliseerd zijn voor in de golven.
Dutchy112

Berichten: 467
Logs: 0 | 1669 uur
Antwoord #7 Juli 17, 2011, 08:50:42
edit2Rapporteer  
@ Michiel, Klopt wel dat de 12 m2 langzamer is dan de 8, maar de eigenschappen precies te vertellen weet ik niet.. ik ben zelf iemand die graag richting de OLD SKOOL style wil gaan..
Zoals ik al zei heb ik hem nog niet echt kunnen varen..
Enige wat ik wel kan bevestigen dat de 8 super snel is..
JB - On The Edge

Berichten: 2731
Logs: 0 | 165 uur
Antwoord #8 Juli 17, 2011, 10:12:07
edit2Rapporteer  
Dank voor de info:
Ik zit dus vooral met de maat. Als jij met je 95 kg al een lowend van 14 hebt (dan kan je echt goed hoogte houden?????) dan zou een 10 voor mij groot genoeg moeten zijn. Maar die is alleen nergens te testen....en ik wil echt weten oftie hetzelfde bereik als mn 11 heeft...dan wordt het een 8 en 10 voor mij.

Wie is je maatje dat ik haar 10 wellicht eens kan varen?
Jullie gaan altijd naar Rockanje?

@ Michiel: heb je de review uit Kiteboarding.eu beschikbaar?
Michiel.
Moderator

Berichten: 15917
Logs: 0 | 308 uur
Antwoord #9 Juli 17, 2011, 10:34:09
edit2Rapporteer  
@ Michiel, Klopt wel dat de 12 m2 langzamer is dan de 8, maar de eigenschappen precies te vertellen weet ik niet.. ik ben zelf iemand die graag richting de OLD SKOOL style wil gaan..
Zoals ik al zei heb ik hem nog niet echt kunnen varen..
Enige wat ik wel kan bevestigen dat de 8 super snel is..

Dat een 12m langzamer is als een 8m mag natuurlijk geen verrassing zijn natuurlijk. Het zit hem vooral in de trekkracht. De grotere maten trekken relatief harder (iets verder van de windvensterrand).

Voor old-school zeer geschikt, de 7m is ook retesnel qua vliegsnelheid. En hij vliegt ronde bochten. Als je te hard aan een kant trekt dan blijft hij gewoon zijn minimale vliegradius aanhouden. Hij is dus niet uit de bocht te trekken

Lift en hangtime echt heel erg goed! En ook nog eens makkelijk af te roepen.
7m echt heel makkelijk te varen door weinig bar en stuurdruk. Ook je raildruk is laag en je gaat heel hoog aan de wind. Supercomfortabele cruiser!
Voor de golven iets minder geschikt vanwege de wat ruime bochten.
Morres

Berichten: 9427
Antwoord #10 Juli 17, 2011, 14:30:28
edit2Rapporteer  
geen bericht van best zelf...?
Dutchy112

Berichten: 467
Logs: 0 | 1669 uur
Antwoord #11 Juli 17, 2011, 15:09:45
edit2Rapporteer  
Dank voor de info:
Ik zit dus vooral met de maat. Als jij met je 95 kg al een lowend van 14 hebt (dan kan je echt goed hoogte houden?????) dan zou een 10 voor mij groot genoeg moeten zijn. Maar die is alleen nergens te testen....en ik wil echt weten oftie hetzelfde bereik als mn 11 heeft...dan wordt het een 8 en 10 voor mij.

Wie is je maatje dat ik haar 10 wellicht eens kan varen?
Jullie gaan altijd naar Rockanje?


Je kunt volgens mij de 10 m2 testen op Kamperland, Xwatersport..
We komen vaak op Rockanje. dus je zult me wel daar wel zien..
Vandaag was het super met die 8.. wat een top ding..
Dutchy112

Berichten: 467
Logs: 0 | 1669 uur
Antwoord #12 Juli 17, 2011, 15:19:15
edit2Rapporteer  
@ Michiel, Klopt wel dat de 12 m2 langzamer is dan de 8, maar de eigenschappen precies te vertellen weet ik niet.. ik ben zelf iemand die graag richting de OLD SKOOL style wil gaan..
Zoals ik al zei heb ik hem nog niet echt kunnen varen..
Enige wat ik wel kan bevestigen dat de 8 super snel is..


Voor old-school zeer geschikt, de 7m is ook retesnel qua vliegsnelheid. En hij vliegt ronde bochten. Als je te hard aan een kant trekt dan blijft hij gewoon zijn minimale vliegradius aanhouden. Hij is dus niet uit de bocht te trekken

Lift en hangtime echt heel erg goed! En ook nog eens makkelijk af te roepen.
7m echt heel makkelijk te varen door weinig bar en stuurdruk. Ook je raildruk is laag en je gaat heel hoog aan de wind. Supercomfortabele cruiser!
Voor de golven iets minder geschikt vanwege de wat ruime bochten.

Wat Bedoel je precies met Raildruk? en heb je nog wat Tips om OLD SKOOL, One footers te doen?
biancam

Berichten: 71
Antwoord #13 Juli 17, 2011, 20:50:40
edit2Rapporteer  
Hoi jb waroo rider, ik heb mijn waroo set 7m, 9m, 11m vervangen voor de nemesis 8m en 10m omdat ik ook de 12m te groot vind. ik kan de 10m net zo snel varen als de 11m waroo, maar kan hem veel langer houden! ik zou ze gaan testen!!!
biancam

Berichten: 71
Antwoord #14 Juli 17, 2011, 20:54:06
edit2Rapporteer  
o ja, ik ben het maatje!! hihi
Dutchy112

Berichten: 467
Logs: 0 | 1669 uur
Antwoord #15 Juli 18, 2011, 19:06:53
edit2Rapporteer  
geen bericht van best zelf...?

Je hebt gelijk, niemand van BEST...
Zijn die er wel dan op Kitehigh?
Reflex

Berichten: 2313
Logs: 0 | 20 uur
Antwoord #16 Juli 19, 2011, 10:15:39
edit2Rapporteer  
Richard, de importeur van Best zit zo af en toe op KiteHigh dus hij zal hier nog wel reageren.
Morres

Berichten: 9427
Antwoord #17 Juli 19, 2011, 12:40:34
edit2Rapporteer  
geen bericht van best zelf...?

Je hebt gelijk, niemand van BEST...
Zijn die er wel dan op Kitehigh?
Ik bedoel meer een nieuwsbericht oid, áls het allemaal waar is wat gezegd wordt
Rich

Berichten: 467
Antwoord #18 Juli 19, 2011, 15:00:36
edit2Rapporteer  
Boys en girls,

Even voor de duidelijkheid....ik ben niet de importeur van Best maar een medewerker van Best en verantwoordelijk voor de Europese verkoop. Wij als merk leveren rechtstreeks aan de shop zonder tussenkomst van een importeur of distributeur.

Wat betreft de Nemesis HP. Dit verhaal is waar en niet waar.

Bij de eerste batch Nemesis HP's is vlak na uitlevering geconstateerd dat plusminus 10% van de kites een foute stiknaad op de LE heeft. Er is toen meteen actie ondernomen. Onze dealers zijn benaderd en alle kites van die eerste batch zijn terug geroepen en omgeruild.
Een enkele kan er tussen door geglipt zijn, maar die enkele zal uiteraard vervangen worden zodra het probleem bij de shop wordt aangemeld. Je ziet op de LE een bobbeltje, dus is heel duidelijk te zien.

Deze Nemesis 12m heeft dan ook totaal niets te maken met het bovenstaande. Er zijn trouwens maar heel weinig merken die klakkeloos een kite vervangen als ie gescheurd is na een flinke crash, ook al is ie gescheurd op de naad.
Bij ons is dat anders, wij staan voor "exceptional service" dus is deze kite meteen vervangen zonder discussie. Wat betreft onze garantietermijn, het maakt niet uit wanneer je de kite of board hebt gekocht. Of dat nu 1 maand, 1 jaar of X jaar geleden is. Dat noemen wij "fair & reasonable warranty" en daar zijn wij ook uniek in.

Groeten,
Richard



Rich

Berichten: 467
Antwoord #19 Juli 19, 2011, 15:06:24
edit2Rapporteer  
Dank voor de info:
Ik zit dus vooral met de maat. Als jij met je 95 kg al een lowend van 14 hebt (dan kan je echt goed hoogte houden?????) dan zou een 10 voor mij groot genoeg moeten zijn. Maar die is alleen nergens te testen....en ik wil echt weten oftie hetzelfde bereik als mn 11 heeft...dan wordt het een 8 en 10 voor mij.

Wie is je maatje dat ik haar 10 wellicht eens kan varen?
Jullie gaan altijd naar Rockanje?

@ Michiel: heb je de review uit Kiteboarding.eu beschikbaar?

Ik ben ook regelmatig op Rockanje te vinden en testen kan natuurlijk altijd (naast Nemesis HP's, ook Taboos en Kahoona's). Heb momenteel geen 10m, maar krijg die binnen 1.5 week weer binnen.
Je kan mij niet missen, hebben een zwarte Transporter T5 die rondom BEST stickers heeft.
Dutchy112

Berichten: 467
Logs: 0 | 1669 uur
Antwoord #20 Juli 19, 2011, 18:22:21
edit2Rapporteer  


Bij de eerste batch Nemesis HP's is vlak na uitlevering geconstateerd dat plusminus 10% van de kites een foute stiknaad op de LE heeft. Er is toen meteen actie ondernomen. Onze dealers zijn benaderd en alle kites van die eerste batch zijn terug geroepen en omgeruild.
Een enkele kan er tussen door geglipt zijn, maar die enkele zal uiteraard vervangen worden zodra het probleem bij de shop wordt aangemeld. Je ziet op de LE een bobbeltje, dus is heel duidelijk te zien.

Deze Nemesis 12m heeft dan ook totaal niets te maken met het bovenstaande. Er zijn trouwens maar heel weinig merken die klakkeloos een kite vervangen als ie gescheurd is na een flinke crash, ook al is ie gescheurd op de naad.


Ik kan goed geloven dat je de meeste heb terug geroepen. maar kun je misschien de serie nummers geven over welke uit de eerste batch komen..
En gaat dit alleen om de 12 of ook de 10, 8, en de 6

Daarnaast, harde crash was het helemaal niet.. anders had ik er meer begrip voor dan wat nu gebeurd is.
Maar je hebt gelijk, de SERVICE was super, en ik hoop dat dat zo blijft...

Ik heb je dan wel gezien op Rockanje!!!
Tot daar!
Reflex

Berichten: 2313
Logs: 0 | 20 uur
Antwoord #21 Juli 20, 2011, 10:37:15
edit2Rapporteer  
Tja Richard mijn welgemeende excuses Wink Jij bent ons aanspreekpunt voor Best in Nederland en dan noem ik het makkelijk een importeur.
Dutchy112

Berichten: 467
Logs: 0 | 1669 uur
Antwoord #22 Augustus 07, 2011, 19:06:14
edit2Rapporteer  
 Undecided Het is weer gebeurt, super sessie met mijn nemi 8(Tweede keer dat hij uit de tas kwam) aan het doen op de rock, en wat denk je...
Twee scheurtjes op het doek door de ventiel tyreps.. de beschermhulsjes schuiven tijdens het  vallen en opstaan  omhoog en door dat de tyrepjes blood komen te zitten, komen er mooie kleine scheurtjes in het doek..  ThumpDown

Dus ik roep iedereen op die een Nemi heeft om de de bescherming van de tyreps te checken voor dat je gaat varen en elke keer het water afkom.. NIET NORMAAL DIT, MAAR WEER EEN BESTe oplossing!!

Anyway: Gelukkig dat ik dit bij Xwatersport in Kamperland liet zien, vonden ze dit gelukkig ook niet normaal.. begrijpen er niks van. Maar hun hebben het goed opgelost! ze hebben dit als een garantie opgelost, en een nieuwe Nemi 8 meegegeven..


Richard: Wat kunnen we hier nu aan doen, ik kan beter een strippen kaart halen bij Best.. wat zo gaat het echt niet de goede kant op. Zo als het al zegt: ListenToMe Dit is niet BEST!!

 JoepieGelukkig wel een goed eind... Super jongens van Xwatersport. Thanks Joepie
martimor

Berichten: 1934
Antwoord #23 Augustus 07, 2011, 21:15:06
edit2Rapporteer  
idd zuur dat je met 2 kites al zo snel wat hebt (vertrouwen op je materiaal is belangrijk), maar moet zeggen, top geregeld zo... kunnen heel veel merken/winkels een puntje aan zuigen.

+1 voor X-watersport  ThumpsUp

maar begrijp ik nou goed dat de 12 niet onder de 10% valt die weer (zover als mogelijk) uit de schappen zijn gehaald?
en idd, met de serienummers valt toch zo te achterhalen welke kites niet goed zijn.

Dutchy112

Berichten: 467
Logs: 0 | 1669 uur
Antwoord #24 Augustus 08, 2011, 19:42:35
edit2Rapporteer  
Zeker zuur..  Cry

Ik ging nieuwe kites kopen omdat mijn oude kites veel schade hadden, en 2 jaar gespaard te hebben kon ik mijn droom eindelijk kopen...
Maar deze droom was binnen een anderhalve maand al een paar keer voor voor mijn ogen naar de klote gegaan..  ThumpDown
Gelukkig door X watersport kan ik door gaan, maar ik ben nu wel bang om ze weer kapot te maken door iests wat niet mijn fout is maar een fabrieksfout..

Maar mijn eerste 12 en 8 waren uit de 10% batch.. en nu heb ik 12 en 8 nieuw uit de 2 batch hier ben ik achter gekomen om met Richard te mailen, maar ik weet ook niet waarom hun ze dit niet uit de schappen hebben gehaald of iets anders mee hebben gedaan. ik weet niet wat en hoe best werkt?!

Maar ik  hopen dat deze geen problemen hebben.. maar ik hou af en toe mijn hart vast..



 (bazuin_kitesmiley)Ik ga me opgeven voor BEST Kite Crash Team... haha, Bij deze best!
« vorige volgende »
Ga naar:  


© 2002 - 2024 Kitehigh

Sorry, the copyright must be in the template.
Please notify this forum's administrator that this site is missing the copyright message for SMF so they can rectify the situation. Display of copyright is a legal requirement. For more information on this please visit the Simple Machines website.