info mbt flyboarden

El Banditos

Berichten: 955
Augustus 03, 2011, 16:58:49
edit2Rapporteer  
Ik vroeg me af hoeveel kiters hier ook aan flyboarden doen. Ik zie zo nu en dan wel eens een filmpje ervan voorbij komen, en lijkt me best eens leuk om te proberen.

Maar is dit dan al te doen met minder wind?? Anders ga ik net zo lief gewoon het water op. Om te kiten heb ik toch wel 16 knopen nodig om lekker weg te kunnen gaan.

Ik dacht als je nou al met 10 knopen kon flyboarden is dat wel een leuk alternatief.

Dus wie heeft er meer info of ervaring mee?
Morres

Berichten: 9427
Antwoord #1 Augustus 03, 2011, 17:00:23
edit2Rapporteer  
vliegerforum.com
bullitkatcher

Geen avatar

Berichten: 1
Antwoord #2 Augustus 03, 2011, 18:00:09
edit2Rapporteer  
flyboarden.nl en powerkiters.nl
Phido

Geen avatar

Berichten: 19
Antwoord #3 Augustus 03, 2011, 18:04:13
edit2Rapporteer  
Ja, je hebt inderdaad veel minder wind nodig dan bij kitesurfen.
Vanaf 8 -10 knopen kun je al flyboarden.
Ik ben er mee gestopt omdat indien je een keer valt het een stuk pijnlijker is dan bij het kiten.

Ik zou dus zeggen blijf lekker op het water.
LeonB

Berichten: 2087
Logs: 0 | 28 uur
Antwoord #4 Augustus 03, 2011, 19:21:50
edit2Rapporteer  
Yep, ik mag mij rekenen tot de beginnende Flyboarders  Joepie.

Heel goed te combineren en net als kitesurfen: "The sky is the limit".
Met een 12m2 tussen 10 en 16 knots kan je als beginner al lekker flyboarden.
Ik moet wel zeggen dat ik met m'n huidige kitegear van Flysurfer beide werelden te lijf kan  Wink.





Faxie

Berichten: 3330
Logs: 0 | 7 uur
Antwoord #5 Augustus 03, 2011, 19:43:44
edit2Rapporteer  
Je hebt voor flyboarden in principe geen harnas nodig toch? 4 Lijner met safetieleash aan de polsen voldoet toch? Ik heb het hier dan wel over cruisen, niet perse springen ed.
jantjuuh

Berichten: 570
Logs: 0 | 586 uur
Antwoord #6 Augustus 03, 2011, 21:33:27
edit2Rapporteer  
Ik ben tijdje geleden begonnen met flyboarden en overgestapt naar het water. En ik moet eerlijk zeggen, kitesurfen is veeeeeel leuker dan flyboarden! Maar flyboarden is weer een mooi alternatief als je geen zin hebt om nat te worden in de winter, vooral als erg koud is. Trek wat stevige oude kleren en gaan met die banaan!

Waar je echter wel op moet letten is dat je altijd een stuk hard zand nodig hebt, in de zomer heb je alleen als het eb is een stuk hard zand langs de kustlijn. Dus daar moet je rekening mee houden. In de winter is het strand bij Ijmuiderslag het beste om te rijden Smiley
Dennuzzz

Berichten: 170
Antwoord #7 Augustus 04, 2011, 08:27:51
edit2Rapporteer  
Yup zomers lekker kiten als het te koud wordt lekker flyboarden. Ik ben zelf alleen niet echt fan van springen omdat als je valt je echt hard valt....
Maar lekker rijden langs de kust met NW wind is echt leuk Smiley
SnaaK

Berichten: 137
Antwoord #8 Augustus 04, 2011, 10:16:17
edit2Rapporteer  
In september hoogstwaarschijnlijk weer NK flyboarden op IJmuiden, hou flyboarden.nl in de gaten!!

Filmpje van het NK Style vorig jaar:


http://www.youtube.com/watch?v=x7bsQYa-vCE



PS: Met tubes kan je ook perfect flyboarden, no need voor extra materiaal en dergelijke. Flyboardje & Helmpje kopen en gaan in je dichtstbijzijnde harde strand of weiland (even aan de boer vragen)!!
« vorige volgende »
Ga naar:  


© 2002 - 2024 Kitehigh

Sorry, the copyright must be in the template.
Please notify this forum's administrator that this site is missing the copyright message for SMF so they can rectify the situation. Display of copyright is a legal requirement. For more information on this please visit the Simple Machines website.