de oldtimer

Jarno

Geen avatar

Berichten: 2272
Augustus 09, 2011, 22:15:31
edit2Rapporteer  

Ik vroeg me zomaar eens af of er hier ook mensen zijn die een of andere andere old timer rijden?

Zelf zit ik er sterk over te denken om m'n bmw in te ruilen voor een kevertje, gewoon, omdat het kan (en mn bmw rot is..) en ik ben wel benieuwd naar jullie old-timer ervaringen.

cheers
Ocean-Limbo

Berichten: 2637
Antwoord #1 Augustus 09, 2011, 22:27:13
edit2Rapporteer  
ik heb een oltimer ... een volvo amazone ....staat toch vaak langs de kant ...rij daarom altijd met mijn up-to-date Hondaatje naar de kust Grin
markus

Berichten: 1907
Logs: 0 | 855 uur
Antwoord #2 Augustus 09, 2011, 22:29:49
edit2Rapporteer  
kever vergt hoop onderhoud,zuipt aardig,.....   maar blijft leuk.
heb een Kadett City en Commodore gehad.





(wil eigenlijk een GMC Suburban)
Michiel.
Moderator

Berichten: 15917
Logs: 0 | 308 uur
Antwoord #3 Augustus 09, 2011, 22:30:44
edit2Rapporteer  
ik heb een oltimer ... een volvo amazone ....staat toch vaak langs de kant ...rij daarom altijd met mijn up-to-date Hondaatje naar de kust Grin

Toch niet de estate? Want dat zou een ultieme surfcar zijn. Helaas heel erg zeldzaam.

Ik weet dat op Rotterdam trefpunt Nick een VW T2 heeft. Heb ik eens een lift van gekregen. Heel vette bak

Is dat dan niets, Jarno?
Dat is onderstel + motor, versnellingsbak van een kever in een meer praktische opbouw?
gebruikersnaam

Geen avatar

Berichten: 1202
Antwoord #4 Augustus 09, 2011, 22:35:41
edit2Rapporteer  
Ik rijd een groene Jeep Wagoneer. Volgens mij geldt voor iedere oldtimer hetzelfde verhaal; je blijft er mee bezig. Telkens iets kleins (of iets groots als je pech hebt). De techniek is vaak simpel, dus meestal makkelijk te fixen. Het moet dus een hobby zijn. Als je zorgeloos wilt rijden, moet je een Toyota of zoiets pakken. Saai maar degelijk.  
markus

Berichten: 1907
Logs: 0 | 855 uur
Antwoord #5 Augustus 09, 2011, 22:38:30
edit2Rapporteer  
ik heb een toyota, is zeker niet saai!







(Tundra, 5.7L V8, 390 pk)    ;-)
Jarno

Geen avatar

Berichten: 2272
Antwoord #6 Augustus 09, 2011, 22:44:01
edit2Rapporteer  
Wow, leuk om te horen dat er meer old-timer rijders zijn die ook nog eens zo snel reageren :-)

toyota tundra... in een oldtimer topic

gebruikersnaam, een jeep wagoneer is ook echt een mooie klassieke bak, heb je er fototjes van?

markus, die gmc is wel erg groot hoor ;-)

Michiel, mijn vriendin heeft al een T2, maar die staat (wegens geld gebrek en andere plannen dan 'gewoon opknappen') even zonder apk in de schuur. Een kevertje daarnaast zou het geheel wel erg mooi aanvullen..

Het zelf knutselen vind ik juist erg leuk, zelfs bij mn huidige bmw heb ik daartoe een poging ondernomen, maar dat houdt met alle techniek en dure onderdelen toch ook al snel op..

Ik heb ook nog een andere wagen op het oog, heel wat anders, een volvo 164 uit '70, op LPG, maar daar zie ik mijzelf toch minder makkelijk aan knutselen dan aan een (relatief) simpele 1200 kever..

markus

Berichten: 1907
Logs: 0 | 855 uur
Antwoord #7 Augustus 09, 2011, 22:46:10
edit2Rapporteer  
was ook een antwoord op bovenstaande post.   Suburban is groot genoeg voor mij en m`n spullen.

wel gaaf zo`n 164, minder sleutelen dan aan de kever denk ik.
gebruikersnaam

Geen avatar

Berichten: 1202
Antwoord #8 Augustus 09, 2011, 22:55:39
edit2Rapporteer  
@marcus: nee, dat geloof ik direct. Ik had net een ander type in m'n hoofd.

 Zal morgen wel een fotootje posten, ik overweeg m namelijk te verkopen na 8 jaar trouwe dienst.....Tijd voor iets anders leuks.
Jarno

Geen avatar

Berichten: 2272
Antwoord #9 Augustus 09, 2011, 23:09:19
edit2Rapporteer  
Ja doe is, (heul) misschien heb ik wel interesse ;-)
Goonie

Berichten: 674
Antwoord #10 Augustus 09, 2011, 23:11:09
edit2Rapporteer  
Oldtimers zat gereden... Maar als je een oldtimer wil voor woon werk en kite surfen en maakt het je niet uit wat het is, maar functionaliteit heeft en goedkoop. Zou ik kijken naar een vw gilf 1 of 2 of een polo... Geen gti bak of zo. Waarom? Zijn betrouwbare auto's en onderdelen zijn spot goedkoop. Alles is normaal te krijgen. Je kan bewijze nog je koppakking vervangen op een parkeerplaats. Maar het is maar wat je eisen zijn natuurlijk. Maar de meeste golfen en polo's kunnen de bank ook nog eens plat hebben en je hebt een zee aan ruimte.

Succes met je zoek tocht.
gnijzink

Berichten: 341
Antwoord #11 Augustus 09, 2011, 23:29:31
edit2Rapporteer  
Eerste auto was een VW T1.
De enige echte spijltjesbus Grin

Helaas heb ik hem toen verkocht omdat ik steeds meer kilometers naar het buitenland moest maken.
Was bakken met geld waard geweest nu Cry
feddomw
Gast
Antwoord #12 Augustus 10, 2011, 08:00:39
edit2Rapporteer  
Jarno, als je BMW rot is mag je de mijne wel kopen, hoor. Die is niet rot, maar mijn vrouw krijgt een lease auto en de Beamer moet pleite. We houden toch de V8.... Het is een e46 325 XI touring. Lekker 6 cilinder en 4WD. €6500 of zo denk ik.

Ik heb heel vaak naar oldtimers gekeken, maar ik mis toch het comfort bij de lange afstanden. En de oldtimers die wel enig comfort bieden op de snelweg zijn vaak onbetaalbaar qua onderhoud en onderdelen. Merc W126. Toyota FJ70.  BMW E30. Amazone. Enz. Het is toch altijd net niet voor dagelijks gebruik en ik zou de airco missen. Zelfs in mijn oude studentenbakkies miste ik al airco, altijd beslagen ramen in de winter en in de zomer veel te warm.
PieNO

Berichten: 1721
Logs: 0 | 28 uur
Antwoord #13 Augustus 10, 2011, 08:04:37
edit2Rapporteer  
Mijn vrouw is een oldtimer
TBK

Berichten: 2050
Antwoord #14 Augustus 10, 2011, 08:08:07
edit2Rapporteer  
Mijn vrouw is een oldtimer

Maar wel degene waar bij jou thuis de meeste beweging in zit !
Ozzie Wright fan

Berichten: 657
Antwoord #15 Augustus 10, 2011, 08:41:23
edit2Rapporteer  
ik heb nog deze nog te koop maar dan uit '72, meer surf kan je nie hebben InLove




Edit: ff gefatsoeneerd, zag er niet uit A-H Wink
Michiel.
Moderator

Berichten: 15917
Logs: 0 | 308 uur
Antwoord #16 Augustus 10, 2011, 08:55:07
edit2Rapporteer  
Toffe bak A-H
Heel veel cooler dan je huidige accubak Grin
Dat gezegd, je baas betaald je vervoer naar de kitespot. Beter kan natuurlijk niet!

Mensen, meer foto's graag. En alleen klassiekers Markus Wink
Ben je hovenier? Overigens zie ik die US Toyota best veel. Vooral in het Westland zie je ze regelmatig.
feddomw
Gast
Antwoord #17 Augustus 10, 2011, 09:38:02
edit2Rapporteer  
ik heb een toyota, is zeker niet saai!







(Tundra, 5.7L V8, 390 pk)    ;-)

MOOI! Ik heb een litertje minder en een sloot minder PK's. LandCruiser 100. Wel uit de VS setje Tundra velgen voor de winterset. Zelfde maat namelijk, en in de VS kosten de velgen geen drol omdat ze direct onder de Tundra's vandaan gehaald worden voor 22inchers of zo.
kappie

Berichten: 87
Antwoord #18 Augustus 10, 2011, 10:15:16
edit2Rapporteer  
Ik heb zelf onlangs een chevrolet el camino 5.7 v8 gekocht is ook zeker handig voor het kiten. ik rij zelf op benzine om dat ik verder niet veel rij maar als het te duur gaat worden gooi ik er een gas tank in.
panda

Berichten: 222
Antwoord #19 Augustus 10, 2011, 18:14:27
edit2Rapporteer  
heb een t3 gehad maar als ik later groot ben komt er nog een amerikaanse pick up met zonne klep en lampen erop bulbar en minimaal 5L V8.
maar in mijn huidige polo kan ik met 3 man kiten dus voor de ruimte hoef je geen grote auto
arvidnl

Berichten: 187
Antwoord #20 Augustus 10, 2011, 18:59:16
edit2Rapporteer  
rijdt voor dagelijks woon-werk-kite vervoer met een t3 voorzien van multivan interieur.voor die tijd best luxe uitgevoerd met electrisch schuifkanteldak, spiegels en centrale deurvergrendeling.
heb al heel veel auto's gehad maar deze T3 is voor mij de ultieme woon-werk-kite bak!
de T3:

hiervoor reed ik in een zelf opgeknapte mini cabrio.

die heb ik inmiddels niet meer maar heb hem ïngeruild voor een echte oldtimer mini.
hopelijk is ie volgend jaar helemaal af.
deze mini van uit 1978 is tot op het laatste schroefje uit elkaar geweest en helemaal opnieuw opgebouwd.en zoveel mogelijk zoals ie toendertijd uit de fabriek is komen rollen.als ie volgend jaar af is dan kan ik de T3 onderhanden nemen voor een mooier uiterlijk!:-)
de mini van zoals ie er nu bijstaat:



zo das mijn wagenpark wat betreft de oldtimers:-)
leeany

Berichten: 844
Antwoord #21 Augustus 10, 2011, 19:10:07
edit2Rapporteer  
Schoonfamilie is bezig een T-ford op te knappen. Over oldtimers gesproken.
Jambo

Berichten: 208
Antwoord #22 Augustus 10, 2011, 19:11:28
edit2Rapporteer  
Mijn 2e hobby terreinrijden. En tevens soort van camper. Technisch 90%nu optisch moet er nog wel wat aan gebeuren. Afgelopen weken veel aan het schuren geweest zoals het nu lijkt komend weekend verven(rollen....) Om als kitebak te gebruiken kan qua ruimte prima allen het verbruik 1 op 5 benzine valt wat tegen......


http://www.4x4fotos.nl/upload/files/6n2d1zcczku54jmpwame.jpg



Hmmm krijg foto er niet op dan maar link......
Ozzie Wright fan

Berichten: 657
Antwoord #23 Augustus 10, 2011, 19:13:18
edit2Rapporteer  
die bestelmini is mooi man!
gerard560

Berichten: 20
Antwoord #24 Augustus 10, 2011, 19:20:09
edit2Rapporteer  
Hallo ik ben Gerard nieuw in de kite wereld

Ja ik rij in 2 oldtimers  Joepie

naar de kitespot`s rij ik met de ak400 die heb ik behoorlijk onder handen genomen
dik 20 cm geshopt
deze is uit 1975

en rij ook in een Burton dit is een cabrio op basis van een 2cv "lelijke eend"

deze uit uit 1986

gr gerard
« vorige volgende »
Ga naar:  


© 2002 - 2024 Kitehigh

Sorry, the copyright must be in the template.
Please notify this forum's administrator that this site is missing the copyright message for SMF so they can rectify the situation. Display of copyright is a legal requirement. For more information on this please visit the Simple Machines website.