New UDS Bar from Zeeko...

Hard2Handle

Berichten: 3114
Logs: 0 | 432 uur
Januari 25, 2012, 11:31:19
edit2Rapporteer  
The ultimate bar is a new concept of controlling your kite without the need for a Clamcleat or depower straps. It adapts to your exact requirement immediately. No more cleats that become jammed with sand or corrosion, no more hanging depower straps. The ultimate bar reaches an unprecedented level of rider comfort by keeping the technologically simple.


http://vimeo.com/35562308


 
EddyC

Geen avatar

Berichten: 1073
Logs: 0 | 4 uur
Antwoord #1 Januari 25, 2012, 12:41:09
edit2Rapporteer  
Dat is pas een innovatie van Zeeko.
Alle voorgaande hot-sensor-carrot-super-dooper barren waren maar een variatie op een bestaand systeem.
Vrees wel dat de lijnen regelmatig moeten vervangen worden.

Ik kan verstaan dat de ontwerper/founder het is afgestapt bij Takoon.

Michiel.
Moderator

Berichten: 15917
Logs: 0 | 308 uur
Antwoord #2 Januari 25, 2012, 13:19:29
edit2Rapporteer  
Nicolas Caillou heeft inderdaad jaren als kitedesigner gewerkt voor Takoon.
Daarvoor bij Wikipa & de gebroeders Legiagnoux.

Ik was ook verrast door deze bar zonder clamcleat of strap.
Zeer innovatief.

Maar ik zet ook mijn vraagtekens over de slijtage van dit systeem.
Het is gebasseerd op de weerstand/grip van een lijnenset op de andere. Zo te zien is de depowerlijn van een andere lijnensoort dan de lijnen in de sliding stopper. Die laatste lijken va die speciale jachtlijnen die Zeeko ook al twee seizoenen in de bridles toepast waar een katrol zit. En uit ervaring kan ik meedelen dat dit materiaal echt slijtvast is.

De depowerlijn daarentegen...mits die makkelijk te vervangen is mogelijk een goed systeem.
Hard2Handle

Berichten: 3114
Logs: 0 | 432 uur
Antwoord #3 Januari 25, 2012, 13:46:00
edit2Rapporteer  
Slijtage van het huidige depower koord valt opzich ook wel mee mits je hem goed inwaxed, maar ik ben benieuwd of dit nieuw systeem goed blijft werken als je wax op het depowerd koord smeerd.
Een depower koord met een kunststof omhulsel vindt ik zelf nog de beste oplossing tegen slijtage zoals Zeeko z'n bar in het begin was.
KappuhH

Berichten: 3273
Antwoord #4 Januari 25, 2012, 14:04:23
edit2Rapporteer  
Heb mn depowerkoorden helemaal niet gewaxed en slijtage valt ook erg mee. Ben erg benieuwd hoe het systeem in de praktijk werkt.
EddyC

Geen avatar

Berichten: 1073
Logs: 0 | 4 uur
Antwoord #5 Januari 25, 2012, 14:06:51
edit2Rapporteer  
@hard2handle: Takoon heeft nog zo'n plastiek omhulsels voor depower en kite leas op hun bar.

Toch een geweldige innovatie ! Dat zet Zeeko in de schijnwerpers.
Faxie

Berichten: 3330
Logs: 0 | 7 uur
Antwoord #6 Januari 25, 2012, 14:30:08
edit2Rapporteer  
Dus eigenlijk een soort klem over de lijnen die de linker of rechterlijn klemt aan de hand van aan welke kant je trekt?

Ziet er wel uit als een goed systeem, mits de klem goed blijft werken na wat slijtage.
Morres

Berichten: 9427
Antwoord #7 Januari 25, 2012, 15:01:56
edit2Rapporteer  
Dus als ik wil depoweren trek ik dat ding aan, maar moet ik de stopper van me afdrukken, beetje omslachtig?
Geen werkende swaffel?(die uit zichzelf uitdraait.)
Verder ziet her er netjes uit, ook fijn dat de QR open blijft staat na trekken, is makkelijker in elkaar zetten, vind ik ook fijn aan mijn nieuwe bar, niet dat ik het nodig heb natuurlijk Wink
Guus

Geen avatar

Berichten: 57
Antwoord #8 Januari 25, 2012, 19:13:48
edit2Rapporteer  
depower systeem vind ik er erg ingewikkeld uit zien, een swifel onder de bar vind ik wel handeger dan zo'n twist of systeem van gaastra. en zo'n chickenloop die recht blijft zitten bij het uithaken moet nu wel standaard zijn.
Morres

Berichten: 9427
Antwoord #9 Januari 25, 2012, 19:18:10
edit2Rapporteer  
nieuwe systeem van gaastra is totaal anders(zie video  QR verwerkt) andere systeem (2011 en eerder) werkte maar half/niet. 2012 systeem werkt vlekkeloos.
http://www.youtube.com/watch?v=Lfw1EXaxQ1k&feature=youtube_gdata_player


edit: ik wil alleen de link toevoegen, niet video, maar lukt niet? Wil dit nieuwstopic niet kapen met dit gedoe.

Twist is dan altijd nog handiger dan geen systeem, want mensen die net leren backrollen kunnen dat vaak maar 1 kant op Grin
Gehaktdag

Berichten: 549
Antwoord #10 Januari 25, 2012, 20:43:03
edit2Rapporteer  
ik vind het allemaal 1 pot nat, die 2012 bars hebben allemaal dezelfde goede eigenschappen van elkaar ge-copypaste
Dopperd

Geen avatar

Berichten: 264
Antwoord #11 Januari 25, 2012, 21:21:20
edit2Rapporteer  
lekker omslachtig die bar van Zeeko.. Twee handelingen als je even in de haast je kite moet depoweren..daar gaan dingen mee fout..Cleat is gewoon top. super af te stellen, makkelijk te vervangen. Depower koort slijt altijd, bij elk systeem dus als je niet wil dat die slijt moet je niet gaan kiten en je bar lekker aan de muur hangen en er naar kijken..

Ben dus niet zo onder de indruk van dit idee...

@morres: die gaastra bar zit er...sorry dat ik het zeg..nageaapt en speelgoed achtig uit..


[edit] Graag de editknop gebruiken in plaats van op jezelf te reageren.
Morres

Berichten: 9427
Antwoord #12 Januari 25, 2012, 21:32:36
edit2Rapporteer  
die gaastra bar zit er...sorry dat ik het zeg..nageaapt en speelgoed achtig uit..
Nageaapt? verstelbare cleat, magnetische QR, die open blijft staan als j m trekt, swifel in QR. allemaal in eigen huis ontwikkeld en getest laatste 2 jaren. Het blauwe maakt het er idd goedkoop uitzoek, maar tis wel stuk kwaliteit.
Dopperd

Geen avatar

Berichten: 264
Antwoord #13 Januari 25, 2012, 22:20:00
edit2Rapporteer  
ok ok .. haha.. Je bent er vlug bij..Ik had bij de intro al genoeg te zien.
Teigetje

Berichten: 5663
Logs: 0 | 765 uur
Antwoord #14 Januari 25, 2012, 22:21:06
edit2Rapporteer  
Ziet er allemaal weer gelikt uit hoor dus niet zeuren over kleurtjes. ThumpsUp

Nu moeten ze er alleen nog wat op vinden dat als je gereleast hebt en je je bar naar je toe trekt dat je niet nog met zo'n eind lijn rond je lichaam hebt drijven waar je weer in verstrikt kan raken. Zal je zien drijf je in het water heb je de boel weer in elkaar gezet kite de lucht in zit er lijn om je poot.  Undecided

Dus R&D hup hup weer na gaan denken  Undecided
Morres

Berichten: 9427
Antwoord #15 Januari 25, 2012, 22:23:47
edit2Rapporteer  
ok ok .. haha.. Je bent er vlug bij..Ik had bij de intro al genoeg te zien.

ga ff naar 2.20 en ook 3:20 Wink
Edit: @ hieronder hahah jajaaa Tongue
Dopperd

Geen avatar

Berichten: 264
Antwoord #16 Januari 25, 2012, 22:32:02
edit2Rapporteer  
Ik wil er ook een!
EddyC

Geen avatar

Berichten: 1073
Logs: 0 | 4 uur
Antwoord #17 Januari 25, 2012, 22:43:29
edit2Rapporteer  
@Morres: Als Gaastra dat ook heeft dan moeten ze dringend een serieuze marketing persoon in dienst nemen. Liefst eentje die ook nog kan kiten (Morres dus).
Als je als merk moet wachten totdat een Duitser je materiaal gaat testen om je spullen werledkundig te maken dan ben je als merk niet goed bezig.
Zeeko heeft duidelijk goede marketing want we hebben het allemaal gezien en een heleboel posts erover gedaan; Dus op het water, op het Internet en in de winkel gaan we het merk Zeeko herkennen en serieus nemen.
.
In een markt waar image meer begint door te wegen dan product innovatie is marketing broodnodig. Er zijn merken die hun bar (super-duper-sensor-carrot-IDS-swivel-element-trust-shift bar)  haast aan de prijs van een kleine kite verkopen vanwege branding.
Morres

Berichten: 9427
Antwoord #18 Januari 25, 2012, 23:18:19
edit2Rapporteer  
ik kannie zo goed kiten. gaastra doet express weinig marketing. Kost alleen maar geld, ze willen markt aanboren door stabiel goede producten te maken die niet teveel kosten, continuiteit is belangrijker dan 1 of 2 jaar hypen.
Maar zeeko doet het goed ja, duidelijke filmjes en niet de standaard, kijk ik kan handlepassen meuk.
gebruikersnaam

Geen avatar

Berichten: 1202
Antwoord #19 Januari 26, 2012, 00:21:38
edit2Rapporteer  
Morres, je zegt het topic niet te willen kapen, maar vervolgens doe je het wel. Prima dat jij Gaastra op de kaart wil ( moet?) zetten, maar probeer dat dan een beetje zuiver te doen. Open gewoon een Gaastratopic als er iets te melden valt.
Morres

Berichten: 9427
Antwoord #20 Januari 26, 2012, 02:19:46
edit2Rapporteer  
ik gaf gewoon een reactie erop, volgens mij is er een optie op posts van iemand te blocken Wink Ik moet trouwens niks, zodra ik iets moet, wil ik niet meer en doe ik het niet.
Lude

Berichten: 1420
Antwoord #21 Januari 26, 2012, 10:10:15
edit2Rapporteer  
depower systeem vind ik er erg ingewikkeld uit zien, een swifel onder de bar vind ik wel handeger dan zo'n twist of systeem van gaastra. en zo'n chickenloop die recht blijft zitten bij het uithaken moet nu wel standaard zijn.
2011 bar had ook swifel onder de bar. Met een systeempje waarmee de chickenloop recht bleef zitten. (een soort nokje die in de bar viel). Na veel sessies deuk je dit nokje wat in, waardoor het depowerkoord niet meer door de swifel wil glijden (dat is nodig voor dit systeem). Vandaar dat het nokje is vervallen.

Ben erg benieuwd. Vind het slim bedacht, alleen die stopper die naar je toekomt als je depowered vind ik niet zo fraai.
Hard2Handle

Berichten: 3114
Logs: 0 | 432 uur
Antwoord #22 Januari 26, 2012, 10:49:57
edit2Rapporteer  
Echt Morres weer hoor... ThumpDown
Hou het is een keer on-topic, en begin zelf een topic met je Gettostra meuk als je het zo belangrijk vind. loser
Morres

Berichten: 9427
Antwoord #23 Januari 26, 2012, 11:19:08
edit2Rapporteer  
Ik was ontopic, en daarna reageerde ik gewoon op mensen, lange-tenen-meneer. Gettostra, coming from a man riding Manatee's Wink
KappuhH

Berichten: 3273
Antwoord #24 Januari 26, 2012, 12:13:23
edit2Rapporteer  
Oke nu gewoon weer over de Zeeko bar.

Zoals elk jaar komt Zeeko dus weer met een innovatief product. Ben benieuwd naar de werking in het echt.
« vorige volgende »
Ga naar:  


© 2002 - 2024 Kitehigh

Sorry, the copyright must be in the template.
Please notify this forum's administrator that this site is missing the copyright message for SMF so they can rectify the situation. Display of copyright is a legal requirement. For more information on this please visit the Simple Machines website.