Leren loopen

Dopperd

Geen avatar

Berichten: 264
Februari 27, 2012, 18:08:57
edit2Rapporteer  
Hey


Ik wil dit jaar leren loopen. Nou weeg ik zelf 88kg en mijn kleinste maat kite is een vegas 2010 10m.. Is deze kite te loopen( veilig)? Ik wil namelijk op de weg naar beneden wel graag een kite boven me i.p.v onder me.

gr Matthijs
brian

Berichten: 440
Logs: 0 | 8 uur
Antwoord #1 Februari 27, 2012, 18:22:00
edit2Rapporteer  
Ja het kan maar het leert minder snel denk ik. Leren lopen op een grotere maat is moeilijker.
Het is prima te doen, je kan je 10 alleen minder diep loopen, omdat hij anders niet snel genoeg naar boven komt.
Of je moet je lijnen gaan inkorten. Geeft trouwens ook meer high-end maar minder lift. Wel is hij sneller door het windvenster heen, omdat die dan word verkleind.\

Ik zou beginnen met wat minder gepowerde loops, dan zet je de loop dus op het hoogtepunt van de sprong in en niet stijgende. Ik ben zelf het ook nog aan het leren.

Je moet vooral ballen hebben om het allemaal te doen en doorzetten ook al crash je soms hard.
Heb je trouwens al downloops transitions en downloops net voor landen gedaan en beheers je die? Anders zou ik die eerst ff gaan oefenen, zo kan je wennen aan de kracht.

BTW was dit account eerst niet van iemand anders? Was er is een keer mee meegereden. Toen brak m'n depowerkoord van de North Rebel die ik toen had.
Dopperd

Geen avatar

Berichten: 264
Antwoord #2 Februari 27, 2012, 18:26:28
edit2Rapporteer  
Downloop transitions wel maar downloop net voor de landing nog niet. Heb wel al is de 9m bandit van mijn vriendin rond getrokken en geland maar idd pas inzetten op hoogste punt of zelfs iets later.
Lijnen inkorten wil ik niet. Vind ik te veel gedoe en ik ben aan deze lijnlengte gewend. Standaard 2010 lijnlengte(25m?)

BTW was dit account eerst niet van iemand anders? Was er is een keer mee meegereden. Toen brak m'n depowerkoord van de North Rebel die ik toen had.

nee dit account is altijd al van mij? haha.. Gebroken depowerkoort verhaal komt mij niet bekend voor..Ik woon in utrecht en woonde in Emmen

[edit] berichten samengevoegd, graag de edit-knop gebruiken als je iets toe te voegen hebt.
brian

Berichten: 440
Logs: 0 | 8 uur
Antwoord #3 Februari 27, 2012, 18:47:18
edit2Rapporteer  
Hmm oke hahah. Nee die gast woonde geloof ik in schiedam en vaarde toen met een kahoona.
Ah ik ga zelf ook niet kloten met lijnen hoor.

Ja je kan 'm ook iets na het hoogtepunt trekken, maar met sommige (mijn kite) werkt dat niet helemaal. Niet genoeg druk om snel te sturen.

Als je 'm doorhebt dan kan je 'm steeds iets terug tot voor het hoogtepunt loopen en steeds groter. Hoe groot en gepowerder die word ligt aan jezelf.
Dutchy112

Berichten: 467
Logs: 0 | 1669 uur
Antwoord #4 Februari 27, 2012, 20:24:03
edit2Rapporteer  
super topic..
ik sta voor hetzelfde eufel..
wil loopen maar ik krabbel steeds terug..
haha
vraag over het loopen..
als je dus op je hoogste punt ben dan loop je de kite toch naar achteren? of maakt dat niet uit?
transision downloop lukken goed..
feddomw
Gast
Antwoord #5 Februari 27, 2012, 20:32:15
edit2Rapporteer  
Ja, naar achteren. Ik kan het niet, maar heb de vraag ook in een ander topic gesteld.

Dutchy112

Berichten: 467
Logs: 0 | 1669 uur
Antwoord #6 Februari 27, 2012, 20:36:40
edit2Rapporteer  
oke..
 top... hoogste punt, achteruit loopen, en een enorme set of ballen. lol
Davidov

Berichten: 896
Logs: 0 | 27 uur
Antwoord #7 Februari 27, 2012, 20:44:57
edit2Rapporteer  
Veeeeeeeel filmpjes zien en beginnen bij weinig wind. Zo groeien.

Als je 1x voelt dat je benen mee in een 'swung' worden getrokken ben je goed bezig.

Ps, als je vooruit loopt krijg je een mooie vrije val Smiley
Dutchy112

Berichten: 467
Logs: 0 | 1669 uur
Antwoord #8 Februari 27, 2012, 20:57:16
edit2Rapporteer  
doen ze eigelijk vooruitloopen tijdens een sprong?
robbepop

Berichten: 944
Logs: 0 | 996 uur
Antwoord #9 Februari 27, 2012, 20:59:53
edit2Rapporteer  

wil loopen maar ik krabbel steeds terug..



Dan zullen we jou eens een beetje opstoken de eerst volgende sessie Grin

Hij is al eens vaker voorbij gekomen, maar nog een keertje kan ooit geen kwaad:


http://www.youtube.com/watch?v=QXGtfXPKbjU


Geef je het dvd'tje wel eens mike.


Dutchy112

Berichten: 467
Logs: 0 | 1669 uur
Antwoord #10 Februari 27, 2012, 21:07:57
edit2Rapporteer  
thanks..
filmpie vaak gezien.. ik ga me daar nu als een keer wind is op focussen...
@ rob, dat zal gaaf zijn dat dvdtje
Dopperd

Geen avatar

Berichten: 264
Antwoord #11 Februari 27, 2012, 21:32:44
edit2Rapporteer  
ok rustig maar hard is het devies..Downwind landen maar dat lijkt me logisch.. We gaan het doen de volgende sessie!
hijo del viento

Berichten: 2061
Logs: 0 | 777 uur
Antwoord #12 Februari 27, 2012, 21:36:57
edit2Rapporteer  
oke..
 top... hoogste punt, achteruit loopen, en een enorme set of ballen. lol
Daar had je woensdag nu een lekker windje voor met je 7m2! Gemiste kans!

Na een paar flinke crashes voel je die ballen ook niet meer dus een danoontje invriezen kan geen kwaad..........lol
Dutchy112

Berichten: 467
Logs: 0 | 1669 uur
Antwoord #13 Februari 27, 2012, 21:47:50
edit2Rapporteer  
oke..
 top... hoogste punt, achteruit loopen, en een enorme set of ballen. lol
Daar had je woensdag nu een lekker windje voor met je 7m2! Gemiste kans!

Naar een paar flink crashen voel je die ballen ook niet meer dus een danoontje invriezen kan geen kwaad..........lol

klopt.. woensdag was de kans toen had ik de ballen niet...
Tim_GTS5

Berichten: 2818
Antwoord #14 Februari 27, 2012, 21:55:12
edit2Rapporteer  
Gewoon zo maar dan niet crashen zoals ik en zou dan beginnen met 20kn of 25kn met een 7m


http://www.youtube.com/watch?v=JRkvTUi5hRo
Ed.

Berichten: 2732
Logs: 0 | 165 uur
Antwoord #15 Februari 27, 2012, 22:00:55
edit2Rapporteer  
In het begin is het belangrijkste vooral dat je niet twijfelt, als je een loop inzet zo hard mogelijk doortrekken! Als je hard trekt, draait ie snel rond, dus dan krijg je weinig pull en de kite is gauw weer boven je. Als je twijfelt en halverwege stopt ben je game over, als je zachtjes trekt maak je een enorme loop.

Zo lang je kite maar boven je komt is alles goed, want dan ga je meestal meer hard vooruit dan naar beneden, oftewel lekker met je reet stuiteren en doorvaren ipv keihard crashen!

Na de loop doe je even je bar van je af om je kite sneller te laten klimmen als dat nodig is, en vlak voor de landing trek je de bar aan om opgevangen te worden. Evantueel doe je een 2e loopje vlak voor je landing als je erg hoog uitkomt.

En, heel belangrijk, vergeet niet om alles vast te leggen op FILM zodat wij ook mee kunnen genieten van de crashes Grin

Dutchy112

Berichten: 467
Logs: 0 | 1669 uur
Antwoord #16 Februari 27, 2012, 22:07:37
edit2Rapporteer  

En, heel belangrijk, vergeet niet om alles vast te leggen op FILM zodat wij ook mee kunnen genieten van de crashes Grin



ben ik blij dat ik geen go pro heb...


@ iedereen... thanks voor de tips.. nu de moed nog even zoeken.... lol
robbepop

Berichten: 944
Logs: 0 | 996 uur
Antwoord #17 Februari 27, 2012, 22:10:31
edit2Rapporteer  
Verwacht ook niet dat je door de geluidsbarierre geschoten wordt als je je eerste loopje in <20 knoopjes inzet. Je krijgt een kleine pull. hoe je hem ook land, echt zeer doet het niet. Als het hard waait wordt het natuurlijk wat anders.
tgroot

Berichten: 664
Antwoord #18 Februari 27, 2012, 22:15:59
edit2Rapporteer  
niet helemaal mee eens, mijn eerste loop lande ik op me hoofd . . . .
robbepop

Berichten: 944
Logs: 0 | 996 uur
Antwoord #19 Februari 27, 2012, 22:18:59
edit2Rapporteer  
Die zit er nog aan toch? Nog een keer hoppa!

tgroot

Berichten: 664
Antwoord #20 Februari 27, 2012, 22:25:01
edit2Rapporteer  
Grin ook zeker al gedaan, land tegenwoordig zachter, maar ben altijd de balans kwijt . . . dus helaas nog niet geland
Bauke

Geen avatar

Berichten: 198
Logs: 0 | 6 uur
Antwoord #21 Februari 27, 2012, 22:41:36
edit2Rapporteer  
Erg leuk topic!

Nu is alleen mijn vraag of het ook mogelijk is met een bowkite? Want de meeste loops worden (wat ik zie) met een c/open c Kite gedaan worden.

Zelf heb ik het idee dat de bowkite wat te traag is tijdens een loop. (het zou gaan om een cabrina switchblade)
Zijn er mensen die hier ervaring mee hebben? (wil niet mijn lijnen inkorten)

Alvast bedankt!
jantjuuh

Berichten: 570
Logs: 0 | 586 uur
Antwoord #22 Februari 27, 2012, 23:08:23
edit2Rapporteer  
Heb zelf een Ozone C4 9m aangeschaft om te leren loopen Grin
Geprobeerd in +- 22 knopen te loopen, kite ging gelukkig rond, maar omdat ik krampachtig aan de bar vasthield en niet depowerde kwam die nooit boven me, dus de ballen die ik ervoor verzameld had werden blauw  Lips Sealed

Tim@C4 liet die dag overigens wel zien hoe het moet!  ThumpsUp 08-01 dacht ik.
Marc_87
Moderator

Berichten: 7541
Logs: 0 | 758 uur
Antwoord #23 Februari 27, 2012, 23:35:21
edit2Rapporteer  
Erg leuk topic!

Nu is alleen mijn vraag of het ook mogelijk is met een bowkite? Want de meeste loops worden (wat ik zie) met een c/open c Kite gedaan worden.

Zelf heb ik het idee dat de bowkite wat te traag is tijdens een loop. (het zou gaan om een cabrina switchblade)
Zijn er mensen die hier ervaring mee hebben? (wil niet mijn lijnen inkorten)

Alvast bedankt!

Uit welk jaar is de Switchblade? Ik ben begonnen met loopen met een North Evo. Daarna ben ik
verder gegaan met mijn Switchblade 2010 9m. Het is niet de snelste kite maar als die eenmaal
om de as draait gaat die ook door. Je hoeft niet super hoog te zitten om de kite weer boven je te
krijgen. Ik zou de kite eerst maar eens loopen op het hoogste punt van de sprong zoals de meeste
hier al aangeven.
FlyingHigh

Berichten: 2707
Antwoord #24 Februari 28, 2012, 00:35:01
edit2Rapporteer  
Goed topic, wil dit jaar ook aan het loopen gaan. De ballen zijn er, moet ze alleen nog ff vinden Joepie Joepie
« vorige volgende »
Ga naar:  


© 2002 - 2024 Kitehigh

Sorry, the copyright must be in the template.
Please notify this forum's administrator that this site is missing the copyright message for SMF so they can rectify the situation. Display of copyright is a legal requirement. For more information on this please visit the Simple Machines website.