Leren loopen

@LaurenS

Berichten: 6454
Antwoord #25 Februari 28, 2012, 00:47:18
edit2Rapporteer  
Goed topic, wil dit jaar ook aan het loopen gaan. De ballen zijn er, moet ze alleen nog ff vinden Joepie Joepie

Goed voornemen Herman  ThumpsUp ThumpsUp ThumpsUp
Bauke

Geen avatar

Berichten: 198
Logs: 0 | 6 uur
Antwoord #26 Februari 28, 2012, 09:05:36
edit2Rapporteer  
Erg leuk topic!

Nu is alleen mijn vraag of het ook mogelijk is met een bowkite? Want de meeste loops worden (wat ik zie) met een c/open c Kite gedaan worden.

Zelf heb ik het idee dat de bowkite wat te traag is tijdens een loop. (het zou gaan om een cabrina switchblade)
Zijn er mensen die hier ervaring mee hebben? (wil niet mijn lijnen inkorten)

Alvast bedankt!

Uit welk jaar is de Switchblade? Ik ben begonnen met loopen met een North Evo. Daarna ben ik
verder gegaan met mijn Switchblade 2010 9m. Het is niet de snelste kite maar als die eenmaal
om de as draait gaat die ook door. Je hoeft niet super hoog te zitten om de kite weer boven je te
krijgen. Ik zou de kite eerst maar eens loopen op het hoogste punt van de sprong zoals de meeste
hier al aangeven.

Het zou gaan om de Switchblade uit 2011 (een 7m en 10m)
Ron Rodeo

Berichten: 4486
Logs: 0 | 50 uur
Antwoord #27 Februari 28, 2012, 09:21:52
edit2Rapporteer  
Raak eerst vertrouwd met de draaicirkel d.m.v.:

* Doe eerst eens een paar keer loopend body-draggen.
* Daarna downwindvaren en de kite loopen (dus niet springen)

* Pak altijd een "te kleine" kite in niet meer dan 20 knopen, (dus de low-end van een kleine kite, niet groter dan 8-9 mtr.)
* Doe het in minimaal heupdiepwater.

zorg dat je hand aan de uiterste kant van je bar is waarmee je trekt. Trek aan de ene kant en "duw" aan de ander kant.


na 1 jaar oefenen:

Volgas over het water in 30 knoop, knetterhard aankanten, als een jekko je bar aantrekken en direct loopen (niet wachten)
gelijk in de rondte smijten dat ding!!  YeSS Joepie YeSS dat zijn de mooiste  Grin
/-||_( )|-|/-|
Moderator

Berichten: 3902
Antwoord #28 Februari 28, 2012, 11:46:48
edit2Rapporteer  
Beginners en meer aggro loopversies in volledig beeld (kitesurfer en kite) ThumpsUp

http://www.youtube.com/watch?v=xmCvBHSZvsI

...geen HD kwaliteit  ThumpDown

en oh ja kiteloopen is mogelijk met een bowkite...  schater

http://www.youtube.com/watch?v=sHbeu9aftQI


so hit those iron balls  Grin
feddomw
Gast
Antwoord #29 Februari 28, 2012, 11:58:18
edit2Rapporteer  
Die stem is anders wel Mark Shinn.....
prutmonster

Berichten: 118
Antwoord #30 Februari 28, 2012, 12:36:56
edit2Rapporteer  
Na mijn laatste kiteloop heb ik mij niet meer geschoren ,en mijn gezicht tinteld nog altijd.
Marc_87
Moderator

Berichten: 7541
Logs: 0 | 758 uur
Antwoord #31 Februari 28, 2012, 13:13:11
edit2Rapporteer  
Erg leuk topic!

Nu is alleen mijn vraag of het ook mogelijk is met een bowkite? Want de meeste loops worden (wat ik zie) met een c/open c Kite gedaan worden.

Zelf heb ik het idee dat de bowkite wat te traag is tijdens een loop. (het zou gaan om een cabrina switchblade)
Zijn er mensen die hier ervaring mee hebben? (wil niet mijn lijnen inkorten)

Alvast bedankt!

Uit welk jaar is de Switchblade? Ik ben begonnen met loopen met een North Evo. Daarna ben ik
verder gegaan met mijn Switchblade 2010 9m. Het is niet de snelste kite maar als die eenmaal
om de as draait gaat die ook door. Je hoeft niet super hoog te zitten om de kite weer boven je te
krijgen. Ik zou de kite eerst maar eens loopen op het hoogste punt van de sprong zoals de meeste
hier al aangeven.

Het zou gaan om de Switchblade uit 2011 (een 7m en 10m)

Met die 7m gaat het zoiezo lukken, dat is geen probleem. Die 7m heb ik een keer getest en dat
ging aardig. De 10m zou ik alleen uitgehaakt mee gaan lopen.

Een voor de duidelijkheid, een bowkite of SLE kite maakt eigenlijk geen verschil qua snelheid
van draaien. Dat is puur hoe de kite is ontwikkeld.
Dopperd

Geen avatar

Berichten: 264
Antwoord #32 Februari 28, 2012, 17:42:50
edit2Rapporteer  
Ja leuk topic he!! haha Vind ik eigenlijk ook wel. Maar als ik het dus goed begrijp is mijn 10m vegas voor start kiteloops prima maar mega hard en laag dan is de kite niet snel genoeg boven me. Mensen misschien ervaring met de vegas 2010 10m. Lees dat hij nogal snel moet draaien
Dutchy112

Berichten: 467
Logs: 0 | 1669 uur
Antwoord #33 Februari 28, 2012, 18:54:58
edit2Rapporteer  
Raak eerst vertrouwd met de draaicirkel d.m.v.:

* Doe eerst eens een paar keer loopend body-draggen.
* Daarna downwindvaren en de kite loopen (dus niet springen)

* Pak altijd een "te kleine" kite in niet meer dan 20 knopen, (dus de low-end van een kleine kite, niet groter dan 8-9 mtr.)
* Doe het in minimaal heupdiepwater.

zorg dat je hand aan de uiterste kant van je bar is waarmee je trekt. Trek aan de ene kant en "duw" aan de ander kant.


na 1 jaar oefenen:

Volgas over het water in 30 knoop, knetterhard aankanten, als een jekko je bar aantrekken en direct loopen (niet wachten)
gelijk in de rondte smijten dat ding!!  YeSS Joepie YeSS dat zijn de mooiste  Grin


Nou, klinkt goed.. Laat de wind maar komen...
Thanks Ron
D.D

Berichten: 1561
Antwoord #34 Februari 28, 2012, 19:01:45
edit2Rapporteer  
In het begin zou ik gewoon met weinig wind uitgehaakt proberen te loopen.
Die kite boven je krijgen na je loop is te moeilijk om mee te beginnen ( tenzij je mega ballen hebt)

Het voordeel met uitgehaakt loopen is dat je tijdens je landing je bar opzij kunt bewegen en daardoor makkelijker evenwicht houdt tijdens je landing.
De eerste keren zul je toch geen mega loops trekken dus je kite boven je krijgen tijdens je landing zou ik even vergeten.
Als je een paar keer uitgehaakt hebt geloopt krijg je ook een beetje gevoel hoe je kite je trekt. Hierna kun je wel met weinig wind proberen ingehaakt te loopen.

Als je eenmaal vertrouwen in je kite hebt kun je die 10 wel loopen en landen met je kite boven je.
Je moet dan wel erg hoog gaan en veel power in je kite hebben.

Zelf heb ik ervaring met een 2009 north vegas.
De pull van die kite tijdens een loop is wel agressief! Hij klimt wel erg snel omhoog.
Op deze foto had ik mijn kite boven mij staan toen ik nog 1 meter boven het water hing.



Die 10 zal dan ook vast wel te loopen zijn, al is het met een iets kleinere kite toch wel wat fijner aangezien die sneller draaien.
Marc_87
Moderator

Berichten: 7541
Logs: 0 | 758 uur
Antwoord #35 Februari 28, 2012, 19:04:21
edit2Rapporteer  
Beginners en meer aggro loopversies in volledig beeld (kitesurfer en kite) ThumpsUp
https://www.youtube.com/watch?v=xmCvBHSZvsI
...geen HD kwaliteit  ThumpDown

en oh ja kiteloopen is mogelijk met een bowkite...  schater
https://www.youtube.com/watch?v=sHbeu9aftQI

so hit those iron balls  Grin


Die van Kitefilm.com is echt oldskool, nog gewoon 27 - 30m lijnen ofzo.

En die gasten van EH willen graag de knieen en enkels kapot hebben.
/-||_( )|-|/-|
Moderator

Berichten: 3902
Antwoord #36 Februari 29, 2012, 11:59:42
edit2Rapporteer  
De emoties na de eerste loops... schater

http://www.youtube.com/watch?v=qpxQP0XE7BE&feature=related
Lude

Berichten: 1420
Antwoord #37 Februari 29, 2012, 12:24:37
edit2Rapporteer  
D.D: eerste keer uitgehaakt lopen? Zo heftig is een loop ingehaakt niet als je hem doet net na het hoogste punt in een sprong, helemaal niet als je beetje depowered.
Direct uithaken gaat denk ik toch wel erg hard de eerste paar keren (of je moet al wat ervaring hebben met uithaken).
brian

Berichten: 440
Logs: 0 | 8 uur
Antwoord #38 Februari 29, 2012, 14:25:03
edit2Rapporteer  
Ingehaakt lopen is niet zo hard hoor, je kan 'm ook gwn minder gepowerd doen of met minder wind.
Ik begon met kiteloop backrolls oefenen, dat van te grote draaicirkel maken klinkt herkenbaar Ik bak er nou nog steeds niet zoveel van, maar kga ervoor oefenen!
Evan
Administrator

Berichten: 9651
Logs: 0 | 1481 uur
Antwoord #39 Februari 29, 2012, 15:18:59
edit2Rapporteer  
Probleem is in het begin vooral dat je schrikt van de kracht en vergeet hard te blijven sturen. Hierdoor wordt de loop enorm ruim of knalt je kite zelfs op het water terwijl jij nog in de lucht hangt met een flinke crash als gevolg.

Blijf dus zo hard mogelijk sturen zodat je kite boven je blijft en je landing in het slechtste geval een stuiter is. Hoe harder en later je stuurt des te minder krachtig je loop wordt.

Vandaar ook uitgehaakt loopen om te wennen. Dan stuur je altijd maximaal en kun je niet van angst stoppen met sturen, maar dan moet je wel kunnen uithaken natuurlijk.
Lude

Berichten: 1420
Antwoord #40 Februari 29, 2012, 15:24:32
edit2Rapporteer  
Dat is soms mijn probleem als ik met mn 12 loop, gaat zo traag dat je tijd hebt om na te denken.. Dus halverwege denk je:  'Oeh, harder dan gedacht' , en dan trek je niet hard genoeg door Grin
Morres

Berichten: 9427
Antwoord #41 Februari 29, 2012, 15:29:26
edit2Rapporteer  
2 handen aan een kant van de bar lost dat wel op. Hoe verder je handen aan de buitenkant, hoe sneller de kite loopt en je dus minder kracht krijgt. Ik ben uitgehaakt begonnen, met handen aan de buitenkant en de kite op 12uur hebben voordat je loopt. Langzaamaan opbouwen.

Leren loopen is net als leren lopen, met vallen en opstaan
mvbtje

Geen avatar

Berichten: 1175
Antwoord #42 Februari 29, 2012, 16:31:24
edit2Rapporteer  
Als je beide handen aan 1 kant van de bar houdt, is er dan niet het gevaar dat de kite blijft loopen en alsnog op het water crasht?

brian

Berichten: 440
Logs: 0 | 8 uur
Antwoord #43 Februari 29, 2012, 16:34:50
edit2Rapporteer  
Waar ik altijd last van heb is dat ik na een tijdje goed leren, weer hard crash. En dan moet ik weer ff de ballen vinden om het weer te proberen.
Maar nu zit vooral de wind en hiervoor de kou in de weg bij m'n kitelooptraining Tongue kan niet oefenen zonder te kiten..
Echt de windgoden zijn me echt aant pesten.. weekend/vakantie= geen wind

Als je beide handen aan 1 kant van de bar houdt, is er dan niet het gevaar dat de kite blijft loopen en alsnog op het water crasht?


Dat is bij een uitgehaakte loop en ja die kan dan blijven loopen. Is meestal niet zo erg, want meestal vang je dan toch jezelf op en dat doet je kite niet. Het is vooral de voorwaardse pull wat 'm vet maakt + een beetje hoogte.
Alleen bij de wat hogere/diepere uitgehaakte kiteloops vangt je kite je weer op, maar dat is meer wat voor de vergevorderden/pro's?
Ron Rodeo

Berichten: 4486
Logs: 0 | 50 uur
Antwoord #44 Februari 29, 2012, 18:16:54
edit2Rapporteer  
Niet zeiken jongens, zo moet het!

http://www.kitehigh.nl/forum/index.php?topic=41965.0

 schater
/-||_( )|-|/-|
Moderator

Berichten: 3902
Antwoord #45 Februari 29, 2012, 21:19:11
edit2Rapporteer  
De mannen van staal doen het zo...  Joepie

http://www.youtube.com/watch?v=cfrhSjrBOe4&hd=1


of zo

http://www.youtube.com/watch?v=P4wPZJq9KGQ&feature=fvwp


en nog een lesje om het inhooked te doen ThumpsUp

http://vimeo.com/36676465
Ed.

Berichten: 2732
Logs: 0 | 165 uur
Antwoord #46 Maart 01, 2012, 00:07:35
edit2Rapporteer  
Dit is een mooi voorbeeld.


http://youtu.be/ZMEHxCtnHyk


Je kan mooi zien dat ie hem bijna gelijk na lift-off rondtrekt, zodat er nog zo veel mogelijk druk in zit, wat resulteert in een enorme kaboem  ThumpsUp
feddomw
Gast
Antwoord #47 Maart 01, 2012, 10:29:33
edit2Rapporteer  
Ook even chill barspin direct na de loop om alles weer recht te krijgen, handjes los gooien....
geloof68

Berichten: 2096
Antwoord #48 Maart 01, 2012, 14:46:08
edit2Rapporteer  
Inderdaad een goed voorbeeld, waarom rustig beginnen als het ook wat harder en hoger kan Wink. Sowieso weer leuk om te zien.
FlyingHigh

Berichten: 2707
Antwoord #49 Maart 01, 2012, 16:15:42
edit2Rapporteer  
Ik zie dat ik gefilmd ben tijdens mijn oefeningen met loopen(filmpie van ed)  Grin Grin
« vorige volgende »
Ga naar:  


© 2002 - 2024 Kitehigh

Sorry, the copyright must be in the template.
Please notify this forum's administrator that this site is missing the copyright message for SMF so they can rectify the situation. Display of copyright is a legal requirement. For more information on this please visit the Simple Machines website.