.

luhes

Berichten: 51
Maart 27, 2012, 12:19:32
edit2Rapporteer  
.

feddomw
Gast
Antwoord #1 Maart 27, 2012, 14:29:27
edit2Rapporteer  
Iemand anders opgevallen hoe hij de safety leash aan klikt?
Morres

Berichten: 9427
Antwoord #2 Maart 27, 2012, 14:39:19
edit2Rapporteer  
Iemand anders opgevallen hoe hij de safety leash aan klikt?
kan erger, ik heb eens iemand hier gehad die zn leash aan zn depowercord zette BOVEN de bar....

Site doet het amper en ziet er weinig profi uit. De kite ziet er verassend genoeg wel aardig uit, van het weinige aantal foto's dat er op staan....
brian

Berichten: 440
Logs: 0 | 8 uur
Antwoord #3 Maart 27, 2012, 15:22:37
edit2Rapporteer  
Die kites zien er best aardig uit ja, maar de bar enzo best cheap. Ik las eerst Aldikites
feddomw
Gast
Antwoord #4 Maart 27, 2012, 15:25:16
edit2Rapporteer  
Bar is zelfde als Ozone, floaters zijn blijkbaar duur. Swivel zit op 20 andere merken.
markus

Berichten: 1907
Logs: 0 | 855 uur
Antwoord #5 Maart 27, 2012, 16:02:12
edit2Rapporteer  
Iemand anders opgevallen hoe hij de safety leash aan klikt?

doen er meer hoor. meer voor unhooked varen. depowerd alleen via de bar.
feddomw
Gast
Antwoord #6 Maart 27, 2012, 16:10:00
edit2Rapporteer  
Iemand anders opgevallen hoe hij de safety leash aan klikt?

doen er meer hoor. meer voor unhooked varen. depowerd alleen via de bar.

Die begrijp ik niet. De manier waarop hij aanklikt voegt niets toe t.o.v. "normaal" aanklikken bij unhooked varen. Het is alleen gemakkelijker en sneller dan pielen met je leash door een of ander klein oogje. Met de bar/setup die hij heeft werkt de safety verder hetzelfde, bij QR alle depowert de kite op de 2 powerlijnen.
Ocean-Limbo

Berichten: 2637
Antwoord #7 Maart 27, 2012, 16:27:49
edit2Rapporteer  
 ListenToMeALDI kites?
Dopperd

Geen avatar

Berichten: 264
Antwoord #8 Maart 27, 2012, 16:46:31
edit2Rapporteer  
OP die manier de leash aanklikken is wel handig zelfs. Ik had met mijn vorige kite altijd met inhaken dat de haak van mijn trapeze over de de haak van de leash heen zat. Heel irritant. Zo voorkom je dat en hep je geen gebungel aan je chickenloop
Bauke

Geen avatar

Berichten: 198
Logs: 0 | 6 uur
Antwoord #9 Maart 27, 2012, 17:08:15
edit2Rapporteer  
Ik klink altijd mijn leash aan mijn 5e lijn en aan de chickenloop kan ik mijn bar snel terug krijgen bij unhooked varen en ocht ik mijn safty moeten trekken schiet mijn chickenloop los van mijn leash en blijft deze alleen aan mijn 5e lijn zitten.

(Bandit III)
Vinni

Berichten: 5944
Antwoord #10 Maart 27, 2012, 17:21:34
edit2Rapporteer  
Iemand anders opgevallen hoe hij de safety leash aan klikt?

doen er meer hoor. meer voor unhooked varen. depowerd alleen via de bar.

Die begrijp ik niet. De manier waarop hij aanklikt voegt niets toe t.o.v. "normaal" aanklikken bij unhooked varen. Het is alleen gemakkelijker en sneller dan pielen met je leash door een of ander klein oogje. Met de bar/setup die hij heeft werkt de safety verder hetzelfde, bij QR alle depowert de kite op de 2 powerlijnen.

Ja en een kite die aan 2 lijntjes hangt als je op 5 meter hoogte een handlepass mist is precies wat je niet wil Wink
feddomw
Gast
Antwoord #11 Maart 27, 2012, 18:59:49
edit2Rapporteer  
Iemand anders opgevallen hoe hij de safety leash aan klikt?

doen er meer hoor. meer voor unhooked varen. depowerd alleen via de bar.

Die begrijp ik niet. De manier waarop hij aanklikt voegt niets toe t.o.v. "normaal" aanklikken bij unhooked varen. Het is alleen gemakkelijker en sneller dan pielen met je leash door een of ander klein oogje. Met de bar/setup die hij heeft werkt de safety verder hetzelfde, bij QR alle depowert de kite op de 2 powerlijnen.

Ja en een kite die aan 2 lijntjes hangt als je op 5 meter hoogte een handlepass mist is precies wat je niet wil Wink

Leuk, maar bekijk het filmpje nog eens goed, want dat gebeurt ook zeker met deze kite zoals hij nu aanklikt.
hijo del viento

Berichten: 2061
Logs: 0 | 777 uur
Antwoord #12 Maart 28, 2012, 07:55:02
edit2Rapporteer  
Iemand anders opgevallen hoe hij de safety leash aan klikt?

doen er meer hoor. meer voor unhooked varen. depowerd alleen via de bar.

Die begrijp ik niet. De manier waarop hij aanklikt voegt niets toe t.o.v. "normaal" aanklikken bij unhooked varen. Het is alleen gemakkelijker en sneller dan pielen met je leash door een of ander klein oogje. Met de bar/setup die hij heeft werkt de safety verder hetzelfde, bij QR alle depowert de kite op de 2 powerlijnen.

Ja en een kite die aan 2 lijntjes hangt als je op 5 meter hoogte een handlepass mist is precies wat je niet wil Wink

Leuk, maar bekijk het filmpje nog eens goed, want dat gebeurt ook zeker met deze kite zoals hij nu aanklikt.
Nope,

Kite blijft gewoon druk houden omdat bar tegen de stopper komt...........Gek gezegd zoals dat ventje hem vast heeft voor dat hij hem aan de surfer geeft in het begin dat is de situatie die ontstaat na het missen van je pass. Ik doe het zelf anders maar je ziet dit vaker op deze manier...
feddomw
Gast
Antwoord #13 Maart 28, 2012, 08:22:58
edit2Rapporteer  
Iemand anders opgevallen hoe hij de safety leash aan klikt?

doen er meer hoor. meer voor unhooked varen. depowerd alleen via de bar.

Die begrijp ik niet. De manier waarop hij aanklikt voegt niets toe t.o.v. "normaal" aanklikken bij unhooked varen. Het is alleen gemakkelijker en sneller dan pielen met je leash door een of ander klein oogje. Met de bar/setup die hij heeft werkt de safety verder hetzelfde, bij QR alle depowert de kite op de 2 powerlijnen.

Ja en een kite die aan 2 lijntjes hangt als je op 5 meter hoogte een handlepass mist is precies wat je niet wil Wink

Leuk, maar bekijk het filmpje nog eens goed, want dat gebeurt ook zeker met deze kite zoals hij nu aanklikt.
Nope,

Kite blijft gewoon druk houden omdat bar tegen de stopper komt...........Gek gezegd zoals dat ventje hem vast heeft voor dat hij hem aan de surfer geeft in het begin dat is de situatie die ontstaat na het missen van je pass. Ik doe het zelf anders maar je ziet dit vaker op deze manier...

Dat klopt, maar dat is toch PRECIES hetzelfde als hij op de normale manier zou aanklikken ergens daar aan of onder de CL aan een oogje of zo?
luhes

Berichten: 51
Antwoord #14 Maart 28, 2012, 17:45:12
edit2Rapporteer  
.
Dopperd

Geen avatar

Berichten: 264
Antwoord #15 Maart 28, 2012, 19:20:00
edit2Rapporteer  
Feddomw.... precies hetzelfde is het niet anders was het je niet opgevallen. Het werkt zoals gezegd wel op dezelfde manier maargoed je begon er zelf over dus wat wilde je er eigenlijk mee zeggen?
feddomw
Gast
Antwoord #16 Maart 28, 2012, 19:25:52
edit2Rapporteer  
Feddomw.... precies hetzelfde is het niet anders was het je niet opgevallen. Het werkt zoals gezegd wel op dezelfde manier maargoed je begon er zelf over dus wat wilde je er eigenlijk mee zeggen?

Het viel mij op, en de logica ervan ontgaat mij. Dat was eigenlijk de vraag. Toen zei iemand dat het om die-of-die reden was, en dat klopt volgens mij niet omdat de manier van aanklikken van de leash weliswaar anders is, maar het resultaat en de invloed op de kite in elke situatie is precies hetzelfde als bij "normaal" aanklikken (bij deze kite/setup).

Denk ik. Ik heb nog geen reden gehoord waarom het niet zo is.

Ten tweede, lijkt het mij een handige snelle manier van je leash bevestigen en handiger dan de "traditionele" manier, maar de karabiner die op de meeste leashes zit is niet gemaakt voor de zijwaartse krachten die op de "gate" werken mocht hij zijn QR trekken en er zit nog power in de kite.
Dopperd

Geen avatar

Berichten: 264
Antwoord #17 Maart 28, 2012, 19:35:24
edit2Rapporteer  
aha nu snap ik het helemaal.. Ik ga in de suicide mode
jesse.

Berichten: 946
Logs: 0 | 6 uur
Antwoord #18 Maart 28, 2012, 22:44:34
edit2Rapporteer  
Ik ken ook genoeg mensen die hun leash altijd aan hun depower koord klikken..

Hun reden was; mocht ik in bijv. windkracht 6+ op 10m hoog zitten en een lijn breekt val je niet als baksteen uit de lucht.

Ben er nog niet helemaal uit of je dan toch beter uit bent en je doet hem aan je depower koord en je kite blijft loopen.. muwah mocht zo iets gebeuren beter alles los dan!
Ed.

Berichten: 2732
Logs: 0 | 165 uur
Antwoord #19 Maart 29, 2012, 00:08:51
edit2Rapporteer  
Nog beter, 1 leash, met 2 releases met elk 2 verschillende musketon haken, 1 voor de fifth en 1 voor de chickenloop. Evan vaart er al tijden mee maar ik wacht nog op de dag dat het in productie komt.
Morres

Berichten: 9427
Antwoord #20 Maart 29, 2012, 00:33:37
edit2Rapporteer  
aaaiiiii, check die spleet :S Als dit de beste is die ze hadden voor de foto... :S
/-||_( )|-|/-|
Moderator

Berichten: 3902
Antwoord #21 Maart 29, 2012, 09:04:40
edit2Rapporteer  
aaaiiiii, check die spleet :S Als dit de beste is die ze hadden voor de foto... :S

aaah joh, ..beginnersfoutje  Grin Je lijkt wel een asjijnzeikert  ThumpsUp Knut Budig deet het in het begin ook niet veel beter

Wat vind je bij de weg van die flipperkastmuziek  Joepie

@Evan, heb je de wintertijd weer geactiveert  loser
TIASOF

Berichten: 362
Logs: 0 | 105 uur
Antwoord #22 Maart 29, 2012, 10:32:20
edit2Rapporteer  
Bar is zelfde als Ozone, floaters zijn blijkbaar duur. Swivel zit op 20 andere merken.

vanaf 2:13 is ie niet alleen hetzelfde als die van ozone, maar is het zelfs een ozone bar!
« vorige volgende »
Ga naar:  


© 2002 - 2024 Kitehigh

Sorry, the copyright must be in the template.
Please notify this forum's administrator that this site is missing the copyright message for SMF so they can rectify the situation. Display of copyright is a legal requirement. For more information on this please visit the Simple Machines website.