2 Fuels uit 2007

JeffreytS

Geen avatar

Berichten: 7
April 16, 2012, 13:57:14
edit2Rapporteer  
Ik ben net nieuw hier omdat ik een vraag heb over kites.
Op dit moment heb ik een Peter Lynn Twister IIR 4.1 en wil graag een depower er bij. Ik woon in Enschede dus ik zal veel in het binnenland bezig zijn met een fly/mountainboard dit omdat ik niet in de gelegenheid ben om veel naar de kust te gaan en omdat ik het geld niet heb voor een complete (goeie) Kitesurf set.

Nu heb ik om marktplaats een advertentie gezien van 2 slingshot fuels uit 2007 een 11 en een 9.  Dit voor een hele mooie prijs voor mij.
Zou dit volgens jullie wat voor mij kunnen zijn? Of wat raden jullie mij aan?

(Ik ben nog niet heel lang aan het kiten. Heb wel mijn ICO.)
Frank82

Berichten: 2539
Logs: 0 | 164 uur
Antwoord #1 April 16, 2012, 14:01:13
edit2Rapporteer  
Niet doen, zijn geen beginnerskites en vangen vlagen niet goed op (die je zeker in het binnenland hebt). Gewoon voor een setje SLE kites gaan, geen C kites dus.
JeffreytS

Geen avatar

Berichten: 7
Antwoord #2 April 16, 2012, 14:08:05
edit2Rapporteer  
Oke bedankt!

Ga ik verder kijken Wink
Matthijskite

Berichten: 53
Antwoord #3 April 16, 2012, 14:08:52
edit2Rapporteer  
Nou ik denk dat je nu net als in vele andere topics allemaal goedbedoelde tips krijgt. Ieder met zijn eigen mening zo hier ook die van mij..

Als de kite's er nog goed uit zien zou ik het doen. 2007 is namelijk een top jaar van de fuel..Die dingen zijn nog steeds best gewild. Het zijn misschien geen beginners kite's maar mijn vriendin die ik het aan het leren ben kan beter kiten met mijn vegas 2010 ( ook C kite) dan met haar f-one bandit.. Het zegt dus echt niet alles die sle, bow, delta kites die voor beginners moeten zijn.
10 jaar geleden hebben ook mensen het moeten leren en dat kon dus ook. Dus ben je een doorzetter,( dat moet je toch zijn om het te leren ongeacht de kite) dan leer je het ook prima met die fuels en dan heb je meteen super kites die je tot grote hoogte kunnen doen helpen..

Kiten hoeft niet duur te zijn....
Frank82

Berichten: 2539
Logs: 0 | 164 uur
Antwoord #4 April 16, 2012, 14:14:14
edit2Rapporteer  
Op water aan de kust met stabiele wind prima kites ja, in Twente met totaal instabiele wind wil je gewoon een stabielere kite.
Matthijskite

Berichten: 53
Antwoord #5 April 16, 2012, 14:30:09
edit2Rapporteer  
Nou... ik heb het zelf ook geleerd met vegas 2004 kites en ik kom uit drenthe...helemaal geen grote wateroppervlaktes daar.
Elevation

Berichten: 1363
Antwoord #6 April 16, 2012, 14:37:56
edit2Rapporteer  
waar staat die 9 te koop? 2007 was erg goede kite zou m graag weer eens varen ter vergelijk van me 2012 fuel.. het is zoals men al zegt, niet echt beginners kite, zelfs niet met 5e lijn erop...

zag gisteren een flakkee local op ouddorp ze 7 fuel 2007 oppompen, was heerlijke kite, was toch een beetje jalours...   

Wat kostte de 9 ??? 
JeffreytS

Geen avatar

Berichten: 7
Antwoord #7 April 16, 2012, 14:41:15
edit2Rapporteer  
Dus volgens jou Matthijskite kan ik met deze kite ook wel in het binnenland mountain-/flyboarden?
Matthijskite

Berichten: 53
Antwoord #8 April 16, 2012, 14:48:03
edit2Rapporteer  
ja tuurlijk kan dat...
Matthijskite

Berichten: 53
Antwoord #9 April 16, 2012, 14:50:14
edit2Rapporteer  
na een half jaar vaak kiten ben je al geen beginner meer dus dat komt helemaal goed..haha.Enne ik zou er maar bij zijn anders is elevation je voor...
Vriend van mij heeft half jaar geleden nog 13m 2007 gekocht..eveneens uit drenhte..super kite..
JeffreytS

Geen avatar

Berichten: 7
Antwoord #10 April 16, 2012, 15:11:58
edit2Rapporteer  
Oke top!! Bedankt voor jullie meningen.

ps. Ik heb hem al een mail gedaan Wink
HaPe
Moderator

Berichten: 2655
Logs: 0 | 273 uur
Antwoord #11 April 16, 2012, 15:29:00
edit2Rapporteer  
zou toch echt beter zijn als je een bow/sle/delta zou kopen.
Fuel's zijn vrij agressieve kites, hierdoor worden kleine foutjes sneller afgestraft.
Frank82

Berichten: 2539
Logs: 0 | 164 uur
Antwoord #12 April 16, 2012, 16:00:28
edit2Rapporteer  
Ik adviseer je nadrukkelijk om uit te kijken naar een bow/sle/delta. De voordelen van een C kite haal je de eerste 2 jaar er sowieso toch niet uit, daarna is het ook nog maar afwachten afhankelijk van hoevaak je kite en hoe snel je progressie maakt.
conner kite

Geen avatar

Berichten: 170
Logs: 0 | 118 uur
Antwoord #13 April 16, 2012, 17:49:09
edit2Rapporteer  
eehm fuels en depower? nee niet echt
Morres

Berichten: 9427
Antwoord #14 April 16, 2012, 18:34:42
edit2Rapporteer  
Hey mathijskite, anders zijn je eerste  berichten hier gewoon ff zwaar k.ut. Niet persoonlijk bedoeld, ik kite al 8 jaar en heb het ook met c-kites geleerd. Ik geef zelf les, al 6jaar en zie vaak genoeg mensen het 'ff' met een c-kite leren. Dat het kan, betekend niet dat het verstandig is. Dus wellicht kan je even beter nadenken over wat je zegt.

Neem een SLE van 2008 of nieuwer, kost geen flikker, heeft groter bereik, je leert het sneller en vooral veiliger!

Als het puur een geld kwestie is: een 9 en een 11 hebben behoorlijke overlap, een 9mtr SLE-kite van 2009 en nieuwer heeft hetzelfde windbereik als deze 2 kites samen, maar dan veiliger, nieuwer en ZONDER 2 kites te hoeven pompen.

FF ter vergelijking, ik weet niet wat de prijs is, maar ik heb een 2010 8mtr SLE te koop mét bar voor 400euro. Voor 120meer heb je bij me een 9mtr met bar, zgan
Idefixe

Berichten: 8241
Antwoord #15 April 16, 2012, 19:10:18
edit2Rapporteer  
eehm fuels en depower? nee niet echt

als eerste even de opmerking dat een Fuel nou niet echt een beginnersvlieger is maar om nu te zeggen dat een Fuel 2007 niet te depoweren is.............

Het Low-end van deze vliegers is zwaar K.U.T.  Maak je foutjes dan krijg je ze met deze vlieger echt om je oren. Technisch gezien laten de stiksels / naden los. Bijbehorende bar verliest binnen de kortste keren z'n bekleding , depoweren door iets te verstellen op het water  op het water is waardeloos.  Maar het high -end / depower op je bar?
Dat is ( als we praten over de 2007) HELEMAAL SUPER !!!!!!!     Zelfs in de meest knalharde wind zet je deze vlieger geheel krachtloos en toch nog steeds goed onder controle / bestuurbaar  naast je neer.

Mocht Slingshot het ooit in z'n hoofd halen om deze vlieger / Fuel 2007 ( met al z'n gebreken) weer exact hetzelfde op de markt te brengen ben ik de eerste die echt een heel setje aanschaft...........
2008 was al een stukkie minder en het depowerverhaal gaat inderdaad voor alle bouwjaren daarna niet meer op. Maar de 2007 .... pfff eindeloze depower!!!!!
jantjuuh

Berichten: 570
Logs: 0 | 586 uur
Antwoord #16 April 16, 2012, 19:12:44
edit2Rapporteer  
Hey Jeffrey,

Ik ben zelf begonnen flyboarden en doe het nog steeds graag in de winter of met wat minder wind.

Beter kijk je even op flyboarden.nl, kun je goede informatie inwinnen over flyboarden in het binnenland. Beste is om een matras zoals ozone/flysurfer/peter lynn te kopen. Deze vangen de vlagen even wat beter op dan tubekites.

Waar woon je zo ongeveer? Woon je bijvoorbeeld in midden/oost/zuidoost nederland is het goed om eens voor een grotere kite te kijken dan als je bijvoorbeeld  woont. Bij west/noord nederland kun je kijken voor een normale maat 12m2 ofzo.

Owja, advies van mij om niet met een 9m op een grasveldje in het binnenland te gaan flyboarden. Als de wind hard genoeg is om er uberhaupt mee weg te komen is het ook super vlagerig, niet lekker&gevaarlijk! Ik spreek uit ervaring Wink

grt,

Jannis
Vinni

Berichten: 5944
Antwoord #17 April 16, 2012, 19:17:30
edit2Rapporteer  
eehm fuels en depower? nee niet echt

als eerste even de opmerking dat een Fuel nou niet echt een beginnersvlieger is maar om nu te zeggen dat een Fuel 2007 niet te depoweren is.............

Het Low-end van deze vliegers is zwaar K.U.T.  Maak je foutjes dan krijg je ze met deze vlieger echt om je oren. Technisch gezien laten de stiksels / naden los. Bijbehorende bar verliest binnen de kortste keren z'n bekleding , depoweren door iets te verstellen op het water  op het water is waardeloos.  Maar het high -end / depower op je bar?
Dat is ( als we praten over de 2007) HELEMAAL SUPER !!!!!!!     Zelfs in de meest knalharde wind zet je deze vlieger geheel krachtloos en toch nog steeds goed onder controle / bestuurbaar  naast je neer.

Mocht Slingshot het ooit in z'n hoofd halen om deze vlieger / Fuel 2007 ( met al z'n gebreken) weer exact hetzelfde op de markt te brengen ben ik de eerste die echt een heel setje aanschaft...........
2008 was al een stukkie minder en het depowerverhaal gaat inderdaad voor alle bouwjaren daarna niet meer op. Maar de 2007 .... pfff eindeloze depower!!!!!

Inderdaad en het verhaal dat hij geen vlagen opvangt klopt ook niet want het depower bereik wat hij alleen al op de bar heeft is al veel groter dan bij veel SLE vliegers. Depower is prima en als je het board kan gebruiken dmv aankanten dan kan je die vliegers bijna oneindig houden. 11m² in 30 knopen was voor mij geen uitzondering met 60kg.

Het nadeel is de kwaliteit. Als je goed kan repareren is het top maar je hebt er echt veel werk aan. Helemaal als je hem vaak op het water laat klappen.

Volgens mij hebben de meeste hier de 2007 Fuel nog nooit gevlogen want dit is echt kletspraat hierboven.
Dopperd

Geen avatar

Berichten: 264
Antwoord #18 April 16, 2012, 19:28:17
edit2Rapporteer  
2007 zijn goede kites
Eagle-Jan

Berichten: 4582
Logs: 0 | 2 uur
Antwoord #19 April 16, 2012, 21:55:15
edit2Rapporteer  
na een half jaar vaak kiten ben je al geen beginner meer dus dat komt helemaal goed..haha.Enne ik zou er maar bij zijn anders is elevation je voor...
Vriend van mij heeft half jaar geleden nog 13m 2007 gekocht..eveneens uit drenhte..super kite..


als je naar mattijs luistert vind ik je nog een grotere pannekoek dan hij zelf...
beter koopje een crossmotor 250cc of ga mee doen aan tractorpulling.
Die opmerking van "na een half jaar ben je geen beginner meer geeft temeer aan dat matthijs zelf niet of nauwelijks ervaring heeft.
 loser Angry

Spaar ff door en koop een foil kite! Flysurfer, peterlynn, HQ, pansh, Ozone, en nog een paar merken. ga geen kites kopen die een hoge draaisnelheid hebben en geen depower en zeker niet met inflatable leading edge die gaan meteen stuk!!! goeie klap op het veld en je bladder is lek... plus dat je doek het niet prettig vind ... ga naar een Flyboard/kitelandboarding forum daar hoor jij thuis en vraag ze maar, die zullen dit keihard afraden ( de fuels)

Maargoed tegen mensen die het agrument van matthijs ter harte nemen zeg ik... veel plezier op de gips afdeling. heb geen medelijde met jullie... jullie verzieken het toch voor ons!  vroeg of laat ben je aan de beurt en dan kunnen wij speciale verzekeringen en nog meer geld betalen omdat er sukkels zijn die niet luisteren.

Btw heb de fuel 2007 in mijn handen gehad.

l
Matthijskite

Berichten: 53
Antwoord #20 April 16, 2012, 22:28:22
edit2Rapporteer  
Ai Ai...ik kan rustig zeggen dat niet iedereen het met me eens is..zacht uitgedrukt.. Maar na het bericht van Eagle jan dacht ik..nog maar even het eerste bericht goed lezen en toen besefte ik me dat het over landboarden gaat...daar heb ik idd geen ervaring mee dus wat dat betrefd excuses voor mijn advies omdat het lijkt alsof ik je daar advies over geef.

Ik ging er dus te snel vanuit dat het op dit forum zou gaan over kitesurfen. Daar zou ik nog steeds de fuel 2007 aanraden maar dat doet nu niet ter zake.

Nogmaals excuus...vooral aan Morres en Eagle Jan..Vooral de laatst genoemde leek boos..
Vinni

Berichten: 5944
Antwoord #21 April 16, 2012, 22:30:48
edit2Rapporteer  
na een half jaar vaak kiten ben je al geen beginner meer dus dat komt helemaal goed..haha.Enne ik zou er maar bij zijn anders is elevation je voor...
Vriend van mij heeft half jaar geleden nog 13m 2007 gekocht..eveneens uit drenhte..super kite..



Maargoed tegen mensen die het agrument van matthijs ter harte nemen zeg ik... veel plezier op de gips afdeling. heb geen medelijde met jullie... jullie verzieken het toch voor ons!  vroeg of laat ben je aan de beurt en dan kunnen wij speciale verzekeringen en nog meer geld betalen omdat er sukkels zijn die niet luisteren.

Btw heb de fuel 2007 in mijn handen gehad.

l

Haha! Alsof een foil of tube er zoveel mee te maken heeft als je jezelf het gips in bonjourd!

Dat een Fuel geen ideale flyboard kite is dat klopt, maar dat heeft alles te maken met dat je met een C-shape gewoon moet aan kunnen kanten om de lucht in te komen en dat kan met een flyboard bar slecht tenzij je op asfalt zit.  Verder heeft een matras vaak een veel hogere hangtime en iets minder schade gevoelig.

Maar als jij zegt dat je bladder gelijk lek is als je hem op een veld klapt vind ik jou net zo geloofwaardig als Matthijs :-) Ik heb jaren geflyboard met Fuel's en ik heb ze nog nooit lek gehad door een klap op een veld..
Matthijskite

Berichten: 53
Antwoord #22 April 16, 2012, 22:35:29
edit2Rapporteer  
Merci Vinni..

Voel me ineens toch iets meer welkom op dit forum
Vinni

Berichten: 5944
Antwoord #23 April 16, 2012, 22:47:42
edit2Rapporteer  
Waar Jan-arend wel een punt had is dat je de vraag beter even op flyboarden.nl kan stellen. Hier zijn maar weinig mensen die weten waar ze over praten als het om flyboarden gaat. En ze zijn daar ook een stuk vriendelijker dan hier op kitehigh.. ThumpsUp
Morres

Berichten: 9427
Antwoord #24 April 17, 2012, 00:04:27
edit2Rapporteer  


Nogmaals excuus...vooral aan Morres en Eagle Jan..Vooral de laatst genoemde leek boos..
No worries, en excuus is niet nodig! Als ik excuus moest aanbieden voor elke keer dat ik het mis had...

had ik al 2x excuus moeten aanbieden :+
« vorige volgende »
Ga naar:  


© 2002 - 2024 Kitehigh

Sorry, the copyright must be in the template.
Please notify this forum's administrator that this site is missing the copyright message for SMF so they can rectify the situation. Display of copyright is a legal requirement. For more information on this please visit the Simple Machines website.