Bouwpakket Bar

Evan
Administrator

Berichten: 9651
Logs: 0 | 1481 uur
Antwoord #100 Mei 21, 2013, 13:04:15
edit2Rapporteer  
Tot nu toe nergens last van gehad en alles loopt gewoon soepel genoeg om te releasen.
Nijlpaard.

Berichten: 104
Antwoord #101 Mei 22, 2013, 17:34:46
edit2Rapporteer  
Ziet  er erg graag uit..! alleen lijkt me te veel werk..
wel leuk soortje van bouwpakket Smiley
DaSpike

Geen avatar

Berichten: 48
Logs: 0 | 114 uur
Antwoord #102 Juni 07, 2015, 12:29:03
edit2Rapporteer  
@evan,

interessante post!
heb jij nog een website van waar je die chickenloop van naish vandaan hebt gehaald?
Of heb jij, dan wel iemand anders er nog een liggen.

Wil een reservebarretje bouwen met een naish chickenloop, waarbij vooral dat cage-systeem met ingebouwde clam van toepassing is.

Faxie

Berichten: 3330
Logs: 0 | 7 uur
Antwoord #103 Mei 01, 2017, 17:13:46
edit2Rapporteer  
Even een kick, want dit leek me wel het topic ervoor. Gewoon ter info.

Ik heb mijn chickenloop preventief vervangen. Had toch wat spul in de bestelling, en deze bieden ze los aan bij Switch dus gelijk mee laten komen. Ik gebruik maar 1 bar (Switch Controller V2), en deze heb ik sinds eind 2013, 3,5 jaar nu. Ik log mijn sessies, en ik heb over de 500 uur, bijna 200 sessies met deze bar gevaren. 90-95% Strand. Weeg rond de 85kg. 

Ziet er van buitenaf allemaal nog best goed uit. Uiteraard een paar knikken van de trapezehaak:





Bij het opensnijden viel me op hoeveel zand er eigenlijk in al die tijd ophoopt in de PU Shocked



Dit is nog niet eens al het zand...
 


Afgespoeld. Lijn ziet er best goed uit, behalve het midden:



Closeup van het midden. Hier komen de teruggewoven losse einden van de oogsplitsen bij elkaar. De losse einden zijn een klein stukje door de lijn heen geglipt.



Dit is het enige stuk waar ik me zorgen over zou maken in dit geval. Niet zwaar gesleten, maar wel aan de dunne kant. (dan nog wel 3mm, dus kan nog zeker minimaal 500kg hebben normaal gesproken)



Moet zeggen dat het me nog meevalt. Had erger verwacht.
/-||_( )|-|/-|
Moderator

Berichten: 3902
Antwoord #104 Mei 01, 2017, 17:20:36
edit2Rapporteer  
Wel erg... zwart wit  Grin
Faxie

Berichten: 3330
Logs: 0 | 7 uur
Antwoord #105 Mei 01, 2017, 17:25:53
edit2Rapporteer  
Wel erg... zwart wit  Grin

Ja dat is m'n keukentafel kleed  Roll Eyes
Teigetje

Berichten: 5663
Logs: 0 | 765 uur
Antwoord #106 Mei 01, 2017, 19:41:54
edit2Rapporteer  
Ziet er nog aardig uit, dat zand wat wij hier hebben is superfijn en komt echt overal tussen. Ik heb eens een keer een oud depowerkoord laten drogen en zeg maar uitgeklopt het zand wat daar dan nog uit komt is nog fijner als zout en werkt dus als schuurpapier. Roll Eyes
Peer

Berichten: 1037
Logs: 0 | 60 uur
Antwoord #107 Mei 02, 2017, 17:59:05
edit2Rapporteer  
Zou het een idee zijn de bovenkant van de PU tube dicht te lijmen zodat zand er minder makkelijk in door dringt? Of gaat dit nooit werken?
/-||_( )|-|/-|
Moderator

Berichten: 3902
Antwoord #108 Mei 02, 2017, 18:37:37
edit2Rapporteer  
Zou het een idee zijn de bovenkant van de PU tube dicht te lijmen zodat zand er minder makkelijk in door dringt? Of gaat dit nooit werken?
Interessant idee, maar nauwelijks om te zetten. Door de capillaire werking van de gevlochten vezels op water (samen met zand en zout) trekt dit toch naar binnen bij de lussen. Die kun je niet waterdicht maken, want hoe wil je dan de metalen uiteinden naar buiten krijgen?

Als je risico's wil mijden, kun je beter (net zoals de motorolie van je auto): na zoveel uren te hebben gekite (gerelateerd aan hoe intensief je kite, je gewicht en je krachten) de chickenloop vervangen.
Laat dat gemiddeld 10 euries kosten; is gewoon periodiek onderhoud van je spullen.

Faxie

Berichten: 3330
Logs: 0 | 7 uur
Antwoord #109 Mei 02, 2017, 18:56:45
edit2Rapporteer  
Zou het een idee zijn de bovenkant van de PU tube dicht te lijmen zodat zand er minder makkelijk in door dringt? Of gaat dit nooit werken?
Interessant idee, maar nauwelijks om te zetten. Door de capillaire werking van de gevlochten vezels op water (samen met zand en zout) trekt dit toch naar binnen bij de lussen. Die kun je niet waterdicht maken, want hoe wil je dan de metalen uiteinden naar buiten krijgen?

Als je risico's wil mijden, kun je beter (net zoals de motorolie van je auto): na zoveel uren te hebben gekite (gerelateerd aan hoe intensief je kite, je gewicht en je krachten) de chickenloop vervangen.
Laat dat gemiddeld 10 euries kosten; is gewoon periodiek onderhoud van je spullen.



Precies dat ja. Gezien de staat van de loop van Evan toendertijd, leek het me een goed plan om het eens te vervangen. Je wilt niet dat tijdens een flinke sprong oid de loop opeens breekt natuurlijk.

Alleen ik denk dat het bij veel merken niet mogelijk is om slechts de loop te vervangen. Dan moet je gelijk een complete release hebben. En dan kan het prijzig worden. Trouwens, slechts een loop kan ook prijzig worden. Ik zie bv een Clickbar loop voor 32 pond, Ozone CL voor 20 pond etc.
Teigetje

Berichten: 5663
Logs: 0 | 765 uur
Antwoord #110 Mei 18, 2017, 19:38:55
edit2Rapporteer  
Loop Huh oh ja dat ding, heb ik vervangen voor een fireball  Grin
Tot nu toe zeer tevreden mee  ThumpsUp
Faxie

Berichten: 3330
Logs: 0 | 7 uur
Antwoord #111 Mei 18, 2017, 19:58:10
edit2Rapporteer  
Loop Huh oh ja dat ding, heb ik vervangen voor een fireball  Grin
Tot nu toe zeer tevreden mee  ThumpsUp

Ik vertrouw eerder een loop dan zo'n lullig balletje eigenlijk. Dan worden de krachten tenminste nog verdeeld. Ben benieuwd hoe jouw fireball eruit ziet na 500 uur, vooral net achter de bal zelf.  Gezien een ander plaatje dat ik hier op KH gezien heb vermoed ik dat het niet zo best gaat zijn. Jij had er ook gepost overigens, met de opmerking dat de boel niet meer soepel draait. 

Jellevw

Berichten: 673
Logs: 0 | 249 uur
Antwoord #112 Mei 18, 2017, 21:08:29
edit2Rapporteer  
Nuttige info Faxie, thnx.

Elk jaar ff een foto plaatsen in dit topic Teigetje. Dan kunnen we daar ook wat van vinden.
« vorige volgende »
Ga naar:  


© 2002 - 2024 Kitehigh

Sorry, the copyright must be in the template.
Please notify this forum's administrator that this site is missing the copyright message for SMF so they can rectify the situation. Display of copyright is a legal requirement. For more information on this please visit the Simple Machines website.