ongeluk op Maasvlakte2/slufter???

Eagle-Jan

Berichten: 4582
Logs: 0 | 2 uur
Juni 23, 2013, 16:11:21
edit2Rapporteer  
Ik las iets over een kiteongeluk op Nu.nl... wie weet er meer van? Op nu.nl stond iets met hoofdletsel.
mvbtje

Geen avatar

Berichten: 1175
Antwoord #1 Juni 23, 2013, 17:23:48
edit2Rapporteer  
http://www.nu.nl/binnenland/3508082/kitesurfer-raakt-gewond-maasvlakte.html

Kitesurfer raakt gewond op Maasvlakte
Een kitesurfer is zondag gewond geraakt op de Maasvlakte. Dat heeft de politie gemeld. Wat er precies is gebeurd, is nog niet bekend. 
Foto:  Kiteboarden, kiteboarder, kitesurfen

De kitesurfer wordt per ambulance naar het ziekenhuis vervoerd, laat een politiewoordvoerster weten.

Dit weekend raakten al twee kitesurfers gewond, een bij de Maasvlakte en een bij het Grevelingenmeer in Zeeland. De laatste werd door de wind gegrepen en botste tegen een paal. De 26-jarige kitesurfer uit Uden werd zwaargewond naar het ziekenhuis gebracht.

Woonwijk

De afgelopen jaren gebeurden veel ongelukken met kitesurfen, en ook kwamen wel eens kitesurfers om. Door plotselinge windvlagen komen de waaghalzen hardhandig op het strand of de dijk terecht en soms botsen ze tegen een paal, een pier of een gebouw, met ernstige verwondingen tot gevolg. De afgelopen tien jaar overleefden zeker zes kitesurfers de klap niet. In 2001 kwam een kitesurfer na een enorme sprong in een woonwijk in Vlissingen terecht. Hij kwam met de schrik vrij.

Kitesurfers staan op een kleine surfplank en laten zich voorttrekken door een vlieger (kite). Volgens de KNRM-zegsman maken kitesurfers niet alleen grote snelheid, maar maken ze enorme sprongen, met alle risico's van dien. De sport is in tien jaar erg populair geworden.

KNRM


De Koninklijke Nederlandse Reddingsmaatschappij (KNRM) adviseert onervaren kitesurfers om zondag niet het water op te gaan.

''Met sterke wind als deze is het belangrijk dat je controle hebt over je vlieger. Bij twijfel niet gaan'', zegt een woordvoerder van de KNRM. Het advies geldt ook voor andere watersporters zoals zeilers en windsurfers.


///////////////

ach zo lang je in condities als vandaag vrolijk les krijgt waarom zou je dan later ook niet zelf gaan oefenen in een knoopje of 25-35.

Opnieuw 2 klasjes gezien op brouwersdam vanmiddag en genoeg die duidelijk nog in de oefenfase zitten.  Plus nog een buikschuiver die gelukkig zijn safety trok anders had het aantal gewonden dit weekend wel weer op 4 gestaan.
schepers

Berichten: 62
Antwoord #2 Juni 23, 2013, 17:37:54
edit2Rapporteer  
Ook druk met lessers op de playa!!! Heb er een paar flink over het water heen zien sleuren!!
Johnny Tampony

Berichten: 407
Antwoord #3 Juni 23, 2013, 17:38:15
edit2Rapporteer  
als ze de scholen nou een boete op leggen van 1250,- per lessenaar. wegens in gevaar brengen van hun klanten.
Ron Rodeo

Berichten: 4486
Logs: 0 | 50 uur
Antwoord #4 Juni 23, 2013, 17:39:41
edit2Rapporteer  
ook vandaag weer, KITESURFSCHOOL.NL

Staan vrolijk les te geven in 7 BFT op Oostvoorne en ook Rachid (weet zijn kitesurfschool naam niet)

Noem ze gewoon bij naam want het moet maar eens afgelopen wezen.

De ene lesser na de andere vloog door de lucht!

Windhoos

Berichten: 498
Logs: 0 | 701 uur
Antwoord #5 Juni 23, 2013, 17:42:10
edit2Rapporteer  
Weer een lekker weekendje dit zeg! Zag vanochtend trouwens nog de (vele domme) reacties op Nu bij dat bericht van gisteren, komen weer lekker negatief in het nieuws zo. Zal bij dit bericht niet anders zijn ben ik bang. ThumpDown

Vandaag heeft een kennis van me z'n eerste les gehad op de Dam, nou ja les, die zijn verstandig na een uurtje met een matrasje gespeeld te hebben gestopt vanwege de harde wind. Was eigenlijk verbaasd dat het niet vooraf al was afgeblazen, maar goed.. Zo te lezen kan dit gewoon met 7Bft..... Undecided Snap die instructeurs ook niet, ga dan gewoon lekker zelf kiten ipv les geven.
El Banditos

Berichten: 955
Antwoord #6 Juni 23, 2013, 17:47:47
edit2Rapporteer  
Echt belachelijk dat er lessen worden gegeven in deze wind. Er moet toch een instantie of gemeente zijn waar wij als sportliefhebbers ons kunnen beklagen, en zorgen uitspreken over de veiligheid van de toekomstige leerlingen.

Ze zouden gewoon een waarschuwing moeten krijgen, en bij de 2e keer de vergunning een maand inleveren, nogmaals is vergunning een jaar inleveren.

Zo zou het nog lekker rustig worden ook op playa
rocket man

Berichten: 1330
Antwoord #7 Juni 23, 2013, 17:53:57
edit2Rapporteer  
Had er vandaag één die zijn oude Naish (Raven denk) alleen wilde starten tussen de obstakels, er naartoe gerend en gevraagd of ik z'n kite moest oplatem, ja graag zij hij. Toen ie in de lucht was hem erop gewezen dat hij niet bang moet zijn om iemand even om hulp te vragen bij het oplaten van je kite. Je maakt wat mee
feddomw
Gast
Antwoord #8 Juni 23, 2013, 17:57:21
edit2Rapporteer  
Het enige dat men voelt is als ze commercieel geraakt worden. Kunnen we niet een actie opzetten om sponsors te laten merken dat wij er mordicus op tegen zijn hoe sommige scholen werken?

Ik was van de week in Scheveningen, zag ik Eurofun hun deuren openen en tot mijn stomme verbazing de vlaggen van Harry V in de grond steken op straat. Dus ProLimit en Eurofun er op aanspreken dat hun "sponsorship" niet handig is wegens in gevaar brengen van klanten? Waarom doet EF dit uberhaupt?

O'Neill heeft neem ik aan niet voor niets Harry's sponsorship ingetrokken.
Michiel.
Moderator

Berichten: 15917
Logs: 0 | 308 uur
Antwoord #9 Juni 23, 2013, 18:02:36
edit2Rapporteer  
Dat verhaal van die woonwijk in Vlissingen is een broodje aap.
Nu.NL staat dan ook niet bekend om hun journalistiek van niveau...
Dit artikel schetst een negatief beeld van onze sport, echt helemaal 3x niks. Ik donder gelijk die app van mijn telefoon!  Angry


Wel weer enorm minder die twee ongelukken ThumpDown

@ Feddo: waarom neem jij aan dat O'neill hun sponsorschap heeft ingetrokken vanwege de discutabele veiligheid van de cursisten bij Harry? Ik ben benieuwd, zou nl. fantastisch zijn natuurlijk.
feddomw
Gast
Antwoord #10 Juni 23, 2013, 18:09:45
edit2Rapporteer  
@ Feddo: waarom neem jij aan dat O'neill hun sponsorschap heeft ingetrokken vanwege de discutabele veiligheid van de cursisten bij Harry? Ik ben benieuwd, zou nl. fantastisch zijn natuurlijk.

Ik dacht dat ik dat (hier?) had gelezen.... ik zeg ook niet voor niets "ik neem aan".

Dan heb ik nog geen idee waarom Eurofun zijn vlaggen voor hem in de grond zet. Nou is Eurofun Scheveningen ook niet echt mijn winkel....
The O

Berichten: 1931
Logs: 0 | 68 uur
Antwoord #11 Juni 23, 2013, 18:32:15
edit2Rapporteer  
Hoe zielig is het nieuws in Nederland i.p.v. dat ze zich bezig houden met belangrijkere dingen.
Gaan ze van alles weer opblazen en dingen bij halen die niet van belang zijn.
Ook de opmerking onderaan het bericht is niet gepast maar dat is mijn mening.

Het is verschrikkelijk wat er gebeurd is maar het is nu een maal een extreme sport dus ervaren of niet er kan altijd wat gebeuren.

Ook het vinger wijzen wat iedereen doet is niet geheel rechtvaardig.
Als wij als ervaren kiters naar ons zelf kijken zouden wij het goede voorbeeld moeten geven en dat gebeurt ook niet altijd.

Ook heb ik veel beginners gezien die hun kite in de tas hebben gelaten en weer naar huis zijn gegaan.

Hoop maar dat de beste meid snel hersteld.
Eagle-Jan

Berichten: 4582
Logs: 0 | 2 uur
Antwoord #12 Juni 23, 2013, 18:41:56
edit2Rapporteer  
Het enige dat men voelt is als ze commercieel geraakt worden. Kunnen we niet een actie opzetten om sponsors te laten merken dat wij er mordicus op tegen zijn hoe sommige scholen werken?

Ik was van de week in Scheveningen, zag ik Eurofun hun deuren openen en tot mijn stomme verbazing de vlaggen van Harry V in de grond steken op straat. Dus ProLimit en Eurofun er op aanspreken dat hun "sponsorship" niet handig is wegens in gevaar brengen van klanten? Waarom doet EF dit uberhaupt?

O'Neill heeft neem ik aan niet voor niets Harry's sponsorship ingetrokken.
kan je dan ook aan ene Stefan van der K. vragen waarom hij het dan weer publiceert in een of andere kite mag en op internet?
It's all about the money. Neemt niet weg dat er een boycot harry of 100% anti harry campagne moet worden gestart.

@ Olten: it's cucumber time!!!
gebruikersnaam

Geen avatar

Berichten: 1202
Antwoord #13 Juni 23, 2013, 18:53:32
edit2Rapporteer  
Vandaag stonden de meesten op de dam met een 7, ik had ruimvoldoende druk met mijn 8.5. Komt er een Franssprekende kite - instructeur met een 9 en drie calimero's het water ingelopen..... Die heb ik ook maar ff gevraagd wat ie precies van plan was.
JB - On The Edge

Berichten: 2731
Logs: 0 | 165 uur
Antwoord #14 Juni 23, 2013, 19:03:17
edit2Rapporteer  
En?
leescheef

Geen avatar

Berichten: 1
Antwoord #15 Juni 23, 2013, 19:07:31
edit2Rapporteer  
Ook vanmiddag op scheveningen een kite ongeluk gebeurd.

Dude springt en bij de landing gaat het mis.. open been breuk.
Door 2 omstanders uit het water gehaald en op de kant afgeschermd met een kite gewacht op de ambulance.

Uiteindelijk met behulp van de reddingsbrigade en ambulance personeel slachtoffer vervoert naar de ambulance.

Dit betreft overigens geen actie van een kiter die er geen verstand van heeft of met een te grote kite bezig was. Dit is puur pech dat het bij de landing mis ging...

Hopelijk hersteld hij snel!
Splitrr

Berichten: 508
Logs: 0 | 19 uur
Antwoord #16 Juni 23, 2013, 19:23:14
edit2Rapporteer  
Ook vanmiddag op scheveningen een kite ongeluk gebeurd.

Dude springt en bij de landing gaat het mis.. open been breuk.
Door 2 omstanders uit het water gehaald en op de kant afgeschermd met een kite gewacht op de ambulance.

Uiteindelijk met behulp van de reddingsbrigade en ambulance personeel slachtoffer vervoert naar de ambulance.

Dit betreft overigens geen actie van een kiter die er geen verstand van heeft of met een te grote kite bezig was. Dit is puur pech dat het bij de landing mis ging...

Hopelijk hersteld hij snel!


Open been breuk.. Jakkes..
martimor

Berichten: 1934
Antwoord #17 Juni 23, 2013, 19:34:26
edit2Rapporteer  
gisteren op Kornwedderzand ook een ongeluk, niets gezien, alleen een ambulance.
http://www.nufoto.nl/fotos/368304/windsurfer-botst-op-rotsen-bij-kornwerderzand.html

Ben benieuwd of die info wel klopt, daar waren niet veel windsurfers bezig, voornamelijk kiters.
Marc_87
Moderator

Berichten: 7541
Logs: 0 | 758 uur
Antwoord #18 Juni 23, 2013, 19:58:45
edit2Rapporteer  
Ik ben vanaf 12 uur tot zo ongeveer 18:45 op de Slufter geweest en ik heb niets gezien. Het moet dus wel de tweede maasvlakte zijn geweest of heel vroeg.

Verder wel een paar Duitsers even duidelijk gemaakt dat ze konden oprotten midden in het super laag water gebied les geven waar iedereen last van had en ook nog een 20 meter uit de kant. Met een verkeerde stuur beweging las zij gewoon lekker op de kant.

De beste meneer heeft er wel gehoor aan gegeven.

Verder een nog stomme idioot die bijna twee keer tegen mij aanspringt en nog een keer de kite vol over mijn lijnen heen stuurde... En ik was niet de enige of wel Evan? Die gast even flink duidelijk gemaakt dat die ook maar beter weg kon wezen.
JokerB

Geen avatar

Berichten: 270
Logs: 0 | 56 uur
Antwoord #19 Juni 23, 2013, 20:10:39
edit2Rapporteer  
Weer een lekker weekendje dit zeg! Zag vanochtend trouwens nog de (vele domme) reacties op Nu bij dat bericht van gisteren, komen weer lekker negatief in het nieuws zo. Zal bij dit bericht niet anders zijn ben ik bang. ThumpDown

Vandaag heeft een kennis van me z'n eerste les gehad op de Dam, nou ja les, die zijn verstandig na een uurtje met een matrasje gespeeld te hebben gestopt vanwege de harde wind. Was eigenlijk verbaasd dat het niet vooraf al was afgeblazen, maar goed.. Zo te lezen kan dit gewoon met 7Bft..... Undecided Snap die instructeurs ook niet, ga dan gewoon lekker zelf kiten ipv les geven.

sprak me maat daarover vandaag (instructeur daar) volgens de verwachtingen was t nog te doen. helaas bleek de realiteit anders en begon het te blazen een halfuur voor de les. kan me voorstellen dat mensen het niet chill vinden als ze onderweg zijn naar plaats van bestemming en worden afgebeld.
naja beter dat ze zijn gestopt en een beetje aant klooien zijn geweest met een matrasje en niet gelijk hup hup t water in ect zeg maar..
Evan
Administrator

Berichten: 9651
Logs: 0 | 1481 uur
Antwoord #20 Juni 24, 2013, 13:45:32
edit2Rapporteer  
Verder een nog stomme idioot die bijna twee keer tegen mij aanspringt en nog een keer de kite vol over mijn lijnen heen stuurde... En ik was niet de enige of wel Evan? Die gast even flink duidelijk gemaakt dat die ook maar beter weg kon wezen.
Die was inderdaad bezig zijn kite er bij iedereen in te rammen.

Hij had zo weinig kite cotrole dat als je ook maar een beetje imposant op hem af kwam varen hij zn kite van schrik al in een loop trok en spartelend door de lucht vloog. WTF doe je dan op een drukke spot als je niet eens 1 rakje kunt varen zonder je kite het water in te rammen, ongeacht of daar iemand vaart of niet.

Maar hij hing bij jou ook al in de lijnen Marc? Dat was dan nr 4 inclusief mijzelf toen ik ruimschoots onder hem door voer en nog niet wist wat voor halve zool t was.
Marc_87
Moderator

Berichten: 7541
Logs: 0 | 758 uur
Antwoord #21 Juni 24, 2013, 14:49:15
edit2Rapporteer  
Verder een nog stomme idioot die bijna twee keer tegen mij aanspringt en nog een keer de kite vol over mijn lijnen heen stuurde... En ik was niet de enige of wel Evan? Die gast even flink duidelijk gemaakt dat die ook maar beter weg kon wezen.
Die was inderdaad bezig zijn kite er bij iedereen in te rammen.

Hij had zo weinig kite cotrole dat als je ook maar een beetje imposant op hem af kwam varen hij zn kite van schrik al in een loop trok en spartelend door de lucht vloog. WTF doe je dan op een drukke spot als je niet eens 1 rakje kunt varen zonder je kite het water in te rammen, ongeacht of daar iemand vaart of niet.

Maar hij hing bij jou ook al in de lijnen Marc? Dat was dan nr 4 inclusief mijzelf toen ik ruimschoots onder hem door voer en nog niet wist wat voor halve zool t was.

Nee ik refereerde aan die Wainman idioot! Eerst springt hij zonder te kijken bijna twee keer tegen mij aan en daarna parkeert hij zijn kite over mijn lijnen heen.
geloof68

Berichten: 2096
Antwoord #22 Juni 24, 2013, 15:25:32
edit2Rapporteer  
@Marc en Evan: jullie zijn nog van die jonge honden hè. Gewoon later starten en eindigen, enige 2 nadelen die ik kan bedenken is dat het kikkerbadje leegliep en dat jullie dan waarschijnlijk weer een vette hap waren gaan eten na afloop.
Marc_87
Moderator

Berichten: 7541
Logs: 0 | 758 uur
Antwoord #23 Juni 24, 2013, 15:29:22
edit2Rapporteer  
@Marc en Evan: jullie zijn nog van die jonge honden hè. Gewoon later starten en eindigen, enige 2 nadelen die ik kan bedenken is dat het kikkerbadje leegliep en dat jullie dan waarschijnlijk weer een vette hap waren gaan eten na afloop.

Ik was er al de hele dag. En omdat ik geen board meer had kon ik niet meer door varen, anders had ik dat wel gedaan.

En normaal maak ik me niet zo druk, gebruik die gasten gewoon al bewegende boeien.
geloof68

Berichten: 2096
Antwoord #24 Juni 24, 2013, 15:38:56
edit2Rapporteer  
OKOK Marc, door mijn late komst heb ik gemist dat jouw board het begeven heeft. Wat wordt de opvolger?
« vorige volgende »
Ga naar:  


© 2002 - 2024 Kitehigh

Sorry, the copyright must be in the template.
Please notify this forum's administrator that this site is missing the copyright message for SMF so they can rectify the situation. Display of copyright is a legal requirement. For more information on this please visit the Simple Machines website.