Natuurgebied strand Slufter = OFF LIMIT

CCaptain

Berichten: 254
Antwoord #25 Augustus 15, 2013, 22:25:07
edit2Rapporteer  
Vandaag heb ik ook kiters aangesproken die in het natuurgebied aan het varen waren.
Overigens had men begrip voor mijn aanspreken en zou men er rekening mee houden  ThumpsUp

Toch zag ik later ook weer anderen in het verboden gebied varen  ListenToMe
Ze beseffen waarschijnlijk niet dat de slufter volgend jaar zomaar geen kitespot meer kan zijn.

Momenteel doet de provincie aan dossiervorming, waarbij overtredingen worden geregistreerd (zie foto Hijo).
Bij teveel overtredingen gaat het gewoon dicht. Zij hebben geen boodschap aan kiters, maar enkel aan de Natura 2000 wetgeving waaraan voldaan moet worden.
Zij willen het kiten daar sowieso het liefste verbieden want dan is hun probleem,  het overtreden van de regels, opgelost 

Overigens begrijp ik de kiters die daar varen niet. Vandaag bijvoorbeeld was het niet druk en je hebt letterlijk een zee van ruimte, als je maar noord van de betonning blijft.



Evan
Administrator

Berichten: 9651
Logs: 0 | 1481 uur
Antwoord #26 Augustus 15, 2013, 23:37:48
edit2Rapporteer  
Is dat ondertussen al gebeurd? Want wat er nu staat aan borden is echt niet duidelijk genoeg. En die boeien ook niet..  liggen in een rare vorm, ver uit elkaar... Geen touw aan vast te knopen als je niet hier op kitehigh bent geweest.
Dat gaat zo snel mogelijk gebeuren. Maar pin me niet vast aan de exacte definitie van "snel".
Surfshoot

Berichten: 69
Antwoord #27 Augustus 16, 2013, 00:46:17
edit2Rapporteer  
Ik heb het bericht ook ff op Surfshoot gezet. (bedankt voor de mail!)
Mijn pagina is openbaar, ik zou zeggen deel het bericht of stuur de link via email naar alle kiters die je kent.
https://www.facebook.com/surfshootzuidholland

Ron Rodeo

Berichten: 4486
Logs: 0 | 50 uur
Antwoord #28 Augustus 16, 2013, 07:26:17
edit2Rapporteer  
Ook een bijkomend aspect is de "optuiglocatie" 
Gisteren waren er een aantal mensen aan het optuigen pal naast de palenrij. (grenslijn verboden gebied)
vervolgens maken ze een waterstart  en na 10 mtr. varen ze al in verboden gebied.....

En Oh ja....
waarom wordt er geen mail gestuurd naar alle Duitsers die lid zijn van een Duits forum zoals surfforum.oase.com
Ik weet dat het veel werk is maar je kan al die leden persoonlijk mailen door een PB te sturen via hun site.
Zo gaat dit waarschijnlijk als een vuurtje rond!

Karel79

Berichten: 1012
Logs: 0 | 2 uur
Antwoord #29 Augustus 16, 2013, 08:43:29
edit2Rapporteer  
Dat gaat zo snel mogelijk gebeuren. Maar pin me niet vast aan de exacte definitie van "snel".

Top, ik ben benieuwd naar deze nieuwe borden/boeien... ik zat er al aan te denken om zelf een bord te maken
Bastiaan_

Berichten: 29
Antwoord #30 Augustus 16, 2013, 08:52:41
edit2Rapporteer  
Ik ben met Karel79 eens dat die borden inderdaad duidelijker kunnen. De eerste keer dat ik op de Slufter ging varen heb ik ook aan iemand die er regelmatig komt gevraagd waar ik mag varen. Zijn antwoord was: "Trek de palenrij op het strand door en blijf daar westelijk van." Iets wat aansluit met wat je op het huidige bord ziet. Het kan dus duidelijker.
Het lijkt me ook raadzaam dat wanneer een nieuw bord geplaatst wordt dat hier groot bij komt te staan: "Let op! Nieuwe regels!". Ook al verandert de regelgeving feitelijk niet. Het zorgt er wel voor dat veel meer mensen de moeite zullen nemen het bord te bekijken. Met name de mensen die er al vaker zijn geweest en de regels al denken te kennen. Anders wordt het nieuwe bord zo voorbij gelopen en blijft het probleem bestaan.
Karel79

Berichten: 1012
Logs: 0 | 2 uur
Antwoord #31 Augustus 16, 2013, 09:02:41
edit2Rapporteer  
ik hoop dat ze gewoon een groot bord met koeieletters erop neerzetten, onderaan de trap, wat al te lezen is terwijl je naar beneden loopt, specifiek voor kitesurfers. Iets in de trand van "kiters blijf uit het natuurgebied omringd met boeien".
Die hele uitgebreide borden van Rijkswaterstaat waar alles voor iedereen opstaat, daar wordt niet naar gekeken...
El Rudo

Berichten: 6292
Logs: 0 | 252 uur
Antwoord #32 Augustus 16, 2013, 12:21:57
edit2Rapporteer  
en we hebben er weer één, life te volgen op http://www.aanzeeoostvoorne.nl/webcam-aan-zee.html, klik "slikken van Voorne". Deze sukkel staat gewoon aan de andere kant van de palenrij te launchen.
joshhgv

Geen avatar

Berichten: 66
Logs: 0 | 6 uur
Antwoord #33 Augustus 16, 2013, 12:51:15
edit2Rapporteer  
Ongelovelijk. De meeste mensen die zijn er volledig van bewust waar ze wel en niet mogen kiten.
Wat een eeuwig gejank.
Zie je zo'n iemand pak hem dan gewoon aan verbaal en wil hij niet luisteren dan fysiek. Mocht je natuurlijk mans genoeg zijn.
Maar kom geen graatjes halen met je camerabeelden klikspaanderij.
how nerd haha
markus

Berichten: 1907
Logs: 0 | 855 uur
Antwoord #34 Augustus 16, 2013, 13:23:39
edit2Rapporteer  
Jij komt zeker nooit op Slufter? Maakt voor jou dan niet uit als de spot gesloten word blijkbaar.
tgroot

Berichten: 664
Antwoord #35 Augustus 16, 2013, 13:32:51
edit2Rapporteer  
goede zaak dat er zoveel aandacht aan besteed word, maar elke keer als ik op de slufter ben constateer ik mensen die in het vogelgebied varen, zo ook gisteren.

Ik heb ook niet de oplossing. Maar als ze de spot sluiten bij blijvende overtredingen word het een heel lastig verhaal.

Misschien toch echt een feitelijke lijn, zoals op Mirns, of moeten er boten door?
Eagle-Jan

Berichten: 4582
Logs: 0 | 2 uur
Antwoord #36 Augustus 16, 2013, 14:37:29
edit2Rapporteer  
De tijd dringt, beter gaan we alle zeilen bij zetten om mensen buiten het gebied te houden. Dan maar een verrader, fariseër, nsb-er, nazi of hufter genoemd worden, ipv de spot te laten sluiten. Over beginners in de poel, daar hoeven we ons nu even niet meer druk te maken... Als er maar niemand voorbij de boeien vaart! Alles voor de spot!
Tim_GTS5

Berichten: 2818
Antwoord #37 Augustus 16, 2013, 14:50:40
edit2Rapporteer  
Dat zou mooi klote zijn voor jullie, mooie spot die verziekt wordt door mensen die er vaak nog nooit eerder zijn geweest.

Groot bord met duidelijkheid over de grenzen en de gevolgen lijkt mij het beste ja.

joostcab

Geen avatar

Berichten: 1
Antwoord #38 Augustus 16, 2013, 15:13:06
edit2Rapporteer  
Hey
Ik ken een hoop mensen van gezicht op de slufter, lees altijd het forum, maar ben nooit actief hier.
Echter, dit "raakt" me zo erg dat ik toch even wil reageren.

 Het zou 3x k*t als deze prachtspot zou moeten sluiten... Al die eikels aanspreken die erin varen en anders als een NSB-er meelopen naar hun auto, kenteken opschrijven en aangifte doen bij de politie. Vragen of zij proces verbaal op kunnen maken wegens varen in verboden gebied. Ik zal me er voor inzetten! Niet goedschiks, dan kwaadschiks!
Eagle-Jan

Berichten: 4582
Logs: 0 | 2 uur
Antwoord #39 Augustus 16, 2013, 15:13:40
edit2Rapporteer  
Dat zou mooi klote zijn voor jullie, mooie spot die verziekt wordt door mensen die er vaak nog nooit eerder zijn geweest.

Groot bord met duidelijkheid over de grenzen en de gevolgen lijkt mij het beste ja.


welke spot met borden ken jij en werken de borden ook daadwerkelijk zonder een bonnen schrijver?
El Rudo

Berichten: 6292
Logs: 0 | 252 uur
Antwoord #40 Augustus 16, 2013, 15:15:04
edit2Rapporteer  
Ongelovelijk. De meeste mensen die zijn er volledig van bewust waar ze wel en niet mogen kiten.
Wat een eeuwig gejank.
Zie je zo'n iemand pak hem dan gewoon aan verbaal en wil hij niet luisteren dan fysiek. Mocht je natuurlijk mans genoeg zijn.
Maar kom geen graatjes halen met je camerabeelden klikspaanderij.
how nerd haha
YeSS
tgroot

Berichten: 664
Antwoord #41 Augustus 16, 2013, 15:39:05
edit2Rapporteer  
Dat zou mooi klote zijn voor jullie, mooie spot die verziekt wordt door mensen die er vaak nog nooit eerder zijn geweest.

Groot bord met duidelijkheid over de grenzen en de gevolgen lijkt mij het beste ja.


welke spot met borden ken jij en werken de borden ook daadwerkelijk zonder een bonnen schrijver?

Mirns was ook altijd klote, maar daar gaat het nu goed volgens mij. (correct me if i'm wrong)
Frank82

Berichten: 2539
Logs: 0 | 164 uur
Antwoord #42 Augustus 16, 2013, 15:41:16
edit2Rapporteer  
Kan er niet gewoon gehandhaaft worden? Laat zo'n BOA boetes uitdelen a 200 euro per stuk en het is snel over.
hijo del viento

Berichten: 2061
Logs: 0 | 777 uur
Antwoord #43 Augustus 16, 2013, 16:41:39
edit2Rapporteer  
Kan er niet gewoon gehandhaaft worden? Laat zo'n BOA boetes uitdelen a 200 euro per stuk en het is snel over.
Frank zoals reeds aangegeven door CC captain heeft de provincie geen tijd of capaciteit of geld om te handhaven. Ze hebben er ook geen boodschap aan dat wij met zijn allen een hoop lol en plezier hebben en ook nog aan zo'n gek vliegertje hangen.

Kitesurfen zullen ze dit jaar op de Slufter gedogen, laten we wel zijn, de spot was al bijna dood en begraven. Gelukkig door de inspanning en energie die een hoop mensen er insteken is dit gedoogbeleid eruit gerold. M.a.w. het is aan de surfscene om dit jaar  te laten zien dat wij ons netjes aan de regeltjes, lees zonnering kunnen houden omwille van nature 2000.

De provincie is nu niet aan het handhaven maar enkel dossier aan het opbouwen. Gaat dit dossier te dik worden dan is het voor provincie heel simpel om naar de basis terug te pakken, kortom slufter dood en begraven.

@Joshhvv
niet relevante domme praat. Big daddy Rudo [zo noemen wij onze slufter papa] dus een beetje respect is wel op zijn plaats, wil alleen maar benadrukken dat er nog steeds lampenkappen in het gebied komen. De oplossing is idd aanspreken en het fysieke moeten we niet willen met zijn allen
El Rudo

Berichten: 6292
Logs: 0 | 252 uur
Antwoord #44 Augustus 16, 2013, 17:05:06
edit2Rapporteer  
haha Hijo dat ik vadergevoelens bij je oproep... Het gaat er inderdaad om om m'n verbazing te delen en een beetje beeldmateriaal bij dit - helaas noodzakelijke - prima topic te voegen.

OT: Deze natuurgebied kiter is dan ergens bij het uitkijkpunt het strand op gelopen, zou je daar dan ook een vijftalig bord moeten plaatsen? vermoeiend.
KiteOngoing

Berichten: 307
Antwoord #45 Augustus 16, 2013, 17:17:21
edit2Rapporteer  
Mirns was ook altijd klote, maar daar gaat het nu goed volgens mij. (correct me if i'm wrong)
[/quote]

Mirns heeft zeker aandacht nodig. Er varen regelmatig mensen in het natuurgebied. Aanspreken helpt wel. Er wordt te weinig door locals aangesproken. Men verwijst naar Tom of Sietse, maar die zijn er ook vaak niet. Gewoon zelf het initiatief nemen. Afgelopen zondag zelf actie genomen. Na een kwartiertje waren ze uit het natuurgebied. Als men echt niet wil, dan meerdere personen erop af. Laatst geroepen dat een boete 150 euri kost. Toen ik erbij vertelde dat de helft voor mij was waren ze zo vertrokken Wink
Jellevw

Berichten: 673
Logs: 0 | 249 uur
Antwoord #46 Augustus 16, 2013, 18:05:50
edit2Rapporteer  
Waar staat op het bord dat je niet voorbij de boeien mag?

Ik snap het nu wel maar niet iedereen komt op dit forum.
Op het bord staan toch duidelijk 2 paarse gebieden met een verbodsbord erin? Die gebieden zijn op het water aangegeven met gele boeien maar blijkbaar is dat te ingewikkeld of wil men het niet snappen.

Men zoekt een referentie en ziet alleen de palenrij en geen boeien op het bord.

Iemand die nieuw is, naar het bord kijkt en niet op dit forum zit begrijpt het gewoon niet.
Als je op het bord kijkt zie je namelijk dat je hier helemaal niet mag kitesurfen. Het plaatje van de kiter staat immers verderop.
Maar toch is iedereen hier bezig. De onverlaat zou dus kunnen denken dat het waarschijnlijk gedoogd word.
Eagle-Jan

Berichten: 4582
Logs: 0 | 2 uur
Antwoord #47 Augustus 16, 2013, 18:18:39
edit2Rapporteer  
Waar staat op het bord dat je niet voorbij de boeien mag?

Ik snap het nu wel maar niet iedereen komt op dit forum.
Op het bord staan toch duidelijk 2 paarse gebieden met een verbodsbord erin? Die gebieden zijn op het water aangegeven met gele boeien maar blijkbaar is dat te ingewikkeld of wil men het niet snappen.

Men zoekt een referentie en ziet alleen de palenrij en geen boeien op het bord.

Iemand die nieuw is, naar het bord kijkt en niet op dit forum zit begrijpt het gewoon niet.
Als je op het bord kijkt zie je namelijk dat je hier helemaal niet mag kitesurfen. Het plaatje van de kiter staat immers verderop.
Maar toch is iedereen hier bezig. De onverlaat zou dus kunnen denken dat het waarschijnlijk gedoogd word.

als je geen ervaring hebt met palen en boeien dan ga je eerst naar het autostrand om dat te leren.
JB - On The Edge

Berichten: 2731
Logs: 0 | 165 uur
Antwoord #48 Augustus 16, 2013, 18:24:59
edit2Rapporteer  
Aanspreken daar is goed te doen! Die kans mogen we zeker niet laten schieten!
Op het water is het toch knap lastig.....je kan je al moeilijk verstaanbaar maken als je ff wat wilt roepen, laat staan een vriendelijk verzoek met goede uitleg...

Ook een bijkomend aspect is de "optuiglocatie" 
Gisteren waren er een aantal mensen aan het optuigen pal naast de palenrij. (grenslijn verboden gebied)
vervolgens maken ze een waterstart  en na 10 mtr. varen ze al in verboden gebied.....
CCaptain

Berichten: 254
Antwoord #49 Augustus 16, 2013, 19:19:51
edit2Rapporteer  
Klopt JB. Het aanspreken op het strand gaat prima  ThumpsUp

Het natuurgebied zelf ook invaren om er kiters uit te halen lijkt mij ook geen goede optie.
Als er op dat moment een foto wordt gemaakt (was vandaag ook weer zo, de kustwacht vloog over terwijl er 4 kiters in het verboden gebied voeren....) gooi je je eigen glazen in.

@Joshhvv
De plaatjes die tot nu toe zijn geplaatst zijn enkel voorbeelden van kiters in het verboden gebied. Gewoon ter verduidelijking en onherkenbaar.

Als het je niks uitmaakt dat door jou toedoen mogelijk één van de mooiste spots van Nederland wordt gesloten dan maakt het je vast ook niets uit dat er een foto of screenshot van je wordt genomen als je daar vaart.

@Rudo
Jij zit echt veel achter de webcam he  Grin


« vorige volgende »
Ga naar:  


© 2002 - 2024 Kitehigh

Sorry, the copyright must be in the template.
Please notify this forum's administrator that this site is missing the copyright message for SMF so they can rectify the situation. Display of copyright is a legal requirement. For more information on this please visit the Simple Machines website.