LF Envy vs Best Kahoona 5

klepper

Geen avatar

Berichten: 3
September 16, 2013, 10:09:13
edit2Rapporteer  
Mijn zoon (13) wil zijn eigen setje kopen. We hebben wat rondgevraagd en gemaild voor prijzen.We komen uit op bovenstaande kites in een setje van 2013 maatje 7-9 tegen ongeveer dezelfde prijs.
Heeft iemand ervaring met deze kites/barren en kan helpen de knoop door te hakken?
Wat we tot nu toe gehoord hebben van medekiters, is dat de Kahoona beter lowend zou hebben maar dat de swivel onder op de bar vlug zou stuk gaan. De Envy zou met zijn onder bar depower systeem (vgl met Slingshot) last hebben van het water (zwelling) en zeer stroef gaan.
Graag jullie ervaringen.
wasbeer

Berichten: 432
Antwoord #1 September 16, 2013, 10:40:13
edit2Rapporteer  
Kris, neem ze allebei eens mee met Robbe Smiley Dan weet hij snel welke hij het leukst vind, gevoel zegt nog steeds meer dan reviews. In Oostende hebben ze de LF envy zeker liggen en Nico heeft ook de Kahoona in test, dan kan je ze daar beide proberen. Groetjes,
Michiel
Peer

Berichten: 1037
Logs: 0 | 60 uur
Antwoord #2 September 16, 2013, 12:24:13
edit2Rapporteer  
Ik weet dat niet alle kiters het met me eens zijn, maar staar je niet blind op de bijbehorende barren. Vier even lange lijnen, uitvlaggen op 1 dat werkt voor veel kites prima. Ik vaar OR en Best op een north bar... Gaat prima!
De north bar heeft gewoon een prima QR en depower systeem...
wasbeer

Berichten: 432
Antwoord #3 September 16, 2013, 12:45:20
edit2Rapporteer  
Klopt, maar als je een kite compleet koopt dan heb je toch graag een bar erbij die je gaat gebruiken ook. Of je moet kite only kopen en dan een losse bar welke je het fijnst vindt. Nadeel hiervan is wel dat je toch meestal zeker 100 euro duurder uitkomt.
klepper

Geen avatar

Berichten: 3
Antwoord #4 September 16, 2013, 13:57:07
edit2Rapporteer  
@wasbeer: nu val ik je eens niet persoonlijk lastig, kom ik je hier tegen ThumpsUp.

We hebben een pakketprijs gekregen en die scheelt toch wel als je kte only + bar koopt.  Hij betaalt de kites uit zijn eigen spaarpot  Shocked, dus elke 100 euro minder is leuk meegenomen. Wij "sponsoren" al vervoer en verblijf en zijn eerste eigen kite is ook door ons betaald. Je geeft als 13-jarige niet zo snel een 1600 euro uit. Dus, alle info is welkom.
Als we de barren bekeken (zeg maar, minitieus bestudeerd hebben) hebben, is er de vrees dat zijn armen te kort gaan zijn voor de depowerstraps op de Best bar.
Peer

Berichten: 1037
Logs: 0 | 60 uur
Antwoord #5 September 16, 2013, 19:36:21
edit2Rapporteer  
Daarom vaart mijn dochter van 12 met een 2010 onder de bar depower van Liquid force... Daar is de chickenloop ook makkelijk in te korten... ze unhooked toch nog niet...
Dus kies je kite en bar separaat uit.. die 100 euro is echt onzin... en alleen een kwestie van goed pingelen... Ik kocht trouwens dit voorjaar een fijne 2012 9m kite voor 430... nieuw...
zelfde in 7 gevonden voor 255...  los een bar naar keuze gevonden en dit voorjaar dus 2 kites en bar 2012 voor minder dan 800.. Ik zou eens goed rondkijken nog... zeker wanneer die jongen het uit eigen zak betaalt.
« vorige volgende »
Ga naar:  


© 2002 - 2024 Kitehigh

Sorry, the copyright must be in the template.
Please notify this forum's administrator that this site is missing the copyright message for SMF so they can rectify the situation. Display of copyright is a legal requirement. For more information on this please visit the Simple Machines website.