Bodydraggen board recovery

P e t e r

Berichten: 458
Logs: 0 | 145 uur
Oktober 23, 2013, 12:54:38
edit2Rapporteer  
Hoi, ik wilde wat tips vragen over upwind bodydraggen, tot nu zijn al mijn sessies op oostvoorne geweest maar bij hoog water kan je niet over al staan dus moet er upwind gebody dragged worden wat me redelijk afgaat maar enkele weken geleden
had ik toch moeite terug te komen met zzw uiteindelijk hulp gehad van een meer ervaren kiter die echt met gemak upwind terug kon komen. Heb een waroo 08 en houd vlak boven het water in de hoek van het wind venster en lichaamspositie richting upwind maar daarmee wilde het toen dus niet lukken. Dus doe ik wat fout of is het gewoon lastiger met oudere kite? Gr peter
Splitrr

Berichten: 508
Logs: 0 | 19 uur
Antwoord #1 Oktober 23, 2013, 12:57:11
edit2Rapporteer  

http://www.youtube.com/watch?v=XNfYGmk0z5g


Dat dus ^

En ik heb geleerd als je upwind wil boddydraggen, je arm die vrij is als een soort "roer" te gebruiken. Hiderdoor stuur je dmv je arm naar  de richting die je op wil. Tot nu toe geen probleem geweest voor mij.

Over je kite kan ik niks zeggen. maar wss andere wel Wink
Nature

Berichten: 1295
Antwoord #2 Oktober 23, 2013, 13:03:35
edit2Rapporteer  
Jup kite zoveel mogelijk depowered zodat hij je niet downwind trekt en idd je armpie gebruiken als roer.
Merijnhe

Berichten: 263
Logs: 0 | 12 uur
Antwoord #3 Oktober 23, 2013, 15:23:19
edit2Rapporteer  
En blijven opkruisen ...... dus niet denken dat je opeens tegen de wind in kunt, maar geleidelijk in meerdere rakken naar je board toe bodydraggen.
P e t e r

Berichten: 458
Logs: 0 | 145 uur
Antwoord #4 Oktober 23, 2013, 15:41:16
edit2Rapporteer  
Het probleem was vooral dat ik downwind getrokken werd,helpt het om de kite dan volledig te depoweren, ik zat tegen de high end van mn kite
S@nd3r

Berichten: 92
Antwoord #5 Oktober 23, 2013, 16:31:07
edit2Rapporteer  
en bij het keren je kite heel rustig sturen scheelt ook in hoeverre je weer downwind getrokken word
Merijnhe

Berichten: 263
Logs: 0 | 12 uur
Antwoord #6 Oktober 23, 2013, 17:58:45
edit2Rapporteer  
Het probleem was vooral dat ik downwind getrokken werd,helpt het om de kite dan volledig te depoweren, ik zat tegen de high end van mn kite
idd depoweren ... en dan dus niet teveel aan je bar hangen maar lekker aan je trapeze/haak/belt (hoe heet dat ding ookalweer)
Faxie

Berichten: 3330
Logs: 0 | 7 uur
Antwoord #7 Oktober 24, 2013, 00:00:50
edit2Rapporteer  
Kite laag, arm strekken, benen strekken, upwind blijven kijken en wijzen, watertrappelen helpt in mijn ervaring ook een pak, lange racks maken, rustig langs de rand van het windvenster terugsturen, arm gestrekt houden en pas na 12 uur de andere arm strekken Smiley
sthijs

Geen avatar

Berichten: 105
Antwoord #8 Oktober 24, 2013, 00:27:16
edit2Rapporteer  
Alles wat hierboven gezegd wordt.
Vooral rustig je kite sturen en lange rakken maken, arm en benen gestrekt houden en als roer gebruiken. Vooral rustig sturen met de kite als je over 12 gaat. O ja vergeet niet te kijken naar je board, erg handig in de golven, zou je tijd kunnen schelen Smiley
Upwind boddydraggen is must om goed te kunnen, kitesurfen wordt anders een erg dure hobby (wat het al niet is).
Succes!
BaSS

Berichten: 545
Antwoord #9 Oktober 24, 2013, 01:16:39
edit2Rapporteer  
mijn ervaring is juist dat je wat druk in je kite wilt houden anders verplaats je niet genoeg water om upwind te "sturen" (met lichaam). Ik moet mn bar vaak juist wat aantrekken om de (water)druk op mn arm en benen te voelen...

Snap dat hele depower verhaal dus niet zo?

(lees nu pas dat je tegen de high-end zat... never mind.. teveel van het goeie is ook niet goed   Lips Sealed)
« vorige volgende »
Ga naar:  


© 2002 - 2024 Kitehigh

Sorry, the copyright must be in the template.
Please notify this forum's administrator that this site is missing the copyright message for SMF so they can rectify the situation. Display of copyright is a legal requirement. For more information on this please visit the Simple Machines website.