2e hands vlieger

tgroot

Berichten: 664
Antwoord #50 November 02, 2013, 19:21:41
edit2Rapporteer  
Rob je zal uiteindelijk zelf toch echt zelf een keuze moeten maken !!!
Marc_87
Moderator

Berichten: 7541
Logs: 0 | 758 uur
Antwoord #51 November 02, 2013, 19:26:51
edit2Rapporteer  
cabrinha convert 2009 9m2 Is trouwens 2008...
Naish cult 2009 9m2 of 10.5 m2 €275 en €300
Ocean rodeo rise 10 m2 €300
Fone tribal 2007 9 m2 €200
Gaastra jekyll 9 m2 €300
Die school had nog een best warro 9 m2 voor € 300
En nog die switch nitro 2012 8m2

Ik zou alleen kiezen uit wat ik niet heb doorgestreept, de andere kites worden duurkoop of is niet veilig of niet geschikt voor beginners...
HaPe
Moderator

Berichten: 2655
Logs: 0 | 273 uur
Antwoord #52 November 02, 2013, 19:40:57
edit2Rapporteer  
En dan zou ik ook de Cult niet nemen.
Heb zelf een Cult gehad, prima beginnerskite, maar als je iets verder bent is deze kite al vrij snel saai.
Heb zelf de Cult binnen een jaar al weer verkocht.
robhoffmann97

Geen avatar

Berichten: 36
Antwoord #53 November 02, 2013, 20:05:34
edit2Rapporteer  
Dan neem ik den die rodeo rise dan heb ik net een groter vlieger en kan ik nog iets zwaarder worden.
gebruikersnaam

Geen avatar

Berichten: 1202
Antwoord #54 November 02, 2013, 20:06:02
edit2Rapporteer  
Als je gaat kopen: neem iemand mee die de kwaliteit kan checken! Doek, ventieltjes bridles etc.
OR is ok volgens mij.
robhoffmann97

Geen avatar

Berichten: 36
Antwoord #55 November 02, 2013, 22:28:54
edit2Rapporteer  
De rodeo rise is al verkocht...

Dan neem ik die jekylldenk ik
Paulki

Geen avatar

Berichten: 18
Antwoord #56 November 03, 2013, 12:11:50
edit2Rapporteer  
Maak je geen zorgen, met de jekyll kan je ruim genoeg vooruit Wink
robhoffmann97

Geen avatar

Berichten: 36
Antwoord #57 November 03, 2013, 18:41:10
edit2Rapporteer  

Ik kom jullie nog een keer lastig vallen met mijn gierigheid maar dit is de feedback van de database van deze site op die fone tribal 2
Als ik het zo bekijk is hij vrij veilig en hij is nog echt niet vaak gebruikt.


The F-One Tribal 2 kite represents a new safety and performance concept and features a patented bridal system allowing bow kite style safety and huge depower capability whilst still maintaining the high performance characteristics of a classic C shape kite surfing kite. Suitable for novice through to expert, the depower range and performance characteristics enable a true 2 kite quiver to cover all wind ranges.

Since it's launch in 2006, the F-One Tribal kite has become the C-shape hybrid full depower reference. Named "The Integral System", the patented depower bridle system allows the rider to safely manage the kite's power. If you let go of the bar, the Tribal no longer pulls, and places itself at the edge of the window. It "waits" for you. Simply grab the bar to get going again. For maximum safety, a "Life Line" is there to help you land the kite safely in any conditions and also enables easy re-launch on the water. Powerful in light winds, smooth in strong gusty winds, the depower is progressive and super efficient. You control the power and the steering. You are in charge, not your kite.

One of the most eagerly awaited kites for 2007: performances and safety without compromises, the F-One Tribal 2 excels at freestyle, freeride and wave riding. A true all round performer.
HaPe
Moderator

Berichten: 2655
Logs: 0 | 273 uur
Antwoord #58 November 03, 2013, 18:54:37
edit2Rapporteer  
Dat is de beschrijving die dus in 2006 geschreven is.
Naar de hedendaagse standaard is dit niet echt veilig meer te noemen
kanniezingennie

Geen avatar

Berichten: 23
Antwoord #59 November 03, 2013, 19:27:19
edit2Rapporteer  
Die tribal heb ik ook gehad...voorloper van de bandit serie....topkite voor die tijd....wel. naar log en langzaam naar hedendaagse maatstaven met relatief veel bardruk.wel veilig de safety 5de lijnloopt net als de hedendaagse bandits  door de bar... Echter split die 2 keer naar de Kite toe...voor weinig zeg ik Doen.(<200 incl bar) nadeel is dat ie niet met een andere bar te varen is en geen one-pump.
Marc_87
Moderator

Berichten: 7541
Logs: 0 | 758 uur
Antwoord #60 November 03, 2013, 19:57:56
edit2Rapporteer  
Die tribal heb ik ook gehad...voorloper van de bandit serie....topkite voor die tijd....wel. naar log en langzaam naar hedendaagse maatstaven met relatief veel bardruk.wel veilig de safety 5de lijnloopt net als de hedendaagse bandits  door de bar... Echter split die 2 keer naar de Kite toe...voor weinig zeg ik Doen.(<200 incl bar) nadeel is dat ie niet met een andere bar te varen is en geen one-pump.

Nee voor weinig moet een beginner dit alsnog NIET doen. Ik kan niet begrijpen dat je dit aanraad terwijl er nu veel betere alternatieven zijn.
robhoffmann97

Geen avatar

Berichten: 36
Antwoord #61 November 03, 2013, 20:29:08
edit2Rapporteer  
de verkoper verzekerd me dat hij veilig is...
Is hij te moeilijk te besturen ofzo???
Evan
Administrator

Berichten: 9651
Logs: 0 | 1481 uur
Antwoord #62 November 03, 2013, 20:30:51
edit2Rapporteer  
Zucht, wil je nu geholpen worden of niet?
robhoffmann97

Geen avatar

Berichten: 36
Antwoord #63 November 03, 2013, 20:31:45
edit2Rapporteer  
Ja graag maar ik wil ook wat meers snappen over kiten enzo
the coon

Berichten: 162
Antwoord #64 November 03, 2013, 20:54:03
edit2Rapporteer  
Zucht, wil je nu geholpen worden of niet?

Hij heeft zijn keus gemaakt,
Hij wil gewoon en akkord van jou hebben evan,
Dat maakt de koop wat makkelijker,

Ik maakte ook fouten doordat ik eigenwijs was en niet wou luisteren
Naar bvb  jeroen en achter af had hij en de rest gelijk,

Sayootje

Berichten: 296
Logs: 0 | 511 uur
Antwoord #65 November 03, 2013, 21:00:18
edit2Rapporteer  
De tribal is een 5lijns C kite. Wat betekent dat? Er zit een goede werkende safety op, maar dit werkt met een 5de lijn. Daarnaast "split de safety 2keer naar de kite toe". Ook kan een 5de lijn makkelijk om je kite heen komen als je de kite op het water crashed. En dat doe je als beginner vrijwel continu. Dus dit maakt het onnodig ingewikkeld.

Een Ckite van die leeftijd is lastiger van het water te herstarten. Je moet weten wat je doet. Is niet handig, want als beginner zal je vaak je kite van het water moeten herstarten.

Een Ckite heeft volgens mij een kleinere windrange. Daarnaast is de kite agressiever in de kracht opbouw en sturen.

Het is waarschijnlijk een 2006 of 2007 model. Dat betekent dat deze kite 6 of 7 jaar oud is. In tegenstelling tot een menu van de macdonalds, vergaat het materiaal waarvan de bladders (het condoom achtige materiaal aan de binnenkant van de kite) zijn gemaakt. Ook is grote kans dat de ventiele poreus zijn geworden. Niet echt een gerust stellende gedachten als je 500 meter uit de kant bent dat je kite letterlijk elk moment uit de lucht kan knallen. Buiten dat om... zonde van je geld dus. Want het zal dan duur gerepareerd moeten worden of er moet een andere kite komen.

Kortom als je er veel langer over wil doen om het kiten te leren, graag uitkijkt op vele frustrerende sessies, extra gevaar wil lopen en daarnaast op lange termijn meer geld wil uitgeven... ja dan zou ik de tribal kiezen.

Wil je snel en gemakkelijk leren met materiaal waar je meer op kan vertrouwen zonder al te veel geld uit te geven? Dan zou ik gewoon een recente plug and play kite kopen.

Evan
Administrator

Berichten: 9651
Logs: 0 | 1481 uur
Antwoord #66 November 03, 2013, 21:01:11
edit2Rapporteer  
Er is al een paar pagina's lang goed advies gegeven en dan nog komt je aanzetten met een kite die het minst geschikt is om mee te beginnen van alle optie die je zelf gaf. Dan moet je niet vreemd opkijken als we daar een beetje moedeloos van worden, helemaal omdat het met een budget van 400,- niet nodig is om troep te kopen.

Tribal zal minder makkelijk herstarten dan een recentere beginnerskite. De depower was wel beter dan andere C-kites maar dan moest de bar wel 100% werken en juist afgesteld staan. Laat nu juist de safety en lijnen, zelfs toen al, van inferieure kwaliteit zijn en braken af en toe spontaan af. Daarom is het nu absoluut niet meer aan te om zoiets als je eerste kite te kopen.
robhoffmann97

Geen avatar

Berichten: 36
Antwoord #67 November 03, 2013, 21:06:32
edit2Rapporteer  
Ik probeer ook wat slimmer te worden. Wat is nou een 2:1 bar? en wat is er niet goed aan. Ik heb al gemaild dat ik hem waarschijnlijk niet neem omdat ik net begin en ik zeker wil weten dat hij veilig is.

edit: nu weet ik het wel zeker, die tribal doe ik niet
Sayootje

Berichten: 296
Logs: 0 | 511 uur
Antwoord #68 November 03, 2013, 21:18:27
edit2Rapporteer  
Volgens mij was 2:1 een hype rond 2006 ofzo. Je ziet het nu echter niet meer en daar zal een goede reden voor zijn. Ik heb nooit met een 2:1 gevaren, maar wel met een leash die je boven de bar moest bevestigen. En dat is gewoon weg waardeloos, omdat je leash dan altijd om je bar komt etc.

http://www.kitehigh.nl/wiki/Beginnersinfo/Termenlijst

http://www.kitehigh.nl/forum/index.php?topic=45513.0
Frank82

Berichten: 2539
Logs: 0 | 164 uur
Antwoord #69 November 03, 2013, 21:22:21
edit2Rapporteer  
2:1 bar was er voor zodat je meer depower had, onzin eigenlijk aangezien elke bar in 1:1 genoeg depower heeft. Het zorgde er voor dat je kite vreselijk traag reageerde, waardeloos dus, had het ook op m'n eerste kite en ook al kon ik toen nog niet varen heb ik hem heel snel op 1:1 gezet (wat elke bar tegenwoordig is).

Verder raad ik je aan een kite van 2009 of jonger te kopen, dan heb je gewoon een moderne kite die niet helemaal versleten is. Natuurlijk raad ik je de 9m jekyll van m'n vriendin aan
tgroot

Berichten: 664
Antwoord #70 November 03, 2013, 21:39:43
edit2Rapporteer  
koop aub die jekyll !

betere keus is er niet, alle andere kites die momenteel op de markt zijn, zijn onveilig voor beginners omdat ze allemaal op1lijn flaggen.

dat zal iedereen hier op het forum be-amen
robhoffmann97

Geen avatar

Berichten: 36
Antwoord #71 November 09, 2013, 22:10:44
edit2Rapporteer  
Had het afgelope week druk en had even geen tijd voor vliegers, is die jekyll er nog???
Eagle-Jan

Berichten: 4582
Logs: 0 | 2 uur
Antwoord #72 November 10, 2013, 11:01:40
edit2Rapporteer  
Jekyll sucks! Denk aan cabrinha concert, naish ride of park(2011/12 niet de 2013 of jonger), slingshot rally of key, best kahoona, north neo, evo en idd geen kites ouder dan 2009 ivm slijtage.
Frank82

Berichten: 2539
Logs: 0 | 164 uur
Antwoord #73 November 10, 2013, 11:23:25
edit2Rapporteer  
Ah daar hebben we Arend die alles van Naish geweldig vindt en alle andere spullen niks. Dat je Gaastra niet cool vind moet jij weten maar met die kites is niks mis. Heb je er überhaupt wel eens aan gehangen?
Eagle-Jan

Berichten: 4582
Logs: 0 | 2 uur
Antwoord #74 November 10, 2013, 11:43:06
edit2Rapporteer  
Ik praat alleen over kites waar ik wel aan gehangen heb...itt sommige anderen  loser. En als ik de park zo super geweldig vind ( ja dat vind ik nogsteeds) dan had ik alleen park als enige optie gezet. Jammer joh  YeSS
« vorige volgende »
Ga naar:  


© 2002 - 2024 Kitehigh

Sorry, the copyright must be in the template.
Please notify this forum's administrator that this site is missing the copyright message for SMF so they can rectify the situation. Display of copyright is a legal requirement. For more information on this please visit the Simple Machines website.