2e hands vlieger

Frank82

Berichten: 2539
Logs: 0 | 164 uur
Antwoord #75 November 10, 2013, 12:19:34
edit2Rapporteer  
Ik heb zelf ook aan behoorlijk wat kites gehangen en de Jekyll is een prima kite, loopt goed hoogte, is lekker snel en springt gemakkelijk en hoog met veel hangtime. Natuurlijk is het geen kite voor heftige loops of uitgehaakte tricks maar hoeveel mensen zie je dat nou echt doen, laat staan een complete beginner...

Feit is gewoon dat wanneer mensen beginnen met een hybrid-c ze minder snel progressie boeken dan met een bow kite als de Jekyll, springen gaat gewoon veel moeilijker met een hybrid-c.
JB - On The Edge

Berichten: 2731
Logs: 0 | 165 uur
Antwoord #76 November 10, 2013, 13:54:47
edit2Rapporteer  
Haha...koop hem alsjeblieft...

Of nee...wacht lekker tot het voorjaar.....vond het gister al best koud, is eigenlijk geen beginners weer meer....heb je de hele winter nog om te zoeken!

Maar ik zou het niet doen...al aan best veel kites gehangen en die Jekyll is vast niet verkeer maar ik vind hem nooit vertrouwd of makkelijk voelen, moet er altijd enorm aan wennen....er zijn echt makkelijker te varen kites....
robhoffmann97

Geen avatar

Berichten: 36
Antwoord #77 November 11, 2013, 19:02:55
edit2Rapporteer  
ik ben al een tijdje aan het zoeken en dacht dat ik een goede kite gevonden had, maar wat bedoel je precies met vertrouwd voelen???
JB - On The Edge

Berichten: 2731
Logs: 0 | 165 uur
Antwoord #78 November 11, 2013, 19:08:13
edit2Rapporteer  
Tja, lastig uit te leggen. Veel kites voelen direct vertrouwd, je hoeft er nauwelijks aan te wennen vergelijken met je eigen kite. Ook springen vraagt bij sommige kites weinig aanpassing...

Jij hebt geen vergelijkingsmateriaal, dus op zich heb je dat probleem niet. Als je aan je Jekyll went zal het wel bevallen.

Ter info: ik vaar al jaren met Best kites, ga nu zeer waarschijnlijk Ozone Edges varen...
robhoffmann97

Geen avatar

Berichten: 36
Antwoord #79 November 11, 2013, 21:49:22
edit2Rapporteer  
kan ik me wat bij voorstellen, maar ik heb ook een buget en wil graag een kite waar ik makkelijk mee in de sport kan stappen. Wat voor merken/ types zou jij adviseren???
Frank82

Berichten: 2539
Logs: 0 | 164 uur
Antwoord #80 November 11, 2013, 23:35:26
edit2Rapporteer  
Ik had zelf in het begin een slingshot rpm, prima kite maar lastig om progressie mee te maken als beginner. Als beginner wil je gewoon goed hoogte kunnen lopen en springen, dat ging met die rpm een stuk minder dan de jekyll van m'n vriendin. Iemand die gewend is aan C kites zal een jekyll niks vinden nee, het is een heel andere kite maar zeer geschikt voor freeride en beginners.

Met andere woorden:
Maak een keuze, iedereen hier heeft wel een bepaalde mening over bepaalde type kites maar echt slechte kites worden tegenwoordig niet meer gemaakt. Daarnaast zul je als beginner toch geen verschil merken, je moet gewoon vaaruren maken en dan leer je vanzelf wat je lekker vind.
tgroot

Berichten: 664
Antwoord #81 November 12, 2013, 01:05:05
edit2Rapporteer  
Rob heb je nog meer vragen? kan me voorstellen dat nog niet al je vragen beantwoord zijn? er zijn ook echt nog wel veel merken die nog niet voorbij zijn gekomen.

starkites
zeeko
flysurfer
wainman

ook allemaal goede merken
JB - On The Edge

Berichten: 2731
Logs: 0 | 165 uur
Antwoord #82 November 14, 2013, 00:21:03
edit2Rapporteer  
Staan nu hier 2 9m kites bij de tweedehands, een Cabrinha en een F-One....beiden niet gek voor 350...
robhoffmann97

Geen avatar

Berichten: 36
Antwoord #83 November 25, 2013, 18:01:03
edit2Rapporteer  
jongens die gaasttra jekyll is binnen.
super bedankt voor jullie hulp!!!!!
« vorige volgende »
Ga naar:  


© 2002 - 2024 Kitehigh

Sorry, the copyright must be in the template.
Please notify this forum's administrator that this site is missing the copyright message for SMF so they can rectify the situation. Display of copyright is a legal requirement. For more information on this please visit the Simple Machines website.