verschil adviesprijzen....van kitesNL tegen DE bij ozone

matti

Geen avatar

Berichten: 100
November 14, 2013, 13:01:54
edit2Rapporteer  
Zat even te kijken op de officiele website vd importeur van Ozonekites in Duitsland, nadat ik met iemand gesproken had die me daar attent op maakte.

Een upgrade quick release van ozone kost in Duitsland €49 terwijl er hier op de NL websites voor een oude versie €89 voor gevraagd wordt.
De kites daar  blijken ook wel wat verschillen op te zitten...bvb in DE zelfs nog geleverd MET pomp ,hier moet je voor een pomp €38 !!! betalen.

Stel nu ik wil een reo 2014 kopen   een 10m compleet kost me in NL officiele verkoopprijs
€1565 compleet met nieuwe bar en 20m lijnen ( zonder pomp)+€38 = €1603

In duitsland officiele verkoopprijs
€1389  pomp inbegrepen...

Ik vraag mij af waarom ik hier voor hetzelfde 214€ meer moet betalen.
Dit is 14% meer , ik krijg dan nog bij een duitse shop 15% korting..dit is 29% verschil...dit is de korting die je krijgt op een overjaarse ozone kite....bij bvb versus (-30%)

Ik weet waar ik mijn volgende set catalyst of reo's koop en kom niet af met garantie die is overal even goed of slecht.
Als je alle prijzen gaat vergelijken, merk je duidelijke verschillen, neem nu die upgrade QR?????

Matti

     
 
              
     
manofglass

Berichten: 151
Antwoord #1 November 14, 2013, 13:08:45
edit2Rapporteer  
had 't met de cabrinha kites ook al gezien.......scheelde op een kite + bar 300 euro........ (5M2)
ook wetsuit scheelde 70 euro......duss
daar laatste keer maar besteld
Yoram

Berichten: 1217
Antwoord #2 November 14, 2013, 13:10:16
edit2Rapporteer  
Dat heb je goed opgemerkt, maar dat is niet alleen bij Ozone zo en ook niet alleen in Duitsland... Wink

Wat me zo snel te binnen schiet:

- Duitsland heeft een grotere afzetmarkt waardoor ze per kite minder winst hoeven te draaien;
- In Duitsland zijn het vooral de merken als Core, North en Cabrihna die het doen, wil je daar tegen concurreren moet je ze scherper op de markt zetten;
- Prijzen van vastgoed liggen in Duitsland over het algemeen ook lager, minder (vaste) kosten aan het pand.
- Ze willen wat Nederlandse klanten aantrekken   Cheesy
Gehaktdag

Berichten: 549
Antwoord #3 November 14, 2013, 13:50:51
edit2Rapporteer  
BTW in Duitsland is 19%
matti

Geen avatar

Berichten: 100
Antwoord #4 November 14, 2013, 17:03:10
edit2Rapporteer  
Ik nam ozone maar als voorbeeld ...waarschijnlijk zijn er nog wel.
Het mooie van de zaak is er zijn dan nog dealers die je de set gratis opsturen, kost het je nog geen benzin e ook.
@gehaktdag...nou 2% minder btw verklaart nog altijd de andere 12% verschil niet...toch?

@Yoram...dus...zouden ze in onze NL kiteshops nog meer korting kunnen geven op 2014 gear, omdat ze hier groter winstmarges hanteren...waar anders verklaar je het % verschil?

Hoe verklaar je dat bij een komplete set je hier de pomp nog moet bijkopen a €38  waar ze in Duitsland bij in de complete prijs zit( zo was het hier vroeger ook toch?)

Dan een verschil van bijna 50% op een nieuwe upgrade QR  2014  tegenover een Oude QR in NL...dit is toch absurd...hoe moeten ze zich daar uitlullen.
Ik weet geen enkele officiele/reguliere kite shop in Nl die mij 29 a 30% op een nieuwe 2014 Ozone geeft.

Ieder jaar zie ik al die ozones van de ''teamriders'' te koop staan voor absurde prijzen...kan je toch beter nieuw in DE kopen...of wat dacht je van nieuw overjaars in DE nog eens een koopje...

Mijn keuze is gemaakt, mijn geld blijkt meer waard te zijn in DE dan in onze eigen ''heimat'' raar toch?
gebruikersnaam

Geen avatar

Berichten: 1202
Antwoord #5 November 14, 2013, 17:28:51
edit2Rapporteer  
Is al jaren zo. Ik heb hetzelfde akkefietje gehad een paar jaar geleden met een Ozone Uno. prijs toen was 199.- in DE en BE. In NL moest er 250,- voor betaald worden.

Dat dacht ik dus niet.
MB

Berichten: 5
Antwoord #6 November 14, 2013, 17:38:44
edit2Rapporteer  
In Engeland merk je ook duidelijk het verschil. Ligt niet per se aan het merk, het prijsniveau verschilt gewoon in deze landen in vergelijking met dat van Nederland. Voor mijn pas bestelde drysuit was ik ook bijna 200 euro voordeliger uit in Engeland. Zo zal dat ook opgaan bij kites.
mvbtje

Geen avatar

Berichten: 1175
Antwoord #7 November 14, 2013, 17:48:27
edit2Rapporteer  
Is al jaren zo. Ik heb hetzelfde akkefietje gehad een paar jaar geleden met een Ozone Uno. prijs toen was 199.- in DE en BE. In NL moest er 250,- voor betaald worden.

Dat dacht ik dus niet.

Haha ik heb mijn uno paar jaar terug ook bij de oosterburen gekocht. Ik ben natuurlijk geen dief van mijn eigen portefeuille
Overigens gaat dit voor vrijwel alle goederen op. Ik koop zowat meer goederen in het buitenland dan in Nederland zelf.  Niet zo gek dat Nederland het nog slechter doet dan veel knoflooklanden. Concurrentiepositie is om te huilen.
Yoram

Berichten: 1217
Antwoord #8 November 14, 2013, 19:42:53
edit2Rapporteer  
@Yoram...dus...zouden ze in onze NL kiteshops nog meer korting kunnen geven op 2014 gear, omdat ze hier groter winstmarges hanteren...waar anders verklaar je het % verschil?

T'is maar hoe je het opvat. Ik ben geen accountant, maar de overhead kosten voor een winkel zijn in Duitsland volgens mij lager, denk bijvoorbeeld aan:

- Huurprijs voor de winkel;
- Transport;
- Misschien ook wel personeel (ik weet niet hoe die verhoudingen liggen);
Enz enz...

Als je dit over een hele bedrijfskolom doortrekt kan het zomaar zijn dat de inkoopprijzen ook iets lager zijn. Een Nederlandse shop zou dus een hogere marge moeten hanteren om hetzelfde operationele resultaat over te houden. (Zeker als je je bedenkt dat onze oosterburen een veel grotere afzetmarkt hebben).

Het was maar een idee om het een beetje te verklaren....Overigens die 15% off die je krijgt bij onze oosterburen is dan ook weer karig. Daarnaast zijn er zat Nederlandse shops die ook wel een leuke aanbieding willen doen.
Reodude

Berichten: 434
Antwoord #9 November 14, 2013, 19:53:56
edit2Rapporteer  
Ik blif waar ik ben :-) :-) :-)
Marc_87
Moderator

Berichten: 7541
Logs: 0 | 758 uur
Antwoord #10 November 14, 2013, 20:03:44
edit2Rapporteer  
Gister zat ik naar aanleiding van iemand anders even naar de verkoopprijzen van Cabrinha in Duitsland en Nederland te kijken. Geen enkel verschil tussen deze prijzen van de kites en de barren.
feddomw
Gast
Antwoord #11 November 14, 2013, 21:01:30
edit2Rapporteer  
Gister zat ik naar aanleiding van iemand anders even naar de adviesprijzen van Cabrinha in Duitsland en Nederland te kijken. Geen enkel verschil tussen deze prijzen van de kites en de barren.

Dat is nogal logisch, Marc, binnen Euro-gebied kunnen de adviesprijzen niet afwijken van elkaar. Dan maken de fabrikanten hun markten kapot. Als (ik noem maar wat) Cabrinha in DE een andere prijs hanteert dan BE of NL, dan zal een aanzienlijk deel van de BE of NL markten direct in DE gaan kopen. En dan is Cab hun NL of BE importeur kwijt.

Dat de adviesprijzen maar in een beperkt aantal gevallen ook de verkoopprijs is, dat is een ander verhaal.
matti

Geen avatar

Berichten: 100
Antwoord #12 November 14, 2013, 21:10:46
edit2Rapporteer  
@Yoram,
Ik weet niet waar jij 15% korting krijgt op 2014 kites....
Maar al bij al is het voor mijn geldbuitel 29% in een officiele ozone dealer kiteshop in DE.

Een grotere afzetmarkt? Voor ozone in DE? Ik denk dat benelux wel eens groter kon zijn.

Oftewel zeg je, grotere afzetmarkt...dus goedkoper.
En dan beweer je opboxen tegen de grotere( dus kleinere afzetmarkt) dus je moet meer dumpen....

Prijzen...
Bij de NL kiteshops kunnen ze nu op overjaarse 2013 kites 30% off aanbieden.

Als je nu de prijzen ziet van vele tweedehands en ''teamrider', kites liggen deze allemaal belachelijk hoog...als je  gaat kijken naar de 29%( met winkelkorting) lager geprijsde  2014 reo's in DE. En voor nieuwe 2013 dan koop je geen tweedehands meer.

Ik heb de tip van een DE kenns gekregen die even de NL markt verkend had voor nieuwe Reo's, maar na het prijsvergelijk mij de hint gaf niet in NL te kopen wegens het prijsverschil.

Matti
Marc_87
Moderator

Berichten: 7541
Logs: 0 | 758 uur
Antwoord #13 November 14, 2013, 21:23:15
edit2Rapporteer  
Gister zat ik naar aanleiding van iemand anders even naar de adviesprijzen van Cabrinha in Duitsland en Nederland te kijken. Geen enkel verschil tussen deze prijzen van de kites en de barren.

Dat is nogal logisch, Marc, binnen Euro-gebied kunnen de adviesprijzen niet afwijken van elkaar. Dan maken de fabrikanten hun markten kapot. Als (ik noem maar wat) Cabrinha in DE een andere prijs hanteert dan BE of NL, dan zal een aanzienlijk deel van de BE of NL markten direct in DE gaan kopen. En dan is Cab hun NL of BE importeur kwijt.

Dat de adviesprijzen maar in een beperkt aantal gevallen ook de verkoopprijs is, dat is een ander verhaal.

Waren de verkoopprijzen. Wink
feddomw
Gast
Antwoord #14 November 14, 2013, 21:53:51
edit2Rapporteer  
Gister zat ik naar aanleiding van iemand anders even naar de adviesprijzen van Cabrinha in Duitsland en Nederland te kijken. Geen enkel verschil tussen deze prijzen van de kites en de barren.

Dat is nogal logisch, Marc, binnen Euro-gebied kunnen de adviesprijzen niet afwijken van elkaar. Dan maken de fabrikanten hun markten kapot. Als (ik noem maar wat) Cabrinha in DE een andere prijs hanteert dan BE of NL, dan zal een aanzienlijk deel van de BE of NL markten direct in DE gaan kopen. En dan is Cab hun NL of BE importeur kwijt.

Dat de adviesprijzen maar in een beperkt aantal gevallen ook de verkoopprijs is, dat is een ander verhaal.

Waren de verkoopprijzen. Wink

De adviesverkoopprijs en (geadverteerde) verkoopprijs zijn bijna altijd het zelfde.

Wat ik bedoelde met verkoopprijs in dat verband is het bedrag waarvoor de spullen in de echte wereld over de toonbank gaan.
Yoram

Berichten: 1217
Antwoord #15 November 14, 2013, 21:57:17
edit2Rapporteer  
@Yoram,
Een grotere afzetmarkt? Voor ozone in DE? Ik denk dat benelux wel eens groter kon zijn.

Oftewel zeg je, grotere afzetmarkt...dus goedkoper.
En dan beweer je opboxen tegen de grotere( dus kleinere afzetmarkt) dus je moet meer dumpen....

Ik denk dat wij elkaar niet helemaal begrijpen....(Jij mij tenminste niet).
 
vin2481

Geen avatar

Berichten: 139
Antwoord #16 November 15, 2013, 00:28:52
edit2Rapporteer  
Bij eurofun center moet het wel heel gek lopen willen ze niet met prijzen meegaan die je elders hebt gezien...

De ene keer betaal je misschien wat meer of minder dan ergens anders, maar als je een band opbouwt met een shop (het personeel) is er veel mogelijk!

Dan kun je altijd alsnog prijzen gaan vergelijken bij andere shops en met die informatie open kaart spelen bij je vaste shop natuurlijk..

Eagle-Jan

Berichten: 4582
Logs: 0 | 2 uur
Antwoord #17 November 15, 2013, 01:20:12
edit2Rapporteer  
@Yoram,
Ik weet niet waar jij 15% korting krijgt op 2014 kites....
Maar al bij al is het voor mijn geldbuitel 29% in een officiele ozone dealer kiteshop in DE.

Een grotere afzetmarkt? Voor ozone in DE? Ik denk dat benelux wel eens groter kon zijn.

Oftewel zeg je, grotere afzetmarkt...dus goedkoper.
En dan beweer je opboxen tegen de grotere( dus kleinere afzetmarkt) dus je moet meer dumpen....

Prijzen...
Bij de NL kiteshops kunnen ze nu op overjaarse 2013 kites 30% off aanbieden.

Als je nu de prijzen ziet van vele tweedehands en ''teamrider', kites liggen deze allemaal belachelijk hoog...als je  gaat kijken naar de 29%( met winkelkorting) lager geprijsde  2014 reo's in DE. En voor nieuwe 2013 dan koop je geen tweedehands meer.

Ik heb de tip van een DE kenns gekregen die even de NL markt verkend had voor nieuwe Reo's, maar na het prijsvergelijk mij de hint gaf niet in NL te kopen wegens het prijsverschil.

Matti
hier in de winkel zelfs 30% op 2014 gear, zie het een beetje als de frequent flyer programma's... The more you fly, the cheaper the Next flight wil be... Maar ja als jij aanbiedingen af blijf hoppen en geen klanten geschiedenis op bouwt dan zien winkeliers ook niet in waarom ze jou vast zouden moeten houden want ja... Jij stopt toch bij die übergoedkope deutscher.
Karel79

Berichten: 1012
Logs: 0 | 2 uur
Antwoord #18 November 15, 2013, 10:02:20
edit2Rapporteer  
Ja, als je elk jaar je portemonnee in hun kassa komt leeg storten zal je ongetwijfeld meer korting krijgen. In je stamkroeg krijg je ook wel eens een borrel vh huis.

Maar de vraag hier is waarom er zo'n enorm prijsverschil zit met 200km verder op. Leuk dat je 30% korting krijgt als de shop je BFF is, maar blijkbaar kun je in DE voor hetzelfde bedrag je spullen halen zonder al die poespas.
De vraag die dan bij mij opkomt is hoeveel korting krijg je in DE als je daar vaak wat koopt?

Hmmn ik bedenk me net.. Er is natuurlijk wel een verschil tussen een NL shop die je de mogelijkheid geeft om te testen, een winkelpand heeft, personeel in dienst etc --- en een (Duitse) dozenschuiver.
Reodude

Berichten: 434
Antwoord #19 November 15, 2013, 10:18:16
edit2Rapporteer  
hier in de winkel zelfs 30% op 2014 gear, zie het een beetje als de frequent flyer programma's... The more you fly, the cheaper the Next flight wil be... Maar ja als jij aanbiedingen af blijf hoppen en geen klanten geschiedenis op bouwt dan zien winkeliers ook niet in waarom ze jou vast zouden moeten houden want ja... Jij stopt toch bij die übergoedkope deutscher.
Ik denk dat je een beetje de bal misslaat...
Matti vergelijkt gewoon officiele prijslijsten...dus met de officiele verkoopprijs....waaruit blijkt dat het verschil bij de importeurs reeds 14% is...dat heeft weinig met shophopping te maken.
Als hij daarbovenop nog eens 15% korting krijgt, heeft hij 29% korting op een 2014 kite, als je nu een 2013 ( ''overjaars'') in de aanbieding ziet staan....krijg je daar -30% op.....dus Matti zijn huiswerk is vlug gemaakt volgens mij...
Dude
the coon

Berichten: 162
Antwoord #20 November 15, 2013, 14:19:23
edit2Rapporteer  
Ik heb mijn pyscho 1 wetsuit uit GB gehaald,
Was em ergens in zandvoort bijna 275euro!!
En uit GB was ie incl verzending 205euro als ik
Het nog goed weet.
Soms als je effe googled kan je aardig wat geld besparen.
gebruikersnaam

Geen avatar

Berichten: 1202
Antwoord #21 November 15, 2013, 15:49:40
edit2Rapporteer  
Eens met Switchdude. Hopelijk lezen importeurs mee. Het is niet handig om onnodig hoog in de boom te gaan zitten, klanten zijn kritisch en kijken verder dan hun neus lang is.  Ik heb destijds behoorlijk moeite gedaan om tegen dezelfde(adviesprijs) te kunnen kopen als in DE en BE. Dan beding je dus niet eens korting of zo. Als de importeur dan voet bij stuk houdt, dan wordt het een principekwestie en gaat er geen stuiver meer die kant op. Gemiste kans dus, bovendien blijft de negatieve publiciteit nog lang terugkomen, zie je nu wel weer.
C4 is een fijne kite btw.
kitemafkees

Berichten: 174
Antwoord #22 November 15, 2013, 18:25:27
edit2Rapporteer  
Een discussie als deze is er elk jaar wel en het prijsverschil is niks nieuws.

14% als ik het zo lees + 15% extra korting. Inderdaad is het vreemd dat de ADVIES prijs 14% verchil heeft. De 15% korting is niet meer dan logisch. Tegenwoordig verkoop elke shop wel tegen die korting. De meeste NL shops zullen waarschijnlijk ook 15% korting geven, van enkele shops weet ik dat zelfs  zeker! Bij aanschaf van 2 kites tegelijk is bij enkele shops in NL zelfs 20% korting mogelijk!

Uitgaande dat bovenstaande klopt kom je dus bij aanschaf van 2 kites uit op een verschil van 9%. Wat betreft de pomp, je bent wel een heel domme shop als je deze dan nog ter discussie durft te stellen en die gaat er in veel gevallen dan ook gewoon bij.

Onderhandelen dus! Tenzij je gewoon graag over de grens koopt natuurlijk... Wink
Teigetje

Berichten: 5663
Logs: 0 | 765 uur
Antwoord #23 November 20, 2013, 17:33:32
edit2Rapporteer  
Dit jaar ook een Cab SB 10m van 2013 gescoort in Germany met bar met pomp de hele sjabam  Grin Grin
Patrick1982

Berichten: 51
Antwoord #24 November 21, 2013, 12:27:47
edit2Rapporteer  
Ik denk dat de Kitemerken zoals wel meer bedrijven doen de prijs voor NLD kunstmatig hooghouden en opdrijven.
Soort van prijsafspraken en de markt beperkt houden om het nieuwe kleine merken moeilijk te maken.

Gewoon massaal elders kopen.... martkwerking heet dat.
« vorige volgende »
Ga naar:  


© 2002 - 2024 Kitehigh

Sorry, the copyright must be in the template.
Please notify this forum's administrator that this site is missing the copyright message for SMF so they can rectify the situation. Display of copyright is a legal requirement. For more information on this please visit the Simple Machines website.