Gloves pro limit

the coon

Berichten: 162
November 17, 2013, 23:43:22
edit2Rapporteer  
Iemandt toevallig ervaring met deze pro limit gloves?
PROLIMIT Q-GLOVE X-STRETCH 22,95euro
Wil zeker geen dikke gloves hebben en deze zijn niet zo duur
Maar zijn deze cheap omdat? Slecht?

mvbtje

Geen avatar

Berichten: 1175
Antwoord #1 November 17, 2013, 23:51:01
edit2Rapporteer  
Goedkoop is niet altijd duurkoop . maar hoe dik zijn deze precies?
Even terzijde: als beginner moet je wel oppassen met de huidige temperaturen om verder te gaan oefenen. Zelfs met een droogpak kun je het behoorlijk koud krijgen als je lang in het water ligt.
Kemperman

Berichten: 491
Antwoord #2 November 18, 2013, 11:17:06
edit2Rapporteer  
Heb ze gehad. Vond het niet echt fijne handschoenen. Zogen voor mijn gevoel meer water op dan andere handschoenen. Ze zijn 2mm dik en flexibel. Gelijmd en gestikt, dus niet waterdicht. Het beste kan je watergesealde voorgevormde handschoenen kopen. Dan heb je flexibiliteit en warmte.
Eagle-Jan

Berichten: 4582
Logs: 0 | 2 uur
Antwoord #3 November 18, 2013, 12:45:41
edit2Rapporteer  
The Coon echt, beter wacht je tot april... Voor beginners is er een vuistregel wat betreft kitesurfen en deze geld ook voor de meeste kitesurfers... Water + luchttemperatuur = > 20C , dan is kiten OK. Water + luchttemperatuur= < 20C, dan is Kiten niet OK!  Waarom is kiten dan niet ook? Geen enkele kitesurf pak droog of nat is 100 % onderkoelings proef, je kunt het in het water wel wat langer uithouden maar mocht je in de problemen zijn beland en na 30 minuten spartelen het water  nog niet uit zijn, dan mag je gerust stellen dat je in een volgende probleem terecht komt: je bent dan al onderkoeld!
Volgend probleem: wie komt jou helpen? Mocht je mazzel hebben dat iemand jou ziet en toevallig  begrijpt dat je in de shit zit, en ook nog kan bellen ( denk ook maar niet dat een mede kiter wat gaat proberen met deze temperaturen en gevaar voor eigen leven), de KNRM? Negen van de 10 posten zijn gesloten. Brandweer? duurt te lang,  marine luchtvaartdienst? Eer dat ze bij je zijn dan is er 30 min verstreken of je moet mazzel hebben en ze zijn toevallig in de lucht en in de buurt...
Dus zeg het maar wat doe je dan, of op wie vertrouw je in geval van nood, want echt Murphy is waiting for you!
KappuhH

Berichten: 3273
Antwoord #4 November 18, 2013, 12:56:38
edit2Rapporteer  
Eens met Eagle Jan!

Wat betreft de handschoentjes: vroeger ook gehad en waardeloze dingen. Zonder handschoentjes is warmer...
the coon

Berichten: 162
Antwoord #5 November 18, 2013, 13:02:01
edit2Rapporteer  
Bedankt voor de info jongens,
Over pro limit zijn weinig goede dingen te lezen valt me op,
Eagle-jan je punt is duidelijk en zeker goed gelezen
En over de kou kan ik dit zeker begrijpen,
Heb erg zin in de voor jaar al,
1/5 week geleden nog goefend en vondt het aardig
Fris,,
But on topic welke gloves zijn aan te raaden?
KappuhH

Berichten: 3273
Antwoord #6 November 18, 2013, 16:13:25
edit2Rapporteer  
Voor jou geen handschoenen. Het is nu echt te koud geworden voor een beginner en de voorspellingen zijn ook niet best qua temperatuur. Dus pas weer beginnen als je geen handschoenen meer nodig hebt of lekker naar een warm oord gaan.
Frank82

Berichten: 2539
Logs: 0 | 164 uur
Antwoord #7 November 18, 2013, 17:16:33
edit2Rapporteer  
Je kan als beginner gerust oefenen maar dan wel in sta diep water, spots op het IJsselmeer dus, mocht je dan problemen hebben dan loop je terug. Of het leuk is is wat anders...
Eagle-Jan

Berichten: 4582
Logs: 0 | 2 uur
Antwoord #8 November 18, 2013, 18:36:23
edit2Rapporteer  
Water temp op binnen wateren is kouder dan noordzee....
markus

Berichten: 1907
Logs: 0 | 855 uur
Antwoord #9 November 18, 2013, 18:41:13
edit2Rapporteer  
Onderkoeling met zeewater temp..van 12,5 graden?

www.varendoejesamen.nl/sites/default/files/.../Onderkoeling%202013.pdf

Getver, link werkt niet
mvbtje

Geen avatar

Berichten: 1175
Antwoord #10 November 18, 2013, 19:26:53
edit2Rapporteer  
bdam is het nu 10/11 graden. Op zich te doen, maar als beginner lig je nog al eens even tijdje in het water en ik geloof dat het dan niet echt zo relaxte meer is.


the coon

Berichten: 162
Antwoord #11 November 18, 2013, 21:28:01
edit2Rapporteer  
laatste keer was ik en uurtje aan het oefenen en ben ik weer naar huis gegaan en ver de zee op ging ik zeker niet, vondt het best fris zonder gloves,
met me wetsuit en de koude water had ik niet te veel last maar ja en uurtje is ook niet lang en onder de 10gr ga ik zo ie zo niet meer oefenen.
eerst wat meters maken op de board in de voor jaar:)
maar back to topic. welke gloves zijn dan redelijk goed?
ion claw gloves? die zijn 39,95 dus kwa prijs zeker niet te duur.
markus

Berichten: 1907
Logs: 0 | 855 uur
Antwoord #12 November 18, 2013, 21:35:15
edit2Rapporteer  
ja ION claws zijn erg goed,maar slijten aardig. Had eerst NPX maar die waren na 2 sessies al verrot bij mn vingers. Heb nog van Xcell, maar was te enthousiast met bestellen. 5mm!! niet dicht te knijpen,hahaha.
the coon

Berichten: 162
Antwoord #13 November 18, 2013, 21:43:29
edit2Rapporteer  
5mm klinkt aardig aan de dikke kant ja
Als beginner zal ik ze vast niet zo snel slijten hihi,,
Dus de claws klinken redelijk
Faxie

Berichten: 3330
Logs: 0 | 7 uur
Antwoord #14 November 18, 2013, 21:49:14
edit2Rapporteer  
Ik had eerst Mystics, maar die waren na 1 seizoen al op. Nu Gul Flexors, en 2e seizoen bezig nu. Maar ik zie al wel wat slijtage verschijnen, dus kansje dat er volgend jaar weer nieuwe moeten komen.

Wordt tijd dat een fabrikant met handschoentjes komt die een slijtvast buitenkant hebben, of tenminste tussen de vingers.

Slijten mitts minder hard?
Steven34

Geen avatar

Berichten: 16
Antwoord #15 November 18, 2013, 22:07:32
edit2Rapporteer  
Laatste de ion Claws gekocht,.
Ideaal en geen moment spijt van.
Gebruik ze omdat ik snel koude vingers krijg
Nijlpaard.

Berichten: 104
Antwoord #16 November 18, 2013, 22:47:38
edit2Rapporteer  
Ik heb deze gepast, maar toen zaten ze bij mij te kort bij de middelvinger en ringvinger, niet dat ik lange vingers heb maar.. misschien heb jij ook wat langere handen.. dan kan je er misschien rekening mee houden..
Michiel.
Moderator

Berichten: 15917
Logs: 0 | 308 uur
Antwoord #17 November 18, 2013, 23:36:45
edit2Rapporteer  
Mijn ervaring tot nu toe is dat de wateropname en water doorlatendheid (naden) de grootste kou veroorzakers zijn.

Ik heb Sola 5mm gloves, en die zijn droog de bom, maar zodra onder water geweest helemaal knudde. Na een half seizoen de naden al verre van waterdicht.

Heb gehoord van Gul 2mm die wel waterdicht zijn, en dus beel warmer.
Iemand een andere suggestie?
Frank82

Berichten: 2539
Logs: 0 | 164 uur
Antwoord #18 November 19, 2013, 00:06:38
edit2Rapporteer  
Mijn ion claws die ik vorig jaar gekocht heb zaten na 5 sessies al een gat in, op zich wel fijne handschoentjes maar kwaliteit is ruk. Nu gul dry gloves besteld in 2.5mm. Ben benieuwd of ze ook echt droog zijn.
the coon

Berichten: 162
Antwoord #19 November 19, 2013, 08:20:44
edit2Rapporteer  
Dus de pro limits vallen af
De ion claws vallen af
Xcell zijn te dik
En nu de gul? Heeft iemandt daar ervaring mee?
Btw bedankt jongens voor de info hierover:)
Mar10e

Geen avatar

Berichten: 59
Antwoord #20 November 19, 2013, 08:46:10
edit2Rapporteer  
Ik heb de seamless glove 3mm van NPX. Erg fijne handschoenen omdat de vingers al zijn voorgevormd  ipv recht. Als je dan je vingers nog moet buigen om de bar krijg je kramp.

http://www.npsurf.com/products/protective/gloves.html het 6e model op deze site

Ik heb ze toen besteld via een surfwinkel
slayer1965

Berichten: 90
Antwoord #21 November 19, 2013, 17:38:23
edit2Rapporteer  
En ik vaar dus al twee jaar met deze handschoenen.
PROLIMIT Q-GLOVE X-STRETCH

Ze bevallen mij prima, mede vanwege het feit dat ze niet zo dik zijn.
zijn nu wel aan vervanging toe trouwens Wink
Kemperman

Berichten: 491
Antwoord #22 November 19, 2013, 17:41:53
edit2Rapporteer  
Ik heb de seamless glove 3mm van NPX. Erg fijne handschoenen omdat de vingers al zijn voorgevormd  ipv recht. Als je dan je vingers nog moet buigen om de bar krijg je kramp.

http://www.npsurf.com/products/protective/gloves.html het 6e model op deze site

Ik heb ze toen besteld via een surfwinkel

Deze! Ik heb de 3mm en de 5mm versie. Omdat de gehel handschoen van mesh/sharkskin is heb je dus geen windchill. De buitenkant neemt ook geen water op waardoor je pas bij een harde crash water in je handschoen krijgt. De voorgevormde vingers zorgen ervoor dat je geen kramp krijgt.
Voordeel; Super warm, geen widnchill, geen kramp
Nadeel; Elk jaar nieuwe handschoenen moeten aanschaffen. Want ze gaan snel kapot.
the coon

Berichten: 162
Antwoord #23 November 19, 2013, 23:21:23
edit2Rapporteer  
Iemandt nog ervaring met deze toevallig?
Pro limit 2mm
Warme en soepele neopreen surfhandschoen. De handschoen is fully taped waardoor er geen water meer door de naden komt. Bij de pols heeft de kitehandschoen een dubbele cuff zodat je hem optimaal kan afsluiten met je surfpak.

markus

Berichten: 1907
Logs: 0 | 855 uur
Antwoord #24 November 19, 2013, 23:27:12
edit2Rapporteer  
Dus de pro limits vallen af
De ion claws vallen af
Xcell zijn te dik
En nu de gul? Heeft iemandt daar ervaring mee?
Btw bedankt jongens voor de info hierover:)


Xcell heeft ook 3mm. Ik was te vlug met 5mm bestellen.   Check 4surfers.nl
« vorige volgende »
Ga naar:  


© 2002 - 2024 Kitehigh

Sorry, the copyright must be in the template.
Please notify this forum's administrator that this site is missing the copyright message for SMF so they can rectify the situation. Display of copyright is a legal requirement. For more information on this please visit the Simple Machines website.