Verdrinken ziet niet uit als verdrinken (flessenpost voor Toby)

bikiniisuit

Geen avatar

Berichten: 223
Januari 12, 2014, 16:20:32
edit2Rapporteer  
Toen ik in de zomer mijn lijnen aan het uitlopen was zag ik in een schuine hoek dat een gezin mij bekeek. Het strand in IJmuiden is groot. Ik zocht iemand om mijn kite op te laten toen de moeder van het gezin op mij afkwam. Ze gaf mij een fles mee voor haar zoontje Toby (8 jr) die door de zee meegenomen was. Ik begreep uit haar verhaal dat hij verdronken was. Hele gezin kwam naar mij toe en vertelde mij dat ik zo ver mogelijk uit de kust, helemaal achter, beetje links, en dan daar nog achter de fles moest loslaten in het water. Met een blok in me maag ging ik. Terwijl ik vaarde, fles in mijn handen zag ik erin een brief, speeltjes, lokje haar. Terwijl ik er naar keek, moest ik ook denken aan mijn 1e keer dat ik in Noordwijk bijna verdronken ben. T ging toen helemaal fout en ik zwaaide kort naar andere kiters, voordat ik de 3e keer onder water ging. Ik was zo verbaasd dat niemand mij hielp! Ze vaarden mij heel dicht voorbij, en 1 zwaaide gewoon terug.

http://mariovittone.com/2010/07/verdrinking/
http://www.salusi.nl/verdrinken-weet-jij-hoe-een-verdrinking-eruitziet/

Ik zou t top vinden als jullie die link hierboven zouden openen en ff lezen. Verdrinken ziet r anders uit... ben benieuwd naar jullie ervaringen   
Splitrr

Berichten: 508
Logs: 0 | 19 uur
Antwoord #1 Januari 12, 2014, 17:33:14
edit2Rapporteer  
Jeetje, dan maak je ook iets mee zeg! Pff..

Hoeveel ik ook van de zee houd, tis en blijft altijd opletten.
Gelukkig hebik zelf nog nooit, althans de ervaring, van verdrinken meegemaakt.  Mijn ouders hebben me op zwemles gegooid, en ik heb verder zo'n beetje elk diploma gehaald op zwemgebied wat er te halen valt. Echter, zwemmen met bovenstromen en onderstromen is iets wat je niet geleerd krijgt. 

Tijdens mijn zomer in Brouwersdam ( werkte snachts in de horeca) heb ik keer een duitser "gered".
Ik zag dat deze jongeman, redelijk ver op zee, kopje onderging en dan weer worstelend naar boven kwam. Mijn onderbuik gevoel zei dat dit niet in de haak was. (windloze dag, warm weer, 0 kiters, 1 miljoen toeristen ) Dus ik het water in. eenmaal aangekomen bij de jongeman, zag deze lijkbleek en ging weer kopje onder. Gauw zijn arm gepakt. mezelf omgedraait waardoor hij op mijn rug op komt te liggen. en zo terug gezwommen naar de kust. Vriendin blij, duitsert naar wat proesten en water ophoesten weer bij kennis.  Wat was er nou, deze jongeman wilde stoer doen voor de foto en kreeg redelijk ver op zee kramp.  Nog een pilsje met hun gedronken en toen ben ik maar weer gaan hopen op wat wind Grin

Jongeman ging naar het pilsje maar naar de dokter om alles even na te lopen. Dus we zijn er met de schik vanaf gekomen. vraag me echter af, wat zou er gebeurt zijn als ik niet aan het opletten was zo als alle andere toeristen..?.... aja, heb mijn streepje bij de heer boven ons ook weer verdient
mvbtje

Geen avatar

Berichten: 1175
Antwoord #2 Januari 12, 2014, 17:57:02
edit2Rapporteer  
Aangrijpend verhaal. Goed dat je (en jij ook Splittr) dit deelt.
Zelf nooit zoiets meegemaakt. Ik dacht idd dat men zou roepen en schreeuwen en zwaaien als het mis gaat. Zo zie je maar.. Goed om deze bewustwording te verkrijgen via jouw topic.
P e t e r

Berichten: 458
Logs: 0 | 145 uur
Antwoord #3 Januari 12, 2014, 18:01:37
edit2Rapporteer  
Heb het ook een keer meegemaakt tijdens het halen van m'n duikbrevet waarbij we een watertrappeltest moesten doen in een diep zwembad. Een jonge sterke kerel uit Canada was naast mij bezig en ging ineens kopje onder en direct weer boven en weer naar beneden zonder ook maar aan te geven dat hij in moeilijkheden was, het leek meer op een grapje , totdat hij echt heel lang onder water bleef, dat was pas het moment dat de alarmbellen afgingen bij sommige cursisten en de instructeur. Sindsdien realiseer ik ook hoe verradelijk het is en soms haast onherkenbaar zelfs tijdens een test kon het bijna misgaan. Dus ja dit verhaal kwam bij mij weer naarboven door bovenstaande post. Let op elkaar en een keer extra vragen bij twijfel is altijd goed. Be safe!
Ocean-Limbo

Berichten: 2637
Antwoord #4 Januari 12, 2014, 19:54:23
edit2Rapporteer  
@bikiniisuit,

aangrijpend .......
So_Surreal

Berichten: 945
Logs: 0 | 14 uur
Antwoord #5 Januari 13, 2014, 09:20:31
edit2Rapporteer  
Interessant, ik wist het ook niet.
Komt toch omdat de meeste het niet meegemaakt hebben en een verkeerd beeld hebben door films en T.V.
Eagle-Jan

Berichten: 4582
Logs: 0 | 2 uur
Antwoord #6 Januari 13, 2014, 11:05:33
edit2Rapporteer  
Zo heb ik in fuerte de dochter van een gezin uit het water gehaald nadat ze keer op keer gespoeld werd en haar Kite op het water lag... En idd, zij  zwaaien en haar ouders terug zwaaien... Tot dat mijn vriendin het allemaal zag gebeuren en mij waarschuwde, ik ging langs het gezin om te zeggen dat ze in gevaar verkeerde, haar vader (ook kitesurfer) reageerde: she can swim really wel... Waar op ik reageerde: I doubt she can, in those conditions (golven van 2-3m) . Toen werd hij ook wakker... En gaf te kennen dat hij niet zo goed kon zwemmen. Dus ben ik er maar in gedoken (helaas was de wind weg anders had ik dit kitend opgelost) en op het een of andere manier wist ik haar toch te bereiken en heb ik haar geholpen om de kant te bereiken. En toen ging ze out nadat ze eerst een hoop zee water had uitgespuugd.
Monkh

Berichten: 294
Logs: 0 | 403 uur
Antwoord #7 Januari 13, 2014, 11:32:47
edit2Rapporteer  
pfff wat een verhaal bikiniisuit. Thnx voor de info.
Als er iemand in het water ligt ga ik eigenlijk altijd ff kijken en wacht ik op een duimpje oid.
HDFrank

Berichten: 618
Antwoord #8 Januari 13, 2014, 11:51:38
edit2Rapporteer  
Suit,

Bedankt dat je hier aandacht aan besteed.
Jij weet dat  vanuit mijn professie dit bekend is en vaker heb meegemaakt.
jammer dat bij mij beroeps deformatie is.
Jij raakt met je verhaal het zere punt.....

Dit moet in mijn ogen bij IKO 1 meegenomen worden.
Net zoals de tel num van Knrm, dolfijn verhaal.

Wij (kiters, surfers-) zijn de eerste lijn op de locaties..
Laten we ook zorgen dat we als eerste lijn kunnen reageren.
EHBO (verdrinking, regulier) reddende handelingen zijn in mijn ogen daar voor een eerste vereisten..
spijker

Berichten: 64
Antwoord #9 Januari 13, 2014, 13:37:41
edit2Rapporteer  
Dank, zeer nuttige info!!
Peer

Berichten: 1037
Logs: 0 | 60 uur
Antwoord #10 Januari 14, 2014, 00:41:28
edit2Rapporteer  
Weer wat wijzer.. Hoop dat ik de kennis nooit nodig zal hebben. Mocht ik het ooit nodig hebben dan ben ik en een ander heel blij met je post Bikinisuit.
Top
hehuis

Berichten: 80
Antwoord #11 Januari 16, 2014, 18:25:46
edit2Rapporteer  
Thx, wist dit ook niet.
Hard2Handle

Berichten: 3114
Logs: 0 | 432 uur
Antwoord #12 Januari 18, 2014, 12:22:13
edit2Rapporteer  
Ben als klein ventje bijna verdronken in een druk zwembad, ik moest in het ondiepe gedeelte blijven maar ik was te ver richting het diepen gegaan waardoor ik niet meer bij de bodem kon. Ik kan me nog zo goed herinneren dat ik wilde schreeuwen om hulp maar er kwam geen geluid uit en ik ging steeds maar weer kopje onder terwijl ik hard aan het spartelen was. Veel mensen om mij heen, maar niemand hielp me, ze keken zelfs naar me. Op het laatst kon ik niet meer en bleef een tijdje onder, toen werd ik eindelijk gered door een badmeester.
CCaptain

Berichten: 254
Antwoord #13 Januari 18, 2014, 21:00:22
edit2Rapporteer  
Goed topic! Hopelijk wordt het veel gelezen.
McBridges

Berichten: 365
Antwoord #14 Januari 22, 2014, 18:17:01
edit2Rapporteer  
Interessante materie, thnx!
rocket man

Berichten: 1330
Antwoord #15 Februari 03, 2014, 17:47:32
edit2Rapporteer  
Interessant en bedankt voor vorming van he bewustzijn
« vorige volgende »
Ga naar:  


© 2002 - 2024 Kitehigh

Sorry, the copyright must be in the template.
Please notify this forum's administrator that this site is missing the copyright message for SMF so they can rectify the situation. Display of copyright is a legal requirement. For more information on this please visit the Simple Machines website.