ZM 14 april: Wie voer door mijn kite heen?

Jeff1981

Geen avatar

Berichten: 1
April 16, 2014, 10:40:12
edit2Rapporteer  
Hallo allemaal,

afgelopen maandag, 14 april 2014, was er op de ZandMotor een ongelukje wat niemand had kunnen voorkomen. Mijn kite crashte op het water en een andere kiter kon niet meer ontwijken en ging er dwars doorheen. Ik ben nu op zoek naar deze kiter om te kijken of de reparatie kosten via de verzekering vergoed kunnen worden.

Ik ga er vanuit dat je NKV lid en/of IKO gecertificeerd bent en dan heb je automatisch een WA verzekering voor schade toegebracht aan anderen tijdens het kitesurfen. Ik wil je vragen of we kunnen kijken of we de reparatiekosten van de kite via die WA verzekering vergoed kan krijgen.

Maak je geen zorgen, als het niet lukt of als er een eigen risico gedeelte aan vast zit, dan neem ik deze kosten voor eigen rekening.

Als je me een berichtje kunt sturen met je contactgegevens, dan zou ik dat erg op prijs stellen.

Bij voorbaat dank!

Met vriendelijke groet,

Jeffry Turfboer
Michiel.
Moderator

Berichten: 15917
Logs: 0 | 308 uur
Antwoord #1 April 16, 2014, 21:00:50
edit2Rapporteer  
Sneu, maar het verbaast mij op de ZM niet dat diegene niet even naar je toegekomen is.
Die sfeer is alleen maar voorbehouden aan Oostvoorne ben ik bang....Sad
feddomw
Gast
Antwoord #2 April 16, 2014, 21:13:27
edit2Rapporteer  
Vervelend voor je. En nette oproep. Welkom hier op KH overigens.
Bas vD

Berichten: 32
Logs: 0 | 90 uur
Antwoord #3 April 16, 2014, 22:43:52
edit2Rapporteer  
Hmm.. Als ik je goed begrijp crashte jij je kite vlak voor zijn neus? Lijkt me in dat geval geen WA geval. Ik zou er iig niet blij van worden als iemand z'n kite op mijn kop crasht en dit vervolgens wil verhalen op mijn WA... Huh
geloof68

Berichten: 2096
Antwoord #4 April 16, 2014, 22:58:38
edit2Rapporteer  
Heb dezelfde mening als Bas, hetzelfde topic op HL. Hoort bij de sport en meerdere sporten dat er af en toe materiaal kapot gaat door eigen toedoen en/of samenloop van omstandigheden. Een aansprakelijkheidsverzekering dient een ander doel.
Peer

Berichten: 1037
Logs: 0 | 60 uur
Antwoord #5 April 16, 2014, 23:36:44
edit2Rapporteer  
Sneu, maar het verbaast mij op de ZM niet dat diegene niet even naar je toegekomen is.
Die sfeer is alleen maar voorbehouden aan Oostvoorne ben ik bang....Sad

Eigenlijk moet ik hier helemaal niet op reageren. Overal zijn goede sociale mensen ook op de zandmotor en zeker in Groningen. Daar zou iedereen naar je toekomen..
Langbeest

Berichten: 3272
Antwoord #6 April 17, 2014, 11:01:01
edit2Rapporteer  
Met zijn vraag is niets mis......
Yoram

Berichten: 1217
Antwoord #7 April 17, 2014, 12:39:45
edit2Rapporteer  
Shit happens en dikke pech.

Een WA verzekering is alleen bedoeld voor wettelijke aansprakelijkheid. Als jij je kite voor iemands neus legt ligt die aansprakelijkheid dus niet bij iemand anders. Aanspraak proberen te maken op een dergelijke verzekering is om het netjes uit te drukken twijfelachtig te noemen. Maar niet getreurd, als jij voor jezelf ook een goede verzekering hebt geregeld heb jij je materiaal vast ook verzekerd.

Zo niet, voor de toekomst, funsportpolis of sportzeker.

Dus de vraag om het vergoed te krijgen via de WA klopt in mijn inziens niet @Langebeest. Als het een vraag was ter ondersteuning van zijn eigen verhaal om bij de eigen verzekering wat te halen (bij een allrisk) is het okay. Zo te zien, nieuw stukje doek er tussen en je bent klaar voor +/- €150,-.
Eagle-Jan

Berichten: 4582
Logs: 0 | 2 uur
Antwoord #8 April 17, 2014, 12:57:01
edit2Rapporteer  
Lief, schattig bericht... Maar wel een uit de omgekeerde wereld.
Splitrr

Berichten: 508
Logs: 0 | 19 uur
Antwoord #9 April 17, 2014, 13:30:05
edit2Rapporteer  
Geen kans van slagen....
(vermoed ik)
Flyingtrunkie

Berichten: 1804
Antwoord #10 April 17, 2014, 15:05:56
edit2Rapporteer  
Bij bijzondere verrichtingen ( Tongue) het overige verkeer altijd voor laten gaan.... loser
Beetje de omgekeerde wereld indd., zoals al eerder genoemd wordt.
Michiel.
Moderator

Berichten: 15917
Logs: 0 | 308 uur
Antwoord #11 April 17, 2014, 15:12:22
edit2Rapporteer  
... Overal zijn goede sociale mensen ook op de zandmotor en zeker in Groningen. Daar zou iedereen naar je toekomen..

Wanneer ben je voor het laatst op de ZM,geweest, Peer?

Verzekering tillen heet dat, en gebeurd heel veel. Ik keur het niet goed, maar het blijft sneu.
Echter uiteindelijk betaald iedereen ervoor vanwege de verhoogde premie
Langbeest

Berichten: 3272
Antwoord #12 April 17, 2014, 16:30:24
edit2Rapporteer  


Dus de vraag om het vergoed te krijgen via de WA klopt in mijn inziens niet @Langebeest.


Ik zeg ook alleen dat zijn vraag prima is.  Smiley
Eagle-Jan

Berichten: 4582
Logs: 0 | 2 uur
Antwoord #13 April 17, 2014, 17:01:22
edit2Rapporteer  
Maar als je een p.m. stuurt naar Nature, dan is ie voor n paar tientjes gefixed.
JokerB

Geen avatar

Berichten: 270
Logs: 0 | 56 uur
Antwoord #14 April 17, 2014, 21:44:52
edit2Rapporteer  
de beste man vraag alleen of die geholpen mag worden..
een nette oproep, verzekering technisch heb ik geen flauw idee.
« vorige volgende »
Ga naar:  


© 2002 - 2024 Kitehigh

Sorry, the copyright must be in the template.
Please notify this forum's administrator that this site is missing the copyright message for SMF so they can rectify the situation. Display of copyright is a legal requirement. For more information on this please visit the Simple Machines website.