Safety line nog stevig/veilig?

Baksteen

Berichten: 129
Juli 05, 2014, 22:51:16
edit2Rapporteer  
Beste allemaal,

Vorig jaar een fantastische laatste surfdag gehad. Net voordat ik van het water wilde komen, crashte m'n kite, vervolgens mijn safety getrokken en de kite bleef maar draaien. Ik werd erachteraan getrokken en net voordat ik m'n safety leash wilde trekken..kwam er iemand aan die me hielp.

Maar..nu heeft de kite dus lang aan de safety lijn getrokken en gedraaid. Het elastische grijze 'kousje' is nu wat uitgerekt. Is dit gevaarlijk? Tot slot kun je door het 'uitrekken van het grijze kousje' een beetje de 'onderlijn' zien.

Mijn lijnen net gecheckt m.b.v. een schroevendraaier (bar aangetrokken) en die zijn niet uitgerekt.

Foto's:
1.
2.
3.

Ik hoop jullie me snappen en dat ik morgen na een lange tijd eindelijk weer een top dag kan hebben!


 
Evan
Administrator

Berichten: 9651
Logs: 0 | 1481 uur
Antwoord #1 Juli 05, 2014, 23:58:13
edit2Rapporteer  
Kous is de lijn waar alle kracht op staat, binnenkant is elastiek. Kan dus geen kwaad dit. Zelfs met gebroken elastiek is het veilig alleen gaat dan je safetylijn slap hangen bij aangetrokken trim.
« vorige volgende »
Ga naar:  


© 2002 - 2024 Kitehigh

Sorry, the copyright must be in the template.
Please notify this forum's administrator that this site is missing the copyright message for SMF so they can rectify the situation. Display of copyright is a legal requirement. For more information on this please visit the Simple Machines website.