Kitereparaties: wordt er genaaid of word je genaaid?

Kitecare

Geen avatar

Berichten: 19
Juni 20, 2015, 12:55:42
edit2Rapporteer  
Wat kost een kite, bar of wetsuit reparatie eigenlijk? En waarom?



Of je nu je auto naar de garage brengt, je kite naar de kite reparateur of je fiets naar de fietsenmaker, je zal niet de eerste zijn die het gevoel heeft dat hij teveel betaald voor zijn reparatie.

Bij Kitecare vermoeden we dat dit gevoel ontstaat omdat er geen gevoel van verrijking plaats vindt. Immers, je had al een auto en nadat je 300 euro afgerekend hebt bij de garage krijg je exact dezelfde auto terug. De monteur is weliswaar uren aan het werk geweest om die nieuwe v-snaar te installeren maar dit is voor de meeste consumenten niet iets wat je trots aan je beste vriend laat zien, laat staan dat je er zelf gelukkig van wordt.

Lees hier het hele artikel over de prijsopbouw van kite-, bar- en wetsuitreparaties!
>>>>>http://www.kitecare.nl/blog/wat-kost-een-kite-bar-wetsuit-reparatie.php<<<<<

---------------------------------------------
Bij Kitecare nemen we graag de tijd om uit te leggen of te laten zien hoe we repareren.
Omdat een schade al vervelend genoeg is, wil je graag weten waar je aan toe bent en wat je kunt doen om hem te voorkomen.

Daarom organiseren we 2x per jaar de repairclinic: http://www.kitecare.nl/blog/repair-clinic-2015.php .
En hebben we besloten bovenstaand artikel te schrijven.

Lees ook onze andere artikelen over kiteonderhoud:
http://www.kitecare.nl/blog/kite,-bar-en-gear-onderhoud,-belangrijk-en-vaak-vergeten!.php
http://www.kitecare.nl/blog/verleng-de-levensduur-van-je-kites.php
En hoe je zelf je bladder vervangt:
http://www.kitecare.nl/blog/zelf-je-kite-bladder-vervangen.php
mvbtje

Geen avatar

Berichten: 1175
Antwoord #1 Juni 20, 2015, 23:23:42
edit2Rapporteer  
Aan transparantie geen gebrek. Top !!
Karel79

Berichten: 1012
Logs: 0 | 2 uur
Antwoord #2 Juni 21, 2015, 07:24:08
edit2Rapporteer  
Leuk om te lezen! Komt toch meer bij kijken als ik had gedacht.
Peer

Berichten: 1037
Logs: 0 | 60 uur
Antwoord #3 Juni 22, 2015, 10:38:20
edit2Rapporteer  
Heb me eerder ingehouden er iets over te posten, maar nu toch even mijn bevindingen.

Heel sympathiek dat er openheid geboden wordt over kosten en repair clinics georganiseerd worden.
Ik heb jaren terug ervaring opgedaan met het bouwen van vliegers. Sinds ik kitesurf repareer ik dus mijn material zelf. Aangezien ik in de buurt van Versus/kitecare werk heb ik ook een repairclinic bezocht. Ik kan bevestigen dat de kite daar in geode handen is. Goede materialen, goede gereedschappen, veel ervaring. Er is maar een ding wat ik anders zou doen en dat is het sluiten van de leading edge naad bij reparaties aan de LE.

Kitecare stikt zoals ieder bedrijf de LE met een machine dicht waardoor het onvermijdelijk is dat er door de naaimachine naald nieuwe gaatjes geprikt worden langs/op de te sluiten naad. Dit wordt dan vervolgens een 'perforatie rand' een zwakkere plek van de kite. Ik heb diverse malen gerepareerde kites gezien waarvan de LE weer openscheurt op de LE reparatie. Ik stik dus met de hand door de oude gaatjes een LE weer dicht om dit te voorkomen. Een k*t klus, maar dit verzwakt de kite niet zoals bij machinaal. Veel te tijdrovende en dure method voor bedrijven.. Natuurlijk kun je ook met een machine proberen door de oude gaatjes te stikken, maar dat lukt nooit helemaal.

Dan mijn bevindingen met Kitecare als bedrijf: Een paar maanden na de clinic ging ik wat materiaal bij ze halen om een kite te repareren. De reparateur hielp me netjes de benodigde materialen bij elkaar te zoeken ookal hadden ze het zo te zien druk.
De eigenaar (ben even zijn naam kwijt) was not amused en nam zijn medewerker even apart. Wat ik opving was dat het niet uitkon om mij te helpen met material terwijl er kites op reparatie lagen te wachten. Kennelijk werd hier direct een oplossing voor gevonden, want ik heb nog nooit zoveel voor wat materialen moeten betalen als bij kitecare. Ik weet dat ik eigenlijk dan dit even met details hoor te onderbouwen, maar het is al even geleden. Heb het niet paraat. Ik herinner me iets van 70 euro te moeten betalen voor 0,5 m2 spinnaker doek, 20 x 20 cm Dacron, 2 meter spinnaker tape, 20 x 20 cm bladder materiaal, klein beetje tear- aid en een klosje garen. Je zegt dan na het afknippen hiervan ook niet van laat maar zitten... Je neemt het dan dus mee maar voelt je wel genaaid. Toen dacht ik wel, laatste keer dat ik hier kom. Snap het wel dat de beste man als een ondernemer (moet) denken op zo een moment, en het niet zo gelegen komt dat zijn mannetje 20 minuten bezig is om mij te helpen... maar doe dan geen repair clinics...  Of heb de ballen het uit te leggen en vraag of je 1/3 uurloon in rekening mag brengen.   
Kitecare

Geen avatar

Berichten: 19
Antwoord #4 Juni 22, 2015, 13:01:54
edit2Rapporteer  
Beste Peer, uiteraard even een reactie van onze kant want wij prediken openheid en dan is een reactie uiteraard op zijn plaats!

Het sluiten van de LE via de originele stikgaatjes is uiteraard heel erg mooi maar ontzettend bewerkelijk. Ook krijg je het stiksel nooit zo strak als met de machine.
Het is onze ervaring dat consumenten niet bereid zijn tientallen euro's extra te betalen voor een reparatie om vervolgens de LE met de hand dicht te stikken.
Ook kennen wij geen enkele beroepszeilmaker die dit als standaard methodiek hanteert.

Een veel efficiëntere manier van het sluiten van de LE is het verstevigen van het gedeelte waar de oude gaatjes zitten met een nieuw stuk dacron. Dit is een methode die door ons dan ook gebruikt wordt bij kites waarvan het dacron in hevige mate verzwakt is.

Van de minimaal 1500 kites die wij op jaarbasis repareren heeft ongeveer 40 procent een reparatie aan de LE. Van al deze reparaties komen er wellicht 2 terug die min of meer op dezelfde plaats weer zijn beschadigd. Dit kan liggen aan het verzwakte dacron maar kan ook honderd andere oorzaken hebben!

De vraag die wij onszelf dan ook stellen:
Moeten we 600 klanten per jaar minstens 30 euro meer laten betalen voor hun reparatie om een eventuele beschadiging bij 2 klanten te voorkomen? Bedrijfseconomisch gezien een vreemde beslissing en ik denk dat 98 procent van de consumenten dit met ons eens is!

Met betrekking tot je opmerking over reparatiematerialen:

Wij zijn een zeilmaker, geen groothandel/ winkel in reparatieproducten.
De clinics geven wij omdat we het leuk vinden om personen een kijkje in de keuken van een zeilmaker en om ze de mogelijkheid te bieden meer te leren over materiaal en eenvoudige reparaties.

Zoals ook naar voren komt in onze presentaties geven we dan ook duidelijk aan dat we doekreparaties enkel adviseren voor mensen die zelf kennis en ervaring hebben met naaimachines.

We hebben ervoor gekozen om, voor zover mogelijk, wel de service te bieden reparatieproducten te leveren indien een klant zelf wenst te repareren. Dit betekend echter in geen geval dat wij het goedkoopste adres zijn voor het verkrijgen van reparatiematerialen. Wij pretenderen dit ook niet te zijn, hooguit de ideale one-stop shop waar je alles kan kopen om je kite te repareren.

Wil je goedkoop scoren? Dan zal je je doek moeten inkopen in Azië bij Teijin (reken op een MOQ van minstens 50.000 euro), je garen per honderd klossen per kleur bij Amman, je dacron uit Duitsland per 100 strekkende meter en je Tear-Aid, tsjah daar is helaas gewoon nog geen goedkoop alternatief voor....!

Zelfs wij gebruiken niet voldoende materialen om dit structureel te doen. Om die reden betalen ook wij een hogere prijs voor onze reparatieproducten en moeten we een opslag in rekening brengen om deze door te verkopen. (Ondanks het feit dat we het leuk vinden om her en der een gratis blogartikel te schrijven of een clinic te geven zijn we toch echt een bedrijf, waar mensen werken en rekeningen betaald moeten worden.)

We vinden het vervelend dat je dit gevoel hebt over gehouden aan je ervaringen met ons. Spreek ons in het vervolg direct aan of vraag op voorhand wat iets kost, dan kunnen we je verwachtingen beter managen en loop je de volgende keer niet teleurgesteld de deur uit!

Met vriendelijke groeten,
Dominique Kwaks
Kitecare


 


Peer

Berichten: 1037
Logs: 0 | 60 uur
Antwoord #5 Juni 22, 2015, 14:50:44
edit2Rapporteer  
Hi Dominique,

Eerste deel van het verhaal zijn we het over eens. Ik schrijf letterlijk dat mijn LE sluit methode te tijdrovend en te duur is voor bedrijven (en dus hun klanten). Daar ben jij het mee eens. Eveneens met de duurzaamheid van deze methode.

Wat betreft het tweede deel: Uit jouw verhaal en mijn ervaring bij jullie kunnen we opmaken dat jullie geen winkel willen (en kunnen) zijn in redelijk geprijsde kite herstel materialen. Hierover lijken we het dus ook eens.

Op basis van de prettige en klantvriendelijke benadering tijdens de clinic heb ik niet vooraf prijzen gevraagd zoals ik normaal zou doen, maar ging ik in vertrouwen uit van een redelijke beprijzing.

Bij kitecare zal ik dus niet snel meer(teleurgesteld) de deur uitlopen. Voor kitereparties een prima adres, maar onredelijke prijzen losse voor materialen. Op basis hiervan trek ik mijn conclusies.
vin2481

Geen avatar

Berichten: 139
Antwoord #6 Juni 22, 2015, 15:15:20
edit2Rapporteer  
1500 kites per jaar, das meer dan 28 per week, dat is meer dan 4 per dag... ?
Ocean-Limbo

Berichten: 2637
Antwoord #7 Juni 22, 2015, 16:37:00
edit2Rapporteer  
leuke en leerzame informatie ..... ThumpsUp

Peer

Berichten: 1037
Logs: 0 | 60 uur
Antwoord #8 Juni 22, 2015, 17:16:20
edit2Rapporteer  
1500 kites per jaar, das meer dan 28 per week, dat is meer dan 4 per dag... ?


Hoe vaak sloopt de gemiddelde kiter zijn kite vraag je je dan af?
mvbtje

Geen avatar

Berichten: 1175
Antwoord #9 Juni 23, 2015, 00:24:11
edit2Rapporteer  
Wie gaat er nu iets kopen zonder vooraf een prijs te vragen? Wees dan assertief en zeg dat je het teveel vind. Niet gaan klagen achteraf.
4 kites per dag, geen idee of het waar is. Maar goed reken even na 15.000 kiters in nederland met gemiddeld 2 kites kom je al  op 30.000 kites. Daar zal heus wel eens iets aan kapot gaan. Who cares eigenlijk.
Peer

Berichten: 1037
Logs: 0 | 60 uur
Antwoord #10 Juni 23, 2015, 01:12:22
edit2Rapporteer  
Wie gaat er nu iets kopen zonder vooraf een prijs te vragen?

Ik dus. Als ik me goed herinner ging het ongeveer zo... De verkoper (kite hersteller) die mij netjes hielp had geen prijzen bij de hand. Bij mijn eerste vraag over prijzen gaf hij aan dat zo even op te gaan zoeken. Een paar euro geloof ik... Toen kon ik twee dingen doen. In vertrouwen de boel bij elkaar zoeken met verkoper en daarna afrekenen wat eruit zou komen.
Of de jongens nog meer vertraging te bezorgen door er op te staan eerst prijzen te horen.
Ik koos het eerste. Jij had dus ( altijd) het laatste gedaan geef je aan zonder de details van situatie te kennen. Ooit wel eens een biertje besteld zonder eerst de prijs te vragen?

Wanneer zij vervolgens weer op kitehigh openheid bepleiten en reclame maken (terecht want ze doen heel veel dingen goed) dan mag ik naar mijn mening mijn genuanceerde ervaring en mening ook delen. (Ik stop ze genoeg veren in hun achterste lijjt me zo...)

Van jou mag ik dat dus niet MVBtje waarvan akte.


Big Vin

Berichten: 282
Antwoord #11 Juni 23, 2015, 08:35:02
edit2Rapporteer  
Ik heb al twee keer een kite laten Repareren (twee keer door iemand anders gesloopt)  en dat ging snel, netjes en redelijk geprijsd. 1 x een l.e. Waarvan de naad open stond, terwijl ik wachtte gestikt voor €7,50. De andere keer was mn 10m over bijna heel de hoogte gescheurd, tapen en sticken werd moeilijk ivm vervorming van het doek. Er is toen een anderhalf paneel vervangen voor €80. Lijkt me zeker niet onredelijk. Kite kon binnen 2 dagen weer opgehaald worden en een leen kite was gratis.
Ik stuur mensen met schade dan ook regelmatig door naar versus, prima zaak!
Kitecare

Geen avatar

Berichten: 19
Antwoord #12 Juni 23, 2015, 09:19:15
edit2Rapporteer  
@Peer:
Ik geloof niet dat wij zeggen geen winkel te kunnen/willen zijn voor kitereparatiematerialen voor een redelijke prijs. We geven aan dat we niet pretenderen het goedkoopste adres te zijn!

We zijn geen groothandel of producent van Teijin doek, geen fabrikant van Dyneema maar wel een verzamelpunt waar al deze producten samen komen.
De Albert Heijn om de hoek heeft vermoedelijk ook niet altijd de goedkoopste appels, weliswaar koop je ze toch bij de AH omdat zij ook je favoriete krat bier en je lievelingsfrisdrank verkopen. Bij de boer zijn ze goedkoper, maar toch neem je niet de moeite om 14 verschillende boeren af te rijden om je groentepakket voor een week te scoren.
Sterker nog? Een steeds groter percentage van de NL'ers laat een Hello Fresh box bezorgen waarbij de groenten 2 keer zo duur zijn maar wel bij de deur worden afgeleverd en je niet eens meer na hoeft te denken wat je gaat eten vanavond!

Redelijk geprijsd? Afhankelijk van de hoeveel moeite die je in je maaltijd wenst te stoppen wel. (of moeten alle kroegen, restaurants en hotels hun deuren sluiten, immers thuis eten is veel goedkoper en vaak lekkerder, een krat bier kost geen 1/5e van wat je betaald in de kroeg om over een hotelkamer nog niet te spreken!

Wij zijn een van de weinige winkels in Nederland die überhaupt Teijin doek verkopen (zo niet de enige?) en een van de weinige zeilmakers die Teijin in grote getallen en in een minstens 40-tal kleuren op voorraad heeft. Laat staan dat je winkels hebt in Nederland waar je 15 verschillende soorten dyneema, tientallen soorten pulleys, 6 soorten, dikten en kleuren garen, diverse typen naalden, ritsen, 20 soorten dacron, een bladder of ventiel voor elke kite en wat al niet meer tegenkomt. Het hebben van deze voorraad, het sourcen van de materialen, het opslaan, het verwerken en het doordraaien van incourante voorraad kost geld en tijd en deze moet nu eenmaal betaald worden. Uiteraard staat het je vrij om zelf tijd te investeren, geld te investeren en een eigen voorraad aan te leggen, dan ben je iets goedkoper uit wellicht, ieder zijn ding!

@Vin2481:
Je stelt niet echt een vraag ondanks dat het vraagteken anders doet vermoeden! We repareren inderdaad meer dan 1500 kites per jaar, of dit veel of weinig is laat ik graag in het midden. Overigens bestaat een groot deel van de reparaties uit kleine slijtages, pin-holes en kleine zaken zoals lekke one-pump slangetjes, ventieltjes en lekkages in bladders. Het is niet zo dat al deze kites finaal aan stukken gescheurd bij ons binnen komen. Een schatting van 600 LE reparaties per jaar is realistisch, hoewel ik er best 50 boven of onder kan zitten!

@mvbtje:
We zijn het in die zin met je eens dat we het liever direct horen als een klant het gevoel heeft dat hij/zij teveel betaald. Op dit moment kan je toelichten waarom iets kost wat het kost om ervoor te zorgen dat uiteindelijk niemand het gevoel heeft dat hij/zij genaaid wordt. Ook kan je als klant overwegen iets niet of in mindere mate af te nemen om de kosten te drukken. Nu achteraf op internet is het voor ons heel moeilijk om precies terug te halen wat er verkocht is, wat er gebeurd is en waarom een bepaalde prijs tot stand gekomen is. Een goede uiteenzetting van waarom Peer 70 euro betaald heeft voor zijn materialen is dan ook lastig te maken.

Sommige soorten en kleuren Teijin kosten ons om in te kopen tot wel 4 of 5 keer zoveel als anderen. Niet omdat het doek echt duurder is, simpelweg omdat we het via een ander kanaal moeten inkopen met veel tussenpersonen. Dit geldt ook voor veel andere materialen! Prijzen zijn altijd logisch verklaarbaar maar niet na maanden zonder gedetailleerde lijst van ingekochte producten.

Ieder bedrijf maakt keuzes en al deze keuzes kunnen van invloed zijn op de eindprijs voor de consument. Wij maken onze keuzes gebaseerd op gevoel en deze keuzes hebben ervoor gezorgd dat we na ruim 2 jaar up and running te zijn meer dan 1500 reparaties per jaar doen. Niet iedereen zal gecharmeerd zijn van onze keuzes, vandaar ook dit artikel omdat we graag toelichten welke keuzes we maken zodat een consument zich hieraan kan confirmeren of juist niet.

Bedankt voor alle overige reacties, interessant om te zien dat e.e.a. een discussie op gang kan brengen.







 


_Ron_

Geen avatar

Berichten: 36
Antwoord #13 Juni 23, 2015, 09:36:33
edit2Rapporteer  
Dat verses een prima bedrijf is bekend. Kitecare maak hier onderdeel vanuit, toch heb ik mij langs de waterkant later vertelle dat het niet meer zo is dan dat het vroeger was qua servise en prijzen. Dus wat Peer zeg kan ik mijn wel iets bei voorstellen.
Kamo

Berichten: 156
Antwoord #14 Juni 23, 2015, 11:06:27
edit2Rapporteer  
Hoi Ron,

Wij (zowel Kitecare en Versus) staan erg open voor kritiek, we willen graag steeds beter worden en meer relevante services en mogelijkheden bieden voor de klant, maar waar geïnvesteerd wordt en dingen veranderen gaat er ook weleens iets mis.

Elke suggestie nemen wij serieus en kritiek nemen we ter harte,
maar helaas kunnen wij concreet helemaal niks met deze opmerking en dat vinden we jammer.
Local

Geen avatar

Berichten: 216
Antwoord #15 Juni 23, 2015, 15:37:31
edit2Rapporteer  
Heb me eerder ingehouden er iets over te posten, maar nu toch even mijn bevindingen.

Heel sympathiek dat er openheid geboden wordt over kosten en repair clinics georganiseerd worden.
Ik heb jaren terug ervaring opgedaan met het bouwen van vliegers. Sinds ik kitesurf repareer ik dus mijn material zelf. Aangezien ik in de buurt van Versus/kitecare werk heb ik ook een repairclinic bezocht. Ik kan bevestigen dat de kite daar in geode handen is. Goede materialen, goede gereedschappen, veel ervaring. Er is maar een ding wat ik anders zou doen en dat is het sluiten van de leading edge naad bij reparaties aan de LE.

Kitecare stikt zoals ieder bedrijf de LE met een machine dicht waardoor het onvermijdelijk is dat er door de naaimachine naald nieuwe gaatjes geprikt worden langs/op de te sluiten naad. Dit wordt dan vervolgens een 'perforatie rand' een zwakkere plek van de kite. Ik heb diverse malen gerepareerde kites gezien waarvan de LE weer openscheurt op de LE reparatie. Ik stik dus met de hand door de oude gaatjes een LE weer dicht om dit te voorkomen. Een k*t klus, maar dit verzwakt de kite niet zoals bij machinaal. Veel te tijdrovende en dure method voor bedrijven.. Natuurlijk kun je ook met een machine proberen door de oude gaatjes te stikken, maar dat lukt nooit helemaal.

Dan mijn bevindingen met Kitecare als bedrijf: Een paar maanden na de clinic ging ik wat materiaal bij ze halen om een kite te repareren. De reparateur hielp me netjes de benodigde materialen bij elkaar te zoeken ookal hadden ze het zo te zien druk.
De eigenaar (ben even zijn naam kwijt) was not amused en nam zijn medewerker even apart. Wat ik opving was dat het niet uitkon om mij te helpen met material terwijl er kites op reparatie lagen te wachten. Kennelijk werd hier direct een oplossing voor gevonden, want ik heb nog nooit zoveel voor wat materialen moeten betalen als bij kitecare. Ik weet dat ik eigenlijk dan dit even met details hoor te onderbouwen, maar het is al even geleden. Heb het niet paraat. Ik herinner me iets van 70 euro te moeten betalen voor 0,5 m2 spinnaker doek, 20 x 20 cm Dacron, 2 meter spinnaker tape, 20 x 20 cm bladder materiaal, klein beetje tear- aid en een klosje garen. Je zegt dan na het afknippen hiervan ook niet van laat maar zitten... Je neemt het dan dus mee maar voelt je wel genaaid. Toen dacht ik wel, laatste keer dat ik hier kom. Snap het wel dat de beste man als een ondernemer (moet) denken op zo een moment, en het niet zo gelegen komt dat zijn mannetje 20 minuten bezig is om mij te helpen... maar doe dan geen repair clinics...  Of heb de ballen het uit te leggen en vraag of je 1/3 uurloon in rekening mag brengen.   
Bedoel je dan in de lengterichting de LE te repareren ? Lijkt me wel zwakker, of je moet weer meer materiaal gaan gebruiken.

Zijn de prijzen echt minima prijzen of zijn dit meer indicatieprijzen, vooraal van LE reparaties!?
Kitecare

Geen avatar

Berichten: 19
Antwoord #16 Juni 24, 2015, 17:30:59
edit2Rapporteer  
@Local: Naar welke prijzen refereer je precies? In het artikel zie ik geen bedragen staan dus het is lastig hier inhoudelijk op te reageren.
Jarno

Geen avatar

Berichten: 2272
Antwoord #17 Juni 24, 2015, 18:03:53
edit2Rapporteer  
Van de minimaal 1500 kites die wij op jaarbasis repareren heeft ongeveer 40 procent een reparatie aan de LE. Van al deze reparaties komen er wellicht 2 terug die min of meer op dezelfde plaats weer zijn beschadigd. Dit kan liggen aan het verzwakte dacron maar kan ook honderd andere oorzaken hebben!


ik voel me meteen uniek! Ik was vorig jaar 1 van de 2 ! :-)
Kitecare

Geen avatar

Berichten: 19
Antwoord #18 Juni 24, 2015, 18:28:48
edit2Rapporteer  
@Jarno, volgens onze gegevens hebben wij enkel ooit je bladder vervangen en is deze inderdaad binnen relatief korte tijd (4 maanden) beschadigd terug gekomen!
De discussie betreft hier reparaties van het dacron van de LE en niet het vervangen van de bladder zelf.

Hier gaat het helaas iets frequenter mis omdat het altijd lastig is om te zien of een bladder volledig juist geïnstalleerd is en uiteraard erg is een bladder erg kwetsbaar. Wel willen we graag benadrukken dat jou specifieke probleem helemaal niets te maken heeft gehad met bovenstaande discussie hoe vervelend een dergelijke situatie ook is!
Erik@Spijk

Berichten: 861
Logs: 0 | 459 uur
Antwoord #19 Juni 28, 2015, 13:59:55
edit2Rapporteer  
leuk informatief verhaal. Jammer dat de discussie vervolgens gaat over prijzen en shop ervaringen. Laten we informatieve posts positief benaderen anders ben ik bang het de discussie oppervlakkig wordt.

Ocean-Limbo

Berichten: 2637
Antwoord #20 Juni 28, 2015, 21:49:34
edit2Rapporteer  
leuk informatief verhaal. Jammer dat de discussie vervolgens gaat over prijzen en shop ervaringen. Laten we informatieve posts positief benaderen anders ben ik bang het de discussie oppervlakkig wordt.


en zo is dat .......... ThumpsUp
Marc_87
Moderator

Berichten: 7541
Logs: 0 | 758 uur
Antwoord #21 Juni 28, 2015, 22:20:04
edit2Rapporteer  
leuk informatief verhaal. Jammer dat de discussie vervolgens gaat over prijzen en shop ervaringen. Laten we informatieve posts positief benaderen anders ben ik bang het de discussie oppervlakkig wordt.



Er mag hier best een goede discussie over zijn, de topic titel haalt dit ook een beetje aan. Zolang er niemand over de schreef gaat is er niets aan de hand.
Marcel~

Berichten: 2657
Logs: 0 | 281 uur
Antwoord #22 Juli 05, 2015, 12:54:54
edit2Rapporteer  
Ben nog steeds erg blij met mijn Pfaff met dubbeltransport. vandeweek weer twee kites gered van de vuilnisbak ;-)
Peer

Berichten: 1037
Logs: 0 | 60 uur
Antwoord #23 Juli 05, 2015, 13:03:01
edit2Rapporteer  
Haha ik heb ook een pfaff met dubbel transport.
« vorige volgende »
Ga naar:  


© 2002 - 2024 Kitehigh

Sorry, the copyright must be in the template.
Please notify this forum's administrator that this site is missing the copyright message for SMF so they can rectify the situation. Display of copyright is a legal requirement. For more information on this please visit the Simple Machines website.