Cabrinha fx

Bbtw

Berichten: 232
Logs: 0 | 118 uur
Juni 28, 2015, 13:15:27
edit2Rapporteer  
Hi,
Mogelijk heb ik interesse in de cabrinha fx 12m en 9m. Nu vaar ik nog met de cabrinha SB 12m en de 9m uit 2013.
Als ik de specs van cabrinha lees lijkt mij dit een erg goede kite die aansluit bij hetgeen waar ik naar toe zou willen.

Wat ik graag zou willen weten is hoe de kite ten opzichte van mijn SB 2013 in het  windvenster staat, hoe de low-end is tov mijn 12 en 9 en het verschil in reageren en afstraffen tov mijn 12 en 9?

Ik hoor graag van jullie
meccaloha

Berichten: 219
Logs: 0 | 4 uur
Antwoord #1 Juni 28, 2015, 15:26:18
edit2Rapporteer  
http://www.kitefinder.com/en/kites/blog/1474/cabrinha-fx-vs-cabrinha-switchblade-2015http://greenhatkiteboarding.com/news/2015/cabrinha-kite-comparison-switchblade-vs-fx/

Wat weeg jij? zat ook aan de FX te denken maar zit te twijfelen tussen 12,9, of 12,10,8
Bbtw

Berichten: 232
Logs: 0 | 118 uur
Antwoord #2 Juni 28, 2015, 20:28:38
edit2Rapporteer  


Mooie vergelijking idd. Thnx!

Mijn gewicht is gemiddeld genomen 100-110 kg. Ik heb ook nog een contra 15m welke ik vanaf 13kts kan varen.
Kemperman

Berichten: 491
Antwoord #3 Juni 28, 2015, 21:43:04
edit2Rapporteer  
Hoe ziet je vaarstijl eruit?

Ik heb er niet mee gevaren, maar aan de schape te zien zal de FX meer kracht opbouwen in de bochten en daardoor sneller afstraffen. Maar als ik de reviews lees dan schijnt het nog een redelijk vriendelijke kite te zijn.
meccaloha

Berichten: 219
Logs: 0 | 4 uur
Antwoord #4 Juni 29, 2015, 08:41:58
edit2Rapporteer  




Payment in advance to our EUR bank account

Pozdrawiam/Regards

Jacek Konski
24SURF.pl Sklep surfingowy
Kitesurfing, SUP, Surfing, Windsurfing, Kajaki
Wy??czny dystrybutor na Polsk?:
Cabirnha Kites, BIC Sport i Imagine Surf
www.24SURF.pl
tel: 605-327-791

Iemand ervaring met deze shop?
Joshua

Berichten: 55
Antwoord #5 Juni 29, 2015, 09:22:10
edit2Rapporteer  
Vaak kan je in de Nederlandse shops ook wel 20% korting krijgen als je 2 kites of meer koopt. Ik zou zelf dan de gok niet wagen...
meccaloha

Berichten: 219
Logs: 0 | 4 uur
Antwoord #6 Juni 29, 2015, 10:47:33
edit2Rapporteer  
Helemaal gelijk Joshua!
De Nl shops doen er niet voor onder

bezemsteel12

Berichten: 884
Logs: 0 | 69 uur
Antwoord #7 Juni 29, 2015, 12:17:55
edit2Rapporteer  
heb de 9m FX getest. low wind is goed. 9m kon ik varen vanaf zegmaar 14 a 15 knopen.  kon al hoogte lopen terwijl iemand met een 10m nog niet kon varen. (kan ook ervaring zijn)

kites zijn zeeeer stabiel in de lucht. zeker een aanrader
Bbtw

Berichten: 232
Logs: 0 | 118 uur
Antwoord #8 Juni 29, 2015, 20:42:46
edit2Rapporteer  
heb de 9m FX getest. low wind is goed. 9m kon ik varen vanaf zegmaar 14 a 15 knopen.  kon al hoogte lopen terwijl iemand met een 10m nog niet kon varen. (kan ook ervaring zijn)

kites zijn zeeeer stabiel in de lucht. zeker een aanrader

Klinkt goed dus. Hangt de kite naar jouw idee hetzelfde in het windvenster als een sle of toch meer als een C-kite? Heb weleens aan een torch gehangen maar die vond ik persoonlijk niet fijn Wink
Marc_87
Moderator

Berichten: 7541
Logs: 0 | 758 uur
Antwoord #9 Juni 29, 2015, 21:00:34
edit2Rapporteer  
heb de 9m FX getest. low wind is goed. 9m kon ik varen vanaf zegmaar 14 a 15 knopen.  kon al hoogte lopen terwijl iemand met een 10m nog niet kon varen. (kan ook ervaring zijn)

kites zijn zeeeer stabiel in de lucht. zeker een aanrader

Klinkt goed dus. Hangt de kite naar jouw idee hetzelfde in het windvenster als een sle of toch meer als een C-kite? Heb weleens aan een torch gehangen maar die vond ik persoonlijk niet fijn Wink

De kite hangt in de lucht als een SLE kite maar het snappie sneller directe gevoel als een C-kite. Heerlijk om lekker actief mee te kiten. Maar lekker relaxt varen als een SLE kite gaat ook prima.
Bbtw

Berichten: 232
Logs: 0 | 118 uur
Antwoord #10 Juni 29, 2015, 21:58:43
edit2Rapporteer  
heb de 9m FX getest. low wind is goed. 9m kon ik varen vanaf zegmaar 14 a 15 knopen.  kon al hoogte lopen terwijl iemand met een 10m nog niet kon varen. (kan ook ervaring zijn)

kites zijn zeeeer stabiel in de lucht. zeker een aanrader

Klinkt goed dus. Hangt de kite naar jouw idee hetzelfde in het windvenster als een sle of toch meer als een C-kite? Heb weleens aan een torch gehangen maar die vond ik persoonlijk niet fijn Wink

De kite hangt in de lucht als een SLE kite maar het snappie sneller directe gevoel als een C-kite. Heerlijk om lekker actief mee te kiten. Maar lekker relaxt varen als een SLE kite gaat ook prima.

Klinkt allemaal erg positief. Hoop 'm snel te kunnen testen. Bedankt voor jullie reacties.
Jeffro

Berichten: 611
Logs: 0 | 724 uur
Antwoord #11 Juni 30, 2015, 10:30:23
edit2Rapporteer  
heb de 9m FX getest. low wind is goed. 9m kon ik varen vanaf zegmaar 14 a 15 knopen.  kon al hoogte lopen terwijl iemand met een 10m nog niet kon varen. (kan ook ervaring zijn)

kites zijn zeeeer stabiel in de lucht. zeker een aanrader

Klinkt goed dus. Hangt de kite naar jouw idee hetzelfde in het windvenster als een sle of toch meer als een C-kite? Heb weleens aan een torch gehangen maar die vond ik persoonlijk niet fijn Wink

De kite hangt in de lucht als een SLE kite maar het snappie sneller directe gevoel als een C-kite. Heerlijk om lekker actief mee te kiten. Maar lekker relaxt varen als een SLE kite gaat ook prima.
Soortgelijk aan RPM, Marc?
Marc_87
Moderator

Berichten: 7541
Logs: 0 | 758 uur
Antwoord #12 Juni 30, 2015, 11:10:06
edit2Rapporteer  
heb de 9m FX getest. low wind is goed. 9m kon ik varen vanaf zegmaar 14 a 15 knopen.  kon al hoogte lopen terwijl iemand met een 10m nog niet kon varen. (kan ook ervaring zijn)

kites zijn zeeeer stabiel in de lucht. zeker een aanrader

Klinkt goed dus. Hangt de kite naar jouw idee hetzelfde in het windvenster als een sle of toch meer als een C-kite? Heb weleens aan een torch gehangen maar die vond ik persoonlijk niet fijn Wink

De kite hangt in de lucht als een SLE kite maar het snappie sneller directe gevoel als een C-kite. Heerlijk om lekker actief mee te kiten. Maar lekker relaxt varen als een SLE kite gaat ook prima.
Soortgelijk aan RPM, Marc?

Klopt maar dan wel iets anders. Hier de hoofdverschillen:

RPM:
- Minder goede low-end;
- Draait sneller maar met lagere vliegsnelheid in de bocht.

FX:
- Betere low-end;
- Draait langzamer maar met hogere vliegsnelheid in de bocht.

Beide heel direct en springen erg lekker!

Ik vaar zelf met de RPM 2015.
thijs77

Berichten: 165
Antwoord #13 Juni 30, 2015, 12:45:45
edit2Rapporteer  
snappie?  Grin
« vorige volgende »
Ga naar:  


© 2002 - 2024 Kitehigh

Sorry, the copyright must be in the template.
Please notify this forum's administrator that this site is missing the copyright message for SMF so they can rectify the situation. Display of copyright is a legal requirement. For more information on this please visit the Simple Machines website.