Review Flysurfer Sonic FR

Versusshop

Berichten: 66
Juli 31, 2015, 17:29:42
edit2Rapporteer  
TEST: Flysurfer Sonic FR

Vorig jaar zette Ozone de race-wereld compleet op zijn kop met de introductie van de Chrono: een super high performance foilkite met belachelijke upwind- en licht weerprestaties. Iedereen met een tubekite of Flysurfer Speed, had het nakijken en hoefde zich niet meer aan de start van een race te vertonen. Flysurfer zat ondertussen niet stil en kwam afgelopen voorjaar met een antwoord: de Flysurfer Sonic FR.

Wil je weten hoe deze topkite met een belachelijke lift, hangtime en geweldige upwind-prestaties vliegt? We hebben een review online gezet. Lees alles op http://www.versusshop.nl/reviews/review-flysurfer-sonic-fr-full-race-2015

Veel leesplezier,

Het Versus Team
Erik@Spijk

Berichten: 861
Logs: 0 | 459 uur
Antwoord #1 Augustus 07, 2015, 21:38:52
edit2Rapporteer  
Mooie review,  leuk dat er aandacht is voor de technische vernieuwingen en niet alleen voor marketing termen.

Marc_87
Moderator

Berichten: 7541
Logs: 0 | 758 uur
Antwoord #2 Augustus 07, 2015, 21:52:28
edit2Rapporteer  
De 11m is echt een hele fijne kite, wanneer de rest met een 17m tube kite op het water staat voor je al met die kite.
Marco B.
Moderator

Berichten: 1182
Logs: 0 | 1754 uur
Antwoord #3 Augustus 08, 2015, 10:05:15
edit2Rapporteer  
lijkt me een topkite
HBX

Berichten: 201
Logs: 0 | 1250 uur
Antwoord #4 Augustus 08, 2015, 14:25:48
edit2Rapporteer  
Het is mijn sessie verdubbelaar!  ThumpsUp

Vaar met de 15m en 69kg  op m'n tt van 10-23 kn en vanaf 15 kn is het echt dikke pret  Joepie
KiteFEEL

Berichten: 371
Antwoord #5 Augustus 09, 2015, 21:28:18
edit2Rapporteer  
Een absolute topper!
Die 11 is zo lekker snel, super low-end(zeker met extentions), en wat een lekkere (dubbele)lift geeft hij!
FRans qxl

Berichten: 90
Antwoord #6 Augustus 12, 2015, 11:07:22
edit2Rapporteer  
@kiteFEEL.

Wat is bij de sonic 11m2  je low-end (met een kiteboard van normale afmetingen, dus zonder gebruik te maken van van bijv. een flydoor)  ,     met het gebruik van extensions en zonder het gebruik van extensions ?.
 En wat is je lichaamsgewicht, kiteboard maat, en hoeveel meter extensions gebruik je ?.
En bij hoeveel knots vaart de sonic 11 het optimaalst ?.
mvbtje

Geen avatar

Berichten: 1175
Antwoord #7 Augustus 12, 2015, 13:13:27
edit2Rapporteer  
Even een vraagje.

Ik lees:

11: Vlotte explosieve kite met een heel goede low end. Deze maat is al wel wat gevoeliger met het inklappen van de tips dan zijn grotere broers. Let op, de 11 meter Sonic heeft een Jekill en een Hyde in zich. De kite vliegt geweldig maar verandert bij het geringste foutje in een genadeloos monster.
9: Hebben wij nu nog niet gevaren, maar zoals we hem inschatten vooral geschikt voor riders onder de 60kg, hydrofoilers, raceboarders en het snowkiters.


Is het zo dat de 9 en 6 meter nóg gevoeliger zijn voor het inklappen. M.a.w. hoe kleiner hoe gevoeliger voor inklappen? Waar zit dat em precies in? Ik zou met mijn leken kennis juist denken hoe groter hoe gevoeliger voor inklappen.
Kamo

Berichten: 156
Antwoord #8 Augustus 12, 2015, 17:45:32
edit2Rapporteer  
Hey mvbtje,

Het inklappen van de tips komt door stuurfoutjes icm met het kritische profiel.

Technisch gezien is het een frontstall, dit gebeurd sneller, maar vooral veel heftiger naarmate de windsnelheid die langs het profiel gaat hoger wordt.   Bij kleinere maten dus.

Ook omdat de tijd die je hebt bij een tragere 18 om je stuurfoutje of timing te herstellen voordat het fout gaat veel langer is dan bij een 9.
« vorige volgende »
Ga naar:  


© 2002 - 2024 Kitehigh

Sorry, the copyright must be in the template.
Please notify this forum's administrator that this site is missing the copyright message for SMF so they can rectify the situation. Display of copyright is a legal requirement. For more information on this please visit the Simple Machines website.