marktplaats

tgroot

Berichten: 664
Augustus 02, 2015, 21:37:16
edit2Rapporteer  
Een hersenscheet van me:
Waarom zitten we met z'n alle nog op marktplaats met die belachelijke prijzen voor advertenties? en als je bijv. kites zoekt moet  je door al die ellende van kitestuff heen en ook nog commerciele advertenties .......

Ben ik de enige die zich hieraan stoort? kwestie van tijd of je kan ook 5 eu lappen voor een kite advertentie
Menno de Vries

Berichten: 186
Antwoord #1 Augustus 02, 2015, 21:58:07
edit2Rapporteer  
Vorige week nog via Marktplaats een kite verkocht. Koste helemaal niks. Dus waarom niet??
Marc_87
Moderator

Berichten: 7541
Logs: 0 | 758 uur
Antwoord #2 Augustus 02, 2015, 22:51:22
edit2Rapporteer  
Omdat de EO-kiter die het een keer langs de kust of op TV ziet en het wilt proberen alleen maar marktplaats kent en geen Kitehigh of Hanglos...
tgroot

Berichten: 664
Antwoord #3 Augustus 02, 2015, 22:58:41
edit2Rapporteer  
Haha idd.
Maar bedoel het breder. Wie een auto heeft verkocht weet genoeg. 15 eu per week advertentie. Waarom betalen we dat allemaal? Op bijv. speurders is het gratis. .... Zijn we allemaal makke schapen? "Ja mp word het meest beken" krijg je dan.
Maar dat hebben we toch zelf in de hand .....
mvbtje

Geen avatar

Berichten: 1175
Antwoord #4 Augustus 02, 2015, 23:09:33
edit2Rapporteer  
Good wine needs no bush.
Voor een auto zou ik overigens geen marktplaats kiezen. Niet als koper en niet als verkoper.
Liever autotrack o.i.d.
Jellevw

Berichten: 673
Logs: 0 | 249 uur
Antwoord #5 Augustus 02, 2015, 23:19:45
edit2Rapporteer  
Ik snap wel wat je bedoelt. Van die fijne tweede hands site is niet veel meer over. Eerst moet je door al die advertenties heen. Maarja het is wel de site waar van alles en nog wat op te vinden is. En als je iets te koop hebt tref je hier een groot publiek.
Tis de prijs van internet tegenwoordig, reclame. Zie dumpert of youtube. Ook altijd reclame.

Trouwens grappig om een keer te doen. Je kunt met de app kijken wat er bij jou in de buurt/straat allemaal te koop staat. Ongelofelijk dat sommige 900+ artikelen erop hebben staan.
tgroot

Berichten: 664
Antwoord #6 Augustus 02, 2015, 23:27:37
edit2Rapporteer  
Leuk om een keer te proberen in mijn straat wist ik inderdaad niet.

Maar neem bijvoorbeeld speurders, geen gezeik site. Facebook actie starten en iedereen daarheen droppen zou toch top zijn? Ik wil best een paar euro betalen voor een nuttige site. Maar mp overdrijft het
Karel79

Berichten: 1012
Logs: 0 | 2 uur
Antwoord #7 Augustus 03, 2015, 08:45:55
edit2Rapporteer  
Ik erger me ook groen en geel aan die klote advertenties, daarom heb ik een voor mijzelf een overzichtje gemaakt met de laatste 200 niet commerciele advertenties van mp. http://karel.firestorm.nl/mp.html

Er zitten nog wel een paar commerciele tussen, moet het filter nog ff aanpassen.. maar zo is het een stuk gemakkelijker om 'mp in de gaten te houden'
Big Vin

Berichten: 282
Antwoord #8 Augustus 03, 2015, 09:38:29
edit2Rapporteer  
Die domme advertenties van kitestuf zijn echt vreselijk. De meeste zijn niet eens kitesurf gerelateerd maar gewoon vliegers etc.
Commerciële advertenties zou je moeten kunnen filteren.

Wellicht een idee om in ieder geval met zn allen alle niet toepasselijke advertenties te melden?
Evan
Administrator

Berichten: 9651
Logs: 0 | 1481 uur
Antwoord #9 Augustus 03, 2015, 09:54:46
edit2Rapporteer  
Heb al een keer geprobeerd deze shops te melden bij Marktplaats maar verder dan deze reactie is het niet gekomen:

Om Marktplaats zo schoon en overzichtelijk mogelijk te houden stellen wij het zeer op prijs wanneer onze gebruikers met ons meedenken. Ik heb de door u gemelde gebruikers doorgestuurd naar de verantwoordelijke afdeling. Zij zullen de advertenties controleren en indien nodig maatregelen nemen. Wij horen het graag wanneer u opnieuw een dergelijke advertentie tegenkomt.

Ik wil u vragen om gebruik te maken van het "Meld aan Marktplaats' systeem. Met behulp van de knop 'Meld aan Marktplaats' kunt u ons op de hoogte brengen van een advertentie, waarvan u vindt dat deze niet voldoet aan onze voorwaarden. U vindt de knop 'Meld aan Marktplaats' onderaan iedere advertentie. Na het selecteren van deze knop, kunt u aangeven waarom de advertentie verwijderd dient te worden. Wij controleren vervolgens de betreffende advertentie en nemen wanneer nodig gepaste actie.

Ik hoop u hiermee voldoende van dienst te zijn geweest.




Iemand die markplaats terug kan pesten door een geautomatiseerd systeem op de meld-knop te laten drukken? Want ze verwachten toch niet serieus van ons dat we elke van 700+ advertenties afzonderlijk gaan melden..... http://www.marktplaats.nl/verkopers/10926215.html?categoryId=1404


Het is dat er nog gereageerd word op je advertenties daar, maar anders had ik de site al lang links laten liggen.
Marco B.
Moderator

Berichten: 1182
Logs: 0 | 1754 uur
Antwoord #10 Augustus 03, 2015, 12:00:12
edit2Rapporteer  
Deze webshops hebben een automatische koppeling met marktplaats waar ze voor betalen, MP heeft dus geen enkel belang om deze adverteerders te weigeren.

Verder heeft marktplaats enorm veel bezoekers.

Heel eerlijk, ik verkoop zelf ook via MP, heb ook wel eens mn ads op HL en KH gezet, nul komma nul reacties. Via MP binnen paar dagen verkocht.

Verder heb ik wel eens nagedacht over een alternatief voor marktplaats (http://kitespullentekoop.nl), commercieel aanbod scheiden van particulier aanbod. Er komt best wel veel kijken en voordat je goed alternatief hebt opgezet ben je wel even bezig. Eerst weer in de ijskast gezet.
Karel79

Berichten: 1012
Logs: 0 | 2 uur
Antwoord #11 Augustus 03, 2015, 12:58:22
edit2Rapporteer  
Marco, kun je die site niet vullen door marktplaats (en andere sites) te 'scrapen' voor particuliere advertenties? Dat is in feite wat ik ook doe...
Dan doet 't er toe niet waar iemand wat te koop zet, jouw site zal vanzelf wel meer belangstelling/bezoekers trekken.. helemaal als mp niks blijft doen aan die 'vervuiling'.
Marco B.
Moderator

Berichten: 1182
Logs: 0 | 1754 uur
Antwoord #12 Augustus 03, 2015, 18:28:11
edit2Rapporteer  
Marco, kun je die site niet vullen door marktplaats (en andere sites) te 'scrapen' voor particuliere advertenties? Dat is in feite wat ik ook doe...
Dan doet 't er toe niet waar iemand wat te koop zet, jouw site zal vanzelf wel meer belangstelling/bezoekers trekken.. helemaal als mp niks blijft doen aan die 'vervuiling'.


vast wel, echter zo technisch ben ik niet om dat even te regelen Wink
tgroot

Berichten: 664
Antwoord #13 Augustus 03, 2015, 20:43:49
edit2Rapporteer  
Er zijn toch al zat sites beschikbaar? Waarom het wiel opnieuw uitvinden?
De vraag is eigenlijk hoe verschuif je iedereen van mp naar een andere site? Ik bedoel het scheelt iedereen ook geld en irritatie. Zon actie zou toch winwin zijn?

Ik kom ook alleen nog op mp als het echt nodig is ..... Kennelijk ben ik dus lang niet de enige.
Karel79

Berichten: 1012
Logs: 0 | 2 uur
Antwoord #14 Augustus 03, 2015, 22:22:27
edit2Rapporteer  
Omdat de meesten (voorlopig) toch marktplaats blijven gebruiken.. Dat is nou eenmaal een ingeburgerd iets. Vandaar dat ik een 'gefilterde' versie heb gemaakt, maar dat is natuurlijk maar een halfbakken iets.. Wat mooier zou zijn is als er op 1 (fatsoenlijke) plek alles te zien valt wat er te koop is, ongeacht waar 't te koop is aangeboden. Dan boeit het niet welke site men gebruikt. Hoef je ook niemand te overtuigen.. prima toch? Zo moeilijk is het niet om een scrapertje te maken.. die van mij was een dagje werk, ben langer bezig geweest met dat CSS geneuzel (tekstgrootte en layout en kleurtjes enzo)
H H

Geen avatar

Berichten: 0
Antwoord #15 Augustus 03, 2015, 22:36:33
edit2Rapporteer  
Vindt voor Chrome de volgende plugin top: https://chrome.google.com/webstore/detail/marktplaats-zonder-topadv/lekhkeegnegccgaoakphligfonjmaodh?hl=nl
« vorige volgende »
Ga naar:  


© 2002 - 2024 Kitehigh

Sorry, the copyright must be in the template.
Please notify this forum's administrator that this site is missing the copyright message for SMF so they can rectify the situation. Display of copyright is a legal requirement. For more information on this please visit the Simple Machines website.