bedankje aan kiter Parnassia aan zee (Bloemendaal)

Xander87

Geen avatar

Berichten: 11
Augustus 06, 2015, 17:31:55
edit2Rapporteer  
Hierbij een bedankje aan een kiter!

na 3,5 uur kiten afgelopen dinsdag (4 Aug) was de wind een klein beetje aangetrokken en voer ik met een 12m Ozone c4 (duitse kleurstelling). Net een iets te hoge golf gepakt en hierbij mij board verloren. Na verschillende keren upwind bodydraggen lukte het me steeds niet om terug bij mijn board te komen. Elke keer half metertje tekort.

mede door vermoeidheid, mede door 12m en wind(16/20KN) opkomend tij heb ik het na ongeveer 10 min opgegeven en mij door laten voeren door de kite richting land.

Nu komt het bedankje aan de kiter! thnx dat je hem gevonden hebt en het board teruggebracht hebt naar de kant! dit scheelde mij namelijk zeker een half uur wachten en zoeken!

mocht je me nog een keer zien kiten daar spreek me even aan dan bedank ik je persoonlijk ook nog even en wellicht kan je me nog tips geven Wink

Daarop volgend heb ik nog een vraag over gebruik van Board lease en of footlease.....
is dit raadzaam en waarbij moet je letten op aanschaf hiervan.
Nu weet ik dat er 100en verhalen zijn dat het niet goed is en gevaarlijk is maar ik mis eigenlijk de positieve verhalen hiervan.

hendri

Geen avatar

Berichten: 27
Antwoord #1 Augustus 06, 2015, 18:12:32
edit2Rapporteer  
De positieve verhalen....

Misschien is je tandarts/kaakchirurg een enorm aantrekkelijke dame en ontstaat er iets moois tussen jullie twee Wink
mvbtje

Geen avatar

Berichten: 1175
Antwoord #2 Augustus 06, 2015, 19:11:07
edit2Rapporteer  
Neem aub absoluut nooit geen boardlease. De oude versies komen als een katapult terug. De nieuwere versies kunnen alsnog lelijk hard je kant opkomen wanneer je gespoelt wordt door een grote golf. (dat risico bestaat uiteraard zonder leash ook, maar stuk kleiner)
Sayootje

Berichten: 296
Logs: 0 | 511 uur
Antwoord #3 Augustus 06, 2015, 21:10:16
edit2Rapporteer  
Ik denk dat je geen boardleash nodig hebt. Als je te vermoeid bent om upwind te bodydraggen dan had je al eerder moeten stoppen met kiten. Houd altijd in gedachten dat je misschien een stuk moet zwemmen. Mijn advies is daarom om nooit voorbij je fitheid te kiten. Ken dus je eigen conditie goed. EN oefen bodydraggen. Je aandacht op deze 2 dingen richten is veel nuttiger en zul je meer plezier van hebben dan een boardleash.




Moet je echt absoluut met een leash varen omdat je anders totaal helemaal in paniek raakt of zoiets, koop dan een rolleash en draag een helm. Wees je bewust van de gevaren. Het board kan terug komen naar je of de leash raakt verstrikt. Voor heen weer varen kan het best. Ga je backrolls doen en springen? Ga dan absoluut zonder.

Dobbelsteen

Geen avatar

Berichten: 296
Antwoord #4 Augustus 07, 2015, 10:48:01
edit2Rapporteer  
Als je boardleash draagt, sowieso helm aan doen.
En doe het enkel zolang je nog aan het leren bent. Wanneer je iets beter bent geworden en je board bijna nooit meer verliest bij gewoon rakjes varen, direct die leash afdoen.
En zoals sayootje zegt, wil je tricks gaan doen, doe die leash dan maar af.
Morres

Berichten: 9427
Antwoord #5 Augustus 07, 2015, 11:03:48
edit2Rapporteer  
http://www.kiteboardleash.com/
« vorige volgende »
Ga naar:  


© 2002 - 2024 Kitehigh

Sorry, the copyright must be in the template.
Please notify this forum's administrator that this site is missing the copyright message for SMF so they can rectify the situation. Display of copyright is a legal requirement. For more information on this please visit the Simple Machines website.