Windwaarschuwing zondag 23 augustus

HuibN

Berichten: 304
Antwoord #25 Augustus 23, 2015, 19:03:20
edit2Rapporteer  
Je kon makkelijk haaks op de over varen. Mocht je in de problemen komen dan dreef je gewoon naar de kant. Zeker bij laag water geen probleem. Ik heb ook niemand in de problemen gezien
Belgarath

Geen avatar

Berichten: 145
Logs: 0 | 15 uur
Antwoord #26 Augustus 23, 2015, 19:41:27
edit2Rapporteer  

Staat dat bord er nog op Rithem, verboden te kiten?? 
Faxie

Berichten: 3330
Logs: 0 | 7 uur
Antwoord #27 Augustus 23, 2015, 19:52:59
edit2Rapporteer  

Staat dat bord er nog op Rithem, verboden te kiten?? 

Volgens de een wel, volgens de ander niet.

Het is wellicht gedoogd, geen idee verder.
Menno de Vries

Berichten: 186
Antwoord #28 Augustus 23, 2015, 20:34:03
edit2Rapporteer  
Grevelingendam was goed te doen. Wel veel drukker dan normaal, maar vlagerigheid viel mee. Op het water en het strand voldoende ruimte. Maar het was zeker geen topsessie.
Ed1111

Geen avatar

Berichten: 5
Antwoord #29 Augustus 23, 2015, 21:20:01
edit2Rapporteer  
Vandaag een keertje naar de Slufter geweest. Ongeveer 50 kites op het water en wind sideshore van links. Was prima te doen. Geen kiters heel gekke dingen zien doen. Wind was ook redelijk constant. Topdag.
Menno de Vries

Berichten: 186
Antwoord #30 Augustus 23, 2015, 21:28:49
edit2Rapporteer  
Grevelingendam was goed te doen. Wel veel drukker dan normaal, maar vlagerigheid viel mee. Op het water en het strand voldoende ruimte. Maar het was zeker geen topsessie.
LennardK

Berichten: 116
Antwoord #31 Augustus 23, 2015, 22:11:51
edit2Rapporteer  
Vandaag een keertje naar de Slufter geweest. Ongeveer 50 kites op het water en wind sideshore van links...

Als je na een meter of 200 de open zee op gaat met jouw "sideshore" is het voor mij gewoon offshore hoor.

Na een dagje zonnebaden en zandstralen op het prachtige strand van MV2 nog even staan kijken op het duin. Triest om te zien dat er bijna meer mensen in het natuurgebied varen dan erbuiten. Dan ook nog een paar van die heldere lichten die op hun gemakkie aan de zeekant van de zandbanken aan het cruisen zijn... Goed bezig allemaal. Overigens een hoog gehalte duitse en franse kentekens op de parkeerplatz.
HuibN

Berichten: 304
Antwoord #32 Augustus 23, 2015, 22:15:01
edit2Rapporteer  
Open zee op gaan is altijd vragen om problemen.
Frank82

Berichten: 2539
Logs: 0 | 164 uur
Antwoord #33 Augustus 24, 2015, 09:48:37
edit2Rapporteer  
Vandaag een keertje naar de Slufter geweest. Ongeveer 50 kites op het water en wind sideshore van links. Was prima te doen. Geen kiters heel gekke dingen zien doen. Wind was ook redelijk constant. Topdag.

Oh ja, sideshore? Na het strand van de Slufter is de volgende stop Engeland hoor. Zodra je 100m uit de kant in de problemen komt en je drijft voorbij het einde van het Slufterstrand is het volgende land wat je tegenkomt Engeland.

Lijkt wel of logisch nadenken tegenwoordig niet meer nodig is bij kiten.
et1961

Berichten: 365
Antwoord #34 Augustus 24, 2015, 10:13:26
edit2Rapporteer  

Staat dat bord er nog op Rithem, verboden te kiten?? 

Volgens de een wel, volgens de ander niet.

Het is wellicht gedoogd, geen idee verder.

Ik heb gisteren gekeken en er staat een bord dat er niet gekite mag worden. Maar so what? Ik windsurf er  al ruim 20 jaar en kite er sinds een paar jaar. Nog nooit problemen gehad met politie, Rijks Waterstaat, havenmeetser of wat dan ook.
Gisteren waren er zo'n 15 kiters en enkele windsurfers. Laag water, dus lekker breed strand en ruimte genoeg voor iedereen.
Faxie

Berichten: 3330
Logs: 0 | 7 uur
Antwoord #35 Augustus 24, 2015, 14:50:06
edit2Rapporteer  

Staat dat bord er nog op Rithem, verboden te kiten?? 

Volgens de een wel, volgens de ander niet.

Het is wellicht gedoogd, geen idee verder.

Ik heb gisteren gekeken en er staat een bord dat er niet gekite mag worden. Maar so what? Ik windsurf er  al ruim 20 jaar en kite er sinds een paar jaar. Nog nooit problemen gehad met politie, Rijks Waterstaat, havenmeetser of wat dan ook.
Gisteren waren er zo'n 15 kiters en enkele windsurfers. Laag water, dus lekker breed strand en ruimte genoeg voor iedereen.

Totdat het algemeen bekend gaat worden, en je op zo'n dag als zondag daar 100 kiters hebt. Leuk met die haven. Ik denk dat ze dan wel heel snel gaan handhaven daar.
Egbert1985

Geen avatar

Berichten: 106
Antwoord #36 Augustus 24, 2015, 19:02:32
edit2Rapporteer  
Was super bij hoek van holland, wel beetje vlagerig en was tochwel wat minder aanlandig dan ik dacht
et1961

Berichten: 365
Antwoord #37 Augustus 24, 2015, 20:22:02
edit2Rapporteer  

Staat dat bord er nog op Rithem, verboden te kiten?? 

Volgens de een wel, volgens de ander niet.

Het is wellicht gedoogd, geen idee verder.

Ik heb gisteren gekeken en er staat een bord dat er niet gekite mag worden. Maar so what? Ik windsurf er  al ruim 20 jaar en kite er sinds een paar jaar. Nog nooit problemen gehad met politie, Rijks Waterstaat, havenmeetser of wat dan ook.
Gisteren waren er zo'n 15 kiters en enkele windsurfers. Laag water, dus lekker breed strand en ruimte genoeg voor iedereen.

Totdat het algemeen bekend gaat worden, en je op zo'n dag als zondag daar 100 kiters hebt. Leuk met die haven. Ik denk dat ze dan wel heel snel gaan handhaven daar.

Ik zie Rithem niet zo snel een spot worden waar je 100 kiters kan verwachten. Zoals ik al eerder schreef, ik windsurf al zeker 20 jaar met regelmaat op Rithem en naast een paar bevriende locals zie je er eigenlijk nooit iemand kiten of surfen.
Afgelopen zondag was het extreem druk, met ca. 15 kiters. Nog nooit eerder gezien, maar wel begrijpelijk op zo'n mooie dag met voldoende wind. Doordat de wind uit ZO kwam, was dit kennelijk voor deze gasten de trigger om het eens op Rithem te proberen.

Bij ZO-ZW kom je helemaal niet bij de havenmonding als je gewoon halve wind vaar, dus het zal allemaal wel niet zo'n vaart lopen en anders neem ik gewoon m'n gereedschapskoffer een keer mee...Wink
 
Frank82

Berichten: 2539
Logs: 0 | 164 uur
Antwoord #38 Augustus 24, 2015, 23:00:41
edit2Rapporteer  
Was super bij hoek van holland, wel beetje vlagerig en was tochwel wat minder aanlandig dan ik dacht

Had je een rescue boot tot je beschikking? Zo ja prima, zo nee, verkoop je kites en zoek lekker een andere hobby.
Boudewijn

Berichten: 851
Logs: 0 | 257 uur
Antwoord #39 Augustus 25, 2015, 00:23:21
edit2Rapporteer  
Rithem (bij Fort Rammekens) was vandaag bijna perfect! Laag water, dus groot strand en de ZO wind staat dan schuin aanlandig (van links). Waren met zo'n 15 kiters en een paar windsurfers, dus voldoende ruimte. Ik heb het in de afgelopen 20 jaar daar nog nooit zo druk gezien met kiters en surfers.

Waar zou deze spot zich bevinden (gedoogd denk ik?)

Gewoon verboden voor zover ik weet. En ik ga niet zeggen waar het is.



^^ heb wel een idee hoor Faxie, woon er op 10 min fietsafstand vandaan. Maar lijkt mij nogal een klein strandje daar
Egbert1985

Geen avatar

Berichten: 106
Antwoord #40 Augustus 25, 2015, 09:46:19
edit2Rapporteer  
Was super bij hoek van holland, wel beetje vlagerig en was tochwel wat minder aanlandig dan ik dacht

Had je een rescue boot tot je beschikking? Zo ja prima, zo nee, verkoop je kites en zoek lekker een andere hobby.

grappie, was bij edam, daar was het MEGA druk
« vorige volgende »
Ga naar:  


© 2002 - 2024 Kitehigh

Sorry, the copyright must be in the template.
Please notify this forum's administrator that this site is missing the copyright message for SMF so they can rectify the situation. Display of copyright is a legal requirement. For more information on this please visit the Simple Machines website.