Advies naar de NKV

isomis

Berichten: 205
Antwoord #75 Oktober 02, 2015, 17:16:40
edit2Rapporteer  
@Eagle-Jan

Dat is uiteindelijk de beste oplossing, maar de praktijk laat zien dat dit onmogelijk is om dit soort redenen: ik wil dat het goed wordt overgedragen, ik wil niet dat mijn werk voor niks is geweest of ik neem mijn verantwoordelijkheid en stap daarom niet op.........

Kortom, het is helemaal niet zo gek om lid te gaan worden van lokale verenigingen. Die kunnen veel meer bereiken voor jouw spot dan het NKV de komende tijd gaat bereiken.

Ik ben echt geschrokken van hoe de zaken nu zijn binnen het NKV en ik zou bijna zeggen Eagle-Jan probeer het eens uit als vrijwilliger!

Marco B.
Moderator

Berichten: 1182
Logs: 0 | 1754 uur
Antwoord #76 Oktober 02, 2015, 17:23:58
edit2Rapporteer  
@ isomis. Even voor de duidelijkheid, je bent tijdens de ALV gekozen als nieuw bestuurslid. Wat is nu jouw status binnen dit bestuur?
isomis

Berichten: 205
Antwoord #77 Oktober 02, 2015, 17:38:41
edit2Rapporteer  
@Marco B.

Ik heb mijn bestuursfunctie en mijn lidmaatschap opgezegd. Uiteindelijk werd ik op alle fronten tegengewerkt. Ook op punten wat helemaal niks te maken had met de kwestie omtrent Tom. Daarvan kan ik namelijk begrijpen dat dit gevoelig ligt. Neem als goed voorbeeld de ICT zaken, dat was een ramp. Niemand van de oude garde wilde meewerken en dat is voor mij gewoon onbegrijpelijk, want dit was een grote kostenpost en niet goed geregeld. Gelukkig is dat uiteindelijk wel gelukt, maar daarmee heb ik geen vrienden gemaakt en was de toon gezet en begon hetzelfde proces wat ze met Tom Rotmans hebben geflikt.

Het vreemde is dat bijna iedereen wel meerdere malen heeft aangegeven dat ze ermee zouden stoppen. Uiteindelijk ben ik de enige die het ook echt doet......

Chris verwijt mij dat ik nu nog steeds persoonlijk bemoei met zaken. Dit lijkt mij meer dan logisch, als je alle reacties ziet. Een oude penningmeester die even zegt: ik vind het belachelijk dat er een voorstel is opgesteld met Tom!. Ben: de leden hebben ons hiervoor een mandaat gegeven. De vereniging is van de leden en niet van een netwerk clubje uit Zuid-Holland!

Eigenlijk was mijn advies mijn laatste reactie over het hele NKV circus, maar door ontwikkelingen van de afgelopen week ben ik weer genoodzaakt om te reageren. Ik ben ervan bewust dat ik mij hiermee zelf in de schijnwerpers zet en dat is voor het bestuur weer voer om op te schieten.

Kortom, meld je aan als vrijwilliger en ervaar zelf!


Michiel.
Moderator

Berichten: 15917
Logs: 0 | 308 uur
Antwoord #78 Oktober 02, 2015, 20:32:05
edit2Rapporteer  
Heftig dit, Matthijs!
Ik denk dat het snel tijd wordt voor een ingepast ALV.

Marco: Ik snap je punt. Maar het is gewoon over het algemeen het beste dat er een landelijke club is. Die heeft veel meer daadkracht!
Marco B.
Moderator

Berichten: 1182
Logs: 0 | 1754 uur
Antwoord #79 Oktober 03, 2015, 09:23:45
edit2Rapporteer  
Heftig dit, Matthijs!
Ik denk dat het snel tijd wordt voor een ingepast ALV.

Marco: Ik snap je punt. Maar het is gewoon over het algemeen het beste dat er een landelijke club is. Die heeft veel meer daadkracht!

Het beste voor wie? En die daadkracht ........tja
Marc_87
Moderator

Berichten: 7541
Logs: 0 | 758 uur
Antwoord #80 Oktober 03, 2015, 09:58:58
edit2Rapporteer  
Heftig dit, Matthijs!
Ik denk dat het snel tijd wordt voor een ingepast ALV.

Marco: Ik snap je punt. Maar het is gewoon over het algemeen het beste dat er een landelijke club is. Die heeft veel meer daadkracht!

Het beste voor wie? En die daadkracht ........tja

Wanneer er de juiste personen bij het NKV zitten is dat inderdaad het beste. Als landelijk orgaan kan je namelijk veel eenvoudiger bij het politieke geneuzel aan tafel komen.
Michiel.
Moderator

Berichten: 15917
Logs: 0 | 308 uur
Antwoord #81 Oktober 03, 2015, 19:12:02
edit2Rapporteer  
Het beste voor wie? En die daadkracht ........tja

Heel simpel: alleen lokale politiek zou kunnen luisteren naar lokale belangenverenigingen.
Natura2000 is een landelijk iets. Wil je daar aan tafel bij kunnen schuiven, dan is een landelijke dekking noodzakelijk.
Daarom heeft Tom zoveel kunnen bereiken de afgelopen jaren.

Gaat je nooit lukken met een lokale vereniging.
Walt0r

Berichten: 541
Antwoord #82 Oktober 03, 2015, 19:56:28
edit2Rapporteer  
kak, ben van mn stuk gebracht....
Michiel.
Moderator

Berichten: 15917
Logs: 0 | 308 uur
Antwoord #83 Oktober 03, 2015, 20:19:25
edit2Rapporteer  
kak, ben van mn stuk gebracht....

Nu al?
Marco B.
Moderator

Berichten: 1182
Logs: 0 | 1754 uur
Antwoord #84 Oktober 03, 2015, 20:55:04
edit2Rapporteer  
Het beste voor wie? En die daadkracht ........tja

Heel simpel: alleen lokale politiek zou kunnen luisteren naar lokale belangenverenigingen.
Natura2000 is een landelijk iets. Wil je daar aan tafel bij kunnen schuiven, dan is een landelijke dekking noodzakelijk.
Daarom heeft Tom zoveel kunnen bereiken de afgelopen jaren.

Gaat je nooit lukken met een lokale vereniging.

heb je een punt
Peer

Berichten: 1037
Logs: 0 | 60 uur
Antwoord #85 Oktober 03, 2015, 20:57:33
edit2Rapporteer  
Hij is kennelijk onder de indruk van je steekhoudende argument voor het streven naar een goed functionerende landelijke vereniging ter behartiging van de kitesurfers belangen.
Marc_87
Moderator

Berichten: 7541
Logs: 0 | 758 uur
Antwoord #86 Oktober 08, 2015, 11:58:44
edit2Rapporteer  
Mijn naam kan doorgestreept worden als eventueel toekomstig bestuurslid voor de NKV, na een kritische mail over de  "soap" die er op dit moment is die ik naar het bestuur heb gestuurd.
Boudewijn

Berichten: 851
Logs: 0 | 257 uur
Antwoord #87 Oktober 08, 2015, 13:02:55
edit2Rapporteer  
Ik ben benieuwd hoeveel leden het NKV al is kwijtgeraakt door dit gebeuren...
isomis

Berichten: 205
Antwoord #88 Oktober 08, 2015, 13:42:42
edit2Rapporteer  
@Marc_87 Jammer......

Naar mijn mening kon je veel betekenen voor de NKV.............. Ook fijn om te zien dat al mijn inzet voor niks is geweest...............

Erg jammer....... moet er bijna van huilen.

Sorry leden!

Enige oplossing op dit moment: zeg massaal je lidmaatschap op.
Karel79

Berichten: 1012
Logs: 0 | 2 uur
Antwoord #89 Oktober 08, 2015, 14:03:18
edit2Rapporteer  
Hoezo hebben oud penningmeesters (en andere vd oude garde) nog iets te bepalen? Hun status is toch gewoon diezelfde als van ieder ander lid?
Michiel.
Moderator

Berichten: 15917
Logs: 0 | 308 uur
Antwoord #90 Oktober 08, 2015, 14:15:00
edit2Rapporteer  
Hoezo hebben oud penningmeesters (en andere vd oude garde) nog iets te bepalen? Hun status is toch gewoon diezelfde als van ieder ander lid?

Wie bepaalt er wat?
Ik ben de draad even kwijt, Karel.
Leg eens uit, wil je?
Karel79

Berichten: 1012
Logs: 0 | 2 uur
Antwoord #91 Oktober 08, 2015, 14:36:00
edit2Rapporteer  
Dat lees ik toch in Isomis z'n posts?

Deze bv:
Ben de oude penningmeester die samen met het oude bestuur Yvette 100 euro per maand extra heeft gegeven voor reclame op de auto  en die ons zogenaamd even onafhankelijk advies ging geven over de situatie van Tom......
isomis

Berichten: 205
Antwoord #92 Oktober 08, 2015, 14:45:37
edit2Rapporteer  
@Karel79,

Wij hebben een voorstel gemaakt richting Tom. Iemand intern heeft dit uitgelekt aan de oude penningmeester. Deze stond gelijk klaar met zijn mening in dit topic.

Het klopt dat Ben geen onderdeel is meer van het bestuur. Echter alle rotzooi van de afgelopen komt niet door oude bestuursleden. Deze hebben er wel aan bijgedragen en voeren nog regelmatig druk uit.
rdeheld

Berichten: 426
Antwoord #93 Oktober 08, 2015, 15:48:32
edit2Rapporteer  
Ik kan er helemaal geen wijs meer uit ben er ook helemaal klaar mee, helemaal door de kitehigh nicknames, wie is nou wie? Als je iets vanuit je functie te melden hebt is misschien handig omdat onder je eigen naam en status te doen.
Marc_87
Moderator

Berichten: 7541
Logs: 0 | 758 uur
Antwoord #94 Oktober 08, 2015, 16:25:56
edit2Rapporteer  
Ik kan er helemaal geen wijs meer uit ben er ook helemaal klaar mee, helemaal door de kitehigh nicknames, wie is nou wie? Als je iets vanuit je functie te melden hebt is misschien handig omdat onder je eigen naam en status te doen.

isomis: Matthijs Neijenhuijs (is op de afgelopen ALV verkozen tot mede voorzitter met Chris Immers);
Slis: Chris Immers (gekozen voorzitter op de afgelopen ALV);
Bene: Ben Pilgram, oud penningmeester van de NKV.

De rest zijn normale members van Kitehigh die eventueel lid zijn van de NKV. Wanneer je nog meer wilt weten dan hoor ik dat wel.
Peer

Berichten: 1037
Logs: 0 | 60 uur
Antwoord #95 Oktober 08, 2015, 21:43:28
edit2Rapporteer  
Zelfs een FIFA kan schoon schip maken.  NKV ook.. ik (Egbert ) blijf lid en steun alle reinigings acties die er vast gaan komen. Ik moedig Matthijs aan hetzelfde te doen.  Opzeggen is overgeven  aan...
isomis

Berichten: 205
Antwoord #96 Oktober 08, 2015, 21:54:36
edit2Rapporteer  
@Peer

Ja, maar de reputatie van de FIFA is aardig beschadigd en Blatter stapt niet zelf op Smiley

Ik heb al opgezegd en ik zie het wat somber in omdat ik weet wat er allemaal intern speelt.
Michiel.
Moderator

Berichten: 15917
Logs: 0 | 308 uur
Antwoord #97 Oktober 08, 2015, 21:59:37
edit2Rapporteer  
...de reputatie van de FIFA is aardig beschadigd en Blatter stapt niet zelf op Smiley

Dat is een hele goeie Wink

Waar ik al vanaf het begin van dit gedoe rond het NKV gewoon met mijn pet niet bij kan is dat het blijkbaar vrijwel niemand van de 3000 leden een biet kan schelen wat er met de vereniging gebeurd.

Heel vreemd allemaal...
Karel79

Berichten: 1012
Logs: 0 | 2 uur
Antwoord #98 Oktober 08, 2015, 23:04:39
edit2Rapporteer  
Hoe kan t dan dat enkele oud bestuursleden 100 euro per maand uit kunnen geven aan een reclame sticker? Of betalen ze dat uit eigen zak? Neem toch aan dat de nkv dat betaald? En dat iemand van het huidige (of toenmalige) bestuur daar akkoord voor heeft moeten geven? Het kan toch niet zo zijn dat ex bestuursleden dit soort dingen op eigen houtje kunnen doen?

En raar dat het voorstel naar Tom is uitgelekt, maar wat boeit t dat iemand er op een forum wat over roept. Ik heb er ook een mening over, maar boeiend. Dit is toch iets tussen Tom en het huidige bestuur vd Nkv. Negeer gewoon al die buitenstaanders?

Ik snap er niks van, maar dat zal wel komen omdat ik een heleboel niet weet.. Waarschijnlijk staat nog geen kwart op dit forum en moeten we het doen met wat gefragmenteerde info. Dat maakt het er allemaal niet beter op.

En Michiel, ik denk dat een heleboel mensen het wel kan schelen. Zo ook ik. Maar ik voel er niets voor om me in zo'n brandhaard van persoonlijke ruzies, irritaties en ergernissen te gaan mengen. Zo hier vanaf de bank wil ik wel een steentje bijdragen, op dit forum, maar daar wordt niets mee opgelost. Dit moet gewoon face 2 face uitgepraat worden. Hoewel ik graag op de hoogte ben denk ik ook dat het beter was geweest als dit topic op dit forum er niet was geweest.
pewpew

Berichten: 779
Antwoord #99 Oktober 08, 2015, 23:17:25
edit2Rapporteer  
...de reputatie van de FIFA is aardig beschadigd en Blatter stapt niet zelf op Smiley

Dat is een hele goeie Wink

Waar ik al vanaf het begin van dit gedoe rond het NKV gewoon met mijn pet niet bij kan is dat het blijkbaar vrijwel niemand van de 3000 leden een biet kan schelen wat er met de vereniging gebeurd.

Heel vreemd allemaal...
Ik snap er ook geen reet van wat er allemaal gebeurd.
« vorige volgende »
Ga naar:  


© 2002 - 2024 Kitehigh

Sorry, the copyright must be in the template.
Please notify this forum's administrator that this site is missing the copyright message for SMF so they can rectify the situation. Display of copyright is a legal requirement. For more information on this please visit the Simple Machines website.