Palenrij op de slufter

Jeffro

Berichten: 611
Logs: 0 | 724 uur
Antwoord #25 September 24, 2015, 15:43:50
edit2Rapporteer  
Is blijkbaar makkelijker om ergens tegenaan te schoppen dan blij te zijn met wat je hebt....

Misschien een onnozel idee hoor...maar is 't niet simpelweg mogelijk om die poel naar 't noorden door te trekken? Zijn niet eens de onkosten...
Hoe zie je dat voor je, dat het uitgegraven word? In het huidige tempo is er over een jaar niet meer een poel omdat de huidige verzand en zullen er juist verder naar noorden nieuwe vormen.
Inderdaad uitgraven. Punt is dat zulke poels doorgaans van jaar tot jaar nogal van vorm veranderen. Waarom dit niet bewust sturen d.m.v. uitgraven richting een kitevriendelijke poel? Zie 't als (twee...drie) jaarlijks onderhoud...


Evan
Administrator

Berichten: 9651
Logs: 0 | 1481 uur
Antwoord #26 September 24, 2015, 15:47:11
edit2Rapporteer  
Misschien heeft die arme man gewoon wat palen geplaatst zonder daarbij na te denken. Lijkt mij een kwestie van een belletje en vragen hoe en wat. Misschien zeggen ze wel: oh foutje van de zaak, we gaan het verplaatsen!
En Rijkswaterstaat aan de telefoon gehad, intern waren ze er ook al achter dat er iets niet helemaal goed gegaan is. Ze gaan nu op lokatie uitzoeken waarom de palen niet in lijn zijn gezet met de boeien. De intentie was om de oude palenrij een paar honderd meter te verplaatsen zodat de nieuwe palenrij tussen de oude en de overgang in komt te liggen.
Eagle-Jan

Berichten: 4582
Logs: 0 | 2 uur
Antwoord #27 September 24, 2015, 15:55:11
edit2Rapporteer  
Misschien heeft die arme man gewoon wat palen geplaatst zonder daarbij na te denken. Lijkt mij een kwestie van een belletje en vragen hoe en wat. Misschien zeggen ze wel: oh foutje van de zaak, we gaan het verplaatsen!
En Rijkswaterstaat aan de telefoon gehad, intern waren ze er ook al achter dat er iets niet helemaal goed gegaan is. Ze gaan nu op lokatie uitzoeken waarom de palen niet in lijn zijn gezet met de boeien. De intentie was om de oude palenrij een paar honderd meter te verplaatsen zodat de nieuwe palenrij tussen de oude en de overgang in komt te liggen.
Goed bezig!
hijo del viento

Berichten: 2061
Logs: 0 | 777 uur
Antwoord #28 September 24, 2015, 15:56:13
edit2Rapporteer  
Goed bezig Evan!

Keep up the good work........ met een volle poel en ZW- zijn het hele gevaarlijke opstakels. Vandaag al een paar lampenkappen er bijna in zien hangen.....

Wachten op de fatale klap...

@cc captain goed verhaal ook en zeker iets voor betrokken instanties om over na te denken....

/-||_( )|-|/-|
Moderator

Berichten: 3902
Antwoord #29 September 24, 2015, 16:14:45
edit2Rapporteer  
Evan top!

Hoop alleen dat Rijkswaterstaat nu ook snel handelt en woord bij daad neemt.
Evan
Administrator

Berichten: 9651
Logs: 0 | 1481 uur
Antwoord #30 September 24, 2015, 16:17:01
edit2Rapporteer  
Goed bezig Evan!

Keep up the good work........ met een volle poel en ZW- zijn het hele gevaarlijke opstakels. Vandaag al een paar lampenkappen er bijna in zien hangen.....

Wachten op de fatale klap...

@cc captain goed verhaal ook en zeker iets voor betrokken instanties om over na te denken....


Haha, nog meer redenen om die lampekappen naar Oostvoorne te verwijzen. Alhoewel, daar staan ook palen en nog grotere ook Wink


Maar ben het met je eens dat er beter helemaal geen objecten op het strand moeten staan, bij ZW heb je trouwens meer kans op tegen de prullenbakken, oranje palen of auto's boven op de dijk te vliegen dan tegen de palen van de zone-grens waar je afstand van hoort te houden.
EddyC

Geen avatar

Berichten: 1073
Logs: 0 | 4 uur
Antwoord #31 September 24, 2015, 16:18:05
edit2Rapporteer  
Echte Hollanders zijn minder belangrijk dan beestjes (alsook minder belanrijk dan asielzoekers).
Wel belastingen en sociale bijdragen betalen echte Hollanders want anders wordt de Staat heel kwaad.
/-||_( )|-|/-|
Moderator

Berichten: 3902
Antwoord #32 September 24, 2015, 16:49:36
edit2Rapporteer  
Echte Hollanders zijn minder belangrijk dan beestjes (alsook minder belanrijk dan asielzoekers).
Wel belastingen en sociale bijdragen betalen echte Hollanders want anders wordt de Staat heel kwaad.

...schreef de Belg schater


P e t e r

Berichten: 458
Logs: 0 | 145 uur
Antwoord #33 September 24, 2015, 17:42:44
edit2Rapporteer  
Ai ik hou niet zo van palen, hekwerken prikkeldraad en nog meer van dat soort spul maar als ik het zo lees had het nog veel erger kunnen zijn. Kom ook regelmatig op Slufter en hoop echt dat het daar open blijft. In iedergeval mijn respect voor Evan en Tom dat ze zich daar voor ingezet hebben. Hoop dat het NKV een sterk blok kan vormen komende tijd (lees veel onrust op andere topics daarover) zodat we nog lang kunnen genieten van dit soort plekken zonder een probleem te zijn voor de natuur.

Losse vraag:

Hoe zit het nu met Oostvoorne? Is daar onlangs nog strijd over gevoerd of smeult het maar een beetje?
markus

Berichten: 1907
Logs: 0 | 855 uur
Antwoord #34 September 24, 2015, 17:47:30
edit2Rapporteer  
En nu maar hopen dat de Duitsers,belgen,fransen,enz. ook begríjpen waar die palen voor zijn?  En niet als iets moois om tussendoor te varen. Desnoods een ketting ertussen, maar die wil op Playa ook maar niet lukken.  Lips Sealed
HuibN

Berichten: 304
Antwoord #35 September 24, 2015, 18:49:34
edit2Rapporteer  
Tsja, als er niet bekeurd wordt maar wel gedreigd wordt dat het helemaal dicht gaat bij de Slufter moeten we misschien zelf meer acties ondernemen tegen overtreders.
De meeste weten het gewoon weg niet maar er zijn er ook die het geen barst kan schelen en er heel bewust kiten.
matti

Geen avatar

Berichten: 100
Antwoord #36 September 24, 2015, 19:07:32
edit2Rapporteer  
spot gewoon sluiten....gedaan met dat eeuwig gezeik...over een poeltje  loser  Grin Grin Grin Angry
bramvk

Berichten: 118
Antwoord #37 September 24, 2015, 20:36:35
edit2Rapporteer  
Het gaat dan om mogelijkheidsbewustzijn.

Is geen argument, geldt namelijk andersom ook: Er staan palen dus moet je als kiter bewust zijn dat de mogelijkheid bestaat je de palen raakt.
Belgarath

Geen avatar

Berichten: 145
Logs: 0 | 15 uur
Antwoord #38 September 24, 2015, 20:50:09
edit2Rapporteer  
Echte Hollanders zijn minder belangrijk dan beestjes (alsook minder belanrijk dan asielzoekers).
Wel belastingen en sociale bijdragen betalen echte Hollanders want anders wordt de Staat heel kwaad.

...schreef de Belg schater




Maar hij heeft wel gelijk.
Fly like hell

Berichten: 842
Logs: 0 | 33 uur
Antwoord #39 September 24, 2015, 23:01:24
edit2Rapporteer  
Ik vaar al jaren bij de Slufter en stop vanuit automatisme altijd bij de eerste trap (nu de palen poel). Is er iets naar het Noorden geen mooie plek (lees poel met vlak water of een flinke zandbank)?
Michiel.
Moderator

Berichten: 15917
Logs: 0 | 308 uur
Antwoord #40 September 25, 2015, 06:16:14
edit2Rapporteer  
Op Oostvoorne dachten we ook aan heftige ongelukken toen die dingen werden neergezet.
Gelukkig blijkt dat (nog) niet gebeurd te zijn.

Alleen deze poel is veel kleiner...
Egbert1985

Geen avatar

Berichten: 106
Antwoord #41 September 25, 2015, 19:50:11
edit2Rapporteer  
Ik vaar al jaren bij de Slufter en stop vanuit automatisme altijd bij de eerste trap (nu de palen poel). Is er iets naar het Noorden geen mooie plek (lees poel met vlak water of een flinke zandbank)?
als het ep is zijn er verderop meerdere mooie poelen, alleen met strak west fijn varen, ze zijn best smal
Gewoon Ron

Berichten: 645
Logs: 0 | 11 uur
Antwoord #42 September 26, 2015, 10:11:25
edit2Rapporteer  



En twee dat wij niet moeten vergeten is dat de poel heel veel naar het oosten is verplaatst waardoor er nu een heel vertekend beeld is ontstaan. Als de palen er vorig jaar in gezet waren dan hadden deze niet eens in de poel gestaan. Ik zal eens kijken of ik nog oude beelden heb.

Klopt. en we hebben er ook in Noordwestelijke richting ook mooie, grote plekken bij gekregen (met dank aan de natuur!) met mooie vlakken stukken en golvenpartijen. Ik vind de spot zelfs steeds beter worden als je weet op welk "moment je waar" moet ziin.
Marc_87
Moderator

Berichten: 7541
Logs: 0 | 758 uur
Antwoord #43 September 26, 2015, 10:19:31
edit2Rapporteer  



En twee dat wij niet moeten vergeten is dat de poel heel veel naar het oosten is verplaatst waardoor er nu een heel vertekend beeld is ontstaan. Als de palen er vorig jaar in gezet waren dan hadden deze niet eens in de poel gestaan. Ik zal eens kijken of ik nog oude beelden heb.

Klopt. en we hebben er ook in Noordwestelijke richting ook mooie, grote plekken bij gekregen (met dank aan de natuur!) met mooie vlakken stukken en golvenpartijen. Ik vind de spot zelfs steeds beter worden als je weet op welk "moment je waar" moet ziin.

Dat ben ik helemaal met je eens. Wink
El Rudo

Berichten: 6292
Logs: 0 | 252 uur
Antwoord #44 September 30, 2015, 17:31:00
edit2Rapporteer  
na ja. na fucking ja. na ja na ja na ja.
man o man. MAN OOOO MAN.
de fuck.

Hoeveel schijt kan je er aan hebben. Ze hebben GEEN SECONDE aan de goede kant van de 2354892354 bordjes en boeien gevaren.
Gewoon Ron

Berichten: 645
Logs: 0 | 11 uur
Antwoord #45 September 30, 2015, 18:13:44
edit2Rapporteer  
gvd.. is er geen belgische kitesite, gooi daar ook ff op. 
markus

Berichten: 1907
Logs: 0 | 855 uur
Antwoord #46 September 30, 2015, 18:18:15
edit2Rapporteer  
Ramen inslaan en een briefje erbij.    'Thx voor t verzieken van de spot.  Mvg. De Locals'.    zal t kenteken wel onthouden, komt goed als ik die autos weer zie
Marco B.
Moderator

Berichten: 1182
Logs: 0 | 1754 uur
Antwoord #47 September 30, 2015, 18:56:06
edit2Rapporteer  
hier ff op knallen:

https://www.facebook.com/groups/446508328795628/
Jellevw

Berichten: 673
Logs: 0 | 249 uur
Antwoord #48 September 30, 2015, 20:02:02
edit2Rapporteer  
Ramen inslaan en een briefje erbij.    'Thx voor t verzieken van de spot.  Mvg. De Locals'.    zal t kenteken wel onthouden, komt goed als ik die autos weer zie

Dat gaat echt helpen......NOT.
markus

Berichten: 1907
Logs: 0 | 855 uur
Antwoord #49 September 30, 2015, 20:23:19
edit2Rapporteer  
Nee, wel allemaal ouwehoeren en lijdzaam toekijken?   Ze mogen blij zijn dat ie barrels niet in de fik worden gestoken!
« vorige volgende »
Ga naar:  


© 2002 - 2024 Kitehigh

Sorry, the copyright must be in the template.
Please notify this forum's administrator that this site is missing the copyright message for SMF so they can rectify the situation. Display of copyright is a legal requirement. For more information on this please visit the Simple Machines website.