Teaser Notus Air

Hard2Handle

Berichten: 3114
Logs: 0 | 432 uur
November 10, 2015, 12:30:28
edit2Rapporteer  
The Notus Air is the brand new kite designed by the R&D Office of Zeeko.
This kite is 100% hydrofoil dedicated: fast, light, easy to relaunch.
The new inflatable kite from Zeeko will give new experience of glide with an Hydrofoil.


http://vimeo.com/144929271


Michiel.
Moderator

Berichten: 15917
Logs: 0 | 308 uur
Antwoord #1 November 10, 2015, 21:45:00
edit2Rapporteer  
Zo, ga je ook een hydrofoil kopen, Sebastian?

Ik vermoed dat hij met een strutloze kite gaat komen a la de Cloud van Maui kiteboarding.
Die komen trouwens ook met een speciale hydrofoil versie van de zero strutter.

Sowieso cool om te zien hoe een klein aantal merken in deze nieuwe niche stapt
Hard2Handle

Berichten: 3114
Logs: 0 | 432 uur
Antwoord #2 November 11, 2015, 15:17:29
edit2Rapporteer  
Hehehe nee man, ik wacht nog ff, kom amper aan kiten toe de laatste tijd.
Maar wat een teaser, je ziet er geen één beeld van.  Roll Eyes
Michiel.
Moderator

Berichten: 15917
Logs: 0 | 308 uur
Antwoord #3 November 11, 2015, 21:02:31
edit2Rapporteer  
Mijn werk laat het ook niet toe, en nog heel veel in het huis klussen ????

Deze teaser is zwaar irritant zo...toch benieuwd, want zou het allereerste merk zijn met een hydrofoil specifieke freeride kite!

Wat is er mis met een gewone LEI?
Veel. Ik moet bijvoorbeeld al mijn kites op de stormstand varen (dus zoveel mogelijk gedepowered), ook in heel weinig wind. Volkomen onlogisch, maar werkt veel beter.
45 graden aan de wind varen is geen enkel probleem met een foilboard, waardoor de AoA veel minder groot hoeft te zijn dan wanneer je op een waveboard, of nog hydrodynamisch inferieurder, een stoeptegel vaart met dezelfde kite.
Hard2Handle

Berichten: 3114
Logs: 0 | 432 uur
Antwoord #4 November 12, 2015, 13:04:35
edit2Rapporteer  
Meer low-end erbij is leuk maar ik zou wel echt de "off the lip spray" missen bij een hydrofoil.
Hard2Handle

Berichten: 3114
Logs: 0 | 432 uur
Antwoord #5 November 19, 2015, 11:51:15
edit2Rapporteer  
http://zeeko-kites.com/gb/all-the-products/287-notus-air-2016.html
Michiel.
Moderator

Berichten: 15917
Logs: 0 | 308 uur
Antwoord #6 November 19, 2015, 13:57:28
edit2Rapporteer  
Helaas geen no/zero strutter, maar een mono strutter!
Toch wel heel gaaf!

En als het goed is niet goed met een twintip of raceboard te varen vanwege de betere AoA.
Immers "normale" tubekites vaar je op storm/high-end instelling (als die op de kite zit) zodat de AoA beter is voor een hydrfoil.

Wel heel licht gebouwd met grote wingtips.
Vraag me af wat je wint aan low-end. De one en no strut kites die er al zijn hebben bewezen dat ze efficiënter vliegen in vergelijk met kites met meer struts.

Alleen onder de 8kn (heel interessant juist voor hydrofoils) blijft dit ook niet vliegen, en is te herstarten.
Nu is het wachten op het filmpje!
Evan
Administrator

Berichten: 9651
Logs: 0 | 1481 uur
Antwoord #7 November 19, 2015, 15:59:41
edit2Rapporteer  
Herstartbaarheid schijnt met 1 strut anders wel een stuk beter te zijn. Zonder struts blijft het midden stuk aan het water plakken wat onder de 10kn heel lastig van het water af te krijgen is.


Waarom zou je hier niet mee op een twintip kunnen varen?  dat je op een hydrofoil meer depower nodig hebt klopt, maar wel alleen upwind.  Downwind heb je juist meer power nodig,  vaak zelfs tegen stallend aan wil je de maximale hoek en snelheid downwind halen
Michiel.
Moderator

Berichten: 15917
Logs: 0 | 308 uur
Antwoord #8 November 19, 2015, 22:44:45
edit2Rapporteer  
Omdat de AoA aangepast is voor een hydrofoil, dus op een stoeptegel of waveboard heb je te weinig power. De kite heeft minder grunt.

Deze kite is bedoelt voor een freeride hydrofoil. Dus geen racefoil zoals de jouwe Evan Wink
Deze LEI gaat echt niet de high AR kitefoils de loef steken!

Update: Hij is wel bedoelt voor zeer snelle hydrofoils (foils die minimaal 20-25kn kunnen halen)
Voor minder snelle hydrofoils wordt 28m lijnen ipv 24m geadviseerd. Voor low-end 32m.

Hij is meer C kite dan hoge AR racekite vanwege het gevoel en fijner sturen (grote wingtips), aldus de ontwerper.
« vorige volgende »
Ga naar:  


© 2002 - 2024 Kitehigh

Sorry, the copyright must be in the template.
Please notify this forum's administrator that this site is missing the copyright message for SMF so they can rectify the situation. Display of copyright is a legal requirement. For more information on this please visit the Simple Machines website.