Onvergetelijke kitesafari Down-Under

Evan
Administrator

Berichten: 9651
Logs: 0 | 1481 uur
November 24, 2015, 13:31:49
edit2Rapporteer  
Ben jij iemand die elke winter de Hollandse kou ontvlucht en alle bestemmingen al gehad heeft of ben je toe aan een compleet nieuwe ervaring in het kitesurfen? Ga dan mee met Robert en Miriam op een twee weken lange safari tocht langs de 20 beste spots aan de Australische westkust.

Robert legt uit wat de reis in houd:
Robert's kitesafari gaat van start in Perth, West-Australië, Down Under. Na een dag ontspanning in de prachtige stad Perth (waar we op een camping overnachten) vertrekken wij up North.

Wij rijden met onze goed uitgeruste Toyota landcruisers langs de westkust met meer dan 50 kite spots over de 5000 km lange kustlijn, waarvan Roberts kitesafari 20 van deze mooie spots aandoet.




Met ons team en locale kennis nemen wij je twee weken mee naar locaties met voor ieder wat wils: over head golven achter het rif, kleine golven, vlak water, hoge golven en reef breaks. De perfecte kustlijn om een downwinder te doen en 4WD tracks te rijden.

De wind die uit het Zuid-Westen waait is een sterk thermische zeewind genaamd The Fremantle doctor die 6 maanden lang elke dag om klokslag 12:00h begint te waaien. Deze wind biedt de perfecte omstandigheden om te wave rijden en is tussen de 15 en 40 knopen. Wij adviseren om minimaal drie vliegers mee te nemen: 6, 7, 8 en 9 meter zijn de meest gevaren maten voor mannen rond de 80kg.





In deze ongelooflijke mooie omgeving waar de natuur nog ongerept is, is het zeewater kraakhelder met een temperatuur van minimaal 22 graden. Australië is het ideale land om te kamperen op het strand, in de bush of op een camping.

Wij rijden met 3 Toyota landcruisers waarvan 2 met een trailer (een keukentrailer de ander voor kiteboards, SUP- en surfuitrusting) en één jeep met een kleine boot om eventueel gestrande kiters en SUP-ers op te halen.

Het doel is om in de ochtend na een SUP of surf sessie en ontbijt, te gaan rijden naar de volgende kite stek.




Bij aankomst bieden wij een lekkere lunch aan, daarna kan er gevaren worden. Ondertussen slaan wij het kamp op. Dit kan zijn op een camping, in de bush of op het strand. s' Avonds kun je genieten van een heerlijke BBQ of andere mooie gerechten die op dat moment door onze privé kok worden bedacht, óf een catch of the day natuurlijk want het kan zomaar gebeuren dat wij een lekker visje vangen, daar staat Australië tenslotte bekend om.

Met een drankje in de hand kun je lekker nagenieten van de dag bij een knapperend kampvuur hier en daar opgeluisterd door gitaarmuziek.





De Toyota's zijn voorzien van goede matrassen, bedlinnen, kussens en (dak)tenten. Onze keukentrailer is dusdanig ingericht dat je er een lekkere maaltijd kunt voorbereiden.

Het voordeel van West-Australië is dat ondanks dat je in de Outback zit je toch af en toe ook de bewoonde wereld passeert waardoor je (mócht het nodig zijn) binnen 1,5 uur bij een ziekenhuis of dokter kunt zijn.

West-Australië is ook ideaal om te duiken, snorkelen, vissen, wandelen en nog veel meer.


Boeken kan op: http://robertskitesafari.nl



tgroot

Berichten: 664
Antwoord #1 November 24, 2015, 13:33:48
edit2Rapporteer  
succes met de haaien daar!
miriam

Geen avatar

Berichten: 7
Antwoord #2 November 24, 2015, 22:03:44
edit2Rapporteer  
Haaien heb je overal , vaar daar al 20 jaar nog nooit een haai gezien , maar wel elke dag wind en golven ,ben over de hele wereld geweest, dit blijft toch de beste plek .
P e t e r

Berichten: 458
Logs: 0 | 145 uur
Antwoord #3 November 24, 2015, 23:33:49
edit2Rapporteer  
Oz is goed heb er 1,5 jaar mogen vertoeven het is alleen ff zitten.... maar zou toch mooi zijn om na een mooi surf dag een paar Tooheys extra dry naar binnen te tikken.
Jansz

Geen avatar

Berichten: 9
Antwoord #4 November 25, 2015, 11:08:25
edit2Rapporteer  
In 2006 heb ik 6 weken in die regio gesurft. Mooi tijd.
miriam

Geen avatar

Berichten: 7
Antwoord #5 November 25, 2015, 19:55:35
edit2Rapporteer  
Kijk dat zijn mooie verhalen ,het is even zitten maar nu met emerates. A 380 in 19 uur  en 30 kilo bagage , naar perth gr robert
Morres

Berichten: 9427
Antwoord #6 December 01, 2015, 15:06:54
edit2Rapporteer  
mooi man!
Eagle-Jan

Berichten: 4582
Logs: 0 | 2 uur
Antwoord #7 December 01, 2015, 17:22:30
edit2Rapporteer  
1900 euro 2 wkn?  excl vlucht? wow!
Filippijnen doe ik 1600 incl vlucht, daypack, backpack (tot 20 kg), 32kg surf gear, een maand lang, incl onderdak, eten drinken (excl alcohol en tabak), ov, 2 binnenlandse vluchten, en het kan goedkoper.
Haring High Richardt

Berichten: 9341
Antwoord #8 December 01, 2015, 18:41:58
edit2Rapporteer  
Behoorlijk prijzig voor 2 weekies,   loser kan ik ergens een tientje lene ?  Grin
Morres

Berichten: 9427
Antwoord #9 December 01, 2015, 18:52:50
edit2Rapporteer  
australische dollar is ook niet goedkoop natuurlijk, met Filipijnen  vergelijken gaat niet op.

Je rijd 5000(!!!!!)km...dat ding ziet er niet uit alsof ie op lucht rijdt Wink er rijden 3wagen met 2karren, er is een rescuebootje, SUPS, tenten, eten, personeel wat voor JOU werkt en het zijn, gezien de 3wagens, maar kleine groepjes. Dan moet er uiteindelijk ook nog wat geld verdiend worden e.d. Ik snap dat het veel geld is, of het duur is, is een ander punt.

Ik ken de beste man/vrouw/organisatie niet, maar het klinkt toch als een mooie zorgeloze top-rit, met mensen die kennis van zaken lijken te hebben.
Karel79

Berichten: 1012
Logs: 0 | 2 uur
Antwoord #10 December 01, 2015, 23:58:09
edit2Rapporteer  
Typisch hollands, ken altijd goedkoper! Dit lijkt mij echt een droomreisje, die 1900 meer dan waard. Alleen vrouw en kids (<2jr)alleen laten voor 2/3/4 weken weet ik nog ff geen oplossing voor.
miriam

Geen avatar

Berichten: 7
Antwoord #11 December 05, 2015, 20:23:21
edit2Rapporteer  
Dank je wel morres en karel  voor deze mooie  en ware verhalen , je kan dit ook niet vergelijken met philipijnen , of brasil , cape town ,  dit  is australie mensen ,geen goedkoop land ,wel met de beste voorzieningen , veiligheid,  en een ideaal land om dit soort dingen te doen , het is de moeite waard , een mooi avontuur ,en waanzinnig kiten . En een zorgeloze vakantie , met mensen die kennes van zaken hebben .????
Bbtw

Berichten: 232
Logs: 0 | 118 uur
Antwoord #12 December 08, 2015, 17:51:09
edit2Rapporteer  
Typisch hollands, ken altijd goedkoper! Dit lijkt mij echt een droomreisje, die 1900 meer dan waard. Alleen vrouw en kids (<2jr)alleen laten voor 2/3/4 weken weet ik nog ff geen oplossing voor.

+1 Dream trip, maar idd vrouw en dochter
« vorige volgende »
Ga naar:  


© 2002 - 2024 Kitehigh

Sorry, the copyright must be in the template.
Please notify this forum's administrator that this site is missing the copyright message for SMF so they can rectify the situation. Display of copyright is a legal requirement. For more information on this please visit the Simple Machines website.