Raw Power. Weg met de luchtbellen !!!!

prokiter

Berichten: 829
Antwoord #25 November 04, 2016, 14:03:49
edit2Rapporteer  
Joww,

Zo weer even een kleine update.

Het schiet helaas niet zo op zoals ik wil.

Foto is van het bovendeel waar de brandweer slangen, 6 mm mdf plaat en de warmte mat op liggen.  Grin

De 2 mm aluminium platen komen als het goed is vandaag binnen.

Besluit is genomen en ga het toch met lucht proberen. Is toch vele malen makkelijker omdat het dan puur de compressor op de gewenste druk afstellen is.

Greetings:
Arwin Lubbers

Rule

Berichten: 174
Antwoord #26 November 04, 2016, 16:19:35
edit2Rapporteer  
Jammer, vond het wel een mooi experiment!  Grin
prokiter

Berichten: 829
Antwoord #27 November 04, 2016, 19:32:59
edit2Rapporteer  
Hey,

Het blijft persen. Maar ik vul de slangen gewoon met lucht ipv eerder gepland met water.

Dus geen vacuum!

Greetings:
Arwin Lubbers
Evan
Administrator

Berichten: 9651
Logs: 0 | 1481 uur
Antwoord #28 November 04, 2016, 19:37:32
edit2Rapporteer  
Hierna een CNC machine zodat je productie kunt draaien.  Bijna zonde om zo'n setup alleen voor je eigen boards te gebruiken.
prokiter

Berichten: 829
Antwoord #29 November 05, 2016, 21:40:34
edit2Rapporteer  
Joww,

Zo vandaag laatste hand er aan gelegd.

De steun balkjes aan de voorkant moeten nog wat aangepast worden maar voor de rest aardig in orde.

Getest tot 1.5 bar. Binnenkort direct aan de compressor 3.5 bar proberen of alles heel blijft. Grin Grin

Verhaal is nu dus dat je de hele tosti compleet maakt en tussen de 2 aluminiumplaten tussen de pers schuift. En daarna de draad einden aan de voorkant omhoog trekt en er 2 moeren handvast op draait.  Daarna druk er op en wachten maar.

Greetings:
Arwin

chico

Berichten: 1112
Antwoord #30 November 05, 2016, 22:25:42
edit2Rapporteer  
Indrukwekkend. Daar zit wel wat arbeid in
prokiter

Berichten: 829
Antwoord #31 November 06, 2016, 18:48:21
edit2Rapporteer  
Jow,

Zo dat was spannend. Wetend hoeveel druk er op staat en wat er fout kan gaan haha.....maar we hebben het beoogde doel gehaald  zo plus minus 3.1 bar. Grin

Vanochtend had ik hem al op 2 bar gezet en vanmiddag was de zelfde druk nog aanwezig zonder ondersteuning van de compressor. Dus heel aardig lucht dicht geheel.
Nu afwachten hoeveel druk er morgen over is zonder compressor ondersteuning.

Geheel bleef ook mooi vorm vast en vervormde niet onder de druk.

Nu nog iets zoeken wat ik aan de bovenkant van het board kan gebruiken met persen wanneer ik een dek heb met flex tips. Zit zelf te denken  aan of een rubber mat van iets van 1 cm dikte, maar deze zijn wel erg zwaar. Of een blauwe schuimplaat van ook 1 cm dik of zo iets. Alleen niet zo makkelijk aan te komen aan beide. Mocht iemand nog iets anders bedenken of leuk aan te kunnen komen hoor ik het graag. Het moet mooi glad en zonder veel structuur zijn. Want deze laag ligt direct op de afwerklaag van het dek!

Greetings:
Arwin
peter.

Berichten: 1145
Antwoord #32 November 08, 2016, 21:08:47
edit2Rapporteer  
Ziet er Top uit!

is een Yoga mat (eva schuim)niet iets om er aan de boven kant op te doen?
Redmar

Berichten: 11
Antwoord #33 November 13, 2016, 20:24:20
edit2Rapporteer  
Hoi Arwin,

Gaaf hoor mooi om te zien dat je zo handig bent. Je pers heb je vast niet slechts voor één boardje gebouwd...
 Ik heb een vraag; waar heb je je verwarmingsmat en dimmer gekocht? welke heb je precies?
alvast bedankt voor je antwoord.

succes met persen!  ThumpsUp

Redmar
prokiter

Berichten: 829
Antwoord #34 November 13, 2016, 20:29:58
edit2Rapporteer  
Hey,

Bedankt.

@Redmar: warmte mat heb ik toevallig gevonden op Marktplaats. Was een demo model. Fors goedkoper als nieuw aanschaf.  Is een silicone warmte mat. Gevulkaniseerd.

Aangaande de pers. Met test persen op volle druk merkte ik begin van het weekend dat de metalen kokers boven en onder de mal heel licht bol gingen staan. Dus heb bij alle kokers aan de uiteinden een bout door de kokers geboord om te voorkomen dat ze ineens bezwijken.

Hoop binnenkort test te gaan persen met een board. Maar gelijk hopen dat het goed gaat want om mijn aluminium platen niet te slopen moet er een volledig board tussen.

Greetings:
Arwin Lubbers
Kitemenn

Berichten: 189
Antwoord #35 November 14, 2016, 10:49:56
edit2Rapporteer  
Ziet er top uit. Maar zijn je kosten inmiddels niet al enorm hoog? Zitten volgens mij al flink wat uurtjes en materialen in. Zou wel heel vet zijn als je je eigen boardjes maken en fine tunen. Zijn er plannen om een kleinschalige productie op te zetten?
prokiter

Berichten: 829
Antwoord #36 November 14, 2016, 18:40:54
edit2Rapporteer  
Jow,

Kosten vallen enorm mee....  ben meubel/interieurbouwer en had al een hoop op het werk liggen. Kwa tijd eigenlijk ook nog wel omdat bijv ik de mal met een Cnc heb gefreesd.

Geen grote plannen voor productie werk.

Greetings:
Arwin
Jellevw

Berichten: 673
Logs: 0 | 249 uur
Antwoord #37 November 14, 2016, 22:07:05
edit2Rapporteer  
Tijd  voor de foto's van het eerste  boardje  Grin
prokiter

Berichten: 829
Antwoord #38 November 14, 2016, 22:13:48
edit2Rapporteer  
Hey,

Dat hoop ik binnenkort.

Moet helaas alleen nog een concaaf mal maken voor onder op de onderste mal. Helaas is dit niet zo makkelijk. Undecided

Greetings:
Arwin
peter.

Berichten: 1145
Antwoord #39 Maart 05, 2017, 13:42:30
edit2Rapporteer  
Hey Arwin,

Ik ben erg benieuwd hoe het project verloopt Smiley
Heb je al weer een update?

gr peter
prokiter

Berichten: 829
Antwoord #40 Maart 05, 2017, 18:21:08
edit2Rapporteer  
Hallo,

Inderdaad helemaal vergeten het verloop hier te vermelden. Druk druk.

Heb in de kerst vakantie het eerste board geperst. Heb heftig zitten twijfelen wat te gebuiken aan de bovenzijde met persen omdat ik ook flextips in het board heb gefreesd. Heb hiervoor uiteindelijk een bouwschuim plaat voor genomen omdat dit nog wel redelijk hard is. Helaas was het toch niet stijf genoeg wat geresulteerd heeft in een aantal luchtbellen. Dus de volgende keer gaan we een nette contra mal maken. Dit maken kost helaas wel erg veel tijd en moet erg nauwkeurig gemaakt worden omdat hij precies de zelfde vorm moet hebben als het dek van het board.

Uiteindelijk een redelijk boardje geworden dat goed vaarbaar is. Toevallig vandaag voor het eerst mee gevaren en vaart top. Concave vaart heerlijk. Flex is ook lekker en zit op de goede plek.

Greetings:
Arwin


Bbtw

Berichten: 232
Logs: 0 | 118 uur
Antwoord #41 Maart 05, 2017, 18:47:39
edit2Rapporteer  
Ziet er super uit ThumpsUp
et1961

Berichten: 365
Antwoord #42 Maart 05, 2017, 22:44:57
edit2Rapporteer  
 Mooi stukje werk hoor! Complimenten!  ThumpsUp
Marc_87
Moderator

Berichten: 7541
Logs: 0 | 758 uur
Antwoord #43 Maart 06, 2017, 08:08:16
edit2Rapporteer  
Mooi boardje zeg! Als die luchtbellen het enige zijn dan heb je gewoon bijna perfect werk afgeleverd. ;)P
« vorige volgende »
Ga naar:  


© 2002 - 2024 Kitehigh

Sorry, the copyright must be in the template.
Please notify this forum's administrator that this site is missing the copyright message for SMF so they can rectify the situation. Display of copyright is a legal requirement. For more information on this please visit the Simple Machines website.