kachel in schuur om kites droog te maken

Jan33

Geen avatar

Berichten: 23
Oktober 23, 2016, 13:00:40
edit2Rapporteer  
Ha allen,

laatst met een zeiknatte kite van de regen terug naar huis. Had m uitgehangen in de schuur in mn tuin, maar hij droogt heel slecht nu (goh was te verwachten).
Dus de vraag, heeft er iemand ervaring met een kachel in een schuur om de kite te drogen zodat hij daarna de tas in kan?

Mvg,

Jan
ErikFanatic

Berichten: 459
Antwoord #1 Oktober 23, 2016, 13:35:11
edit2Rapporteer  
Zolang het regen- of zeewater is volstaat de kitebag incl. kite, geopend in de schaduw wegzetten. Nog nooit problemen mee gehad. Uithangen in de schuur zie ik als een groter risico gezien de vele aanwezige zaken waar de kite door kan beschadigen. Daarnaast is de kite wassen in bijna alle gevallen onzinnig en zelfs een extra moment van slijtage (zeeschuim wel z.s.m. wassen).
geloof68

Berichten: 2096
Antwoord #2 Oktober 23, 2016, 17:39:22
edit2Rapporteer  
Ik heb een petroleumkacheltje, werkt prima. Nog beter is meer kiten.
Jellevw

Berichten: 673
Logs: 0 | 249 uur
Antwoord #3 Oktober 23, 2016, 19:43:39
edit2Rapporteer  
Ik span een touw in de tuin en laat hem zo drogen. Als het één of twee dagen regent en je hem even nat in de tas laat is hij ook niet gelijk stuk hoor. Maargoed, kacheltje in de schuur en wat ventilatie is wel een mooie oplossing.
Lukic

Geen avatar

Berichten: 109
Antwoord #4 Oktober 24, 2016, 09:13:49
edit2Rapporteer  
Als ik elke keer als mijn kite nat is mijn kite zou moeten uithangen om te drogen, dan zou ik stoppen met kiten. Gewoon in de tas, tas open en in de schuur. Het is een gebruiksvoorwerp he, geen museumstuk.
Teigetje

Berichten: 5663
Logs: 0 | 765 uur
Antwoord #5 Oktober 24, 2016, 10:57:07
edit2Rapporteer  
Citaat
Het is een gebruiksvoorwerp he, geen museumstuk. 

Wel een gebruiksvoorwerp waar je veel centjes voor heb betaald en er dus mensen zijn die hier zuinig op zijn he  ThumpsUp
Henning

Berichten: 581
Antwoord #6 Oktober 24, 2016, 14:33:38
edit2Rapporteer  
Goed drogen begint met ventileren. Er moet immers vocht worden afgevoerd en dat doet stilstaande lucht niet. Een kamerventilator in de uithanghok kan al heel veel uitmaken.
EddyC

Geen avatar

Berichten: 1073
Logs: 0 | 4 uur
Antwoord #7 Oktober 24, 2016, 20:07:23
edit2Rapporteer  
Het natte doek gaat kapot. Bij parachutes en parapente wordt het doek erop getest na een paar honderd uur vliegen: dat heet porositeit. Doek dat poreus is laat meer lucht door en is dus veel minder effectief.
Dus ophangen om te drogen in garage is nuttig en nodig.
http://www.actionparagliding.nl/schermkeuringen/
FransD

Berichten: 19
Antwoord #8 Oktober 24, 2016, 20:36:41
edit2Rapporteer  
Porositeit komt hoofdzakelijk door uv en niet door water.
Drogen is altijd wel een goed plan natuurlijk.
Jellevw

Berichten: 673
Logs: 0 | 249 uur
Antwoord #9 Oktober 24, 2016, 20:37:55
edit2Rapporteer  
Kitedoek is een ander materiaal lijk mij. Maar goed voor de spulletjes zorgen lijkt me een goed zaak. Ik zie het ook als een stukje veiligheid. In harde wind of hoog in de lucht moet je van je materiaal op aan kunnen.
Erik@Spijk

Berichten: 861
Logs: 0 | 459 uur
Antwoord #10 Oktober 24, 2016, 22:34:41
edit2Rapporteer  
Mijn kites laat ik altijd drogen in de garage. De flysufer rol ik in dubbelgevouwen uit ,de lei's hang ik op. In de koudere maanden gebruikt ik een kachel als de onderstaande.

https://www.gamma.nl/assortiment/ventilator-kachel-badkamer-wit-kunststof-2000w

Het nut van drogen is mij niet 100% duidelijk

Edit, zichtbare url ingekort

« vorige volgende »
Ga naar:  


© 2002 - 2024 Kitehigh

Sorry, the copyright must be in the template.
Please notify this forum's administrator that this site is missing the copyright message for SMF so they can rectify the situation. Display of copyright is a legal requirement. For more information on this please visit the Simple Machines website.