Review: Flysurfer Sonic 2!

Versusshop

Berichten: 66
Mei 11, 2017, 10:30:27
edit2Rapporteer  
We hebben al vele vlieguren op deze kite gemaakt en dus werd het tijd voor een uitgebreide review!



Opgesomd:

Wat een fantastisch mooi product:
Afwerking, ontwerp keuzes, materiaalsamenstelling, trimmogelijkheden, gewicht… dit product is de liefdesbaby van: De meest uitgebreide kennis op de markt, geloof in het foilconcept en diepgewortelde passie voor performance (ja, het is de liefdesbaby uit een triootje Wink ).

Fuck, wat vliegt dit goed:
 Vlijmscherpe performance met een de-powerbereik en handeling die simpelweg ongeëvenaard is in deze categorie kites. Vooral de handeling voelt alsof Flysurfer 4 jaar ontwikkeling in 1 jaar heeft gepropt: geen stapje vooruit, maar een tijdreis!

Een 13:
De maat waarvan je niet wist dat je hem wilde: De ultieme combinatie van lichtweerpower en big-air bereik.

Kleinere maten (<11):
Met een super highperformance foil in zeer harde wind kiten is nu geen Russisch roulette meer: de 6, 9 en 11 zijn stuk voor stuk pareltjes met een magische ratio van performance en controle.

Alles lezen? www.versusshop.nl/blog/review-flysurfer-sonic-2   ThumpsUp

Marc_87
Moderator

Berichten: 7541
Logs: 0 | 758 uur
Antwoord #1 Mei 11, 2017, 23:44:04
edit2Rapporteer  
Zowel de Sonic FR en de Sonic 2 starten zonder problemen en zelfs zonder voorvullen... Je moet gewoon weten hoe je het moet doen, zelfs een "foil" beginner kan dat.

Verder, is dit niet gewoon een marketing praatje?
et1961

Berichten: 365
Antwoord #2 Mei 12, 2017, 09:01:18
edit2Rapporteer  

Verder, is dit niet gewoon een marketing praatje?

Ja wat dan, Versus verkoopt Flysurfers, dus zullen niet helemaal opjectief een review schrijven (voor zover dat uberhaupt mogelijk is...).

Nu nog wat aan die belachelijke prijzen doen, dan zullen we zeker meerdere Flysurfers op het water zien!
Peer

Berichten: 1037
Logs: 0 | 60 uur
Antwoord #3 Mei 12, 2017, 09:11:29
edit2Rapporteer  
Nou Marc. Flysmurfers zijn anders best wel goede kites hoor. Roll Eyes
En die ene jongeman van die winkel kan best wel een beetje kiten Roll Eyes Roll Eyes
Michiel.
Moderator

Berichten: 15917
Logs: 0 | 308 uur
Antwoord #4 Mei 12, 2017, 10:33:31
edit2Rapporteer  
Ik ben geen gevorderde foilkite piloot zoals Marc en Eddy.
Echter ik heb 1 dag mogen spelen met de 9m.
Voorheen nog nooit een foilkite gestart zonder voor te vullen (ik vul mijn eigen Speed5 12 altijd netjes voor), maar met de Sonic2 echt een fluitje van een cent.

Kortom, volledig eens met Marc.
Maar ook eens wat betreft wat een fantastische kite dit is.
De prijs is magistraal hoog, maar hij staat hoog op mijn lijst om aan mijn quiver toe te voegen
Kamo

Berichten: 156
Antwoord #5 Mei 12, 2017, 12:19:39
edit2Rapporteer  
Graag neem ik het podium even om te reageren:

Tuurlijk is het commercieel: wij verdienen ons geld met de verkoop van kites, de tijd die wij in reviews steken is betaald en daarom nemen we het serieus, we hebben namelijk ook meer te verliezen dan alleen eer en geweten als het niet waar is.

Een reactie als die van Marc voelt erg defensief, de reden waarom ontgaat me echter.
Omdat jij een andere ervaring hebt ontkracht dat onze ervaring?

Wij gaan met elke klant bij aankoop naar het strand, doen meerdere testdagen per jaar, begeleiden mensen actief met Flysurfers tijdens bijv. onze snowkitetrip en zien dus goed waar beginners in allerlei omstandigheden tegenaan lopen.
Ook heb ik een aantal meerdaagse snowkite winterkampeer-expedities gedaan met Sonic2 met deelnemers die nog geen ervaring hadden met de kite, dat had ik met bijv. de Sonic FR (1) niet aangedurfd.
Voorvullen zorgt voor een soepelere start, als je daarvan af wil wijken: ga je goddelijke gang, maar wij gaan het niet als uitgangspunt adviseren.

Qua prijs, 11 meters: 

Sonic2    2448
Ace         2698
Diablo     3038
R1            3155

Dat het een boel geld is waar je goed geïnformeerd een keuze in wil maken.. dat snappen wij helemaal Wink
Karel79

Berichten: 1012
Logs: 0 | 2 uur
Antwoord #6 Mei 12, 2017, 12:48:29
edit2Rapporteer  
De toon van deze review komt op mij een beetje over als 'dit is de beste kite ever, veel en veel beter dan alle voorgaanden'. Ik vermoed dat er daarom wat skeptisch op gereageerd wordt. Het is goed dat jullie zo enthousiast zijn over deze kite, maar de Hollandsche nuchterheid zorgt altijd voor wat argwaan bij zoveel positiviteit Smiley

En qua prijs, de Aero mist nog in dat lijstje met een prijs van 1999.- Maar waar natuurlijk op gedoeld wordt is dat je voor de prijs van een Flysurfer 2 11m tube kites kan kopen. Het zijn appels en peren, I know, maar then again het zijn kitesurf kites, dus misschien eerder Elstar en Braeburn appels vergelijken.
Kamo

Berichten: 156
Antwoord #7 Mei 12, 2017, 12:56:00
edit2Rapporteer  
We zijn inderdaad erg lovend, dat heeft er mee te maken dat we ook echt heel erg enthousiast zijn over dit product, zo simpel en eerlijk is het.

Ook schrijven we deze review met in ons achterhoofd dat de lezer weet waar hij het product voor koopt.
Dat de Sonic2 geen beginnerskite is, waardeloos golfrijdt, niet echt lekker te megaloopen is en niet geschikt is voor uithaken vermelden we daarom niet.

Betekend niet dat we in onze reviews geen kritiek geven of niet kritisch zijn, maar wel is het zo dat je over het algemeen reviews zult zien van producten waar wij erg enthousiast over zijn.
Het is namelijk niet echt lonend om bijv. reviews te gaan schrijven over producten die we liever niet verkopen.

Je moet je namelijk voorstellen dat het schrijven en online zetten van zo'n review zo'n 24 werkuren kost. 
Evan
Administrator

Berichten: 9651
Logs: 0 | 1481 uur
Antwoord #8 Mei 12, 2017, 12:59:31
edit2Rapporteer  
1999,- voor de 11m Aero is kite only waar Eddy Daan de compleet prijzen noemt, Aero en Sonic 2 zijn nagenoeg gelijk geprijsd enkel de UL versie van de Aero is wat duurder maar nog niet op het Diablo/R1 niveau terwijl de performance wel op dat niveau zit. De Sonic 2 is in dat rijtje meer op freeride/twintip gericht met net een tikje minder performance, gebruiksvriendelijker en wat meer bardruk.
De sonics die nu de races winnen zijn prototypes van de lichtste stof en maar 3 toompunten (ABZ) in plaats van de huidige 4 (ABCZ).

PS, 2 tubekites compleet met bar red je niet voor 2450,- van de topmerken, de Ozone Edge V9 zit al op 2230,- voor een 11m compleet. Als je prijzen gaat vergelijken moet je het wel eerlijk doen en dus adviesprijzen nemen....
Kamo

Berichten: 156
Antwoord #9 Mei 12, 2017, 13:02:40
edit2Rapporteer  
@ Evan,

Daan in dit geval, maar inderdaad het zijn de compleet prijzen...  niemand kite zonder bar en lijnen Wink
Evan
Administrator

Berichten: 9651
Logs: 0 | 1481 uur
Antwoord #10 Mei 12, 2017, 13:19:45
edit2Rapporteer  
Excuses Daan Wink

Huidige high-performance foilkites zijn ook zo goed geworden dat het lastig is minpunten op te noemen in het gebied waar ze voor ontworpen zijn.
Karel79

Berichten: 1012
Logs: 0 | 2 uur
Antwoord #11 Mei 12, 2017, 13:52:38
edit2Rapporteer  
ah ik had niet door dat de genoemde prijzen incl bar was... anyway, ik probeerde alleen het sentiment te verklaren.
HuibN

Berichten: 304
Antwoord #12 Mei 12, 2017, 14:01:43
edit2Rapporteer  
Eigenlijk snap ik niet dat tubekites zo duur zijn in vergelijking met foilkites.
Dit is een zeer uitgebreid review van Versus. Deden maar meer shops dat!
Logisch dat je dat niet gaat doen bij een kite waar je niet achter staat.
Iedereen die de Sonic2 heeft, kan en mag zijn commentaar hier graag aan toevoegen  
Marc_87
Moderator

Berichten: 7541
Logs: 0 | 758 uur
Antwoord #13 Mei 12, 2017, 17:44:48
edit2Rapporteer  
Graag neem ik het podium even om te reageren:

Tuurlijk is het commercieel: wij verdienen ons geld met de verkoop van kites, de tijd die wij in reviews steken is betaald en daarom nemen we het serieus, we hebben namelijk ook meer te verliezen dan alleen eer en geweten als het niet waar is.

Een reactie als die van Marc voelt erg defensief, de reden waarom ontgaat me echter.
Omdat jij een andere ervaring hebt ontkracht dat onze ervaring?

Ook heb ik een aantal meerdaagse snowkite winterkampeer-expedities gedaan met Sonic2 met deelnemers die nog geen ervaring hadden met de kite, dat had ik met bijv. de Sonic FR (1) niet aangedurfd.
Voorvullen zorgt voor een soepelere start, als je daarvan af wil wijken: ga je goddelijke gang, maar wij gaan het niet als uitgangspunt adviseren.

Het is de manier van schrijven van de review, teveel aangedikt... Niet mijn stijl en het leest niet prettig. Maar das een persoonlijke mening!

Verder is de Sonic (1) FR prima door iemand te vliegen die geen foilkite ervaring heeft zolang je de kite niet in de extreme low- en highend vliegt. De lowend van de Sonic 2 is wel makkelijk maar de highend is de kite nog steeds agressief en je moet echt opletten met de grote versnelling die er kan plaatsvinden. 

Wat betreft het oplaten, ik de Sonic (1) FR vult echt net zo eenvoudig als de 2 wanneer je het doet zoals het hoort. Of dit nu met voorvullen is op niet.


@ Evan, de Sonic is misschien niet zo snel als de R1/Enata/Diablo of Elf, maar de beste riders zitten niet bij Flysurfer. Persoonlijk denk ik dat er meer performance in de Sonic 2 zit dan jou Aero. Gebaseerd op de korte sessie die ik had met jou 9m. Wel denk ik dat de echt maximale performance sneller uit de Aero te halen is.


Overigens is de Sonic 2 echt een top kite! Zoveel range, power en gevoel in één kite is geweldig. Ik zal ook nog eens een review schrijven als ik zin heb.
Faxie

Berichten: 3330
Logs: 0 | 7 uur
Antwoord #14 Mei 12, 2017, 19:14:36
edit2Rapporteer  
Het is een beetje het 'wij van WC Eend' effect...

Erik@Spijk

Berichten: 861
Logs: 0 | 459 uur
Antwoord #15 Mei 12, 2017, 23:14:29
edit2Rapporteer  
De review is idd erg positief, misschien goed om de min punten ook te noemen. 

Nu geloof ik direct dat de sonic2 een goede kite is, dat is mijn speed3 al. (ontworpen in 2008?) De introductie van de ozone foil heeft een hele ontwikkeing  op gang gebracht en deze lijkt met de sonic2/speed5 volwassen te zijn geworden

Flysurfer kites kosten een hoop geld, maar andere merken met kites van het zelde formaat zijn inmiddels net zo duur of duurder. Zelfs als het gaat om tube kites.

Zelf lees ik alle versus reviews, die behoren tot de betere.

Michiel.
Moderator

Berichten: 15917
Logs: 0 | 308 uur
Antwoord #16 Mei 12, 2017, 23:19:09
edit2Rapporteer  
Tja, ik vond de reviews altijd erg goed van van Versus.
Maar het blijft een commerciële activiteit. Toch blijf ik het onderscheidend vinden in vergekijk met andere shops.

Op mijn ervaring met de 9m ga ik volledig mee in het enthousiasme.
Voor mij ook de kite die per vierkante meter de meeste performance geeft die ik ooit gevaren heb.
En hoe makkelijk! Teruggeven aan de rechtmatige eigenaar vond ik nog nooit zo moeilijk Wink

Binnenkort de Aero varen, ik ben erg benieuwd!
Versusshop

Berichten: 66
Antwoord #17 Mei 13, 2017, 14:05:11
edit2Rapporteer  
Goed nieuws! We hebben morgen een testdag bij Jumpteam in Scheveningen waar we in ieder geval de 6m2, 11m2 en 13m2 Sonic 2 bij ons hebben en hopelijk ook nog een 15m2!

Aangezien wij de eerste zullen zijn die roepen dat testen weten is en dat tegen zelf testen geen review bestand is dachten we, hoppaa, we slingeren er direct een testdag tegenaan!

We nodigen jullie allemaal uit om onze review te komen benchmarken met een real life test en we zijn erg benieuwd naar jullie feedback!

Voor meer informatie over de testdag check:
http://www.kitehigh.nl/forum/index.php?topic=53634.msg737540;boardseen#new
Faxie

Berichten: 3330
Logs: 0 | 7 uur
Antwoord #18 Mei 13, 2017, 14:07:38
edit2Rapporteer  
Goed nieuws! We hebben morgen een testdag bij Jumpteam in Scheveningen waar we in ieder geval de 6m2, 11m2 en 13m2 Sonic 2 bij ons hebben en hopelijk ook nog een 15m2!

Aangezien wij de eerste zullen zijn die roepen dat testen weten is en dat tegen zelf testen geen review bestand is dachten we, hoppaa, we slingeren er direct een testdag tegenaan!

We nodigen jullie allemaal uit om onze review te komen benchmarken met een real life test en we zijn erg benieuwd naar jullie feedback!

Voor meer informatie over de testdag check:
https://www.kitehigh.nl/forum/index.php?topic=53634.msg737540;boardseen#new


Misschien die kant maar eens uitgaan dan Smiley
Idefixe

Berichten: 8241
Antwoord #19 Mei 13, 2017, 17:18:34
edit2Rapporteer  
Hmmm, eens ff kijken of we morgen die kant op kunnen gaan. Ik heb echt geen drol verstand van foil / matras  vliegers en word altijd een beetje nerveus van al die lijntjes aan zo'n vlieger.  schater
Gaan we gewoon eens aan zo'n ding hangen. 

Alhoewel ik geen enkele reden heb ( gebaseerd op ervaringen uit het verleden) om de kwaliteit van Versus te betwisten, kan ik mij wel in de kritieken "Wij van WC eend ... " vinden.
Versusshop

Berichten: 66
Antwoord #20 Mei 13, 2017, 17:43:01
edit2Rapporteer  
@Idefixe:
Het is ook zelden zo dat wij zo enthousiast worden van een kite als van de Sonic 2.
Het is ook zeker niet zo dat wij ons nooit negatief uitlaten over een kite of over onderdelen van een kite. Denk aan het gebrek aan een mixer op de Chrono, het onrustige karakter van de Sonic FR, het matige hoogtelopen van de Wave SST 2016 of het klapperen van de Breeze. Al deze opmerkingen kan je teruglezen in de diverse reviews die wij hebben geschreven.

@Marc87:
Nog even terugkomend op je opmerking dat je de Sonic FR en Sonic 2 eenvoudig kan starten zonder voorvullen als je maar weet wat je doet, zelfs voor beginnende foilers. In onze optiek spreek je hier jezelf tegen aangezien de beginnende foiler dus niet precies weet wat hij doet. Aangezien wij ons best doen om reviews te schrijven voor zowel de beginnende als de gevorderde foilkiter lijkt ons het wat moeilijker starten/vullen van de Sonic 2 t.o.v. de Speed5 bijvoorbeeld zeker de moeite van het vermelden waard. Uiteraard kan iedereen, en ook de beginnende foilkiter leren omgaan met de Sonic 2, dit betekent echter niet dat de kite specifiek ontwikkelt is met de beginner als uitgangspunt.

Bedankt allemaal voor de kritische blik en tevens complimenten! Hier kunnen we allemaal een hoop van leren en een gezonde discussie brengt ons hopelijk allemaal tot nieuwe inzichten!

P.S. Goed nieuws, Eddy zit nu in de auto om meer Flysurfers op te halen voor de testdag morgen. Dit betekend dat we een Sonic 2 6, 11, 13, 15m2 mee hebben en een Speed 5 15m2. Genoeg te proberen dus morgen en we hopen hier morgenavond wat korte reviews van jullie terug te vinden!
Marc_87
Moderator

Berichten: 7541
Logs: 0 | 758 uur
Antwoord #21 Mei 13, 2017, 18:30:25
edit2Rapporteer  
@Marc87:
Nog even terugkomend op je opmerking dat je de Sonic FR en Sonic 2 eenvoudig kan starten zonder voorvullen als je maar weet wat je doet, zelfs voor beginnende foilers. In onze optiek spreek je hier jezelf tegen aangezien de beginnende foiler dus niet precies weet wat hij doet. Aangezien wij ons best doen om reviews te schrijven voor zowel de beginnende als de gevorderde foilkiter lijkt ons het wat moeilijker starten/vullen van de Sonic 2 t.o.v. de Speed5 bijvoorbeeld zeker de moeite van het vermelden waard. Uiteraard kan iedereen, en ook de beginnende foilkiter leren omgaan met de Sonic 2, dit betekent echter niet dat de kite specifiek ontwikkelt is met de beginner als uitgangspunt.

Ik heb nooit gezegd dat je het alleen moet doen zonder een ervaren iemand erbij. Wink Verder zijn zeer ervaren kiters die nog nooit foilkite hebben gevaren het probleem niet, die vragen het even en dan gaat het meteen goed want het is echt eenvoudig.

Maar ik ken ook mensen die ik het al 5x heb voor gedaan en het dan nog niet goed doen, zelfs als hebben ze de kite voorgevuld.  loser loser

Verder top dat jullie zo op de "kritiek/feedback" ingaan. Dat gebeurd niet vaak.
Versusshop

Berichten: 66
Antwoord #22 Mei 15, 2017, 10:54:05
edit2Rapporteer  
Zijn er nog Kitehighers geweest op de testdag gisteren?
We zijn erg benieuwd naar jullie toevoegingen op onze review!
Jellevw

Berichten: 673
Logs: 0 | 249 uur
Antwoord #23 Mei 15, 2017, 16:01:57
edit2Rapporteer  
Zijn er nog Kitehighers geweest op de testdag gisteren?
We zijn erg benieuwd naar jullie toevoegingen op onze review!

Ja, nu ben ik ook wel benieuwd naar de praktijk ervaringen.
Erik@Spijk

Berichten: 861
Logs: 0 | 459 uur
Antwoord #24 Mei 17, 2017, 20:44:39
edit2Rapporteer  
Veel besproken, niet getest?
« vorige volgende »
Ga naar:  


© 2002 - 2024 Kitehigh

Sorry, the copyright must be in the template.
Please notify this forum's administrator that this site is missing the copyright message for SMF so they can rectify the situation. Display of copyright is a legal requirement. For more information on this please visit the Simple Machines website.